pari kysymystä hiv:sta

jetsu

Eli n. Kk sitten baarissa tapasin miehen jolla kuulin jälkeenpäin olevan hiv. Emme tehneet muuta kuin suutelimme. Tietenkin vahvan humalan takia en ihan kaikkea tarkkaan muista, mutta minulla oli käsivarressa haava jonka samaisena iltana olin saanut. Mutta siis suudellessa hiv ei tartu, ainakin näin olen kuullut? Minua huolestuttaa se haava, että jos mies olisi hoitanut haavan kuntoon niin voiko minulle tarttua hänen hiv, vaikka hän vain paperilla pyyhki haavan?

5

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jetsu

      Ja entäs voiko hiv tarttua samantien minulta toiselle kun olen sen itse saanut, tai jo parin päivän sisällä?

    • kannattaa dokaa

      Ehkä teitte verivalan?

    • no hätä

      tuskin olet saanut hiv. Mene varmuuden vuoksi 3kk päästä ilmaiseen testiin.

      Hiv ei ole se tarttuvin sukupuolitauti.

      HI-virus kuolee sekunneissa, kun se joutuu kosketuksiin ilman kanssa.

    • infoa888888888888888

      HI-virus ei tartu arkikontaktissa kuten suutelusta jne. mutta haavan kautta kyllä voi tarttua mikäli hi-virusta on päässyt kontaktiin sen haavan kanssa.

      Eli jos kyseisen miehen verta ei ole päässyt kontaktiin tuon käsivarressasi olevaan haavan kanssa tartunta riskiä ei ole, jos taas on, niin riski on olemassa.

      HI-virus siis voi kyllä tarttua suutelun yhteydessä jos kummallakin on suussa haavoja jonka kautta virus pääsee verenkiertoon tosin ainoastaan jos syljessä on HIV positiivisen verta ja virusarvo tarpeeksi korkea, sillä syljessä ei ole soluja joihin virus voisi tunkeutua ja vatsahapot jonne sylki päätyy hoitaa lopun.

      Jos siis et muista mitä on tapahtunut, voi olla järkevää odottaa se kolme kuukautta ja käydä lääkärissä, sillä olette ihan hyvin voineet harrastaa seksiäkin jota vain et humalaltasi muista, mutta mikäli miehellä ei ollut haavoja ja on koskettanut haavaasi, niin tartunta riskiä ei ole sillä HIV ei tartu helposti kuin veren, sperman, emätin nesteiden ja suolisto eritteiden välityksellä sillä se tarvitsee T-soluja joita on mm. punasoluissa.

    • Ei hätää

      HIV ei tartu pussailusta, tämä ei pitäisi enää nykyaikana olla mitenkään suuri uutinen kenellekään. Joskus 80-luvulla pelättiin vaikka ja mitä, asioita suurenneltiin, paisuteltiin, pelkoja lietsottiin useimmiten median toimesta... kas kun sillä lietsonnalla saadaan paremmin myyntiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe