Oikaisuvaatimuksen laatiminen 2014

Oikaisua

Hain ensimmäistä kertaa ja jäin pisteen päähän sisäänpääsystä, tänään sain kopiot vastauksistani... MUTTA niihin on merkitty vain jokaisesta tehtävästä saamani kokonaispisteet; itse vastaukseen ei siis ole eritelty lainkaan, mistä olen saanut pisteitä ja paljonko. Mallivastauksiin vertaamallahan näkee vaaditut asiat sinänsä, mutta niissä ei ole mainittu minkä "arvoinen" jokin tieto on: 0,25 pistettä, 0,5 jne. Vaikea arvioida olisiko jotain jäänyt lautakunnalta laskematta siis ja mihin kannattaa mahdollisesti puuttua. Olisin iloinen kokemuksista oikaisupyynnön laatimisesta, millainen on toiminut? Muita samassa tilanteessa?

5

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeusoppinut2014

      Ei voi muuta sanoa kuin, itse vaadit oikaisua niihin asioihin, joissa koet että on virhe. Näin yksinkertaista. Ei ole olemassa mitään yleistä, universaalia koodistoa, johon voisi jokainen pisteen päähän jäänyt vedota. Muista, jonkun on jäätävä aina pisteen päähän. Se tarkoittaa, ettet kyennyt näyttämään tieto/taitojasi tarpeeksi hyvin kokeessa. Ainoastaan, jos huomaat että, tarkastajilla on käynyt virhe (jonka saat selville siten, että vertaat omia vastauksiasi mallivastauksiin itse tai ulkoistat jollekin asiasta ymmärtävälle), kannattaa tehdä oikaisuvaatimus. Mitä sitä oikaisua raapimaan, jos ei ole mitään oikaistavaa. Tuntuisiko sinusta hyvältä päästä sisään vain sen takia, että kinuit oikaisua, vaikket paikkaa olisi edes ansainnut. Yhtä hyvinhän olisit voinut ottaa kokeeseen taskuun 10 kohdan muistilapun Coverin ajatusmaailmasta ja luntata vessassa - molemmissa tapauksissa samanlaisella toiminnalla olisi päässyt sisään: epärehellisyydellä. (Mutta jos selvä virhe, niin kerrot mihin haet oikaisua, ja miksi.)

    • fulleri

      :----ddd "ei ole olemassa mitään yleistä, universaalia koodistoa"
      Taisit lukea oikeusteorian kirjan melko tarkkaan

    • kysy niiltä

      Jos olit pykälän valmennuskurssilla, niin siellä ainakin opettajat tekevät näitä oppilaille. Suosituin opettaja ottaa kuulemman n.600-700€. Jos olit kurssilla, tietänet ketä tarkoitan. Myös muut opettajat laativat hieman edullisemmin. he kuitenkin ymmärtääkseni voivat arvioda tilanteesi ennen kuin veloitus alkaa, jotta saat tietää onko oikaisuun mitään syytä.

    • Verotar

      Halpa hinta. Pyydä kuitti myös....

    • Suur-Kyösti

      Humalassa oikaisuvaatimuksen laatiminen on helpompaa. Otan muutaman keppanan ja pohdin argumenttejani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2704
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1965
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1315
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1211
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. 20
      1036
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    Aihe