Niin elikkäs olenko teidän mielestänne liian nuori suorittamaan metsästyskortin???Aijon hankkia metsästys kortin ensi kesänä!:)
Isäni on hirvimetsässä ja minä olen usein mukana.
Olenko teidän mielestänne LIIAN nuori suorittamaan metsästyskortin?Mielipiteitä ja kommentteja kaipailen!!!:)
Olenko teidän mielestänne liian nuori...
58
4706
Vastaukset
- Jaska
ensinnäki monta vuotta olet?
- kepa
Juu kyllä ensin tarviis tietää sun ikäs ja noin ???
- Sabriina-teininoita
Kun käyt kattoo Galleria sivuni eli painat mun nimee niin saat tietää mutta oon 12-vuotias ens kesänä 13!
- simo
Jos aloitat tuon ikäisenä, olet metsällä joka tapauksessa vanhemman henkilön valvonnassa ja vastuulla. Meidän seurueessamme on hyviä kokemuksia juuri tuon ikäisestä hirvestäjästä.
"Lapsella" oli niin hyvä kuulo ja refleksit, että valvovalta vaariltaan olisi vasa jäänyt ampumati. Kun ei hätäile, eikä ammu huteja, alkaa nimittely unohtua hyvin pian.
Mieluummin metsästän tuon ikäisen holhoojan valvoman hirvestäjän kanssa, verrattuna niihin viisikymppisiin keskenkasvuisiin, joita ei seurueeseen ole huolittu eikä huolita. Jos hirviseurueen mielipidettä kysyttäisiin, niin niiltä lähtisi entisetkin aseluvat kuivumaan.
Kun kyseessä on hirviseurue eikä mikään seura, on kenenkään aivan turha tulla itkemään jäsenten tasavertaisesta kohtelusta. - Erätyttö -90
simo kirjoitti:
Jos aloitat tuon ikäisenä, olet metsällä joka tapauksessa vanhemman henkilön valvonnassa ja vastuulla. Meidän seurueessamme on hyviä kokemuksia juuri tuon ikäisestä hirvestäjästä.
"Lapsella" oli niin hyvä kuulo ja refleksit, että valvovalta vaariltaan olisi vasa jäänyt ampumati. Kun ei hätäile, eikä ammu huteja, alkaa nimittely unohtua hyvin pian.
Mieluummin metsästän tuon ikäisen holhoojan valvoman hirvestäjän kanssa, verrattuna niihin viisikymppisiin keskenkasvuisiin, joita ei seurueeseen ole huolittu eikä huolita. Jos hirviseurueen mielipidettä kysyttäisiin, niin niiltä lähtisi entisetkin aseluvat kuivumaan.
Kun kyseessä on hirviseurue eikä mikään seura, on kenenkään aivan turha tulla itkemään jäsenten tasavertaisesta kohtelusta.Mitäs sinä oot mieltä tuon KÖRMYN mielipiteistä?
- Koiruli ♥
Mä oon 11 .w ja aion suorittaa metsästyskortin piakkoin ...
- körmy
että sinä olet liian nuori hirvimetsälle. Ensinnäkin perustelen kantaani iälläsi ja kokemukseeni omien lasteni osalta.
Sinulle tekee hyvää käydä vielä jänismetsällä ja kerätä kokemusta aseista ja ampua ne harkitsemattomat laukaukset haulikolla.
Lapsi kun tuodaan ison aseen kanssa, järjestäytyneen metsästysryhmän jäseneksi on vanhemmilta harkintakyky pettänyt ja lihapussin sisältö sumentanut näkökyvyn.- Erätyttö -90
Minäkin suoritin metsästyskortin tänä vuonna! Meidän seuran jäsenet oikein hinkuvat minua seuraansa, koska olen ollut isäni mukana metsällä nelivuotiaasta lähtien. Sinulla, körmy(?), on aivan väärä kuva nourista metsästäjätytöistä! Meillä on tarkempi näkökyky, kuin monilla muilla metsästäjillä ja kuulomme pelaa todella hyvin. Ja sitäpaitsi, olemme vielä niin nuoria, että huoltaja on aina mukana ja auttaa meitä vaikeammissa tilanteissa!
Metsästys tarvitsee uutta verta selvitäkseen! Ette te vanhat ukot selviä ilman meitä nuoria. Mitä sitten tapahtuu, kun vielä vanhenette?! Teidän ampumakyky huononee, ette kuule mitään, ettekä nää mitään! Tulee vain haavoittuneita ja eläimet kärsii turhaan! Lopulta teiltä viedään metsästysluvat ja teidän seura kuihtuu kokonaan!
Joko sinä nyt idiootti tajuat, että meitä nuoria ei kannata sortaa, vaan kannustaa metsästyksessä!
Ja hyvä mies! Tiedätkö sinä mitä varten ampumakokeet on? Niillä testataan ampujan kyky! Ja nuoret harkitsevat vielä enemmän ampumistaan, eivätkä vain ajattele lihaa ja sohi piipulla sinne päin missä vilahtaa jotain ruskeaa.
Juuri tuollaisten idioottien takia, metsästysseurat ukkoontuu ja häviää. Ajattele asia toiselta kannalta ja sano sitten mitä mieltä olet!! - Sabriina-teininoita
Erätyttö -90 kirjoitti:
Minäkin suoritin metsästyskortin tänä vuonna! Meidän seuran jäsenet oikein hinkuvat minua seuraansa, koska olen ollut isäni mukana metsällä nelivuotiaasta lähtien. Sinulla, körmy(?), on aivan väärä kuva nourista metsästäjätytöistä! Meillä on tarkempi näkökyky, kuin monilla muilla metsästäjillä ja kuulomme pelaa todella hyvin. Ja sitäpaitsi, olemme vielä niin nuoria, että huoltaja on aina mukana ja auttaa meitä vaikeammissa tilanteissa!
Metsästys tarvitsee uutta verta selvitäkseen! Ette te vanhat ukot selviä ilman meitä nuoria. Mitä sitten tapahtuu, kun vielä vanhenette?! Teidän ampumakyky huononee, ette kuule mitään, ettekä nää mitään! Tulee vain haavoittuneita ja eläimet kärsii turhaan! Lopulta teiltä viedään metsästysluvat ja teidän seura kuihtuu kokonaan!
Joko sinä nyt idiootti tajuat, että meitä nuoria ei kannata sortaa, vaan kannustaa metsästyksessä!
Ja hyvä mies! Tiedätkö sinä mitä varten ampumakokeet on? Niillä testataan ampujan kyky! Ja nuoret harkitsevat vielä enemmän ampumistaan, eivätkä vain ajattele lihaa ja sohi piipulla sinne päin missä vilahtaa jotain ruskeaa.
Juuri tuollaisten idioottien takia, metsästysseurat ukkoontuu ja häviää. Ajattele asia toiselta kannalta ja sano sitten mitä mieltä olet!!Kiits...Joo no mua kyllä vähä pelottaa että uskallanko mä sen hankkia...Siis sen metästyskortin.Haluaisin kyllä ja mä osaan ampua HYVIN jousipyssyllä ja pienarilla mutta entäs ne tosi isot vehkeet???Lennänkö mä taivaan tuuliin kun se pamahtaa???:)Joku luulee mua lapseksi mutta minkäs sille voin??!!EN OLE LAPSI..TAI no olen mutta en penikka joka ei tajuu mitään!
:) - körmy
Erätyttö -90 kirjoitti:
Juuri tuollaisten idioottien takia, metsästysseurat ukkoontuu ja häviää. Ajattele asia toiselta kannalta ja sano sitten mitä mieltä olet!!koneelle päästeleen höyryjä hunostimenneen legoleikin jälkeen.
Tuollaisen vuodatuksen päästäminen keskustelun yhteydessä, osoittaa arvioni täysin oikeaksi, kehitysasteestasi. Kyllä pitää kestää normaali mielipide, jos sitä kysyy. Miksi kysyä, ellei hyväksy?
Kokemus ja harkintakyky kehittyy nuorilla paljon 18:sta vuotiaaksi asti. Miksi sinä et saa autonajokorttia vaikka olet niin kehittynyt? Siksi, että yhteiskunnassa on harkittu nuoren huomiokyvyn ja harkinnan olevan vielä kehitysvaiheessa ja on parempi odottaa lapsen valmistumista muitten tienkäyttäjien turvallisuuden vuoksi.
On toki lapsilla vanhempia, jotka arvioivat oman jälkikasvunsa olevan niin kehittyneitä, että sinun iässäsi annetaan viinaa, kaljaa, mopo ja kannustetaan jopa seurusteluun. Mutta ei vanhempiesi narsistiset uskomukset tee sinusta harkitsevaa aikuista.
Kyllä sinä pysyt lapsena ja sinulle oikea paikka on leikkiä ikäistesi kanssa kotona, eikä lähteä järeän aseen kanssa tappamaan hirveä.
Se, että isäsi metsästyskaverit eivät uskalla ilmaista rehellisesti kantaansa lapsen mukaanottamiseen hirviporukkaan, osoittaa sinun perineen kiivaan luonteesi iskältä. - Erätyttö -90
Sabriina-teininoita kirjoitti:
Kiits...Joo no mua kyllä vähä pelottaa että uskallanko mä sen hankkia...Siis sen metästyskortin.Haluaisin kyllä ja mä osaan ampua HYVIN jousipyssyllä ja pienarilla mutta entäs ne tosi isot vehkeet???Lennänkö mä taivaan tuuliin kun se pamahtaa???:)Joku luulee mua lapseksi mutta minkäs sille voin??!!EN OLE LAPSI..TAI no olen mutta en penikka joka ei tajuu mitään!
:)Niin minäkin alkuun pelkäsin, ja eka kerta olikin aika huvittava, kun ammuin haulikolla. Olin sillon jotain 6 vuotias ja (nauraa) isä piti siitä haulikosta kiinni (kun en itse jaksanu ja se ois osottanu maahan, joten tarvitsin vähän apuvoimia:)) ja mun veli piti kiinni minusta (muuten oisin lentäny perseelleni kuralammikkoon:)). Minä vain painoin liipasimesta ja se oli ohi.. (Seuraavana päivänä kyllä totesin että olkapää oli ihan mustana, mut se on sivuseikkaXP) Se mtsästyskortin suorittamis koe on aika vaikee ja siihen pitää kyllä tosissaan päntätä.
Eikä se kiväärillä ampuminen oo niin vaikeeta kun luulis. Se potkasee hitusen kovempaa, kun haulikko, mut se potku on terävämpi ja siten tuntuu kovemmalta, riippuu tosin kivääristä..
Se tunne on mahtava kun mä kaadoin ekan jänikseni, minun oman koiran ajosta.. Siis vau! Tärisyttää vieläkin kun ajattelee!
Sinähän menet ja suoritet sen kortin. Näytetään tolle idiootille joka luulee et meistä tytöistä ei oo mihinkään. Se vaan on kateellinen kun on noin vanha! Kun se ampuu hirvee, niin siitä hirvestä kymmenen metrin päästä oksa katkee.. Vai mitä, KÖRMY vai örmykö sinä olit:P!? XD - Erätyttö -90
körmy kirjoitti:
koneelle päästeleen höyryjä hunostimenneen legoleikin jälkeen.
