Tutkimuksia rukouksen vaikutuksesta on koottu katsaukseen:
http://laaketiedetta.blogspot.fi/2014/07/parantaako-rukous.html
Parantaako rukous?
4
342
Vastaukset 4
- a-nonyymi
Näissä tutkimuksissa rukous oli ymmärretty aivan väärin. Oikea rukous tulee sydämestä, eikä se ole mikään koe. Ihmettelen, että krisitytkin olivat tälläisiin tutkimuksiin lähteneet mukaan.
Parhaiten ja nopeiten Jumala varmaankin vastaa sellaiseen rukoukseen, joka tulee täydestä sydämestä ja usein suuren hädän ja ahdistuksen hetkellä. Jos ihminen on esimerkiksi tippunut kylmään ja pimeään mereen ja huutaa Jumalaa avukseen, niin se avunpyyntö tulee sydämestä!
Eli siis testauksen ja uteliaisuuden vuoksi "rukoilu" toisen puolesta ei ole rukoilua! - Näyttö puutuu
" Jos ihminen on esimerkiksi tippunut kylmään ja pimeään mereen ja huutaa Jumalaa avukseen, niin se avunpyyntö tulee sydämestä!"
No mistähän sitten johtuu, että kritittyjä hukkuu siinä missä muidenkin uskontojen edustajia?- a-nonyymi
Jumala on ihmiselle salaisuus; jos kaikkiin kristittyjen rukouksiin reagoitaisiin parantamalla tai pelastamalla rukouksen kohde fyysisesti, niin vähitellen kaikki kääntyisivät krisitityiksi. Näin ei ole tarkoitus, vaan tarkoitus on erottaa jyvät akanoista.
Väitän, että Jumala kuulee kaikki sydämestä tulleet rukoukset, mutta se ei tarkoita automaattista fyysistä pelastumista tai parantumista kohteelle.
- Outo olet
Ota tulosta höpinästäsi mitään selvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta853751Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4081379Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391057Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72903Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä214885Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s286803Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto23769Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen25687Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33681Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan37648