Mulla on 10.v poika,neitsyt horoskoopiltaan.
Hän on pienestä asti ollut kova kiukuttelemaan Ja kääntämään asioita.
Teki niin tai näin niin aina teet väärin.
Nyt 4 viimeistä vuotta on ollut tosi hankalia.
Suuret yhteenot oil kun muutettiin Ja poika aloitti koulun samana kesänä.
Koko kesä hirveetä riitaa Ja huutoa.
Nyt syntyi pikkuveli Ja tunnen oloni tosi paskaksi.
Parhaani mieheni Kanssa teem me,Mutta valitusta vain saamme.
Ja kuulla mitä teemme väärin Ja koskaan,ikinä ei mitään kivaa.
Milloin mä en ole jatkuvasti tarpeeksi iloinen, pihalla liikaa kasveja,liian lihava.
Mä Olen nyt ihan täynnä tata kiukuttelua, haukkumista Ja syyttelyä.
Suurinosa asioista ei ole edes totta.
Pelkään että hän uskoo itsekkin kohta valheesa Ja muistaa aikuisenakin vain sen kuinka paskoja me vanhemmat oltiin eikä koskaan ikinä oltu riittävän sitä Ja tätä.
Totuus on että yritämme parhaamme, rakastamme Ja vietämme aikaa yhdessä,Mutta mikään ei riitä.
Omassa käytöksessään hän ei ikinä näe vikaa.
Osaka kyllä halutessaan olla tosi ihan Ja kohtelijas.
En enää tiedä millainen mun pitäis olla.
Ja olisiko hän onnellisempi jossain muussa perheessä.
lapsen käytös äitiään kohtaan
8
202
Vastaukset
- Danonino -78
Mulla on 15 v poika, pienestä pitäen tyytymätön, epäkohtelias, itsekäs, ärsyttäväkin.
En tiedä mitä olemme tehneet väärin. Mielestäni emme mitään. Hän vaan on sellainen. Ikävää.
Muut lapset ovat kivoja ja tavallisia.
Yritä vahvistaa hyvää käytöstä silloin harvoin kun sitä on, kehumalla häntä, miten hienosti toimii. Ja miten kiva olisi, jos useamminkin tekisi niin.
Poikani on yhä hankala, mutta pahin vaihe tähän mennessä oli n 12-13 vuotiaana... - paska äiti
Tää meidän poika on myös hyvin herkkä Ja vieraita kohtaan kohtelijas, äitinä vaan Saan kaiken kuran Ja pahanolon niskaani.
Ehkä äiti on se sanoa jolle uskaltaa sanoa vastaan Ja olla OMA itsensä.
Tai sitten tämä on jotain esimurkku ikää. - Teinin mama
Onnellinen lapsi kiukuttelee kotona, ei kodin ulkopuolella!
Sen kun muistaa, oma olo helpottaa. - Älä hylkää
Lapsi kiukuttelee aina rakkaimmalleen, lapsella on erilisia kehittymisen kausia ja silloin äiti saa kuulla sellaista, mitä ei halua. Mutta hyvän itsetunnon ja lapsen kehittymsen ymmärtävä äiti ei loukkaannu vaan pitää rajoja lapsen elämässä ilman huutoa ja moittimista, rakkaudella ja jämäkkyydellä ja läheisyyttä antaen.
Elän itsekin kautta jossa lapseni "potkii" kun oma elämä on rankassa vaiheessa, tiedän että tietää äidin olevan tukena kun rankkaa on, joten ne ilkeät sanat ovat usein sitä suurinta rakkautta. Ja ohi menee jossakin vaiheessa. Mutta äidin ei pidä hylätä lastaan tuossakaan tilanteessa. - Ei ihan paska
Minullakin on tuollainen tytär, nyt jo aikuinen ja itsekin äiti. Nuorena oli syyttävä ja ilkeä, eikä kertonut asioistaan, lintsasi koulusta, tupakoi, ryypiskelikin, sai kuitenkin korkeakoulututkinnon suoritetuksi parin keskeytyksen jälkeen.
Nyt on kyllä rauhoittunut mutta vieläkin leimahtaa. Nykyisin pyytää edes jonkin kerran anteeksi. On useimmiten nykyisin ihan mukava.
En häntä kyllä pois olisi antanut, joskus loukkaannuin, mutta lepyin. Äidin rakkaus vaan on sellainen. Uskon että on ristiriitainen luonne ja itsellään paha olla. Jokin riivaa. Muuten käyttäytyy ihan fiksusti ja omaa laajan harrastus-, ystävä- ja tuttavapiirin.
Olen keskustellut joidenkin äitien kanssa, tiedän näitä lapsia olevan muillakin. Kestämistä kaikille tämän asian kanssa kamppaileville. Kyllä se siitä!- hakekaa apua
Tälläiset lapset tarttee apua mahd.pian.Hakekaa apua.Minua kaduttaa kun en tajunnut hakea lapselleni apua tarpeeksi aikaisin.Nyt ei ole enää mitåän korjattavissa.Kaikki on menetetty lapsen ja äidin välillä.Lapsellanne saattaa alla jiku käytöshäiriö joka olisi varhain korjattavissa.On Adhd,on autismi lievässä muodossa,on vaikka mitä.Korjatkaa ennen kuion myöhäistä.MUISTAKAA KUINKA PALJON LAPSENNE KÄRSII,ET OLE AINOA.
- Ei ihan paska
Hyvä hakekaa apua! Mitä teille sitten on tapahtunut nyt kun kaikki on myöhäistä eikä voi korjata?
Itse ajattelen että lapseni purkaa minuun pahan olonsa. Jonnekin vain pitää. Tarhassa, koulussa, työelämässä ja ystäväporukoissa kuuluu olla kiltti ja osata käyttäytyä. Muuten joutuu ongelmiin ja kaverit jättävät yksin.
Jos miettii aikaisemipia työpaikkoja, jokaisessa oli yksi tai muutama äksyilevä, omituinen tyyppi, jota vain siedettiin. Nythän ne kaikki siivotaan pois ja pitää olla hajuton ja lähes näkymätön. Roskapuhetta on yksiköllisyyden ja persoonallisuuden hyväksyminen, jota soopaa saatetaan oikein kirjottaa sisäisiin ohjeisiin. Eivät tämän päivän esimiehet ole kypsiä käsittelemään erilaisuuksia.
Eli en lähtisi tekemään diagnooseja. - persoonallisuus
Horoskooppien sijasta voisit lukea jotain lastenkasvatuskirjoja? Minun lapsellani oli joitain outoja piirteitä, ja olin hiukan huolissani. Sitten luin Keltikangas-Järvisen persoonallisuustyypeistä ja löysin sieltä lapseni. Olin kovin ilahtunut huomatessani että lapsi oli yks yhteen kuvatun kaltainen. En tiedä onko nuo luokitukset tätä päivää, mutta tajusin silloin ettei sille tarvitse "tehdä" mitään vaan hyväksyä se erityispiirteineen. Se on oman sorttisensa, ja sillä on omat erityiset lahjansakin. Sitten kun mietin oikein tarkkaan, tajusin että olin itse ollut aivan samanlainen ja silti vanhempieni silmäterä. Olin vaan aktiivisesti kasvanut rti joistain erityispiirteistä ja kehittänyt joitain.
Käytöstä pitää tietysti korjata, turhia konflikteja varoen. On hienoa että lapsi osaa käyttäytyä kodin ulkopuolella, täytyy vain tehdä kivat säännöt myös kotiin. Voisiko poika itse ehdottaa sellaisia? Tulisi jotain runkoa käytöstavoille ja sille, miten kotona menetellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401