Tuollaisen vuodatuksen päästäminen keskustelun yhteydessä, osoittaa arvioni täysin oikeaksi, kehitysasteestasi. Kyllä pitää kestää normaali mielipide, jos sitä kysyy. Miksi kysyä, ellei hyväksy?
Kokemus ja harkintakyky kehittyy nuorilla paljon 18:sta vuotiaaksi asti. Miksi sinä et saa autonajokorttia vaikka olet niin kehittynyt? Siksi, että yhteiskunnassa on harkittu nuoren huomiokyvyn ja harkinnan olevan vielä kehitysvaiheessa ja on parempi odottaa lapsen valmistumista muitten tienkäyttäjien turvallisuuden vuoksi.
On toki lapsilla vanhempia, jotka arvioivat oman jälkikasvunsa olevan niin kehittyneitä, että sinun iässäsi annetaan viinaa, kaljaa, mopo ja kannustetaan jopa seurusteluun. Mutta ei vanhempiesi narsistiset uskomukset tee sinusta harkitsevaa aikuista.
Kyllä sinä pysyt lapsena ja sinulle oikea paikka on leikkiä ikäistesi kanssa kotona, eikä lähteä järeän aseen kanssa tappamaan hirveä.
Se, että isäsi metsästyskaverit eivät uskalla ilmaista rehellisesti kantaansa lapsen mukaanottamiseen hirviporukkaan, osoittaa sinun perineen kiivaan luonteesi iskältä.No joo-o.. Nyt meni liian pitkälle! Mun isässä ei oo mitään vikaa, sulla tais olla oman isäs kanssa. Kaikkien perheet ei oo samanlaisia kun sun! Sun ei tarvii kostaa huonoo lapsuuttas nurille. Aikuistu jo..! Mitä sä meille nuorille vittuilet, jos sulla itselläs menee noin huonosti? Lähtikö emäntä kävelemään, vai? Minä olen ja pysyn hirvenmetsällä, TASAN niin pitkään kun haluan. En minä anna tollasten hölmöjen pilata mun harrastusta.. Kateellinen vain olet, kun itse oot noin ikäloppu..
Hanki oma elämä! - Erätyttö -90
Erätyttö -90 kirjoitti:
No joo-o.. Nyt meni liian pitkälle! Mun isässä ei oo mitään vikaa, sulla tais olla oman isäs kanssa. Kaikkien perheet ei oo samanlaisia kun sun! Sun ei tarvii kostaa huonoo lapsuuttas nurille. Aikuistu jo..! Mitä sä meille nuorille vittuilet, jos sulla itselläs menee noin huonosti? Lähtikö emäntä kävelemään, vai? Minä olen ja pysyn hirvenmetsällä, TASAN niin pitkään kun haluan. En minä anna tollasten hölmöjen pilata mun harrastusta.. Kateellinen vain olet, kun itse oot noin ikäloppu..
Hanki oma elämä!*nuorille
- Sabriina-teininoita
Erätyttö -90 kirjoitti:
*nuorille
Sä tunnustat kivalta tyypiltä joten haluaisitko että me alettas mailailee?Lähetä ossas tänne niin lähetän mailia sulle?!?!?!
- mie
Erätyttö -90 kirjoitti:
No joo-o.. Nyt meni liian pitkälle! Mun isässä ei oo mitään vikaa, sulla tais olla oman isäs kanssa. Kaikkien perheet ei oo samanlaisia kun sun! Sun ei tarvii kostaa huonoo lapsuuttas nurille. Aikuistu jo..! Mitä sä meille nuorille vittuilet, jos sulla itselläs menee noin huonosti? Lähtikö emäntä kävelemään, vai? Minä olen ja pysyn hirvenmetsällä, TASAN niin pitkään kun haluan. En minä anna tollasten hölmöjen pilata mun harrastusta.. Kateellinen vain olet, kun itse oot noin ikäloppu..
Hanki oma elämä!En halua olla mikään poliisi, mutta tällä keskustelupalstalla on käytetty melko törkeää kieltä. Suomessa jokaisella ihmisellä on mielipiteen vapaus ja toisten mielipiteisiin saa esittää oman vastalauseensa, mutta ei tarvitse haukkua muita.
Jokainen voi itse päättää, onko riittävän kypsä metsästäjäksi. Jos luulee olevansa, siitä vaan metsästyskorttia suorittamaan ja hirvimerkkiä ampumaan. Jos ei ole riittävän aikuinen, niin silloin ei pääse metsästäjätutkinnosta läpi eikä pääse metsälle. Itse olen 17v ja suoritin viime keväänä metsästäjätutkinnon. (Meni läpi tietenkin ensimmäisellä yrityksellä). Tänä syksynä ammuin hirvikokeen, (sekin meni läpi 1. kerralla), ja olen tänä syksynä ollut ensimmäisen kerran hirvimetsällä aseen kanssa.
Erätyttö -90 , hyvän metsästäjän tapoihin ei kuulu haukkua toisten mielipiteitä eikä toisia ihmisiä. Vaikka olisit kuinka hyvä metsästäjä teknisesti, voisit silti yrittää parantaa käytöstapojasi. Sama koskee kaikkia muitakin asiatonta kieltä käyttäviä.
Toivotan kaikille metsästäjille mukavia hetkiä metsällä. - Sabriina-teininoita
körmy kirjoitti:
Se, että isäsi metsästyskaverit eivät uskalla ilmaista rehellisesti kantaansa lapsen mukaanottamiseen hirviporukkaan, osoittaa sinun perineen kiivaan luonteesi iskältä....tavannu tollasta EMÄ IDIOOTTIA!!!
Mutta se on taas mun mielipide.Et säkään körmy varmaan musta pidä ja toivon tosissaan että et pidä kun haukut toisten vanhempia!!!
Tosissaan...Kantsii hankkia oma elämä.
Ja onkos sun isäpappas jossain ryyppäämässä kun
haukut toisten vanhempii???
:)
Mä nauran toisin sanoen sun NAURETTAVILLE jutuille!
*Virn*
Hahahaahahaahahahaahahahahaa...:) - Sabriina-teininoita
...tavannu tollasta EMÄ IDIOOTTIA!!!
Mutta se on taas mun mielipide.Et säkään körmy varmaan musta pidä ja toivon tosissaan että et pidä kun haukut toisten vanhempia!!!
Tosissaan...Kantsii hankkia oma elämä.
Ja onkos sun isäpappas jossain ryyppäämässä kun
haukut toisten vanhempii???
:)
Mä nauran toisin sanoen sun NAURETTAVILLE jutuille!
*Virn*
Hahahaahahaahahahaahahahahaa...:)Joo no mutta sulla on OMA mielipiteesi ja toi oli MUN mielipide eli älkää ottako kaikkea tosissaan!:)Oikeasti mä nauran näille meidän jutuille...Mutta Anteeksi jos olen loukannut jotain ja päätin just että mä suoritan sen kortin.
Joten körmy sulla oli oikeus mielipiteeseesi mutta aijon kuitenkin kuunnella omaa sydäntäni!
:) - Sabriina-teininoita
mie kirjoitti:
En halua olla mikään poliisi, mutta tällä keskustelupalstalla on käytetty melko törkeää kieltä. Suomessa jokaisella ihmisellä on mielipiteen vapaus ja toisten mielipiteisiin saa esittää oman vastalauseensa, mutta ei tarvitse haukkua muita.
Jokainen voi itse päättää, onko riittävän kypsä metsästäjäksi. Jos luulee olevansa, siitä vaan metsästyskorttia suorittamaan ja hirvimerkkiä ampumaan. Jos ei ole riittävän aikuinen, niin silloin ei pääse metsästäjätutkinnosta läpi eikä pääse metsälle. Itse olen 17v ja suoritin viime keväänä metsästäjätutkinnon. (Meni läpi tietenkin ensimmäisellä yrityksellä). Tänä syksynä ammuin hirvikokeen, (sekin meni läpi 1. kerralla), ja olen tänä syksynä ollut ensimmäisen kerran hirvimetsällä aseen kanssa.
Erätyttö -90 , hyvän metsästäjän tapoihin ei kuulu haukkua toisten mielipiteitä eikä toisia ihmisiä. Vaikka olisit kuinka hyvä metsästäjä teknisesti, voisit silti yrittää parantaa käytöstapojasi. Sama koskee kaikkia muitakin asiatonta kieltä käyttäviä.
Toivotan kaikille metsästäjille mukavia hetkiä metsällä.Moi!
Joo mä oikeestaan nauran näille meidän jutuille.En mä näitä ihan tosissani ota.Toivottavasti et luule mua hirveeksi ihmiseksi?VAI?:)Oikeesti mä saatan heittää vaiks mitä läppää...Oon vähä tällänen typy ja minkäs sitä luonteelleen voi?:) - mie
Moi!
Joo mä oikeestaan nauran näille meidän jutuille.En mä näitä ihan tosissani ota.Toivottavasti et luule mua hirveeksi ihmiseksi?VAI?:)Oikeesti mä saatan heittää vaiks mitä läppää...Oon vähä tällänen typy ja minkäs sitä luonteelleen voi?:)Ymmärrän hyvin sua. Mulla on sun ikänen pikkusysteri ja se on just samanlainen ku sä! Siis tosi impulsiivinen ja haluaa ottaa kantaa joka asiaan. Sit se nauraa itelleen ja jutuilleen :-)
Muuten, kannattaa ottaa metsästys tosissaan: se ei oo leikkiä. Muista se kun seisot pyssyn kans passissa ja hirvi tulee etees... Eli ammu vain turvalliseen suuntaan ja 1. laukauksen pitää olla tappava! - Sabriina-teininoita
mie kirjoitti:
Ymmärrän hyvin sua. Mulla on sun ikänen pikkusysteri ja se on just samanlainen ku sä! Siis tosi impulsiivinen ja haluaa ottaa kantaa joka asiaan. Sit se nauraa itelleen ja jutuilleen :-)
Muuten, kannattaa ottaa metsästys tosissaan: se ei oo leikkiä. Muista se kun seisot pyssyn kans passissa ja hirvi tulee etees... Eli ammu vain turvalliseen suuntaan ja 1. laukauksen pitää olla tappava!Isi on hyvä hirvimetällä se on ampunu 2 hirvee ja vielä sinä päivänä kun mä olin siellä.Katsos yhtenä päivänä mä lähin mukaan hirvimetälle.
Ne on saanu päivässä yleensä vaan yhen tai 2 mutta kun mä olin se sai viis.olin siis vähä niin kuin hyvän ilman lintuna!En halua kehua itteeni.;)
Haluan kyllä suorittaa sen kortin ja IHAN TAKUU varmasti sen suoritan ensi kesänä!:)Olen aina tykännyt olla metsässä ja ampua jos minkälaisilla vempaimilla!En ikinä voisi tappaa ihmistä jos sitä pelkäät!;)Olen tälläinen hirvinaisen alku!:) - Erätyttö -90
Joo no mutta sulla on OMA mielipiteesi ja toi oli MUN mielipide eli älkää ottako kaikkea tosissaan!:)Oikeasti mä nauran näille meidän jutuille...Mutta Anteeksi jos olen loukannut jotain ja päätin just että mä suoritan sen kortin.
Joten körmy sulla oli oikeus mielipiteeseesi mutta aijon kuitenkin kuunnella omaa sydäntäni!
:)Niin, se mun ossa on [email protected]..
Minäkin kiihdyin tossa liikaa. Mut otti vaan niin paljon päähän, et mun isää alettiin haukkua! Sitä mä en sulata ihan helpolla. Tiedoks vaan KÖRMY! - Erätyttö -90
mie kirjoitti:
En halua olla mikään poliisi, mutta tällä keskustelupalstalla on käytetty melko törkeää kieltä. Suomessa jokaisella ihmisellä on mielipiteen vapaus ja toisten mielipiteisiin saa esittää oman vastalauseensa, mutta ei tarvitse haukkua muita.
Toivotan kaikille metsästäjille mukavia hetkiä metsällä.Joo, totta, kiihdyin liikaa, mut pitää sunkin ymmärtää, et mun isää ei tarvii turhaan haukkua! Se on opettanu mulle tuhansia ja taas tuhansia asioita, niin metsästyksessä, kun kaikessa muussakin.
Pyydän anteeks KAIKILTA KETÄ LOUKKASIN, mut yrittäkää ymmärtää munkin kantani tähän asiaan.. - Sabriina-teininoita
Erätyttö -90 kirjoitti:
Niin, se mun ossa on [email protected]..
Minäkin kiihdyin tossa liikaa. Mut otti vaan niin paljon päähän, et mun isää alettiin haukkua! Sitä mä en sulata ihan helpolla. Tiedoks vaan KÖRMY!Mäpä mailailen tohon ossaan...Aikas pian.
Okko muuten 13 vai 14 vai?Mä oon 12.Kantsii sunkin tehä tollanen Galleria sivu!Mä oon tehny.Ei tartte muuta kuin napsauttaa mun nimee!
:)Mailailemisiin!(: - Jaska
Kiits...Joo no mua kyllä vähä pelottaa että uskallanko mä sen hankkia...Siis sen metästyskortin.Haluaisin kyllä ja mä osaan ampua HYVIN jousipyssyllä ja pienarilla mutta entäs ne tosi isot vehkeet???Lennänkö mä taivaan tuuliin kun se pamahtaa???:)Joku luulee mua lapseksi mutta minkäs sille voin??!!EN OLE LAPSI..TAI no olen mutta en penikka joka ei tajuu mitään!
:)Joo hirvipassiin vaan. käyt ampumassa muutaman kerran ja älä säikähä jos tulee mustelma, kun oot ampunu muutaman kymmentä kertaa niin ei se sen jäläkeen tunnu missään. ootko muuten menossa hirviporukkaan?
- Jaska
Erätyttö -90 kirjoitti:
Hanki oma elämä!sä oot oikeessa ja tulet varmaan kaatamaan hirvii enemmän ku toi körmy, sulla näyttää olevan kiinnostusta tohon mettästykseen vähän niin ku mulla.
- Sabriina-teininoita
Jaska kirjoitti:
Joo hirvipassiin vaan. käyt ampumassa muutaman kerran ja älä säikähä jos tulee mustelma, kun oot ampunu muutaman kymmentä kertaa niin ei se sen jäläkeen tunnu missään. ootko muuten menossa hirviporukkaan?
mutta saatan mä mennäkkin samaan hirviporukkaan mihin isikin!:)Saas nähä sitten!
- Sabriina-teininoita
mutta saatan mä mennäkkin samaan hirviporukkaan mihin isikin!:)Saas nähä sitten!
Se on TASAN TARKKAAN VARMA JUTTU että mä hankin ensi kesänä sen kortin...Mä en välitä minkään Körmyn mielipiteistä.Se taitaa tosiaan olla oikea EMÄ ikäloppu!:)
Ja mä hankin sen Kortin !!!Uskokaa vain!:) - Erätyttö -90
Jaska kirjoitti:
Joo hirvipassiin vaan. käyt ampumassa muutaman kerran ja älä säikähä jos tulee mustelma, kun oot ampunu muutaman kymmentä kertaa niin ei se sen jäläkeen tunnu missään. ootko muuten menossa hirviporukkaan?
Niin, siis.. Kiitos kun puolustat meitä..
- Jovain
körmy kirjoitti:
Se, että isäsi metsästyskaverit eivät uskalla ilmaista rehellisesti kantaansa lapsen mukaanottamiseen hirviporukkaan, osoittaa sinun perineen kiivaan luonteesi iskältä....jo on aikhoin eletty ku joku "körmy" lasauttellee naamastaan tommosta paskapuhetta! Taitaa olla ite epäonnistunu hirvimies ja katteuksissaan vittuilee toisile!!
- kahdenrodun kasvatta
Erätyttö -90 kirjoitti:
Juuri tuollaisten idioottien takia, metsästysseurat ukkoontuu ja häviää. Ajattele asia toiselta kannalta ja sano sitten mitä mieltä olet!!Erätyttö on oikeassa. On hienoa että nuoret innostuu metsästyksestä, etenkin naiset.
Niitä harjoitus laukauksia ja aseen käsittelyä niinkuin Erätyttö kirjoittikin pitää harjoitella siellä ampumaradalla eikä räiskiä ympäri metsää edes haulikolla.
Nuorissa on metsästyksen tulevaisuus ja silloin kun into on suurin heitä pitää kannustaa ja neuvoa ei tyrmätä heti alkuun . Kun heille tehdään kaikki mahdollisimman hankalaksi niin harrastuksen vaihto on varma ja mahdollisuuksia on paljon. Se ei ole kenenkään etu. Erittäin hyvä että on nuoria joilla on intoa tulla metsästykseen mukaan, tilannehan on kuitenkin niin että 10 vuoden sisään putoaa sieltä toisesta päästä porukkaa runsaasti ja nyt olisi hyvä aika nuorten oppia metsästyksen taitoja ohjatusti.
- mettästäjä
nuorista metsästäjätytöistä että niille ei pitäisi antaa saaliinjaossa lihoja olleskaa. Ahneet miehet tuovat likkalapsia porukkaan jotta saavat enemmän lihaa. Eihän noista ole tekemään miehen työtä metsässä eikä lahtisolalla me muut saamme tehdä työt ja jakaessa tämä ahne ottaa lapsensakanssa kahden miehen lihaannoksen.
- Sabriina-teininoita
En kyllä ole pihtinut tuota.Meidän perheessä on hirveesti lihaa joten minä ottaisin isän kanssa yhteisen lihan mutta jos me myydään niin kyllä munkin pitäs osani saada ja jos vielä saan ammuttua ja jos musta on ollu apua hirven saannissa.Onkos sulla lapsi sen takia että saisit enemmän rahaa kun tuollanen ajatus on päähän tullut?Mutta minä en tosissanikaan aijo isäni takia hirvenmetsästää vaan sen takia että itse pidän siitä!:)Mutta kiitos mielipiteestäsi!:)
- Erätyttö -90
Noniin. Ensinnäkään, kaikki ihmiset ei mene metsälle lihan himossa. Meidän perheeseen tulee tarpeeksi lihaa jo isänkin metsästyksestä. Siksi toisekseen minä HARRASTAN metsästystä. Se ei riipu millään tavalla minun isäni mielipiteestä.. Sori vain..
- Sabriina-teininoita
Erätyttö -90 kirjoitti:
Noniin. Ensinnäkään, kaikki ihmiset ei mene metsälle lihan himossa. Meidän perheeseen tulee tarpeeksi lihaa jo isänkin metsästyksestä. Siksi toisekseen minä HARRASTAN metsästystä. Se ei riipu millään tavalla minun isäni mielipiteestä.. Sori vain..
Oletko saanut mailini?
Ja mistä tuo niin omituinen mailiossa on syntynyt?
Joo no täällä on ihmisiä moneen makuun:)
Hyvä niin...Ei olisi mistä kinastella jos kaikki olisivat samaa mieltä! ;)
No mailailes mulla kuules!
[email protected]
- Sabriina-teininoita
Olen päättänyt että minä suoritan sen kortin.Olisi kuitenkin kiva jos tulisi vielä niitä mielipiteitä ja perusteluja!:)
MUTTA SE JUTTU ON TÄYSIN 100% VARMA ETTÄ MÄ HANKIN SEN KORTIN!!!:)
Kiitos kaikille jotka ovat tähän mennessä lähettäneet mielipiteitään ja lähettäkää hyvät ihmiset vieläkin!!!Luen tämän jutun monta kertaa päivässä joten huomaan ja tulen onnelliseksi jos täällä olisi LISÄÄ mielipiteitä!;)- körmy
Kun teidän kielenkäyttönne meni sellaiseksi lasten räykyttämiseksi.
Ei meidän kenenkään mielipide estä sinun harrastustasi, jos olet kiinnostunut metsästyksestä sinä metsästät.
Minä näen noin nuoren tytön mieluummin jossain muussa harrastuksessa mutta jos omassa porukassani joku mies haluaisi tuoda 12 vuotiaan tyttönsä hirviporukan jäseneksi en vastustaisi asiaa, koska meistä tulisi vihamiehet ja hirviporukan yhtenäisyys kärsisi.
Minä näen ajatuksissani kauniin hennon tytön pistämässä puukkoa hirven kurkkuun kädet veressä, suolestamassa ja ehkä kiroilemassa, kun pötsi on hajonnut. Halusin aikoinaan omien tyttöjeni (heitä on kolme) pysyvän kaukana tappamisesta ja moisesta toiminnasta, kaksitoista vuotiaana.
Minä pelkäsin, että heidän luonteensa kovettuisi ja heistä tulisi kovia, säälimättömiä eikä heidän naisellisuutensa kehittyisi suotuisasti.
Voin olla väärässäkin. - Erätyttö -90
körmy kirjoitti:
Kun teidän kielenkäyttönne meni sellaiseksi lasten räykyttämiseksi.
Ei meidän kenenkään mielipide estä sinun harrastustasi, jos olet kiinnostunut metsästyksestä sinä metsästät.
Minä näen noin nuoren tytön mieluummin jossain muussa harrastuksessa mutta jos omassa porukassani joku mies haluaisi tuoda 12 vuotiaan tyttönsä hirviporukan jäseneksi en vastustaisi asiaa, koska meistä tulisi vihamiehet ja hirviporukan yhtenäisyys kärsisi.
Minä näen ajatuksissani kauniin hennon tytön pistämässä puukkoa hirven kurkkuun kädet veressä, suolestamassa ja ehkä kiroilemassa, kun pötsi on hajonnut. Halusin aikoinaan omien tyttöjeni (heitä on kolme) pysyvän kaukana tappamisesta ja moisesta toiminnasta, kaksitoista vuotiaana.
Minä pelkäsin, että heidän luonteensa kovettuisi ja heistä tulisi kovia, säälimättömiä eikä heidän naisellisuutensa kehittyisi suotuisasti.
Voin olla väärässäkin.Tää oli ihan mielenkiintonen keskustelu, mut se siitä.. Puhutaanko jostain muusta..? Ihan sovussa?
Vaikkaa.. Te viisaat vanhemmat metsästäjät voisitte kertoo meille nuorille ja kokemattomille, mikä ois hyvä naisten kivääri? Tai haulikko? Mitä koirarotuja te kannatatte hirvenmetsästyksessä?.. - simo
Erätyttö -90 kirjoitti:
Tää oli ihan mielenkiintonen keskustelu, mut se siitä.. Puhutaanko jostain muusta..? Ihan sovussa?
Vaikkaa.. Te viisaat vanhemmat metsästäjät voisitte kertoo meille nuorille ja kokemattomille, mikä ois hyvä naisten kivääri? Tai haulikko? Mitä koirarotuja te kannatatte hirvenmetsästyksessä?..Mielestäni hennolle tai nuorelle metsästäjälle sopii mikä tahansa kevytrakenteinen luodikko alumiinisella äänenvaimentimella varustettuna.
Äänenvaimennin on käytännössä yleisvaimennin, koska se leikkaa suurimman osa rekyylistä pois. Muutenkin hirviaseen rekyyli ja laukausääni ovat mielestäni pehmeämpiä ja rauhallisempiä kuin haulikon vastaavat. Kivääriruuti raskaille luodelle on nimittäin hitaammin palavaa, että ase kestää. - Jovain
Erätyttö -90 kirjoitti:
Tää oli ihan mielenkiintonen keskustelu, mut se siitä.. Puhutaanko jostain muusta..? Ihan sovussa?
Vaikkaa.. Te viisaat vanhemmat metsästäjät voisitte kertoo meille nuorille ja kokemattomille, mikä ois hyvä naisten kivääri? Tai haulikko? Mitä koirarotuja te kannatatte hirvenmetsästyksessä?...308 on paras kaliiperi alottelijalle ja vanhallekki. Karjalankarhukoira on koirista paras! Ei tarvi olla mettässä yökausia koiraa kiinnipyytäesä, mutta kovaluontonen koira se on muuten.
- Armagedom
Hanki vaan metsästyskortti. Eikä se minusta niin kauhean vaikealta tuntunut. Kun saat kortin suoritettua niin se on hieno tunne. Onnea kokeeseen.
- rovaniemi
Moi!Miun mielipide on sellanen että sie ostaisit ne kengät.Mie oon nähny sen tapaset kengät ja ne on ihan hienot!Se sopii siulle tai ei se riippuu persoonastasi!:)
- rovaniemi
Mie olin ihan ajatuksissani ja kirjoitin väärin...Siis tarkoitin että suorita nyt ihmees se kortti!Vaikutat siltä että sie tosissas haluut sen kortin ja oot tosissasi hirvenmettästyksen kanssa!Joten onnea siulle sen kortin suorittamisessa...:)
- Sabriina-teininoita
rovaniemi kirjoitti:
Mie olin ihan ajatuksissani ja kirjoitin väärin...Siis tarkoitin että suorita nyt ihmees se kortti!Vaikutat siltä että sie tosissas haluut sen kortin ja oot tosissasi hirvenmettästyksen kanssa!Joten onnea siulle sen kortin suorittamisessa...:)
Kiitos mielipiteestäsi.On kiva kuunnella toisten mielipiteitä!:)Jännä juttu että näin paljon mielipiteitä olen tällä otsikolla saanut aikaan.
On tullut negatiivisia ja positiivisia mielipiteitä.Ne kummatkin mielipiteet ovat tärkeitä.Ja nauraa olen saanut kuten varmaan MONET muutkin!:) - knapsu
Kiitos mielipiteestäsi.On kiva kuunnella toisten mielipiteitä!:)Jännä juttu että näin paljon mielipiteitä olen tällä otsikolla saanut aikaan.
On tullut negatiivisia ja positiivisia mielipiteitä.Ne kummatkin mielipiteet ovat tärkeitä.Ja nauraa olen saanut kuten varmaan MONET muutkin!:)mulle kans saa mailata... oon 14 wee likka ja kiinnostunu metsästyksestä... aattelin mennä ens weekendinä isän kaa hirvi metälle, mut en tiä uskallanko?? :) siä on niit äijii mikkä vaa kummiskii naurais? oon ampunu impalla, piekkarilla ja kerra haulikolla joka potkas nii et huh... mite sais lisättyä sitä ammunta tarkkuutta ja voimaa pitää sitä asetta kädes?? :)
et jos haluatte nii mailailkaa ja voin sit antaa mese ossanki jos joku haluu....
sit viä tolle KÖRMYLLE: minkä ikänen olet? jos yli 18 nii aika k-e-s-k-e-n-k-a-s-v-u-i-s-e-l-t-a vaikutat.... - knapsu
knapsu kirjoitti:
mulle kans saa mailata... oon 14 wee likka ja kiinnostunu metsästyksestä... aattelin mennä ens weekendinä isän kaa hirvi metälle, mut en tiä uskallanko?? :) siä on niit äijii mikkä vaa kummiskii naurais? oon ampunu impalla, piekkarilla ja kerra haulikolla joka potkas nii et huh... mite sais lisättyä sitä ammunta tarkkuutta ja voimaa pitää sitä asetta kädes?? :)
et jos haluatte nii mailailkaa ja voin sit antaa mese ossanki jos joku haluu....
