Palkkaus

hintavaa

Kun yrittäjä ottaa työntekijän, mitä kuluja palkan lisäksi joutuu maksamaan? Sosiaalikulut, työel.vak.maksut -mitä vielä. Voiko karkeasti arvioida, että jos palkka on esim. 2000 eur. bruttona, niin muut maksut lisäksi 2000 eur. ?

6

107

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17i

      Aika lähelle menee kun huomioi pekkaset, sairauspoissaolot yms yms

    • Franssu

      Kyllä vaan. Siksi kannattaakin ottaa vuokratyöläinen.

    • vibia1

      jos 2000 euro brutto,niin maks.kulut yht. 3000-3100 euro.

      "...Sosiaalikulut, työel.vak.maksut -mitä vielä...."
      vielä lisää työttömyysvakuutus,tapaturmavakuutus,lomaraha ja loma-ajan palkka/n.450 euro ja arkipyhän/sairauslomanpäivän rahat.

    • 24 vuotta yrittäjänä

      Älä palkkaa suomessa ikinä työntekijää!!! Itse työllistän noin 20 henkilöä joka kuukausi ja kaikki tekee minulle alihankintatyönä eli laskuttavat minua!!
      Laskuttavat minua joko oman toiminimen, oy:n tai laskutuspalvelun kautta!!
      Ensinäkin nuo sivukulut jos palkkaat on aika murhaavat meinasin joutua liriin niiden kanssa kun tapaturmavakuutus on tällä alalla aika iso!!
      Nyt pärjään hyvin kun ei sivukulja , maksan vain duunareiden laskut joka kuukausi ja saan ne vähentää verotuksessa kuten alv, lisäksi vuokraan itseni toimitusjohtajana yhtiölleni toisen yhtiön kautta, se tuottava yhtiö tuottaa näin kunnolla kun ei "paskamaksuja" lisäksi työvoima on motivoitunutta kun saavat laskuttaa ja saavat omaa liksaansa hilattua ylöspäin sekä monella ulosotto joten voivat peipata voutia lisäksi, vouti kun ei motivoi suomessa ketään tekemään työtä!!!

      • oy on parass

        " lisäksi työvoima on motivoitunutta kun saavat laskuttaa ..."

        Tää on se paras juttu tässä, kun työntekijät ovat innokkaita ja tekevät kunnolla työt, kun kaikki tekee yrittäjäpohjaisesti hommia....
        Ylityö- ja viikonloppukorvauksia tuskin hirveesti näkyy laskuissa. Sairaspoissaoloista ei tarvii murehtia, eikä myöskään pekkasista ja kesälomista....just tällei se pitääkin toimia !


    • yks yrittäjä

      Just näin , tuo laskutus on se nykypäivän juttu vielä tuntuu olevan van yrittäjiä jotka sitkeästi yrittävät palkata?? esim isot firmat kuten L&T jne ottavat mielellään sen työpanoksen laskutustyönä koska se sivukulujen määrä on korkea verokirjalla ja vastuu niistä siirtyy alihankkijalle, eli enemmän laskutustyötä tarjolle niin varmasti löytyy, esimerkkinä itse etsin kotihoitotyöhön laskutustyönä yöhoitajaa sain heti liki 40 hakemusta ja kaikki hakijat sanoivat että kun tätä laskutustyötä on niin vähän tarjolla..että siinä on yksi ratkaisu ongelmiin uskoisin!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe