Eli n. Kk sitten baarissa tapasin miehen jolla kuulin jälkeenpäin olevan hiv. Emme tehneet muuta kuin suutelimme. Tietenkin vahvan humalan takia en ihan kaikkea tarkkaan muista, mutta minulla oli käsivarressa haava jonka samaisena iltana olin saanut. Mutta siis suudellessa hiv ei tartu, ainakin näin olen kuullut? Minua huolestuttaa se haava, että jos mies olisi hoitanut haavan kuntoon niin voiko minulle tarttua hänen hiv, vaikka hän vain paperilla pyyhki haavan?
pari kysymystä hiv:sta
5
393
Vastaukset
- jetsu
Ja entäs voiko hiv tarttua samantien minulta toiselle kun olen sen itse saanut, tai jo parin päivän sisällä?
- kannattaa dokaa
Ehkä teitte verivalan?
- no hätä
tuskin olet saanut hiv. Mene varmuuden vuoksi 3kk päästä ilmaiseen testiin.
Hiv ei ole se tarttuvin sukupuolitauti.
HI-virus kuolee sekunneissa, kun se joutuu kosketuksiin ilman kanssa. - infoa888888888888888
HI-virus ei tartu arkikontaktissa kuten suutelusta jne. mutta haavan kautta kyllä voi tarttua mikäli hi-virusta on päässyt kontaktiin sen haavan kanssa.
Eli jos kyseisen miehen verta ei ole päässyt kontaktiin tuon käsivarressasi olevaan haavan kanssa tartunta riskiä ei ole, jos taas on, niin riski on olemassa.
HI-virus siis voi kyllä tarttua suutelun yhteydessä jos kummallakin on suussa haavoja jonka kautta virus pääsee verenkiertoon tosin ainoastaan jos syljessä on HIV positiivisen verta ja virusarvo tarpeeksi korkea, sillä syljessä ei ole soluja joihin virus voisi tunkeutua ja vatsahapot jonne sylki päätyy hoitaa lopun.
Jos siis et muista mitä on tapahtunut, voi olla järkevää odottaa se kolme kuukautta ja käydä lääkärissä, sillä olette ihan hyvin voineet harrastaa seksiäkin jota vain et humalaltasi muista, mutta mikäli miehellä ei ollut haavoja ja on koskettanut haavaasi, niin tartunta riskiä ei ole sillä HIV ei tartu helposti kuin veren, sperman, emätin nesteiden ja suolisto eritteiden välityksellä sillä se tarvitsee T-soluja joita on mm. punasoluissa. - Ei hätää
HIV ei tartu pussailusta, tämä ei pitäisi enää nykyaikana olla mitenkään suuri uutinen kenellekään. Joskus 80-luvulla pelättiin vaikka ja mitä, asioita suurenneltiin, paisuteltiin, pelkoja lietsottiin useimmiten median toimesta... kas kun sillä lietsonnalla saadaan paremmin myyntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu322790- 1332461
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti142041Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151863- 161376
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731327- 1061294
- 931007
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks144985Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20923