Hymyileminen

smile

Haluaisin kysyä, mistä pakonomainen hymyileminen esim. ollessani hermostunut tai jännittynyt johtuu?

Luin jonkin aikaa sitten kirjan, jossa kuvailtiin lyhyesti hymyilemistä yhtenä jännityksen oireena, mutta siinä ei kerrottu, mistä se johtuu tai miten sitä voi auttaa.

Ei sillä että hymyilemisessä mitään pahaa olisi, mutta jossakin tilanteissa se on kiusallista.

6

1637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Smile

Olen myös jännittäjätyyppiä ja hymy jää helposti niin sanotusti päälle. Entisessa työpaikassani siitä joskus naljailtiin minulle. En pitänyt työtehtävistä, mutta pinnistelin ja ponnistelin työsuhteen loppuun asti. Vaikka oli paha olla, niin oli pakko hymyillä. Liika miellyttäminen lienee kotikasvatuksen tulosta..

Joskus hymyily voi aiheuttaa väärinkäsityksiä. Ihmiset ovat helposti epäluuloisia ja luulevat sinun naureskelevan heille.

Mutta minusta sinun ei kannattaisi liikaa pohtia asiaa! Hymy voi olla ihan normaali juttu, Suomessakin. Tsemppiä! :)

• smile

Tätä olen moneen kertaan miettinyt; aina sanotaan että pitää hymyillä, mutta kun hermostuksissaan hymyilee esim. työhaastatteluissa, työnantaja kysyy "mikä on niin huvittavaa?". Yrittäisivät päättää...

Kiva tietää että meitä on muitakin! :)

• Smile
        smile kirjoitti:

Tätä olen moneen kertaan miettinyt; aina sanotaan että pitää hymyillä, mutta kun hermostuksissaan hymyilee esim. työhaastatteluissa, työnantaja kysyy "mikä on niin huvittavaa?". Yrittäisivät päättää...

Kiva tietää että meitä on muitakin! :)

Muistelen itse kauhulla koulukuvauksia, kun jännitin, punastelin ja irvistelin joka kuvassa. Nyt yli kymmenen vuotta viimeisimman koulukuvauksen jälkeen osaan poseerata ja väläyttää luontevan, kauniin hymyn.

Mitä enemmän minulle on ikää (ja kokemusta) tullut, sitä vähemmän enää jännitän tai kiinnitän siihen huomiota. Ikävät kommentit ohitan.

Olen huomannut, että nykyisessä kotikaupungissani (Itä-Suomessa) monet myhäilevät itsekseen. Miesystäväni otti sen kerran puheeksi. (Hän on Länsi-Suomesta kotoisin ja siellä ollaan paljon vakavampia). Sanoin, että todennäköisesti se johtuu ihmisten ujoudesta, ei ilkeydestä. Moni ei todennäköisesti edes tiedä hymyilevänsä.

• smiley

sillein, että mä hymyilen kans pakonomaisesti, mutta en pysty hymyileen "rennosti." esim. koulukuvauksia jännitän niin hirveesti että kun yritän väläyttää hymyä, suupielet nykii niin armottomasti kun oon niin paniikissa ja tulee kauhee irvistys. ei oo kivaa:( muita samanlaisia?

• aha

Hassua, anteeksi vain. Mulla taas on niin, että naureskelen usein itsekseni omia juttuja, ja hymy tai jopa nauru jää päälle. Mielikuvitus lyö aina vähän yli, varsinkin, jos on vähän tylsää. Sekin on joskus vähän hankalaa. Jos vaikka joku kertoo jonkun kuolleen, mikä tietysti on surullista, tai kerron itse jotain ikävää, saatan vain hymyillä tai naurahtaa tyynesti. En vain voi sille mitään, kun tuntuu niin hassulta.

• Anonyymi

Mä ihailen ihmisiä jotka hymyilevät lähes aina... puhuessaan, muutoinkin.. yri
      tän itsekin mut unohtuu välillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      3942
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2911
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1213
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      22
      890
    5. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      39
      856
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      113
      722
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      36
      701
    8. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      35
      676
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      104
      637
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      134
      635
    Aihe