hevosleirit 2015

...

Joo tiiän et on aikasta, mut haluisin jo katella eri mahollisuuksia ens vuodeks. Oon tasoltani C ja etin kivaa kesäleirii. Husön tallilt kattelin sellast kenttäratsastus leirii mut sit jäi arveluttaan et olisko se hyvä leiri :/ ja minkä ikäsii kaikki siel olis. Eli jos sen tapasta leirii löytyy jostai ni jos joku vois kertoo :) Sit kertokaa parhait leirei mis ois mielellään yömaasto ja uittoo :) kiitos jos voitte auttaa

6

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdotus....

      Pajalan ratsutila orivedeltä. Kaikki on jotain 12-16 vuotiaita. 2015 leireistä ei oo viellä tietoo.
      Kivoja suomenhevosia ja leireillä saa antaa ehdotuksiä. Yleensä leirin ohjelma suunnitellaan yhdessä leiriläisten kanssa.

    • Helsinki>Tiinantalli

      Suosittelen ehdottomasti Tiinan Tallia!! Menen sinne ensi vuonna kolmatta kertaa peräkkäin, se on yksinkertaisesti aivan mahtava paikka! Tänä vuonna meillä oli ainakin hevosten uitto (selästä käsin) ja yömaasto. Yöllä oli sumua ja täysikuu, ja oli mahtavin hetki ikinä mennä täyttä laukkaa keskellä pimeää metsää! Viime vuonna oli perusjuttujen (koulu, este, ilman satulaa yms.) lisäksi myös maastoesteet, mutta tänä vuonna emme ehtineet.. Kuitenkin leirille ilmoittautuessa tietolomakkeessa on kysytty toiveita leirille, ja niihin voi laittaa vaikka maastoesteet. Hevosista/poneista ja niiden oloista sen verran, että koska kyseessä on myös myyntitalli, osa hevosista vaihtuu joka kesä. Silti tähän mennessä on jäänyt kaikista hevosista todella hyviä kokemuksia, vaikka minäkin olen kaiketi suunnilleen C-tasoinen ratsastaja. Hevosten hoito on hyvää, hevoset kylmätään joka tunti, esteiden tai maaston jälkeen laitetaan linimenttiä. Hevosten muu hoito on mielestäni parasta mitä olen nähnyt ja varustuskin on mukavan yksilöllistä. Heppoja pidetään suurilla laumalaitumilla, joissa on sekä laidunpohjaa että haastavampaa metsäpohjaa. Ongelmien ratkaisulogiikka on minulle mieleinen (jos hevonen kompastelee, on hyvä ottaa kengät pois, ja kengättömyyshän on muutenkin hyvä jaloille :) Jos hevonen on herkkä suustaan tai muutenkin, kokeillaan kuolaimettomia. Tallilla olen nähnyt myös rungottomia ja lännensatuloita, joita kaiketi saa käyttää, ainakin jos osaa)
      Ohjelma on tosiaan monipuolista ja minun leireilläni on ainakin ollut tosi kivaa porukkaa. :) Eli jos voi ostaa junaliput Seinäjoelle, niin kannattaa tulla!
      Anteeksi näin pitkä viesti! ;D

    • molli2

      Kuusiahontalli olis sopiva sulle.siellä käydään yömaastossa ja uitetaan hevosii.iki oma hoitoponi on myös.yö leiri 2-5vrk 130e-280e.lue lisää www.kuusiahontalli.com

    • vehmaan talli

      HEI!!!
      suosittelen Vehmaan tallia se on tosi kiva ja oon menos ens vuonnakin ja pieni talli mutta aina autetaan jos pyytää ja hiewatha on ihana ja kaikki muut leiri on halpa ja este,koulu,leikki-ja maasto tunteja ja oma hoitsu kaikkee kivaa SUOSITTELEN!!!!!

      • Fanifani

        Kyllä,mäkin suosittelen Vehmaan tallia. Itsekin meen vehmaalle jo kolmatta kertaa peräkkäin. Käyn siell myös tunneilla ja sivan mahtava paikka on! :) Heppoja ja poneja on kaikentasoisille, ikäluokka leireillä on noin 7-14 v. Välillä nuorempaa tai vanhempaa. Kaikki hepat on vähintäänkin peruskoulutettuja ja leireillä on täyshoito. Ja niin, aina autetaan jos apua pyytää ja jos kysyy jotain hepoista niin vastauksenkin yleensä saa! Majoittuminen on aitoissa mutta ruokailut, saunominen ja suihku on päärakennuksessa. Yömaasto löytyy ja uittamaan heppoja pääsee, jos on hyvät kelit. Sekä myös itsekin uimaan ilman heppoja. Ei ole valvomisrajoja. Leireillä on myös hauskaa iltatoimintaa, mm. vikellystä, leikkejä, irtohypytystä, joukkuepelejä, yms. Suosittelen!!! :)


    • romaaninkirjoittaja

      Vuonotalli solsikke, suosittelen! (kuten nimi ehkä kertookin, niin talilla on vain vuonohevosia ja yksi shettis pienemmille ratsastajille) Talli sijaitsee Nurmijärvellä, Kiljavassa. Helsingistä n.tunti. Olin siellä tänä vuonna kolmatta vuotta peräkkäin ja pakko sanoa, että se oli kyllä unohtumaton kokemus <3 Hevoset ja tallin henkilökunta ovat todella kivoja :) Heppoihin voi luottaa 110% ne eivät turhasta hötkyile ja halutessaan ne ovat myös tosi osaavia :) Majoitus on leirikämpässä ja viereisissä rivitaloissa, jos kämpästä loppuu paikat kesken 8)
      Tunnit ovat todella monipuolisia, yleisleireillä enemmän koulua, mutta on siinäkin yleensä väh. 2h esteitä c: Maastoesteitä leirillä ei ole, eikä heppoja pääse uittamaan, mutta yömaasto on. Itse siellä pääsee uimaan sään salliessa, ja uimaranta on lähde nimeltänsä "Sääksin uimaranta", eli todella puhdasvetinen uimaranta. Se on kyllä todellinen unelmahiekkaranta ja ranta on ehkä n.kilometkin pituinen :) <3 Ohjelma leirillä on aika simppeli.... tunnit, teoria, ruuat, vapaa-ajat jnejne. Tunnit ovat taso ryhmissä ja tunneilla on max.7 ratsastajaa :) Leireillä on omat leirihoitsut, mahd.kaverin kanssa. Leirit ovat 5vk (ma-pe), mutta leireille saavutaan jo sunnuntai iltana kl.19-20. Leirien hinta on 410e, ja voin kyllä sanoa, että se on sen arvoista :> <3

      Mä en enää keksi mitään tärkeetä mitä tähän pitäis kirjottaa, ja mä tiedän että sä etsit tälle vuodelle niitä leirejä, mutta joku kummiskin eksyy näille sivuille joskus ja lukee näitä (tuskin tätä, kun tästä tuli niin pitkä) , mutta niin, ajattelin kummiskin avautua tähä, ja kirjottaa tälläisen pikku romaanin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe