Miten tänne sais enempi porukkaa??

Tepi-74

On,niin hiljasta,että "kuulee" melkein omat ajatukset....Oon käyny päivittäin eikä oo uusia viestejä paitsi mun ja Puerin....

32

1411

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo

      Vielä kuulo tallella, vaikka oikea korva tinnittää.

      tarkoitan olisihan sitä mukava vaihtaa ajatuksia.

      • Kaikkihan tänne saa kirjottaa olkoon kuuro tai kuuleva!!Kivahan sitä on vaihdella ajatuksia olkoon ihminen sit huonokuulonen,täysin kuuro,kuuleva tai ihan mikä vaan....Kaikkihan tänne mahtuu vai mitä Puer86??Tulee eloa tännekki palstalle....


      • tuu vaan rohkeesti mukaan keskusteluun!!


      • Tepi-74 kirjoitti:

        tuu vaan rohkeesti mukaan keskusteluun!!

        *liittyy keskusteluun* :)


      • mikael73 kirjoitti:

        *liittyy keskusteluun* :)

        Tervetuloa joukkoon tummaan tai vaaleeseen riippuen hiusten väristä!!=D


      • puer86
        Tepi-74 kirjoitti:

        Kaikkihan tänne saa kirjottaa olkoon kuuro tai kuuleva!!Kivahan sitä on vaihdella ajatuksia olkoon ihminen sit huonokuulonen,täysin kuuro,kuuleva tai ihan mikä vaan....Kaikkihan tänne mahtuu vai mitä Puer86??Tulee eloa tännekki palstalle....

        Joo, en minäkään ole kuuro - vain huonokuuloinen. Viittomakielestäkään en osaa kuin alkeita, joten mikäpä tässä.
        Miten, muuten sinä, tepi-74? Oletko sinä kuuro vai mikä?


      • puer86 kirjoitti:

        Joo, en minäkään ole kuuro - vain huonokuuloinen. Viittomakielestäkään en osaa kuin alkeita, joten mikäpä tässä.
        Miten, muuten sinä, tepi-74? Oletko sinä kuuro vai mikä?

        Sanotaanko näin,että huonokuuloinen olen minäkin ja opiskelen viittomakieltä josta tulee äidinkieleni....Mistäs kaukaa sinä Puer86 olet??Vai asutko lähellä pääkaupunkiseutua??

        Jee,mun lempijoukkue =D pääs viidennelle kierrokselle ja Suomen Cupia kohti....Jes jes jes!!!!


      • puer86
        Tepi-74 kirjoitti:

        Sanotaanko näin,että huonokuuloinen olen minäkin ja opiskelen viittomakieltä josta tulee äidinkieleni....Mistäs kaukaa sinä Puer86 olet??Vai asutko lähellä pääkaupunkiseutua??

        Jee,mun lempijoukkue =D pääs viidennelle kierrokselle ja Suomen Cupia kohti....Jes jes jes!!!!

        Minä olen Kajaanista, kuten galleriasivullakin kerrotaan... Aika kaukana pääkaupunkiseudusta.


      • puer86 kirjoitti:

        Minä olen Kajaanista, kuten galleriasivullakin kerrotaan... Aika kaukana pääkaupunkiseudusta.

        Heh,en osaa enää lukeakkaan!!Sieltähän se tieto löytyykin....Mä oon Espoosta!!


      • Tepi-74 kirjoitti:

        Tervetuloa joukkoon tummaan tai vaaleeseen riippuen hiusten väristä!!=D

        Hehee.Kiitos,kiitos.Tämä on niitä palstoja,
        joille kulkeudun lähes joka päivä.Pitäis
        varmaan ahkerammin itsekin kirjoitella..


      • mikael73 kirjoitti:

        Hehee.Kiitos,kiitos.Tämä on niitä palstoja,
        joille kulkeudun lähes joka päivä.Pitäis
        varmaan ahkerammin itsekin kirjoitella..

        Eihän sitä muuten voi sinusta tietää mitään yms....


      • Tepi-74 kirjoitti:

        Eihän sitä muuten voi sinusta tietää mitään yms....

        Kyllä mä joskus aikaisemmin taisin jotain
        itsestäni tänne kirjottaa Mikael-nimimerkillä.
        Kuuleva olen,viittomakieltä ja vähän ASL:ää
        osaan,joskin on kyllä taidot ruosteessa.
        Tulkiksi pääsyä joskus haaveilin,mutta kun
        tienaa nykyisessä työssä rautaa jyrsimällä
        saman verran,ei kovin kiinnosta seitsemää
        vuotta kuluttaa koulunpenkkiä(kun jäi tuo
        lukiokin aikanaan väliin..)
        Tätä palstaa seuraan,myös kamppailulajit,ja
        tietysti,sinkut-palstaa ;)


      • mikael73 kirjoitti:

        Kyllä mä joskus aikaisemmin taisin jotain
        itsestäni tänne kirjottaa Mikael-nimimerkillä.
        Kuuleva olen,viittomakieltä ja vähän ASL:ää
        osaan,joskin on kyllä taidot ruosteessa.
        Tulkiksi pääsyä joskus haaveilin,mutta kun
        tienaa nykyisessä työssä rautaa jyrsimällä
        saman verran,ei kovin kiinnosta seitsemää
        vuotta kuluttaa koulunpenkkiä(kun jäi tuo
        lukiokin aikanaan väliin..)
        Tätä palstaa seuraan,myös kamppailulajit,ja
        tietysti,sinkut-palstaa ;)

        ikuna törmänny sinuun aikasemmin missään??
        *en ainakaan muista!*Tosin mä oon enempi ollu salibandy.org nimisessä paikassa....Ja kiroaa taas noita Oilersin sivuja!!!!Mutta ei siitä enempää tai mult männöö hermot....Sinkuis oon joskus ollu,kait jos on sama sinkut sivu,kun niitäkin on monta....


      • Tepi-74 kirjoitti:

        ikuna törmänny sinuun aikasemmin missään??
        *en ainakaan muista!*Tosin mä oon enempi ollu salibandy.org nimisessä paikassa....Ja kiroaa taas noita Oilersin sivuja!!!!Mutta ei siitä enempää tai mult männöö hermot....Sinkuis oon joskus ollu,kait jos on sama sinkut sivu,kun niitäkin on monta....

        siksi kun kirjoittelen rekisteröimättömällä
        nimimerkillä toisinaan.Kävin tsiikaan mikä
        toi Oilers on,mutta hermothan siinä menee,
        ennenkuin sivut aukee.Ja mitähän se yritti
        ladata sieltä,kun suojausvaroituksia hyppi
        ruutuun..


      • mikael73 kirjoitti:

        siksi kun kirjoittelen rekisteröimättömällä
        nimimerkillä toisinaan.Kävin tsiikaan mikä
        toi Oilers on,mutta hermothan siinä menee,
        ennenkuin sivut aukee.Ja mitähän se yritti
        ladata sieltä,kun suojausvaroituksia hyppi
        ruutuun..

        Espoon Oilers ja tänä syksynä se kai muutti asetuksia ja osoitetta....Ennen se oli,niinkin helppo kuin www.espoonoilers.fi ja nyt sen perään tulee ihme merkkejä....mut mulla avautuu nopeesti,kun on suosikeis tuo osoite....mut silti menee hermot....


      • Tepi-74 kirjoitti:

        Espoon Oilers ja tänä syksynä se kai muutti asetuksia ja osoitetta....Ennen se oli,niinkin helppo kuin www.espoonoilers.fi ja nyt sen perään tulee ihme merkkejä....mut mulla avautuu nopeesti,kun on suosikeis tuo osoite....mut silti menee hermot....

        mä voisin lähteä sun seuraksi kattoon salibandyä,
        mutta täältä on tosin liki 550 km välimatkaa
        :(


      • mikael73 kirjoitti:

        mä voisin lähteä sun seuraksi kattoon salibandyä,
        mutta täältä on tosin liki 550 km välimatkaa
        :(

        taitaa olla liian pitkä matka salibandy otteluun!!!!=(


      • jokuvaa
        mikael73 kirjoitti:

        Kyllä mä joskus aikaisemmin taisin jotain
        itsestäni tänne kirjottaa Mikael-nimimerkillä.
        Kuuleva olen,viittomakieltä ja vähän ASL:ää
        osaan,joskin on kyllä taidot ruosteessa.
        Tulkiksi pääsyä joskus haaveilin,mutta kun
        tienaa nykyisessä työssä rautaa jyrsimällä
        saman verran,ei kovin kiinnosta seitsemää
        vuotta kuluttaa koulunpenkkiä(kun jäi tuo
        lukiokin aikanaan väliin..)
        Tätä palstaa seuraan,myös kamppailulajit,ja
        tietysti,sinkut-palstaa ;)

        Viittomakielen tulkiksi opiskelu kestää n.3,5v ja opinnot suoritetaan ammattikorkeakoulussa, jonne voi hakea myös ammattikoulun todistuksella.


      • Mikael
        jokuvaa kirjoitti:

        Viittomakielen tulkiksi opiskelu kestää n.3,5v ja opinnot suoritetaan ammattikorkeakoulussa, jonne voi hakea myös ammattikoulun todistuksella.

        3,5 vuotta tosiaan kestää,mutta kun nuo tulkin
        opinnot muuttuivat väliaikaisen ammattikorkean
        piiriin,mun tietääkseni pääsykokeisiin
        vaaditaan lukio tai opistoasteen tutkinto.
        En ole kyllä kuullut että ammattikoulun
        todistuksella pääsisi,eipä silti,ei mulla kyllä ole sitäkään :(


      • Ronjuli
        Mikael kirjoitti:

        3,5 vuotta tosiaan kestää,mutta kun nuo tulkin
        opinnot muuttuivat väliaikaisen ammattikorkean
        piiriin,mun tietääkseni pääsykokeisiin
        vaaditaan lukio tai opistoasteen tutkinto.
        En ole kyllä kuullut että ammattikoulun
        todistuksella pääsisi,eipä silti,ei mulla kyllä ole sitäkään :(

        Ei se mitään jos on kiinnostusta ja intoa opiskella viittomakielentulkiksi ja hm... ihmettelisin kyllä kovasti jos vaatii jonkilaista paperia jotta pääsisi opsikelemaan.

        Olen itse kuuro ja käytän puhetta ja viittomakieltä sekä viitottua puhetta käytän.

        Tepi74, ohos sä espoosta ja mä vantaalta heh.

        Kiva tulla porukkaan jossa on muitakin viittomakielestä kiinnostavia=)


      • Ronjuli kirjoitti:

        Ei se mitään jos on kiinnostusta ja intoa opiskella viittomakielentulkiksi ja hm... ihmettelisin kyllä kovasti jos vaatii jonkilaista paperia jotta pääsisi opsikelemaan.

        Olen itse kuuro ja käytän puhetta ja viittomakieltä sekä viitottua puhetta käytän.

        Tepi74, ohos sä espoosta ja mä vantaalta heh.

        Kiva tulla porukkaan jossa on muitakin viittomakielestä kiinnostavia=)

        Espoosta!!Sukulaisii asuu Vantaalla....Ei,mut nyt meen kahville ja tuun takas illalla taas....


      • Ronjuli
        Tepi-74 kirjoitti:

        Espoosta!!Sukulaisii asuu Vantaalla....Ei,mut nyt meen kahville ja tuun takas illalla taas....

        Kylläpäs on pitkä kahvihetki sulla heheheh=)

        En mä oo asunut Vantaalla kauankaan vasta 2 kk ollaan asuttu Vantaalla=)


      • Ronjuli kirjoitti:

        Kylläpäs on pitkä kahvihetki sulla heheheh=)

        En mä oo asunut Vantaalla kauankaan vasta 2 kk ollaan asuttu Vantaalla=)

        tos illalla,mut en päässy nettiin =(.Äsken sain tän vekottimen toimiin,höh....

        Vai kaks kuukautta oot ollu täällä,mitäs oot tykänny asua??Ja mistäs oot muuttanu??Mä oon koko ikäni asunu Espoossa....

        Ei,mut nyt tää neito menee nukkuun....


      • Ronjuli
        Tepi-74 kirjoitti:

        tos illalla,mut en päässy nettiin =(.Äsken sain tän vekottimen toimiin,höh....

        Vai kaks kuukautta oot ollu täällä,mitäs oot tykänny asua??Ja mistäs oot muuttanu??Mä oon koko ikäni asunu Espoossa....

        Ei,mut nyt tää neito menee nukkuun....

        Joo, tää peikkomami muutti Vantaalle Tampereelta pikkupeikkoliinin kanssa=)

        Työn takia muutimme, nääs=)


      • Ronjuli
        Ronjuli kirjoitti:

        Joo, tää peikkomami muutti Vantaalle Tampereelta pikkupeikkoliinin kanssa=)

        Työn takia muutimme, nääs=)

        Joo viihdyttiin hyvin Vantaalla ja lapseni tykkäs olla tarhassa=)


      • Tepi74
        Ronjuli kirjoitti:

        Joo viihdyttiin hyvin Vantaalla ja lapseni tykkäs olla tarhassa=)

        koneen kanssa!!!!!!

        Pääsin nyt monen mutkan kautta tänne,puolen tunnin yrittämisen jälkeen....Murrr....Täytynee kutsuu Miksa tänne kattoo tätä....

        Mutta nyt toivotan hyvät viikonloput,täytynee lähtee pakkaamaan ja sit lähtee ulos!!!!


      • Ronjuli
        Tepi74 kirjoitti:

        koneen kanssa!!!!!!

        Pääsin nyt monen mutkan kautta tänne,puolen tunnin yrittämisen jälkeen....Murrr....Täytynee kutsuu Miksa tänne kattoo tätä....

        Mutta nyt toivotan hyvät viikonloput,täytynee lähtee pakkaamaan ja sit lähtee ulos!!!!

        sinulle!=)


      • jokuvaa
        Mikael kirjoitti:

        3,5 vuotta tosiaan kestää,mutta kun nuo tulkin
        opinnot muuttuivat väliaikaisen ammattikorkean
        piiriin,mun tietääkseni pääsykokeisiin
        vaaditaan lukio tai opistoasteen tutkinto.
        En ole kyllä kuullut että ammattikoulun
        todistuksella pääsisi,eipä silti,ei mulla kyllä ole sitäkään :(

        Viittomakielen tulkiksi opiskellaan ainakin turussa diakonia-ammattikorkeakoulussa (http://www.diak.fi), jonne pätee ihan samat hakusäännöt kuin muihinkin ammattikorkeakouluihin. Hakuoppaan löydät täältä: http://www.oph.fi/koulutusoppaat/amkopas/

        Lainaus sieltä: "Yleisen hakukelpoisuuden koulutusohjelmiin antavat: ammatillisesta koulutuksesta annetussa laissa (630/98) tarkoitettu ammatillisessa peruskoulutuksessa suoritettu, laajuudeltaan vähintään kolmivuotinen ammatillinen perustutkinto tai sitä vastaava aikaisempi tutkinto"

        No joka tapauksessa viittomakieltä voi opetella myös ihan vaan omaksi ilokseen esim. työväenopistossa monissa kaupungeissa :)


      • Mikael
        jokuvaa kirjoitti:

        Viittomakielen tulkiksi opiskellaan ainakin turussa diakonia-ammattikorkeakoulussa (http://www.diak.fi), jonne pätee ihan samat hakusäännöt kuin muihinkin ammattikorkeakouluihin. Hakuoppaan löydät täältä: http://www.oph.fi/koulutusoppaat/amkopas/

        Lainaus sieltä: "Yleisen hakukelpoisuuden koulutusohjelmiin antavat: ammatillisesta koulutuksesta annetussa laissa (630/98) tarkoitettu ammatillisessa peruskoulutuksessa suoritettu, laajuudeltaan vähintään kolmivuotinen ammatillinen perustutkinto tai sitä vastaava aikaisempi tutkinto"

        No joka tapauksessa viittomakieltä voi opetella myös ihan vaan omaksi ilokseen esim. työväenopistossa monissa kaupungeissa :)

        mä opiskelin viittomakieltä,on siitä
        tosin jo aikaa vierähtänyt,ei enää paljoa
        muista
        http://www.rovala.fi/ETUSIVU/STARTSETi.htm


    • Tatti

      Huomaatkos tepi että on alkanut vilkastua. Tuossa yläpuolella tulipallo on suurentunut kun saavutettiin 40: vastaajan raja.

    • Nimetön

      Olen viittomakielentulkkiopiskelija ja teen koulutyötä (yhtä niistä!) viittomakielisestä yhteisöstä sosiokulttuurisesta näkökulmasta. No, koska aihe on tolkuttoman laaja, haluaisin jotenkin sitä rajata ja haluaisin pohtia työssäni nuorten, 12-20 vuotiaiden kuurojen tai muiden viittomakieltä 'vakituisesti' käyttävien ajatuksia elämästään. Itselläni ei ole ollut ensimmäistäkään tuttua, joka käyttäisi viittomakieltä varsinaisena kielenään, on vain mieletön kiinnostus kieleen ja halu oppia se!

      Yhdellä chattipalstalla nuori tyttö sanoi, että 'mä en kuule toisella korvalla ollenkaan, mitä erikoista teillä muilla on?'. Kertokaa mulle ihan mitä vaan, mikä jotenkin liittyy viittomakielen käyttöön tuossa lapsuuden ja aikuisuuden välimaastossa! Oliko helppoa olla erikielinen? Oppivatko kuulevat kaverinne viittomakielen? Entä harrastukset? Seurustelu?

    • Scorp70

      ... kun luin räppääjästä juttua :)

      Ja tulihan sitten selattua noita juttuja.. toivotaan että tulee lisää porukoita tänne :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6710
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4007
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2035
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe