Voiko tämä olla merkki bulimiasta?

luulotautinenkovain

Muutamia kertoja mieleeni on hiipinyt syömishäiriö-sana viitaten puolisooni. Hän on hoikka eikä hänellä ole yhtään ylimääräistä missään kohtaa. Aiemmin hän söi karkkia ja varsinkin suklaata, mutta nykyisin hän kieltäytyy syömästä karkkia lähestulkoon lainkaan. Olen aiemmin miettinyt, miten hän voi syödä niin paljon lihomatta lainkaan. Hän syö paljon rasvaisia ruokia ja käyttää ruuissaan paljon rasvaa lisukkeena. Yleensä samalla tavalla käyttäytyvät ovat lihavia, mutta hän ei. Ei tosiaankaan. Luin vasta keskustelua, joissa bulimiaa sairastavat kertoilivat ruokailutottumuksistaan. Hänen muistuttaa paljonkin heidän tottumuksiaan. Usein vessassa ja suihkussa ollessa kuuluu liman rykimistä ja sylkemistä mutta ei kuitenkaan yökkimistä. Pariin otteeseen on haissut oksennus ilman että olisi tautia, mutta hän on väittänyt minua luulotautiseksi kun olen päivitellyt ihmeellistä hajua huoneessa. Tunnen itseni luulotautiseksi koko asian suhteen muutenkin. Hän on vain usein ärtyisä, stressaantunut ja haluton koskemaan tai suukottelemaan. Monet seikat tukevat siis omaa epäilystäni, mutta onko tämä silti vain harhakuvitelmaa? Miten voisin saada hänet rysän päältä kiinni? Ihan hävettää ajatella edes tämmöstä ja varsinkin vielä jos olen vain kuvitellut kaiken.

2

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvo Teuvon Neuvo

Tapa ittes.

• exbulimikko

Moikka!

Usein bulimiaa sairastava häpeää asiaa ja tekee kaikkensa, ettei jäisi asiasta kiinni.. Helppo paikka oksentaa on nimenomaan suihkussa kun mahdolliset äänet peittyvät.. Suurinosa bulimikoista osaa oksentaa ilman ääntä. Yleensä oksentelun jälkeen silmät verestävät. Itse ainakin sairastaessani join aina jotakin oksentelun jälkeen ehkäpä käytin myös hajuvettä. kaikki bulimikot eivät ahmi suuria määriä ruokaa, mutta silti oksentelvat. Ps. etu ja keskisormista on vaikea saada oksennukse hajua heti lähtemään, mikälli siis oksentaa käyttäen sormia. hermostenuisuus liittyy myös sairauteen. Vaikea toisaalta saada kiinni asiasta.. Tsemppiä sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      258
      2707
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2187
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      328
      1912
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      104
      1656
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      90
      1576
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      206
      1279
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1210
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1141
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1103
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1036
    Aihe