Mitä voin tehdä, palkastani perittiin yli 500€ liikaa ulosottoon. Syy siis palkanlaskijan. Olin yhteydessä voutiin ja hän itseasiassa laski tuon että palkasta olisi saatu periä vaan 132€, ja nyt oli viety liki 700€. Käski ottaa palkkaukseen yhteyttä, koska vika niiden. Palkanlaskija sanoi vaan että voivoi, mitenkäs tämä nyt tälleen..
Minullahan on lainmukainen oikeus suojaosuuteen, mitä voin tehdä? Saanko mitenkään takaisin liikaa perittyä?
Palkanmaksaja on ihan iso kunta.
Vituttaa, koska näin yksin lasten kanssa olevana tuokin raha olisi tehnyt terää ruokakaupassa.
Ulosotto-liikaa peritty
6
14003
Vastaukset
- Rahat kyllä palautet
Kyllä saat rahat takaisin, mutta tuskin palkanmaksaja ne palauttaa vaa ulosottovirasto jonne ne on tilitetty. Mutta ppalkanlaskija satuaisista tuloistani on mennyt viemään jonkun ulosoton. Kyseessä on silloin ollut joku vanha käsky alkanlaskijan pitäisi lähettää korjauslaskelman ulosottomiehelle joka aikanaan sitten palauttaa. Mulla on käyyt pari kertaa niin että ulosottaa maksamaton vero, vaikken olisi oikeastaan velkaa verottajalle. Käsky on vaan jäänyt papereihin. Ulosottovirasto palauttaa yleensä suht nopeastiliikaa perityt.
- Alkuperäiskirj
Voi kun kävisikin nopeesti. Tili on aika tyhjä.
- adasdasda
kyllä sen pitäisi onnistua ihan uo viraston kautta.
Ei palkanmaksaja nitä palauta.
Mutta jos sinulla on velkaa jäljellä ei välttämättä palauta liika suoritusta.
Palkan laskija voi kompensoida tuon olemalla ottamatta seuraavista tileistä UO palauttaa ylimääräisen rahan tilillesi. Mulla aikoinaan meni yksi ylimääräinen erä 750€ ulosottoon palkasta vaikka velat oli jo maksettu pois. Syynä se että UO:n ilmoitus mittauksen peruuttamisesta ei mennyt ajoissa palkanlaskijalle. Viikon verran meni ja UO-virkailija vielä soitti varmistaakseen asian ja maksoi samalla ylimääräisen summan tililleni.
- kkxkx
Joo mutta se ei ole sama asia jos on vielä velkaa
- aafaaf
Varmistapa vielä palkanlaskijalta, ettei pidätä seuraavasta palkasta liikaa, vaan juuri sen, minkä pitääkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181891Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541186Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki78986Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17978TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46835
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään85806- 70782
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764