Halloween juhlat

minkku20

hei, meillä olisi kaverin kanssa tarkoitus järjestää hallowen pippalot, mutta nyt ei olla sitten varma että mikä se oikea halloween päivä on, amerikkalainen ystävämme sanoi että viimeinen päivä 31.10 olisi se oikea, ja toinen kavereistamme sanoi että se olisi 6.11... kumpi se nyt mahtaisi olla??

26

15266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö korvasta(korvesta)

      Mä oon viettäny Halloweeniä 31.10. kyllä tänä ameriikkalainen tietää!
      Hauskaa bile iltaa teille! :)

    • tyttö

      Pyhäinpäivä on eri asia mitä halloween

    • PiiRoo

      Hei!

      Euroopassa Halloweeniä vietettiin lähinnä kelttiläisessä kulttuurissa, esim. Irlannissa. Sen viettopäivä on aina 31.10, onhan sen alkuperäinen nimi "All Hallows Eve" eli "kaikkien pyhien aatto". 1.11 on katolisessa kirkossa omistettu marttyyteille, pyhille miehille.

      Suomessa pyhäinpäivä on sulautuma kahdesta juhlasta, kaikkien pyhien päivästä 1.11 ja kaikkien uskovien vainajien muistopäivästä 2.11. Koska suomessa pyhäinpäivä on kietävä "pyhälauantai", niin tänä vuonna se on 6.11.

      Eli periaatteessa Halloweeniä vietetään aina 31.10, mutta toisaalta se on pyhäinpäivän aatto (jos hyvin väljästi ajattelee). Eli me vietämme Halloweeniä 30.10, mutta ei seuraavakaan perjantai ole huono valinta.

    • komiteajäsen
    • Druidi

      MÄ OLEN KANSSA SITÄ MIELTÄ ET HALLOWEEN (SE OIKEA JA ALKUPERÄNEN) ON 31.10!
      ELI HALLOWEEN AATTO ON 30.10...
      (SILLOIN ON HAUSKA SYTYTTÄÄ HUONE KESKIYÖLLÄ "HALLOWEEN HETKELLÄ" TÄYTEEN KYNTTILÖITÄ IKIVANHAN KELTTIEN UUDENVUODEN PÄIVÄN KUNNIAKSI.PYHÄINPÄIVÄ (KRISTITTYJEN VAINAJIEN MUISTOPÄIVÄ) ON PALJON UUDEMPI JUHLA KUIN SAMHAIN (HALLOWEEN)!!!
      HYVÄÄ HALLOWEENIÄ SULLE...

    • Venkku

      Kyllä se on 31.10. Aivan takuuvarmasti.

    • oloieo l

      se on on 5.11

    • joku moi.

      minusta sen on 31.10 05 minä ainakin vietän sitä silloin.No koitahan jotain keksii sitten juhliisi

      • Goottirokkari

        Hei,
        kertokaas nyt minä päivänä vietetään halloweenia tänä vuonna? Kun se ei taida osua viikonlopun kohdalle mitenkään. Onko juhlapäivä sitten 28.10 vai 4.11 kun lauantaina kuitenkin aiotaan juhlia...?


    • bÖÖ24

      HALLOWEEN on ihan oikeesti 31.10, eikä millonkaa
      muulon... sen on se ainut ja oikee päivä, eikä muilla oo väliä... kyllä ameriikkalaiset tietää.

    • ------

      ei se oo kumpikaaa ku se on 29.10

      • sellainen

        Me ainakin pidetään aina halloween Lokakuun viimeínen lauantai!!!!!


    • kisu pentu

      halloween on 31.10 ettäs tiiäs ja tota silloin käydään kierroksella

      • noitas

        me juhlitaan sitä jo huomenna. mut oikeesti se sillo ku on pyhäinpäivän aatto eli päivänä jolloin on 1 päivä päivään jolloin juhlitaan n.s. pyhäin miesten päivää.


    • ..............................

      se on 3.11

    • Superman132

      SE on kyllä ihan tänään. 20.10 !

      • Erilaitti kaikki

        Kai sitä voi viettää kukin vähän niinku koska tahtoo, lokakuun lopulla tai ihan marraskuun alussa.. Meillä tiedossa pippalot lauantaina kahes neljäs päivä.. :D


      • ronja11
        Erilaitti kaikki kirjoitti:

        Kai sitä voi viettää kukin vähän niinku koska tahtoo, lokakuun lopulla tai ihan marraskuun alussa.. Meillä tiedossa pippalot lauantaina kahes neljäs päivä.. :D

        no tänä vuonna minä ja mun yks kaveri halutaa pitää pienet halloweenjuhlat. tää on meiän eka kerta mut tämmösii ollaa keksitty ja lainattu: ruokana tarjotaan mm nakkisormii, ötökkä lihapullii, mandariinikurpitsoita, coctailtikkui, vihreetä mehukattii ja sekaa laitetaa se jää käsi, koiran kakkaa eli suklaa jäätelöö sulatettuna, aivopoppareita eli poppareitten alle pistetää siirappii vereks ja popparit muotoillaa aivoiks jaa sit kaikkee pikku herkkui kuten sipsei ja karkkii ja sinne sekaa pistetää rusina kärpäsii.;) leikkejä: esim. vaahtis kisaa eli siin istutaa ringis ja vuorotelle kysytää joku kysymys sit vastaaja pistää vaahtarin suuhun ja vastaa kysymyksee. vaahtista ei saa nielasta tai sylkee pois ja aina kierros kierrokselta on enemmän karkkei suus ja se voittaa joka saa pidettyy kauiten kaikki karkit suus. sit on kauhusokko eli musiikki soi ja valot on päällä sit joku sammuttaa musiikin ja valot ja kaikki pysähtyy. sit etsijä astuu ovesta sisään ja rupee ettii niit muit. sit on tuikkis pihalla ja kauhukaste eli viiää vieraita silmät sidottuna pitkin pihaa ja keksitää sien kaikkee pelottavaa. on meillä myös litkukisa ja pullon pyörityskin. litkukisassa pelaajalla sidotaan silmät ja sen pitää tunnistaa eri juomia pelkän maun ja hajun perusteella. koristelu: noo ostelin tiimarist kaikkee kivaa kuten hämähäkinseittii ja muovi pääkallon mut kyl oon ittekkin väsänny kaikkee kivaa esin hauttaa-arkun, äitin vankan ison nuken jonka päälle puin oman yöpaitani ja pikkuveljen kauhunaamarin sit pistin sen sänkyyni. aion laittaa myös sinitarrallani seinälle isoja pahvisuikaleita siis kun kauhutaloissahan on aina ikkuna peitetty laudoilla. siin ny oli jotai mut kaikkee mää en paljasta. LÄHETTÄKÄÄ MULLE LISÄÄ VINKKEJÄ. juhlat muuten pidetää 11-12 vuotiaille.


    • Help!!!!

      Mä oon viettäny nyt 2 vuonna halloweenii mun kamujen kaa. Ja tänä vuonna ois kans tarkotus järkätä mun kamun kaa bileet mut ei oikein keksis ohjelmaa koska vanhat jutut on jo kaikille tuttuja. Kertokaa mitä ohjelmaa vois järkätä?

    • aikuinen28

      halloween on 28.10-11.11.2011
      silloin on virallinen halloween

    • hallkku

      Mä en tiiä mitä voisin tehä silloin!!!! Jos mä en ehikkään saada kaikkee valmiiks??!!!!

    • MURSU1100:)

      MOI!!!


      Mun mielestä se kyl on 31.11

      Mitenköhä pukeutus yhen kamun halloween pippaloihin?

    • SAIN MERKIN ITSELTÄÄ

      HALLOWEEN ON 23.6 USKOKAA TAI ÄLKÄÄ VANHA ISOISSOISOISÄNI TULI JA ANTOI MINULLE MERKIN !! HÄN JA HÄNEN KUMPPANINSA NOUSEVAT SILLOIN HAUDASTAAN JOTEN ON............. all hallos eve'
      vitsi varmaa te uskoitte ton!!! ootte tyhmiii! eiku joo täs ideoit :)


      Teet esimerkiksi kylpyhuoneeseen jonkun radan jossa vois olla vaikka pelottava musa, kumi ötököita ja joku vaikka säikyttelemässä, sit siel vois olla myös joitain pisteitä joissa pitäis tunkee johonki ällön tuntuseen tai näköiseen juttuun. Ja tietystti siellä pitäis olla aika pimeetä. Niissä pisteissä sit vois olla vaikkapa silmämunia (minitomaatteja), matoja (spagettia) tai jotain muuta vastaavaa.
      Siellä vois kertoa myös kummitustarinoita joita voi ettii netist :D

      Jokainen vuorollaan piilottaa hämähäkin jonnekin taloon ja kertoo muille millä korkeudella se on esim. kala (alhaalla) ihminen (lantio-kaulan korkeus) lintu (korkealla) ja muut sitten yrittävät etsiä sitä ja se joka löytää, saa piilottaa seuraavaksi.

      Kuka saa kynän ensimmäisenä lasipulloon: Varaa 2 samanlaista tyhjää lasipulloa joka pysyy pystyssä, eikä kellahda pienestä ilmavirrasta. Sitten leikkaa 2 pitkää langan pätkää ja solmi niihin molempiin kiinni yksi kynä. Sitten jaa vieraat kahteen joukkueeseen. kummastakin joukkueesta tulee vuorollaan yksi henkilö suoritusvuoroon. Suorittajat solmivat langan vyötärönsä ympärille niin ett langan pää (jossa on kynä) roikkuu pitkänä. Sitten joku antaa merkin jolloin kummankin joukkueen suorittaja yrittää saada kynän pulloon ilman , etää käyttää apunaan käsiä. Se joukkue saa pisteen jonka suorittaja saa kynän osumaan ensimmäisenä pulloon. Se joukkue voittaa joka kerää eniten pisteitä.

      Halloween aiheinen tietovisa: Hae vaikkapa netistä tietoa halloweenistä ja kerää sitten niistä kysymyksiä joihin vieraat yrittävät vastata oikein. Tästä voittaja voisi saada vaikka pienen palkinnon.

      kynttilöillä valaistu vessa, jonka peilissä lukee "Iwas Here" horjuvalla käsialalla (vaikkapa punasella huulipunalla tehty:))

      ja tietenkin se omena leikki:)) laittakaa se sama amme ja sit joku musta noo vaikkapa jäte säkki siihen kiinni ja sit niit omenoi sinne :D

      MUSIIKKIA JA KYNTTILÖITÄ TIETENKIN!!
      ja siihe viereisee metsää kummituksii puihin ja jotai teko kynttilöit tiimarist valasemaan nniitä mäki voin tuua :)
      sinne joku reitti ja sit vaik kalle pelottelemaan jossai hupparis ja housuis!!!!!!

      sit puusta oikeesti nikkaroitu kyltti miss lukee jotai kauhu kartano ja siihe pihalle jotai kummituksii = niiden kuusien päälle lakanat jne jne ja sinne joku ukkeli pystyttämää vaa!! :D oikeesti hyödyntäkää näit ideoita!!!!
      ja pääkallo irto karkkeij ja matoja ja kaljapulooja xD ja sit sen verran tekemist oikeesti ettei tarvii seistä ja keksii tekemist !! :)))
      eikä vaa sillee istuta jossai ja läskitetä :)

    • ellu100

      hei, halloween on 31.11

    • Minä vaan...

      Kyllähän halloweenejä voi juhlia Suomessa millo huvittaa, mä juhlin 4.10 koska sillon mulle ja mun kavereille sopii parhaiten :D

    • amerikkalainenpuol

      VOI LUOJA TEIDÄN KANSSA! OLEN ITSE PUOLIKSI AMERIKKALAINEN, OIKEA HALLOWEEN PVÄ ON 31.10!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1622
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1184
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1074
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      703
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe