Saab BioPower

Saabbisti

Saab on vähäpäästöisten autojen edelläkävijä. Saabin BioPower Turbo vähäsaasteiset moottorit olivat ensimmäisinä markkinoilla jo 10 v sitten. Kilpailijat eivät ole vieläkään päässeet samalle tasolle. Saabistit ovat edelläkävijöitä kustannustehokkaan ja puhtaan autoilun puolesta.

16

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertaista

      Miksi tuon edelläkävijän autot eivät käy kaupaksi? Miksi Saab ajautui ylipäätään vaikeuksiin ja piti myydä GM:lle? Jos tuote ei myy, siinä on silloin jotain pielessä.

    • Saabbisti

      Saabeja on myyty paljon enemmän kuin Lexuksia ja Porscheja yhteensä. Mikähän niissä on vikana kun eivät kelpaa suomalaisille ?

      • 0 kpl

        Saabeja myydään 0 kpl vuodessa. Ihan vaan tiedoksi. Kilpailijoita, kuten Daciaa, myydään jo Suomessakin tuhansia.


      • Prööt

        Jep, mutta unohdit yhden tärkeän asian noilla mainitsemallasi merkeillä kate on kohdillaan, taasen saabit piti myydä tappiolla.


      • Saabbisti
        Prööt kirjoitti:

        Jep, mutta unohdit yhden tärkeän asian noilla mainitsemallasi merkeillä kate on kohdillaan, taasen saabit piti myydä tappiolla.

        "Jos tuote ei myy, siinä on silloin jotain pielessä", väitti joku känninen tojo-pelle.


      • Saab Club jäsen no. 66
        Saabbisti kirjoitti:

        "Jos tuote ei myy, siinä on silloin jotain pielessä", väitti joku känninen tojo-pelle.

        BioPower Saab CO2 päästöt ovat normaali ajossa vain 20-30 g/km ja hiilijalanjälki kotimaista etanolia käytettäessä jopa pienempi kuin sähköautoilla, hybrideistä puhumattakaan. Saab on siis edelleen kehityksen kärjessä. Aika hyvin näin pieneltä autotehtaalta.


      • bio bio bio
        Saab Club jäsen no. 66 kirjoitti:

        BioPower Saab CO2 päästöt ovat normaali ajossa vain 20-30 g/km ja hiilijalanjälki kotimaista etanolia käytettäessä jopa pienempi kuin sähköautoilla, hybrideistä puhumattakaan. Saab on siis edelleen kehityksen kärjessä. Aika hyvin näin pieneltä autotehtaalta.

        Olisi luullut että noin "hyvää" autoa olisi joku ostanut. Eipä ostanut eli jotain oli pahasti pielessä.


      • saab 9-5 280hp
        bio bio bio kirjoitti:

        Olisi luullut että noin "hyvää" autoa olisi joku ostanut. Eipä ostanut eli jotain oli pahasti pielessä.

        Hyvin paljon käsityönä laatumateriaaleista koottu auto on liian kallis. Sen vuoksi erikoiset autot myyvät hyvin pieniä määriä. Saabilla ei ollut enää 20 v pikkuista massamyyntiin tarkoitettua katetta keräävää rimpulaa mallistossa. Siinä politiikka meni GM:llä pieleen. Yritti sitten korjata sitä Daewoon kanssa, mutta tämä tuote oli ihan liian huono.

        Kyllähän Saab aika lailla teknillisesti oli koko ajan kärjessä. Kaikki Saabit vuodesta 1998 biovalmiudella (tankkien, kumiosien, ym. osalta) kun muut valmistajat luki vielä ahtimista ja nokka-akselien ajoituksista säästääkseen. Sen vuoksi kaikista 98 ja uudemmista Saabeista voi tehdä ohjelmoimalla bioauton. Voiko omastasi?


      • 3637
        bio bio bio kirjoitti:

        Olisi luullut että noin "hyvää" autoa olisi joku ostanut. Eipä ostanut eli jotain oli pahasti pielessä.

        Kyllä.
        Esim. VAG on kehityksessä noin 20vuotta Saabia perässä. Turbot, Biopower, Sisustus ja mittaristo turvallisuudesta puhumattakaan.
        Esim. 16v Turbot vuodesta 84, downsizing 2.0T vrt 4vapari, ajoominaisuudet ja suorituskyvyssä ovat vieläkin vähän jäljessä, upouusi lippulaiva GolfR:ssä on "jopa ennen näkemätön nopeusmittari missä epälineaarinen skaalaus" (uusin TM), sellainen oli v.2000 Saabeissa paitsi että nissä vielä paljon muuta nightpanel toimintoja.


      • Romanian kilpailija
        bio bio bio kirjoitti:

        Olisi luullut että noin "hyvää" autoa olisi joku ostanut. Eipä ostanut eli jotain oli pahasti pielessä.

        Saabin pahimmalla kilpailjialla eli Dacialla on jo vuosia ollut vakiona BioPower-moottorit.

        Muutenkin Daciat ovat täysin vertailukelpoisia Saabeihin, jotka olivat Opelista halvemmalla tehtyjä kansanmalleja. Samalla ajatuksella siis tehty kuin Renaultista riisutut Daciat.


      • Ei kiitos
        saab 9-5 280hp kirjoitti:

        Hyvin paljon käsityönä laatumateriaaleista koottu auto on liian kallis. Sen vuoksi erikoiset autot myyvät hyvin pieniä määriä. Saabilla ei ollut enää 20 v pikkuista massamyyntiin tarkoitettua katetta keräävää rimpulaa mallistossa. Siinä politiikka meni GM:llä pieleen. Yritti sitten korjata sitä Daewoon kanssa, mutta tämä tuote oli ihan liian huono.

        Kyllähän Saab aika lailla teknillisesti oli koko ajan kärjessä. Kaikki Saabit vuodesta 1998 biovalmiudella (tankkien, kumiosien, ym. osalta) kun muut valmistajat luki vielä ahtimista ja nokka-akselien ajoituksista säästääkseen. Sen vuoksi kaikista 98 ja uudemmista Saabeista voi tehdä ohjelmoimalla bioauton. Voiko omastasi?

        Koska alkoholia kuluu enemmän kuin bensaa, on säästö lähes nolla. Sen lisäksi alkoholin sisältämä vesi pilaa moottoriöljyn nopeasti, eli öljyjä on vaihdettava muutaman kuukauden välein tai moottori on loppuunkulunut alta 100 tkm.

        Järkiperustein ei siis bioautolla voi ajella.


      • Jo 300 tkm ongelmitta
        Ei kiitos kirjoitti:

        Koska alkoholia kuluu enemmän kuin bensaa, on säästö lähes nolla. Sen lisäksi alkoholin sisältämä vesi pilaa moottoriöljyn nopeasti, eli öljyjä on vaihdettava muutaman kuukauden välein tai moottori on loppuunkulunut alta 100 tkm.

        Järkiperustein ei siis bioautolla voi ajella.

        Öljyt vaihdetaan puolen vuoden välein ja vesi polttoaineen seassa lisää tehoja ja pitää koneen puhtaana. ET ymmärtänyt koko pointtia, luontoa on suojeltava.


      • Kestävät koneet
        3637 kirjoitti:

        Kyllä.
        Esim. VAG on kehityksessä noin 20vuotta Saabia perässä. Turbot, Biopower, Sisustus ja mittaristo turvallisuudesta puhumattakaan.
        Esim. 16v Turbot vuodesta 84, downsizing 2.0T vrt 4vapari, ajoominaisuudet ja suorituskyvyssä ovat vieläkin vähän jäljessä, upouusi lippulaiva GolfR:ssä on "jopa ennen näkemätön nopeusmittari missä epälineaarinen skaalaus" (uusin TM), sellainen oli v.2000 Saabeissa paitsi että nissä vielä paljon muuta nightpanel toimintoja.

        Saabit ovat hyviä autoja vielä vanhanakin. Biopower koneet ovat tunnettuja kestävyydestään eikä vaihtokoneetkaan ole kalliita. Runkohan kestää lähes ikuisesti.


      • mitä ttua
        Jo 300 tkm ongelmitta kirjoitti:

        Öljyt vaihdetaan puolen vuoden välein ja vesi polttoaineen seassa lisää tehoja ja pitää koneen puhtaana. ET ymmärtänyt koko pointtia, luontoa on suojeltava.

        Vesi viinapolttoaineen seassa sekoittuu voiteluöljyyn ja pilaa sen voitelutehon. Sen takia öljyillä ei kauaa voi ajaa. En minäkään ymmärrä mitään järjellistä luonnonsuojelupointtia viinalla ajossa.

        Suomessa merkkihuollot suosittelevat ajamaan bensalla, vaikka moottori toimisi E85:lläkin.


      • Wikipediasta lisää infoa
        mitä ttua kirjoitti:

        Vesi viinapolttoaineen seassa sekoittuu voiteluöljyyn ja pilaa sen voitelutehon. Sen takia öljyillä ei kauaa voi ajaa. En minäkään ymmärrä mitään järjellistä luonnonsuojelupointtia viinalla ajossa.

        Suomessa merkkihuollot suosittelevat ajamaan bensalla, vaikka moottori toimisi E85:lläkin.

        Hohhoijaa ... äly älä jätä. ST1 etanolin lisäaineilla pidetään huolta siitä että vesi ei aiheuta moottoreissa mitään ongelmia, päinvastoin.


    • Mittääjärkee!

      Jos tuote ei myy, oli se mikä hyvänsä, on siinä silloin hinta/laatusuhde pielessä. On turha yrittää väittää muuta. Liiketoiminnan tarkoitus on tuottaa myyviä hyödykkeitä, eikä valmistaa esim. autoja varastoihin ja tässä Saabilla on menty vuosia metsään. Vai miksi sitten Saabeja edes yritetään myydä jos ei olla niitä vakavissaan myymässä, vaan omaksi ilokseen vaan valmistellaan, jos onnistutaan osia ostamaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      155
      10138
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      173
      6361
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      34
      5861
    4. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      185
      5577
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      60
      4784
    6. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      8
      4555
    7. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      5
      3820
    8. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      89
      3549
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      78
      3519
    10. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      3051
    Aihe