tuliliskojen tuonti kotiin..

hoax

Elikkä, tuliliskot saan luultavasti huomenna vihdoinkin hankittua :) Kyselisin vielä, että oletteko totuttaneet juuri kotiin tulleet liskot akvan veteen, niinkuin kalat totutetaan? Eli kuljetuspussiin vähitellen lisätään oman akvaarion vettä.. Sitten pussi vain aukaistaan ja tuliliskot saavat itse poistua pussista, jolloin kuljetusvesikin menee akvaan..?
Sitten luultavasti tyhmä kysymys, mutta uskaltaako tuliliskojen akvassa käyttää kasveilla nestemäistä lannoitusta..? Entä hiilidioksidi levitintä..?

3

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erika

      Itse olen suoraan laittanut liskot uuteen altaaseen. Tarkista tietenkin ensin että veden lämpötila on kohdallaan n. 20-22 astetta.

      Liskojen altaseen ei pidä laittaa mitään ravinteita ym. koska liskot ovat tosi herkkiä "epäputauksille". Kyllä kasvit pysyy hengissä muutenkin! Liskot lannoittavat ne varmasti ihan itse! ;)

      Perussääntö on se että pelkästään puhasta vettä - allasta ei saa ikinä pestä millään pesuaineella! En siis myöskään lisäisi mitään vedenparannusaineita ym.!

      Onnea "perheenlisäyksen" vuoksi!

      • hoax

        Kiitos Erikalle vastauksesta!
        Yksi tuliliskonen (Cynops orientalis) saapui eilen, pitää hommata myöhemmin tuolle pienelle kaveri. Todella mukava otus on! :) Tällä hetkelläkin temppuilee akvansa etulasissa =)


      • kilpik
        hoax kirjoitti:

        Kiitos Erikalle vastauksesta!
        Yksi tuliliskonen (Cynops orientalis) saapui eilen, pitää hommata myöhemmin tuolle pienelle kaveri. Todella mukava otus on! :) Tällä hetkelläkin temppuilee akvansa etulasissa =)

        onnea:) ja tervetuloa mukavien tuliliskojen pariin:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe