Saab on vähäpäästöisten autojen edelläkävijä. Saabin BioPower Turbo vähäsaasteiset moottorit olivat ensimmäisinä markkinoilla jo 10 v sitten. Kilpailijat eivät ole vieläkään päässeet samalle tasolle. Saabistit ovat edelläkävijöitä kustannustehokkaan ja puhtaan autoilun puolesta.
Saab BioPower
16
534
Vastaukset
- Yksinkertaista
Miksi tuon edelläkävijän autot eivät käy kaupaksi? Miksi Saab ajautui ylipäätään vaikeuksiin ja piti myydä GM:lle? Jos tuote ei myy, siinä on silloin jotain pielessä.
- Saabbisti
Saabeja on myyty paljon enemmän kuin Lexuksia ja Porscheja yhteensä. Mikähän niissä on vikana kun eivät kelpaa suomalaisille ?
- 0 kpl
Saabeja myydään 0 kpl vuodessa. Ihan vaan tiedoksi. Kilpailijoita, kuten Daciaa, myydään jo Suomessakin tuhansia.
- Prööt
Jep, mutta unohdit yhden tärkeän asian noilla mainitsemallasi merkeillä kate on kohdillaan, taasen saabit piti myydä tappiolla.
- Saabbisti
Prööt kirjoitti:
Jep, mutta unohdit yhden tärkeän asian noilla mainitsemallasi merkeillä kate on kohdillaan, taasen saabit piti myydä tappiolla.
"Jos tuote ei myy, siinä on silloin jotain pielessä", väitti joku känninen tojo-pelle.
- Saab Club jäsen no. 66
Saabbisti kirjoitti:
"Jos tuote ei myy, siinä on silloin jotain pielessä", väitti joku känninen tojo-pelle.
BioPower Saab CO2 päästöt ovat normaali ajossa vain 20-30 g/km ja hiilijalanjälki kotimaista etanolia käytettäessä jopa pienempi kuin sähköautoilla, hybrideistä puhumattakaan. Saab on siis edelleen kehityksen kärjessä. Aika hyvin näin pieneltä autotehtaalta.
- bio bio bio
Saab Club jäsen no. 66 kirjoitti:
BioPower Saab CO2 päästöt ovat normaali ajossa vain 20-30 g/km ja hiilijalanjälki kotimaista etanolia käytettäessä jopa pienempi kuin sähköautoilla, hybrideistä puhumattakaan. Saab on siis edelleen kehityksen kärjessä. Aika hyvin näin pieneltä autotehtaalta.
Olisi luullut että noin "hyvää" autoa olisi joku ostanut. Eipä ostanut eli jotain oli pahasti pielessä.
- saab 9-5 280hp
bio bio bio kirjoitti:
Olisi luullut että noin "hyvää" autoa olisi joku ostanut. Eipä ostanut eli jotain oli pahasti pielessä.
Hyvin paljon käsityönä laatumateriaaleista koottu auto on liian kallis. Sen vuoksi erikoiset autot myyvät hyvin pieniä määriä. Saabilla ei ollut enää 20 v pikkuista massamyyntiin tarkoitettua katetta keräävää rimpulaa mallistossa. Siinä politiikka meni GM:llä pieleen. Yritti sitten korjata sitä Daewoon kanssa, mutta tämä tuote oli ihan liian huono.
Kyllähän Saab aika lailla teknillisesti oli koko ajan kärjessä. Kaikki Saabit vuodesta 1998 biovalmiudella (tankkien, kumiosien, ym. osalta) kun muut valmistajat luki vielä ahtimista ja nokka-akselien ajoituksista säästääkseen. Sen vuoksi kaikista 98 ja uudemmista Saabeista voi tehdä ohjelmoimalla bioauton. Voiko omastasi? - 3637
bio bio bio kirjoitti:
Olisi luullut että noin "hyvää" autoa olisi joku ostanut. Eipä ostanut eli jotain oli pahasti pielessä.
Kyllä.
Esim. VAG on kehityksessä noin 20vuotta Saabia perässä. Turbot, Biopower, Sisustus ja mittaristo turvallisuudesta puhumattakaan.
Esim. 16v Turbot vuodesta 84, downsizing 2.0T vrt 4vapari, ajoominaisuudet ja suorituskyvyssä ovat vieläkin vähän jäljessä, upouusi lippulaiva GolfR:ssä on "jopa ennen näkemätön nopeusmittari missä epälineaarinen skaalaus" (uusin TM), sellainen oli v.2000 Saabeissa paitsi että nissä vielä paljon muuta nightpanel toimintoja. - Romanian kilpailija
bio bio bio kirjoitti:
Olisi luullut että noin "hyvää" autoa olisi joku ostanut. Eipä ostanut eli jotain oli pahasti pielessä.
Saabin pahimmalla kilpailjialla eli Dacialla on jo vuosia ollut vakiona BioPower-moottorit.
Muutenkin Daciat ovat täysin vertailukelpoisia Saabeihin, jotka olivat Opelista halvemmalla tehtyjä kansanmalleja. Samalla ajatuksella siis tehty kuin Renaultista riisutut Daciat. - Ei kiitos
saab 9-5 280hp kirjoitti:
Hyvin paljon käsityönä laatumateriaaleista koottu auto on liian kallis. Sen vuoksi erikoiset autot myyvät hyvin pieniä määriä. Saabilla ei ollut enää 20 v pikkuista massamyyntiin tarkoitettua katetta keräävää rimpulaa mallistossa. Siinä politiikka meni GM:llä pieleen. Yritti sitten korjata sitä Daewoon kanssa, mutta tämä tuote oli ihan liian huono.
Kyllähän Saab aika lailla teknillisesti oli koko ajan kärjessä. Kaikki Saabit vuodesta 1998 biovalmiudella (tankkien, kumiosien, ym. osalta) kun muut valmistajat luki vielä ahtimista ja nokka-akselien ajoituksista säästääkseen. Sen vuoksi kaikista 98 ja uudemmista Saabeista voi tehdä ohjelmoimalla bioauton. Voiko omastasi?Koska alkoholia kuluu enemmän kuin bensaa, on säästö lähes nolla. Sen lisäksi alkoholin sisältämä vesi pilaa moottoriöljyn nopeasti, eli öljyjä on vaihdettava muutaman kuukauden välein tai moottori on loppuunkulunut alta 100 tkm.
Järkiperustein ei siis bioautolla voi ajella. - Jo 300 tkm ongelmitta
Ei kiitos kirjoitti:
Koska alkoholia kuluu enemmän kuin bensaa, on säästö lähes nolla. Sen lisäksi alkoholin sisältämä vesi pilaa moottoriöljyn nopeasti, eli öljyjä on vaihdettava muutaman kuukauden välein tai moottori on loppuunkulunut alta 100 tkm.
Järkiperustein ei siis bioautolla voi ajella.Öljyt vaihdetaan puolen vuoden välein ja vesi polttoaineen seassa lisää tehoja ja pitää koneen puhtaana. ET ymmärtänyt koko pointtia, luontoa on suojeltava.
- Kestävät koneet
3637 kirjoitti:
Kyllä.
Esim. VAG on kehityksessä noin 20vuotta Saabia perässä. Turbot, Biopower, Sisustus ja mittaristo turvallisuudesta puhumattakaan.
Esim. 16v Turbot vuodesta 84, downsizing 2.0T vrt 4vapari, ajoominaisuudet ja suorituskyvyssä ovat vieläkin vähän jäljessä, upouusi lippulaiva GolfR:ssä on "jopa ennen näkemätön nopeusmittari missä epälineaarinen skaalaus" (uusin TM), sellainen oli v.2000 Saabeissa paitsi että nissä vielä paljon muuta nightpanel toimintoja.Saabit ovat hyviä autoja vielä vanhanakin. Biopower koneet ovat tunnettuja kestävyydestään eikä vaihtokoneetkaan ole kalliita. Runkohan kestää lähes ikuisesti.
- mitä ttua
Jo 300 tkm ongelmitta kirjoitti:
Öljyt vaihdetaan puolen vuoden välein ja vesi polttoaineen seassa lisää tehoja ja pitää koneen puhtaana. ET ymmärtänyt koko pointtia, luontoa on suojeltava.
Vesi viinapolttoaineen seassa sekoittuu voiteluöljyyn ja pilaa sen voitelutehon. Sen takia öljyillä ei kauaa voi ajaa. En minäkään ymmärrä mitään järjellistä luonnonsuojelupointtia viinalla ajossa.
Suomessa merkkihuollot suosittelevat ajamaan bensalla, vaikka moottori toimisi E85:lläkin. - Wikipediasta lisää infoa
mitä ttua kirjoitti:
Vesi viinapolttoaineen seassa sekoittuu voiteluöljyyn ja pilaa sen voitelutehon. Sen takia öljyillä ei kauaa voi ajaa. En minäkään ymmärrä mitään järjellistä luonnonsuojelupointtia viinalla ajossa.
Suomessa merkkihuollot suosittelevat ajamaan bensalla, vaikka moottori toimisi E85:lläkin.Hohhoijaa ... äly älä jätä. ST1 etanolin lisäaineilla pidetään huolta siitä että vesi ei aiheuta moottoreissa mitään ongelmia, päinvastoin.
- Mittääjärkee!
Jos tuote ei myy, oli se mikä hyvänsä, on siinä silloin hinta/laatusuhde pielessä. On turha yrittää väittää muuta. Liiketoiminnan tarkoitus on tuottaa myyviä hyödykkeitä, eikä valmistaa esim. autoja varastoihin ja tässä Saabilla on menty vuosia metsään. Vai miksi sitten Saabeja edes yritetään myydä jos ei olla niitä vakavissaan myymässä, vaan omaksi ilokseen vaan valmistellaan, jos onnistutaan osia ostamaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882