Pitäisikö homous salata?

H.W.

Pitäisikö homous salata uskovien piirissä? Siis homous ominaisuutena, vaikkei sitä harjoittaisi homosuhteiden ym. myötä, mutta onhan se iso elämässä vaikuttava asia.
Luulen, että minussa on joitain homomaisia piirteitä ja jotkut varmaan spekuloi olenko homo. Haluaisin paljastaa asian, koska salailu siitä tuntuu jostain syystä vähän raskaalta. Mutta en tiedä miten se vaikuttaisi suhtautumiseeni.. ei sen pitäisi vaikuttaa, mutta joillakin on vielä ennakkoluuloja. Kannattaako räjäyttää "pommi" vai pilaanko sillä vain asioita? Ihastun voimakkaasti oman sukupuoleni edustajiin, mutta seksiasioita en juuri ajattele.

27

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole oma itsesi

Elä, ihastu, rakastu. Homoutta ei tarvitse salata enää. Homous on yhtä luonnollista ja normaalia kuin syöminen.

• Jos et ajattele seksiasioita saman sukupuolen kohdalla niin tuskin edes olet homo.

Kyllä minäkin katselen kauniita naisia. Esm.pukeutumistyylejä, ja jos jostain tykkään niin ostan itselleni samanlaista.

En silti kykenisi ikinä menemään sänkyyn toisen naisen kanssa, se tuntuisi vastenmieliseltä.

Jos sinustakin tuntuu siltä niin et ole homo.

Ei sinun kannata kertoa jos sinusta tuntuu että ihmisillä on ennakkoluuloja. Kerro sellaisille vain johon luotat.

Uskoville ei kannata kertoa kenellekkään vaikka tuntuisi että voi luottaa. Ne ottaa vain raamatun ja alkaa paukuttaa sillä päähän.

Nolompaa se on, uskovaisten käytös tämän asian tiimoilta kuin se että sinä olisit homo.

• opri...

Miksi salata helluntailaisuutta ja rehellistä tunnustavaa homoa joka on upotettu, uudestisyntynyt ja hengell'ä täytetty.
        Iloitkaa niin kauan kuin voitte.
        Uudestikastajat rakastavat homoja.

• Tässä totuus!
        opri... kirjoitti:

Miksi salata helluntailaisuutta ja rehellistä tunnustavaa homoa joka on upotettu, uudestisyntynyt ja hengell'ä täytetty.
        Iloitkaa niin kauan kuin voitte.
        Uudestikastajat rakastavat homoja.

Ja uudestikastajat ovat jehovalaisia ja mormooneja. Helluntailaiset kastavat vain kerran uskoon tulleen ihmisen upottamalla Raamatun mukaisesti veteen! Jaa hänetkin vain, kun pyytää kastetta ja on luopunut syntielämästään!

• ml213.

Lie aloitus tarkoitettu kevytmieliseen / leikilliseen pohdiskeluun, mutta vakavasti ajatellen ajattelen asian näin. Ihminen, joka on homo, niin tätä tilaa ei tarvitse edes arvailla tms, vaan ihminen itse havainnoi, miten ihastuu oman sukupuolen ihmiseen. Aivan kuin me heterot huomaamme ihastumisemme vastakkaisen sukupuolen ihmiseen.

No, mitä järkeä ja viisautta on salata tätä todellisuutta. Kuten tiedämme, niin erilaisten roolien ja kaksoiselämän eläminen on erittäin raskasta. Tätä homouden salaamista voitanee verrata ns. piiloänkyttämiseen, joka on erittäin vaikea ja ahdistava rooli.Asian paljastaminen jo poistaa puolet koko ongelman tuomasta ahdistuksesta.

Punainen lanka juuri on siinä, että kasvaa yli, ettei toisten ihmisten arvosteleminen ja asenteet reagoita itseään eli on yks hailee mitä muut ajattelevat sinusta.Kaikki poikkeavuudet ihmisessä kumpuavat turmeltuneisuudesta gebeettisyyden kautta. Kaikkeen kasvuun liittyy aina geneetisyys.

• "Asian paljastaminen jo poistaa puolet koko ongelman tuomasta ahdistuksesta."

Ei välttämättä vaan voi johtaa syvempään kriisiin. Tässä olemme jo käyttäneet sanoja kriisi ja ahdistus. Ei tässä ole kyse mistään leikkimielisestä.

Asiasta kertominen väärälle ihmiselle jolla on ennakkoluuloja saa aikaan sen että varsinaisen ongelman lisäksi joutuu pohdiskelemaan toisten ihmisten rakkaudettomuutta itseä kohtaan.

Hän joutuu kamppailuun toisten ennakkoluulojen kanssa.

Nyt hän kertoi palstalla. Savis sanoo taipumusta pahuudeksi. Jo heti tuli vastaan synkkää.

"Punainen lanka juuri on siinä, että kasvaa yli, ettei toisten ihmisten arvosteleminen ja asenteet reagoita itseään eli on yks hailee mitä muut ajattelevat sinusta."

Pystytkö itse siihen?

"Kaikki POIKKEAVUUDET...mitä helevettiä ml213?

Homoutta on ollut halki maailman sivu. Antiikin aikaan ennen kristinuskoa, joka ne ongelmat tuo, sitä pidettiin ylevämpänä kuin pelkkään lapsentekoon keskittyvää heterorakkautta pidettiin.

Sinä olet poikkeava itse, tuomitessasi normaalin ja arkipäiväisen asian poikkeavaksi.

Sinä olet loukkaava. ETKÄ EDES ANTEEKSI PYYDÄ TAI HÄPEÄ.

.."turmeltuneisuudesta gebeettisyyden kautta"

Älä änkytä, opettele kirjoittamaan ja itse olet turmeltunut omahyväinen paska.

"Puolustan aloittajaa!"

"Kaikkeen kasvuun liittyy aina geneettisyys."

Sinä et ole mitään muuta kuin itse kieroon kasvanut tuomtisija ja puoskari jolla ei ole mitään ammattitaitoa sielunhoitoon ja sen kyllä huomaa.

Markku ja cnc-asentaja ja leikkii psykologia ja saa pelkkää tuhoa aikaan.

Me töihis siitä, mee tekemään sitä minkä osaat. Älä kiusaa pienempiäsi.

• ml213.
        sarisusannass73 kirjoitti:

"Asian paljastaminen jo poistaa puolet koko ongelman tuomasta ahdistuksesta."

Ei välttämättä vaan voi johtaa syvempään kriisiin. Tässä olemme jo käyttäneet sanoja kriisi ja ahdistus. Ei tässä ole kyse mistään leikkimielisestä.

Asiasta kertominen väärälle ihmiselle jolla on ennakkoluuloja saa aikaan sen että varsinaisen ongelman lisäksi joutuu pohdiskelemaan toisten ihmisten rakkaudettomuutta itseä kohtaan.

Hän joutuu kamppailuun toisten ennakkoluulojen kanssa.

Nyt hän kertoi palstalla. Savis sanoo taipumusta pahuudeksi. Jo heti tuli vastaan synkkää.

"Punainen lanka juuri on siinä, että kasvaa yli, ettei toisten ihmisten arvosteleminen ja asenteet reagoita itseään eli on yks hailee mitä muut ajattelevat sinusta."

Pystytkö itse siihen?

"Kaikki POIKKEAVUUDET...mitä helevettiä ml213?

Homoutta on ollut halki maailman sivu. Antiikin aikaan ennen kristinuskoa, joka ne ongelmat tuo, sitä pidettiin ylevämpänä kuin pelkkään lapsentekoon keskittyvää heterorakkautta pidettiin.

Sinä olet poikkeava itse, tuomitessasi normaalin ja arkipäiväisen asian poikkeavaksi.

Sinä olet loukkaava. ETKÄ EDES ANTEEKSI PYYDÄ TAI HÄPEÄ.

.."turmeltuneisuudesta gebeettisyyden kautta"

Älä änkytä, opettele kirjoittamaan ja itse olet turmeltunut omahyväinen paska.

"Puolustan aloittajaa!"

"Kaikkeen kasvuun liittyy aina geneettisyys."

Sinä et ole mitään muuta kuin itse kieroon kasvanut tuomtisija ja puoskari jolla ei ole mitään ammattitaitoa sielunhoitoon ja sen kyllä huomaa.

Markku ja cnc-asentaja ja leikkii psykologia ja saa pelkkää tuhoa aikaan.

Me töihis siitä, mee tekemään sitä minkä osaat. Älä kiusaa pienempiäsi.

>"Punainen lanka juuri on siinä, että kasvaa yli, ettei toisten ihmisten arvosteleminen ja asenteet reagoita itseään eli on yks hailee mitä muut ajattelevat sinusta."

Pystytkö itse siihen?<

Hyvä esimerkki tästä ole sinä eli ymmärtäen persoonaasi ja sen mietteitä, niin käyttäytymisesi ei saa reagointia aikaan. Sääliä kylläkin. No, jos tarkkoja ollaan niin sääliminen on jo reagoimista, mutta on positiivinen tunnetila ihmisessä.

• ml213. kirjoitti:

>"Punainen lanka juuri on siinä, että kasvaa yli, ettei toisten ihmisten arvosteleminen ja asenteet reagoita itseään eli on yks hailee mitä muut ajattelevat sinusta."

Pystytkö itse siihen?<

Hyvä esimerkki tästä ole sinä eli ymmärtäen persoonaasi ja sen mietteitä, niin käyttäytymisesi ei saa reagointia aikaan. Sääliä kylläkin. No, jos tarkkoja ollaan niin sääliminen on jo reagoimista, mutta on positiivinen tunnetila ihmisessä.

Oletko kuullut sanonnan:"Sääli on sairautta."

Älä ole ylimielinen. Kuvitteletko olevasi minua/muita parempi?

Eiks sun pitäs lähtee jo töihin?

• rautalangan vääntöä

Jos homoseksuali tulee "käymään" uskovien piirissä, niin miksi tarvitaan esittäytymisessä titteli. "olen homoseksuali" se ja se??

Enhän minäkään esittäydy menemällä johonkin, että "olen hetero, se ja se!"

Mutta, kun seurakunnassa eletään ja julistetaan Jumalan Sanaa, niin jokainen, hetero ja homo on itse Jumalan edessä valintoineen, mitä aikoo tehdä elämällään.

Parannukseen kuuluu, jos seurakuntaan tullaan entisestä luopuminen.

Siksi raamattu sanoo, että nämä ovat "entisiä". niitä ja näitä.
      Siis ei nykyisiä vielä synnissä eläviä, tahtoelämänsä kautta.

ts. ollaan Jumalan seurakunta. Jumalan lapsia, Uuden Aadamin jälkeläisiä jne.

Hänessä se uudeksiluominen tapahtuu ja Jumala Pyhittää, sekä erottaa seurakunsa pyhää käyttöä varten.

........

Mutta, muotojumalinen maailma, se elättää taas muotojumalisen Baabelilaisen kirkon. Siellä on sitten ihmissäännöt ja jos taas kysyt heiltä, niin vastatkoon he.

Minä en kuulu siihen porukkaan, enkä kumartele muotomenoja. En ole syntynyt ihmisoppiin, en perinnäissääntöihin, enkä edes piispojen ja pappien alaisuuteen.

He eivät ole välimiehenä Jumalan ja ihmisen välissä ja heillä ei ole sananvaltaa Jumalan Valtakuntaan. He ovat itse tuomion alaisia ja tuomari on Jumalan Sana ja Jumala itse, ja jos Kristus ei rakkaudessa ole sytyttänyt, niin eiväthän he ole edes Uudestisyntyneet elävään toivoon.

He vain puhuvat ihmisten asioita, muotoja ja oppinäkemyksiä ja se on lihasta kyse.

• rautalangasta jatkan

Synti on Jumalan lain rikkomista ja kadottavaa.

1Ti 1:13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        1Ti 1:14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        1Ti 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

Joh 8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse;

mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

Joh 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".

Efesolaiskirje. 4:1-32

Siis parannus on elämää Kristuksessa. Tehden niinkuin kirjoitukset osoittavat. He ovat Jumalan lapsia ja kansaa. Se ei ole joidenkin kirkkojen omaisuutta, vaan päinvastoin. Jumalan valtakunnan valtikka on Jumalan kädessä.

Ehtoollinen kertoo sen, että kun ei juo tuomiokseen, niin uskoo silloin sanan henkilökohtaiseksi. Usko tulee kuulemisesta.

Äitini ateistina kerran meni kirkkoon. Työkaverinsa kutsusta. Siellä tämä työkaveri meni ehtoolliselle. Siinä sanoi äidilleni, että tule sinäkin.

Siihen äitini totesi, että ehtoollinen olisi viimeinen, jonka hän varastaisi, eikä mennyt.

Siinä asteistina ymmärsi sen, että sitä ei voi varastaa, eikä ottaa kelvottomasti vastaan, ei muotomenona jne.

Hän oli rehellinen ihminen. Hän ymmärsi, ettei se kuununut hänelle, koska Jeesus ei ollut sydämen Herra. Eikä lähtenyt tuomiokseen ottamaan, ts. varastamaan omin lupinsa. ts. näyttänyt itseään kalkittuna vaatteena työkaverilleen.

• rautalangasta jatkan kirjoitti:

Synti on Jumalan lain rikkomista ja kadottavaa.

1Ti 1:13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        1Ti 1:14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        1Ti 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

Joh 8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse;

mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

Joh 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".

Efesolaiskirje. 4:1-32

Siis parannus on elämää Kristuksessa. Tehden niinkuin kirjoitukset osoittavat. He ovat Jumalan lapsia ja kansaa. Se ei ole joidenkin kirkkojen omaisuutta, vaan päinvastoin. Jumalan valtakunnan valtikka on Jumalan kädessä.

Ehtoollinen kertoo sen, että kun ei juo tuomiokseen, niin uskoo silloin sanan henkilökohtaiseksi. Usko tulee kuulemisesta.

Äitini ateistina kerran meni kirkkoon. Työkaverinsa kutsusta. Siellä tämä työkaveri meni ehtoolliselle. Siinä sanoi äidilleni, että tule sinäkin.

Siihen äitini totesi, että ehtoollinen olisi viimeinen, jonka hän varastaisi, eikä mennyt.

Siinä asteistina ymmärsi sen, että sitä ei voi varastaa, eikä ottaa kelvottomasti vastaan, ei muotomenona jne.

Hän oli rehellinen ihminen. Hän ymmärsi, ettei se kuununut hänelle, koska Jeesus ei ollut sydämen Herra. Eikä lähtenyt tuomiokseen ottamaan, ts. varastamaan omin lupinsa. ts. näyttänyt itseään kalkittuna vaatteena työkaverilleen.

Onko sun äiti vieläkin ateisti?

• ml213.

>Mutta, kun seurakunnassa eletään ja julistetaan Jumalan Sanaa, niin jokainen, hetero ja homo on itse Jumalan edessä valintoineen, mitä aikoo tehdä elämällään.

Parannukseen kuuluu, jos seurakuntaan tullaan entisestä luopuminen.<

Parannuksen tekeminen kuuluu kaikille ihmisille eli mielenmuutoksen omaaminen. Kun kyse on homoudesta / poikkeavasta ihastumisesta, niin tätä ongelmaa ei muuteta olankohuttamisella. Aivan sama, jos meistä heteroista toivottaisiin tulevan homoja. Ei ihmisen ihastumista ja rakastumista muutella noin vain. Taas homoseksuaalisuusteen voi ihminen itse vaikuttaa.

Mutta, siinä olet erittäin oikeassa, että pitääkö ihmisen edes kuuluttaa poikkeavuuttaan. Ainoastaan on valmius sen kertomiseen, jos joku sitä kysäisisi.

Itse uskon, miten ihminen on tästä homoudesta paljon valistuneempi muutaman vuosikymmenen / seuraavien sukupolvien päästä.Nyt on vain käsiteltävänä tässä ajassa tämä homous. Historiasta tiedämme, miten poikkeavuuksia on pidetty ,- jopa taikuuden tuomina asioina jne.... mutta niitä laajemmin tutkittua ja ymmärtäen näemme ne poikkeavana kehityksenä, johon liittyy geneettisyys. Juuri tuo geneettisyys on todisteena ihmisen kollektiivisesta turmeltuneisuudesta. " Kaikki ovat kuolleet Aadamissa jne....)

• ml213. kirjoitti:

>Mutta, kun seurakunnassa eletään ja julistetaan Jumalan Sanaa, niin jokainen, hetero ja homo on itse Jumalan edessä valintoineen, mitä aikoo tehdä elämällään.

Parannuksen tekeminen kuuluu kaikille ihmisille eli mielenmuutoksen omaaminen. Kun kyse on homoudesta / poikkeavasta ihastumisesta, niin tätä ongelmaa ei muuteta olankohuttamisella. Aivan sama, jos meistä heteroista toivottaisiin tulevan homoja. Ei ihmisen ihastumista ja rakastumista muutella noin vain. Taas homoseksuaalisuusteen voi ihminen itse vaikuttaa.

Mutta, siinä olet erittäin oikeassa, että pitääkö ihmisen edes kuuluttaa poikkeavuuttaan. Ainoastaan on valmius sen kertomiseen, jos joku sitä kysäisisi.

Itse uskon, miten ihminen on tästä homoudesta paljon valistuneempi muutaman vuosikymmenen / seuraavien sukupolvien päästä.Nyt on vain käsiteltävänä tässä ajassa tämä homous. Historiasta tiedämme, miten poikkeavuuksia on pidetty ,- jopa taikuuden tuomina asioina jne.... mutta niitä laajemmin tutkittua ja ymmärtäen näemme ne poikkeavana kehityksenä, johon liittyy geneettisyys. Juuri tuo geneettisyys on todisteena ihmisen kollektiivisesta turmeltuneisuudesta. " Kaikki ovat kuolleet Aadamissa jne....)

Onko sulla mitään (tieteeellistä)linkkiä tai tutkimustuloksia tuosta geneettisyysasiassa?

Sulla on pätevyys cnc-sorvaajaksi. Mutta ei hoitotieteen asioissa, kuten minulla.

• rautalangan vääntöä
        sarisusannass73 kirjoitti:

Onko sun äiti vieläkin ateisti?

Ei, vaan tuosta ajasta eteenpäin, noin 20 vuotta, hän löysi todella Vapahtajan elämäänsä. Hän kävi kasteellakin 80 vuotiaana ja todella hän on entinen se ja se synnintekijä, sillä se uusi elämä toi häneen kokonaisvaltaisen uuden ihmisen Kristuksessa.

Hän "uudestisyntyi", Uuden Aadamin toimesta.

Jeesus aikoinaan opetti uudestisyntymisesta ja jopa aikansa kirkonmies ei sitä käsittänyt, koska hän ajatteli vain tämän ajallisen ymmärryksen mukaisesti.
        Ajatteli sinne äidinkohtuun menoa ja syntymää. Näin maallisesti ajatellen uskon asia on mahdottomuus.
        Siksi Jumalan Sanan on opetettava se, mitä esim. tämä uskoontulo tarkoittaa.
        Se on todella uudestisyntymistä Jumalan valtakuntaan.
        On Uusi Isä ja häntä kutsuu nimeltä "Abba Isä"!

Myös Uusi Aadam. kertoo, että ihmisen lähtökohta onkin aivan muualla, kuin tässä vanhassa maailmassa. Siksi se Uudestisyntyminen luo uutta ja kaikki entinen on näinollen mennyt.

Se on vanhalle aadamille kuolema. Uusi on sijaan tullut.

• pohdintoja tarpeista
        ml213. kirjoitti:

Ajatuksesi kumpuaa siihen, ettei tarvitse tehdäkään mielenmuutosta, vaan eletään vanhan aadamin lumoissa..

Onhan ihmisessä seksuaalisia muotoajatuksia moneen suuntaan. Jopa heteroissa elää ilman parannusta synti. Himoitaan muutakuin omaansa.

Siksi parannuksenteko on jokaista koskevaa, joka Uudestisyntyy.

On kyse Jumalan valtakunnasa ja Hänen kansastaan.

Siis haluaako syntyä sinne tahi ei.

"heitän hieman esimerkkiä" .... jos ihminen ruokkii mieltänsä, niin hänhän voi syödä vaikka ruokaa niin, että henki menee, tai olla syömättä, että henki menee.

Ongelman päätös on korvienväli, tahtoelämä. Sitä ruokkimalla muotoutuu ihmisen tahtoelämän suunta, mihin pyrkii.
        Se ruokkiminen voi tapahtua niin moneen suuntaan. Esim. seksuaalisella puolen, tai muualla puolen. Tiedän, että seksualisen puolenkin voi tarpeen mukaan 0.llata.

Se on se tahtoelämä, mihin elämänsä suuntaa ja siksi voidaan sanoa, minun entisen sen ja sen tekijä olen uusi.

Heteroparille voi tulla tilanne, että sairaus vie ihmisen, vaikka fyysisen kirurgitoimenpiteen takia, kyvyttömyyden tilaan. Aviopuolison, esim. naisen voi kirurgi silpoa poistaessaan syöpää niin, että aivan uusi elämänvaihe astuu mukaan.
        Siinä toiselta puolisolta kysytään sitä "tahdon" lupauksen edessä, että oliko se totta, kun lähdettiin tielle, että rakastan, rakastan kaikessa, tuli vastaan mitä tuli.

Jos ihminen todella rakastaa sitä toista, niin kytkin käännetään korvienvälissä "off" asentoon. Ihmisestä tulee a-seksuali.

Tällä esimerkillä sanon sen, että rakkaus Jumalaan Kristuksessa voidaan määrätyt tarpeetkin, jos siis haluaa rakastaa, asettaa "off" asentoon.
        Kysehän on korvienvälisestä tiedosta, joka tieten voidaan tehdä.

Jos näitä yleisiä väittämiä lukien päättelee asioita, niin "vastapuoli" ei tiedä, vaan puhuu lämpimikseen.
        Siksi millä itseään ruokkii, tulee asioihin nälkäiseksi. Sitten ylensyö sitä addiktiota.

Se, mistä todellisen rakkauden tähden luopuu "omastaan" ... saa monin verroin muussa muodossa takaisin.

Siksi voitaisiin sanoa, että "himo" on sitä, mitä lihassa halutaan omistaa. Siksi se on omaa ja omasta taas voidaan luopua jonkun syyn takia.

Olkoon se vaikka homoseksuaalisuuteen kuuluva halu. tai heterolla että tyydytettäisiin sitä, mikä ei ole oikein rakkaudesta käsin. "suhde Jumalaan on myös rakkaussuhde"! se tuo vahingon henkilölle itselle.

Toivottavasti helmet eivät pudonneet sikakaukaloon.

• pohdintoja tarpeista kirjoitti:

Ajatuksesi kumpuaa siihen, ettei tarvitse tehdäkään mielenmuutosta, vaan eletään vanhan aadamin lumoissa..

Onhan ihmisessä seksuaalisia muotoajatuksia moneen suuntaan. Jopa heteroissa elää ilman parannusta synti. Himoitaan muutakuin omaansa.

"heitän hieman esimerkkiä" .... jos ihminen ruokkii mieltänsä, niin hänhän voi syödä vaikka ruokaa niin, että henki menee, tai olla syömättä, että henki menee.

Ongelman päätös on korvienväli, tahtoelämä. Sitä ruokkimalla muotoutuu ihmisen tahtoelämän suunta, mihin pyrkii.
        Se ruokkiminen voi tapahtua niin moneen suuntaan. Esim. seksuaalisella puolen, tai muualla puolen. Tiedän, että seksualisen puolenkin voi tarpeen mukaan 0.llata.

Se on se tahtoelämä, mihin elämänsä suuntaa ja siksi voidaan sanoa, minun entisen sen ja sen tekijä olen uusi.

Heteroparille voi tulla tilanne, että sairaus vie ihmisen, vaikka fyysisen kirurgitoimenpiteen takia, kyvyttömyyden tilaan. Aviopuolison, esim. naisen voi kirurgi silpoa poistaessaan syöpää niin, että aivan uusi elämänvaihe astuu mukaan.
        Siinä toiselta puolisolta kysytään sitä "tahdon" lupauksen edessä, että oliko se totta, kun lähdettiin tielle, että rakastan, rakastan kaikessa, tuli vastaan mitä tuli.

Jos ihminen todella rakastaa sitä toista, niin kytkin käännetään korvienvälissä "off" asentoon. Ihmisestä tulee a-seksuali.

Tällä esimerkillä sanon sen, että rakkaus Jumalaan Kristuksessa voidaan määrätyt tarpeetkin, jos siis haluaa rakastaa, asettaa "off" asentoon.

Jos näitä yleisiä väittämiä lukien päättelee asioita, niin "vastapuoli" ei tiedä, vaan puhuu lämpimikseen.
        Siksi millä itseään ruokkii, tulee asioihin nälkäiseksi. Sitten ylensyö sitä addiktiota.

Se, mistä todellisen rakkauden tähden luopuu "omastaan" ... saa monin verroin muussa muodossa takaisin.

Siksi voitaisiin sanoa, että "himo" on sitä, mitä lihassa halutaan omistaa. Siksi se on omaa ja omasta taas voidaan luopua jonkun syyn takia.

Olkoon se vaikka homoseksuaalisuuteen kuuluva halu. tai heterolla että tyydytettäisiin sitä, mikä ei ole oikein rakkaudesta käsin. "suhde Jumalaan on myös rakkaussuhde"! se tuo vahingon henkilölle itselle.

Tuo oli hyvä kirjotus. Isälläni on ollut 15 vuotta dementia ja vanhempani nukkuvat eri huoneissa, you know. Rakkaus on paljon muutakin kuin seksi, eikä elämää kukaan seksin varaan rakennakkaan.

Vaikka siltä maailmaa seuratessa saattaisi näyttää.

• ml213.
        pohdintoja tarpeista kirjoitti:

Kerroppa milloin valitsit / päätit OLLA hetero?

• vanhempi valistaja

Kyllä se salata pitää, mitä paremmin onnistut salaamaan, sen parempi. Mutta oman terveyden kannalta on myös hyvä harjoittaa homoutta silloin tällöin. Ja silloin tulee muistaa, mikä merkitys Jeesuksen sovitustyöllä on uskovalle.

• Homous on syntiä

Homous on syntiä ja synnin harjoittajat eivät peri taivasten valtakuntaa! Synnistä on tehtävä täys parannus! Ei synnistä tarvitse toitotttaa yleisesti, mutta Jeesukelta on synti pyydettävä anteeksi ja luovuttava siitä! Homous on synitä! Raamttu sanoo niin ja sitä meidän on uskottava ilman puolusteluja!

• ymmärrystä vähän

Käytä oikeita termejä. Ei ole homous synti (kuin mikä tahansa muukaan ominaisuus tai taipumus), vaan sen harjoittaminen, ne teot jotka Raamatussa kielletään. Kaikilla meillä ei-niin-hyviä ominaisuuksia ja taipumuksia.
        Jos joku on vaikka pedofiliaan tai alkoholismiin taipuvainen, mutta pitää taipumuksensa kurissa, niin ongelmia ei synny, muuta kuin että taistelu asian kanssa voi olla raskasta.

Mikä siinä jos tästä asiasta kertoo mikäli on riittävän älykäs ja ymmärtävä vastaanotto, toisin kuin esim. sinulla. Kannattaa, mikäli se auttaa ja löytyy sopivat kuulijat.
        Aloittaja kertoi ettei ajattele seksiasioita juuri saati harjoita niitä, vaan kyse lähinnä ihastumisista. Ei kyse, että haluaisi kertoa synnistä, vaan tästä ominaisuudestaan.

• uskovainen mies

Jokainen, uskovainenkin tekee syntiä päivittäin. Tämä on täyttä totta.

• Homous on syntiä!
        ymmärrystä vähän kirjoitti:

Käytä oikeita termejä. Ei ole homous synti (kuin mikä tahansa muukaan ominaisuus tai taipumus), vaan sen harjoittaminen, ne teot jotka Raamatussa kielletään. Kaikilla meillä ei-niin-hyviä ominaisuuksia ja taipumuksia.
        Jos joku on vaikka pedofiliaan tai alkoholismiin taipuvainen, mutta pitää taipumuksensa kurissa, niin ongelmia ei synny, muuta kuin että taistelu asian kanssa voi olla raskasta.

Mikä siinä jos tästä asiasta kertoo mikäli on riittävän älykäs ja ymmärtävä vastaanotto, toisin kuin esim. sinulla. Kannattaa, mikäli se auttaa ja löytyy sopivat kuulijat.
        Aloittaja kertoi ettei ajattele seksiasioita juuri saati harjoita niitä, vaan kyse lähinnä ihastumisista. Ei kyse, että haluaisi kertoa synnistä, vaan tästä ominaisuudestaan.

Kyllä homous on syntiä sillon jo sitä syntiä harjoitetaan kun hintit on keksenää seksisuhteessa. Taipumus ei vielä oel syntiä, ellei se teetä tekoja siinä. Mutta on kuitenkin viisaampi puhdistua homo ajattelustakin, ettei lankeemuksia tule!

• Ei ole oikein

Minua on luultu moneen otteeseen homoksi, sillä minulla sattuu olemaan paljon ystäviä, jotka ovat komeita miehiä. Minua ei kuitenkaan kiinnosta se mitä ulkokuori näyttää vaan se mitä henkilö itsessään on. Nämä kaikki ystäväni ovat todella miellyttäviä ja toiset huomioon ottavia ihmisiä. Luonteeltaan he ovat hyvin lempeitä ja puhdashenkisiä ajsttelutavoiltaan. Montä heistä on uskovaista, mutta monta on, jotka eivät ole tunnustavia uskovia. kuitenkin heissä näkyy Korinttolaiskirjeen mainitsemat kaikki yhdeksän hengen hedelmää käytännössä. Sitähän ei lähes tulkoonkaan uskovaisen nimeä kantavissa ole! Tälläkin paltalla on monia, joilla on viha, katkeruus ja kauna päällimmäisenä! En todellakaan ole homo, mutta en lakkaaa olemasta yhteydessä komeisiin ystäviini ! Olenkin sanonut kaikille niille, jotak vihjailevat siihen ssuuntaan, että joutuvat käträjätuomarin ededsssä selvittämään väittämiään. Siellähän ei riitä se, että sanoo, että luullee jotain homoksi. pitää ola selvää näyttöä! Käräjillä sellaine valheen puhuja saa varmasti ansaitsemansa tuomion! Ei säälitä tippaakaan!

• Helluntailaisen, joka haluaa olla helluntaiseurakunnan jäsenenä, on varmaan parempi salata asia. Olen tuntenut muutamia helluntailaisia homoseksuaaleja ja heille se oli kipeä asia. Seurakunnan toiminnassa he olivat mukana, mutta kävivät salaa homodiscoissa ja heillä oli partnereita. Eräs heistä meni heteroavioliittoonkin helluntaisuvun ja seurakunnan painostuksesta.

Mielestäni myös helluntaiseurakunnissa pitäisi olla hienotunteisuutta ja lopettaa asiattomat utelemiset näiltä "homoseksuaalisiksi epäillyiltä". Vaikeaahan se tietysti on helluntailaisille, koska heiltä ei löydy hienotunteisuutta edes toisten uskonelämän arvioimisessa.

• Ei ole oikein

Eipä ne edes kysele todenperäisyykiä, vaan latelevat ihan omasta sairaalloisesta mielikuvituksetaan päähän pinttymiään. Ovat niin kertakaikkiaan synnin vallassa, että ei edes ajatusmaailma ole puhdistunut. Itse inhoan sydämeni pohjasta homouttaj ja homoja! Ei se, että minulla on monia komeita ysrtäviä tee minusta hinttiä. Haluan olla ystävä niitten kanssa, joitten kanssa synkkaa hyvin yksiin. Eli olemme samalla aaltopituudella. Ikäkäkään ei ole esteenä. Monet miehistä sopisivat minulle miltei omiksi pojikseni. Vaan kun ei ymmärretä, että joku voi olla puhtaasti ystävä toisen smaa sukupuolta olevan kanssa. Siihen ei mitään ala-arvoista sisälly!

• Pink Butterfly
        Ei ole oikein kirjoitti:

Eipä ne edes kysele todenperäisyykiä, vaan latelevat ihan omasta sairaalloisesta mielikuvituksetaan päähän pinttymiään. Ovat niin kertakaikkiaan synnin vallassa, että ei edes ajatusmaailma ole puhdistunut. Itse inhoan sydämeni pohjasta homouttaj ja homoja! Ei se, että minulla on monia komeita ysrtäviä tee minusta hinttiä. Haluan olla ystävä niitten kanssa, joitten kanssa synkkaa hyvin yksiin. Eli olemme samalla aaltopituudella. Ikäkäkään ei ole esteenä. Monet miehistä sopisivat minulle miltei omiksi pojikseni. Vaan kun ei ymmärretä, että joku voi olla puhtaasti ystävä toisen smaa sukupuolta olevan kanssa. Siihen ei mitään ala-arvoista sisälly!

Ei kukaan sinun ystävyyksiesi perään kysele. Kyllä homotkin ymmärtävät ,että ihmisellä voi olla (ja oikeastaan täytyykin olla) ystäviä.

Siis ihmisiä joiden kanssa tehdään jotain tai keskustellaan jostain tai ihan vaan jutellaan.) Luuletko ,ettei homoilla ole aivan samalla tavalla toimivia ystävyyssuhteita?

Seurustelukumppani ja puoliso on sitten tietysti eri asia.

Aivan kuten teilläkin-se vain sattuu homoilla olemaan samaa sukupuolta.

Toisin kuin sinä homot eivät kuitenkaan yleensä lainkaan inhoa heteroseksuaaleja ihmisiä.

Että sillä perusteella inhoaisivat ,on vain teidän kuvitelmaanne.

Syy siihen ,miksi homot kokevat heidän henkilökohtaista elämäänsä rajoittamaan pyrkivät tahot ja ihmiset vastenmielisinä,ehkä jopa inhottavina, löytyy juuri siitä-ymmärsitkö?

• Jopitempään

Ei aivan tuore asia, mutta keskustelua on tainnut olla "taustalla" ?

http://seta.fi/uutiskirje-helmikuu-2014/

"...5. Arkkipiispa ja kaksi piispaa tapasivat Setan..."

http://seta.fi/uutiskirje-helmikuu-2014/
      "..6. Avioliittolaille runsaasti tukijoita eduskunnassa

Kotimaa | Eduskunta kävi helmikuussa lähetekeskustelun tasa-arvoista avioliittolakia koskevasta Tahdon-kansalaisaloitteesta. Vilkkaasta nelituntisesta keskustelusta huolimatta aloite lähetettiin lopuksi yksimielisesti lakivaliokuntaan. Lakivaliokunta järjestää avioliittolain muutoksesta avoimen kuulemisen 13.3. ja laatii mietinnön, jonka pohjalta kansalaisaloite tulee todennäköisesti myöhemmin keväällä eduskunnan äänestykseen..."

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2937
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      46
      2844
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2629
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1694
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      722
    Aihe