sit viä tolle KÖRMYLLE: minkä ikänen olet? jos yli 18 nii aika k-e-s-k-e-n-k-a-s-v-u-i-s-e-l-t-a vaikutat....ni osote on [email protected]
- Erätyttö-90
knapsu kirjoitti:
mulle kans saa mailata... oon 14 wee likka ja kiinnostunu metsästyksestä... aattelin mennä ens weekendinä isän kaa hirvi metälle, mut en tiä uskallanko?? :) siä on niit äijii mikkä vaa kummiskii naurais? oon ampunu impalla, piekkarilla ja kerra haulikolla joka potkas nii et huh... mite sais lisättyä sitä ammunta tarkkuutta ja voimaa pitää sitä asetta kädes?? :)
sit viä tolle KÖRMYLLE: minkä ikänen olet? jos yli 18 nii aika k-e-s-k-e-n-k-a-s-v-u-i-s-e-l-t-a vaikutat....Niin.. Siis minulle saa meilata. ossani on [email protected]
- Sabriina-teininoita
Erätyttö-90 kirjoitti:
Niin.. Siis minulle saa meilata. ossani on [email protected]
Meilaa:[email protected]
- arvo
Meilaa:[email protected]
tänne on perustettu. Eikö tuolla ole lapsille omaa toimintaa. Mua järkyttää keskustella pienten flikojenkaas metsästyksestä. Menkää nyt kakarat tuonne pikkukakkosen puolelle siälä pellehermanni ampuu puuropyssyllä.
- knapsu
arvo kirjoitti:
tänne on perustettu. Eikö tuolla ole lapsille omaa toimintaa. Mua järkyttää keskustella pienten flikojenkaas metsästyksestä. Menkää nyt kakarat tuonne pikkukakkosen puolelle siälä pellehermanni ampuu puuropyssyllä.
älä arvostele ihmisiä joita et tunne.... ja ei tänne ole pakko tulla kertomaan että sua hirvittää meidän HARRASTUS!!!! joka on enemmän kuin paras!!! mieti ny saa ulkoilmaa, kunto kasvaa, yhteistyökyky paranee, itseluottamus kasvaa, saa uusia taitoja, jopa uusia ystäviä ja ennen kaikkea harrastuksen jota pitää mielekkäänä.... :)
joku voi olla minun kanssa eriä mieltä, mutta sille en voi mitään.... - arvo
knapsu kirjoitti:
älä arvostele ihmisiä joita et tunne.... ja ei tänne ole pakko tulla kertomaan että sua hirvittää meidän HARRASTUS!!!! joka on enemmän kuin paras!!! mieti ny saa ulkoilmaa, kunto kasvaa, yhteistyökyky paranee, itseluottamus kasvaa, saa uusia taitoja, jopa uusia ystäviä ja ennen kaikkea harrastuksen jota pitää mielekkäänä.... :)
joku voi olla minun kanssa eriä mieltä, mutta sille en voi mitään....musikkojen kaas palstalla jos haluaa mutta mua ei se innosta. Mettästysharrastus on kyllä hyvä ja tekee miehekkääksi niin kuin sanoit.
- oba 92
arvo kirjoitti:
tuki sinä vaa turpas PERSEEN HINTTI viiraaksul päässä KUSIPÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mee vaa ite pikkukakkosee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Sabriina-teininoita
knapsu kirjoitti:
sit viä tolle KÖRMYLLE: minkä ikänen olet? jos yli 18 nii aika k-e-s-k-e-n-k-a-s-v-u-i-s-e-l-t-a vaikutat....Niin...Isäni kannustaa että hankin sen ampuma kortin...Osaan ampua hyvin siihen mihin pitääkin...Olen ollut isän mukana monesti.Ja MONETS hirvimiehet ovat sanoneet:Kiva kun tänne tulee nuorempaa porukkaa ja viel naisia!:D
- metsämies
oba 92 kirjoitti:
tuki sinä vaa turpas PERSEEN HINTTI viiraaksul päässä KUSIPÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mee vaa ite pikkukakkosee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyllä sun käytöksestä saa todella hyvän ja aikuismaisen kuvan ainakin ton viestin perusteella. Mahtaa olla karmee murrosikä kun olet jo nyt noin herkällä päällä. Mutta harrastus on hyvä ja siinä kannattaa olla mukana. Itse kylläkin pysyisin kaukana jos sulle annettaisiin ase... =)
- kahdenrodun kasvatta
arvo kirjoitti:
Varmaan väärä nimimerkki tuo arvo se pitäisi olla joku tahvo tai joku muu sopivampi.
Ei nimittäin ole mitään ARVOkasta tyrmätä nuoria on se sitten tyttö tai poika kyllä nuoria pitää ohjata ja opettaa mukaan metsästykseen. Kyllä se puukko pysyy nuorenkin kädessä ja oikein ohjattuna muutaman vuoden päästä heistä on paljon apua hirven nylky ja paloittelu vaiheessa. Tulevina perheen ruuan laittajina heille on hyvä opettaa lihan leikkuun salat ja taidot. Hyvä tytöt ja miksei myös pojat jatkakaa vaan kyllä nämä muutama arvon tapainen metsästäjä tulee vielä muuttamaan mielipiteensä. Ei muutakuin onnea metsästys harrastukseen.
- bonasa-bonasia
hyvä kun jo nuorena oot kiinnostunut metsästyksestä,ja hirviporukat han on ukkoontumassa...kannattaa hankkia metsästyskortti ,ja rinnakkais luvat vain,..jos vain olet vastuuntuntoinen..(=
- bonasa-bonasia
...ehkä olisi hyvä että ennen hirviä metsästäisit pienempää riistaa,;saat kokemusta,tietämysta ja osaat arvostaa pienempää riistaa sitten myöhemmin..
- körmyk
Kyllä sedät tykkää peijaissaunassa kun mukana nuoria tyttöjä....
- kahdenrodun kasvatta
körmyk menee nyt täysin asiattomuuksiin.Tälläiset körmyt pitäisi panna turkinhihaan ja n-----------a uudelleen jospa syntyisivät edes vähän viisaampina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204724
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831712Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871576Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741534Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2471404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121160Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341141Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651043