Ulosotto-liikaa peritty

ErkkiTheMerkki

Mitä voin tehdä, palkastani perittiin yli 500€ liikaa ulosottoon. Syy siis palkanlaskijan. Olin yhteydessä voutiin ja hän itseasiassa laski tuon että palkasta olisi saatu periä vaan 132€, ja nyt oli viety liki 700€. Käski ottaa palkkaukseen yhteyttä, koska vika niiden. Palkanlaskija sanoi vaan että voivoi, mitenkäs tämä nyt tälleen..
Minullahan on lainmukainen oikeus suojaosuuteen, mitä voin tehdä? Saanko mitenkään takaisin liikaa perittyä?
Palkanmaksaja on ihan iso kunta.
Vituttaa, koska näin yksin lasten kanssa olevana tuokin raha olisi tehnyt terää ruokakaupassa.

6

16072

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahat kyllä palautet

Kyllä saat rahat takaisin, mutta tuskin palkanmaksaja ne palauttaa vaa ulosottovirasto jonne ne on tilitetty. Mutta ppalkanlaskija satuaisista tuloistani on mennyt viemään jonkun ulosoton. Kyseessä on silloin ollut joku vanha käsky alkanlaskijan pitäisi lähettää korjauslaskelman ulosottomiehelle joka aikanaan sitten palauttaa. Mulla on käyyt pari kertaa niin että ulosottaa maksamaton vero, vaikken olisi oikeastaan velkaa verottajalle. Käsky on vaan jäänyt papereihin. Ulosottovirasto palauttaa yleensä suht nopeastiliikaa perityt.

• Alkuperäiskirj

Voi kun kävisikin nopeesti. Tili on aika tyhjä.

• adasdasda

kyllä sen pitäisi onnistua ihan uo viraston kautta.
      Ei palkanmaksaja nitä palauta.
      Mutta jos sinulla on velkaa jäljellä ei välttämättä palauta liika suoritusta.
      Palkan laskija voi kompensoida tuon olemalla ottamatta seuraavista tileistä

• UO palauttaa ylimääräisen rahan tilillesi. Mulla aikoinaan meni yksi ylimääräinen erä 750€ ulosottoon palkasta vaikka velat oli jo maksettu pois. Syynä se että UO:n ilmoitus mittauksen peruuttamisesta ei mennyt ajoissa palkanlaskijalle. Viikon verran meni ja UO-virkailija vielä soitti varmistaakseen asian ja maksoi samalla ylimääräisen summan tililleni.

• kkxkx

Joo mutta se ei ole sama asia jos on vielä velkaa

• aafaaf

Varmistapa vielä palkanlaskijalta, ettei pidätä seuraavasta palkasta liikaa, vaan juuri sen, minkä pitääkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      113
      6985
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      108
      4752
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      56
      4000
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3354
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      696
      2085
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      239
      1450
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1368
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1338
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      52
      1287
    10. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      982
    Aihe