Rekisteröidyn veneen myynti ilman konetta?

Rekisteriretkeilijä

Jos myyn rekisteröidyn veneen ilman moottoria, onko vene silloin rekisteröinnin alainen vai moottorin kanssa? Luovutetaanko rekisteripaperit ostajalle vai ei?

6

480

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puoliplaanari

Ei rekisteriotteesta ole mitään hyötyä uudelle omistajalle. Veneen rekisteriotteessa ei ole luovutusosaa kuten autoissa. Teet kauppakirjan josta selviää omistajanvaihdos jolla uusi omistaja saa veneen rekisteröityä nimiinsä.

• En ymmärrä kysymyksen asettelua. Rekisteröintivelvoite koskee veneen uutta omistajaa: jos meinaa lähteä liikenteeseen ja vene on rekisterivelvoitteen alainen, on uuden omistajan hoidettava rekisteröinti. Se ei kuulu myyjälle mitenkään. Jos ostaja ostaa veneen koristeeksi pihaan niin ei tarvitse tehdä mitään rekisteröinnin suhteen.

• Ostajan asia

Myyjän ei tarvitse välittää veneen rekisteröinnistä yhtään mitään.

Jos vene pitää rekisteröidä, ostaja on velvollinen sen hoitamaan. Hän tarvitsee vain luotettavan selvityksen veneen omistuksesta, käytännössä kauppakirjan, sekä mahdollisesti todistuksen siitä, että veneen alv on maksettu.

• Rekisteriretkeilijä

Kiitos asiallisista vastauksista.

• Lisäisin tosin, että se rekisteritodistus on helpoin tapa todistaa veneen omistajuus ja veneen rekisteröintikelpoisuus. Ei tarvita kauppakirjoja, mahdollisia ALV todistuksia tms.

Lisäksi on sulaa hulluutta maksaa rekisteristä poistosta, jos uuden omistajan kuitenkin on pakko rekisteröidä vene (pituus yli 5,5 metriä).

• poistaja

Rekisteristä poisto maksaa 0 euroa. Itse tein sen hiljan kun myin veneen Viroon.

Jos on epäilys että uusi omistaja ei tee rekisterimuutosta, niin kannattaa itse tehdä. Minä en ainakaan pitäisi siitä jos maailmalla on vene joka näyttää viranomaisten silmissä olevan minun hallinnassani.

Yksi skenaario voi olla sellainen että monien vuosien päästä sillä veneellä liikkkunutta jostain rikoksesta tai rikkeestä. Tällöin minun tulee kaivaa vuosien takaiset paperit todistaakseni syyttömyyteni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelkkailijat

Oliko kelkkailijat ähtäriläisiä.
      Ähtäri
      22
      3522
    2. Kyllä mä sua rakastan mutta ei me voida olla me

On tuhat syytä miksei vaan voida olla. Pitää sunkin hyväksyä se . Parempi kun ei nähdäkään enää, sattuu liikaa. Naiselle
      Ikävä
      104
      1704
    3. Mikset laita viestiä?

Sille sun ikävän kohteelle?
      Ikävä
      104
      1328
    4. Tiesitkö mies että musta tulee sun vaimo?

Niinpä, aika järisyttävä uutinen
      Ikävä
      66
      1064
    5. Manipuloitu Raamattu

Manipuloitu Raamattu https://www.youtube.com/watch?v=XOZ4C8qWWrQ Tässä leikkaamattomassa videossa Mauro Biglino käsitte
      Hindulaisuus
      317
      1002
    6. Jos sattumalta

kohdataan ja näet että minäkin näen sut niin a. lähdetkö pois b. sanot hei tai muuta c. katsot hiljaa ja odotat mitä
      Ikävä
      71
      941
    7. Kertokaapa miehet

Nyt sitten minkälainen nainen on mieleenne? Tuli siis mieleen tuosta toisesta aloituksesta. Jossa nainen ei saisi olla l
      Sinkut
      143
      935
    8. Lähtee järki sun kanssa mies

Mitä ihmettä sä minusta haluat? Ole rehellinen, ei tätä kestä erkkikään.
      Ikävä
      60
      912
    9. Martina instassa kehuu omia nuorekkaita kasvojaan..

Kyllä on sitten nuorekas,not! Täynnä täytaineita tämä nainen ja näyttää joka päivä enemmän samalta kun joku naisista B
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      856
    10. Kerrohan minulle nainen viisain

Että mikä minun ongelma oikeasti on?
      Ikävä
      67
      842
    Aihe