lapsen käytös äitiään kohtaan

paska äiti

Mulla on 10.v poika,neitsyt horoskoopiltaan.
Hän on pienestä asti ollut kova kiukuttelemaan Ja kääntämään asioita.
Teki niin tai näin niin aina teet väärin.
Nyt 4 viimeistä vuotta on ollut tosi hankalia.
Suuret yhteenot oil kun muutettiin Ja poika aloitti koulun samana kesänä.
Koko kesä hirveetä riitaa Ja huutoa.
Nyt syntyi pikkuveli Ja tunnen oloni tosi paskaksi.
Parhaani mieheni Kanssa teem me,Mutta valitusta vain saamme.
Ja kuulla mitä teemme väärin Ja koskaan,ikinä ei mitään kivaa.
Milloin mä en ole jatkuvasti tarpeeksi iloinen, pihalla liikaa kasveja,liian lihava.
Mä Olen nyt ihan täynnä tata kiukuttelua, haukkumista Ja syyttelyä.
Suurinosa asioista ei ole edes totta.
Pelkään että hän uskoo itsekkin kohta valheesa Ja muistaa aikuisenakin vain sen kuinka paskoja me vanhemmat oltiin eikä koskaan ikinä oltu riittävän sitä Ja tätä.
Totuus on että yritämme parhaamme, rakastamme Ja vietämme aikaa yhdessä,Mutta mikään ei riitä.
Omassa käytöksessään hän ei ikinä näe vikaa.
Osaka kyllä halutessaan olla tosi ihan Ja kohtelijas.
En enää tiedä millainen mun pitäis olla.
Ja olisiko hän onnellisempi jossain muussa perheessä.

8

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Danonino -78

      Mulla on 15 v poika, pienestä pitäen tyytymätön, epäkohtelias, itsekäs, ärsyttäväkin.
      En tiedä mitä olemme tehneet väärin. Mielestäni emme mitään. Hän vaan on sellainen. Ikävää.
      Muut lapset ovat kivoja ja tavallisia.
      Yritä vahvistaa hyvää käytöstä silloin harvoin kun sitä on, kehumalla häntä, miten hienosti toimii. Ja miten kiva olisi, jos useamminkin tekisi niin.
      Poikani on yhä hankala, mutta pahin vaihe tähän mennessä oli n 12-13 vuotiaana...

    • paska äiti

      Tää meidän poika on myös hyvin herkkä Ja vieraita kohtaan kohtelijas, äitinä vaan Saan kaiken kuran Ja pahanolon niskaani.
      Ehkä äiti on se sanoa jolle uskaltaa sanoa vastaan Ja olla OMA itsensä.

      Tai sitten tämä on jotain esimurkku ikää.

    • Teinin mama

      Onnellinen lapsi kiukuttelee kotona, ei kodin ulkopuolella!
      Sen kun muistaa, oma olo helpottaa.

    • Älä hylkää

      Lapsi kiukuttelee aina rakkaimmalleen, lapsella on erilisia kehittymisen kausia ja silloin äiti saa kuulla sellaista, mitä ei halua. Mutta hyvän itsetunnon ja lapsen kehittymsen ymmärtävä äiti ei loukkaannu vaan pitää rajoja lapsen elämässä ilman huutoa ja moittimista, rakkaudella ja jämäkkyydellä ja läheisyyttä antaen.

      Elän itsekin kautta jossa lapseni "potkii" kun oma elämä on rankassa vaiheessa, tiedän että tietää äidin olevan tukena kun rankkaa on, joten ne ilkeät sanat ovat usein sitä suurinta rakkautta. Ja ohi menee jossakin vaiheessa. Mutta äidin ei pidä hylätä lastaan tuossakaan tilanteessa.

    • Ei ihan paska

      Minullakin on tuollainen tytär, nyt jo aikuinen ja itsekin äiti. Nuorena oli syyttävä ja ilkeä, eikä kertonut asioistaan, lintsasi koulusta, tupakoi, ryypiskelikin, sai kuitenkin korkeakoulututkinnon suoritetuksi parin keskeytyksen jälkeen.

      Nyt on kyllä rauhoittunut mutta vieläkin leimahtaa. Nykyisin pyytää edes jonkin kerran anteeksi. On useimmiten nykyisin ihan mukava.

      En häntä kyllä pois olisi antanut, joskus loukkaannuin, mutta lepyin. Äidin rakkaus vaan on sellainen. Uskon että on ristiriitainen luonne ja itsellään paha olla. Jokin riivaa. Muuten käyttäytyy ihan fiksusti ja omaa laajan harrastus-, ystävä- ja tuttavapiirin.

      Olen keskustellut joidenkin äitien kanssa, tiedän näitä lapsia olevan muillakin. Kestämistä kaikille tämän asian kanssa kamppaileville. Kyllä se siitä!

      • hakekaa apua

        Tälläiset lapset tarttee apua mahd.pian.Hakekaa apua.Minua kaduttaa kun en tajunnut hakea lapselleni apua tarpeeksi aikaisin.Nyt ei ole enää mitåän korjattavissa.Kaikki on menetetty lapsen ja äidin välillä.Lapsellanne saattaa alla jiku käytöshäiriö joka olisi varhain korjattavissa.On Adhd,on autismi lievässä muodossa,on vaikka mitä.Korjatkaa ennen kuion myöhäistä.MUISTAKAA KUINKA PALJON LAPSENNE KÄRSII,ET OLE AINOA.


    • Ei ihan paska

      Hyvä hakekaa apua! Mitä teille sitten on tapahtunut nyt kun kaikki on myöhäistä eikä voi korjata?

      Itse ajattelen että lapseni purkaa minuun pahan olonsa. Jonnekin vain pitää. Tarhassa, koulussa, työelämässä ja ystäväporukoissa kuuluu olla kiltti ja osata käyttäytyä. Muuten joutuu ongelmiin ja kaverit jättävät yksin.

      Jos miettii aikaisemipia työpaikkoja, jokaisessa oli yksi tai muutama äksyilevä, omituinen tyyppi, jota vain siedettiin. Nythän ne kaikki siivotaan pois ja pitää olla hajuton ja lähes näkymätön. Roskapuhetta on yksiköllisyyden ja persoonallisuuden hyväksyminen, jota soopaa saatetaan oikein kirjottaa sisäisiin ohjeisiin. Eivät tämän päivän esimiehet ole kypsiä käsittelemään erilaisuuksia.
      Eli en lähtisi tekemään diagnooseja.

    • persoonallisuus

      Horoskooppien sijasta voisit lukea jotain lastenkasvatuskirjoja? Minun lapsellani oli joitain outoja piirteitä, ja olin hiukan huolissani. Sitten luin Keltikangas-Järvisen persoonallisuustyypeistä ja löysin sieltä lapseni. Olin kovin ilahtunut huomatessani että lapsi oli yks yhteen kuvatun kaltainen. En tiedä onko nuo luokitukset tätä päivää, mutta tajusin silloin ettei sille tarvitse "tehdä" mitään vaan hyväksyä se erityispiirteineen. Se on oman sorttisensa, ja sillä on omat erityiset lahjansakin. Sitten kun mietin oikein tarkkaan, tajusin että olin itse ollut aivan samanlainen ja silti vanhempieni silmäterä. Olin vaan aktiivisesti kasvanut rti joistain erityispiirteistä ja kehittänyt joitain.

      Käytöstä pitää tietysti korjata, turhia konflikteja varoen. On hienoa että lapsi osaa käyttäytyä kodin ulkopuolella, täytyy vain tehdä kivat säännöt myös kotiin. Voisiko poika itse ehdottaa sellaisia? Tulisi jotain runkoa käytöstavoille ja sille, miten kotona menetellään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7681
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4576
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3231
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1488
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe