Rekisteröidyn veneen myynti ilman konetta?

Rekisteriretkeilijä

Jos myyn rekisteröidyn veneen ilman moottoria, onko vene silloin rekisteröinnin alainen vai moottorin kanssa? Luovutetaanko rekisteripaperit ostajalle vai ei?

6

618

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puoliplaanari

Ei rekisteriotteesta ole mitään hyötyä uudelle omistajalle. Veneen rekisteriotteessa ei ole luovutusosaa kuten autoissa. Teet kauppakirjan josta selviää omistajanvaihdos jolla uusi omistaja saa veneen rekisteröityä nimiinsä.

• En ymmärrä kysymyksen asettelua. Rekisteröintivelvoite koskee veneen uutta omistajaa: jos meinaa lähteä liikenteeseen ja vene on rekisterivelvoitteen alainen, on uuden omistajan hoidettava rekisteröinti. Se ei kuulu myyjälle mitenkään. Jos ostaja ostaa veneen koristeeksi pihaan niin ei tarvitse tehdä mitään rekisteröinnin suhteen.

• Ostajan asia

Myyjän ei tarvitse välittää veneen rekisteröinnistä yhtään mitään.

Jos vene pitää rekisteröidä, ostaja on velvollinen sen hoitamaan. Hän tarvitsee vain luotettavan selvityksen veneen omistuksesta, käytännössä kauppakirjan, sekä mahdollisesti todistuksen siitä, että veneen alv on maksettu.

• Rekisteriretkeilijä

Kiitos asiallisista vastauksista.

• Lisäisin tosin, että se rekisteritodistus on helpoin tapa todistaa veneen omistajuus ja veneen rekisteröintikelpoisuus. Ei tarvita kauppakirjoja, mahdollisia ALV todistuksia tms.

Lisäksi on sulaa hulluutta maksaa rekisteristä poistosta, jos uuden omistajan kuitenkin on pakko rekisteröidä vene (pituus yli 5,5 metriä).

• poistaja

Rekisteristä poisto maksaa 0 euroa. Itse tein sen hiljan kun myin veneen Viroon.

Jos on epäilys että uusi omistaja ei tee rekisterimuutosta, niin kannattaa itse tehdä. Minä en ainakaan pitäisi siitä jos maailmalla on vene joka näyttää viranomaisten silmissä olevan minun hallinnassani.

Yksi skenaario voi olla sellainen että monien vuosien päästä sillä veneellä liikkkunutta jostain rikoksesta tai rikkeestä. Tällöin minun tulee kaivaa vuosien takaiset paperit todistaakseni syyttömyyteni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1132
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      148
      1126
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1065
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      81
      924
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      854
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      808
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      760
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      755
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      682
    Aihe