Aloitan syksyllä opiskelut yliopistolla ja olen etsinyt asuntoa. Minulle tarjottiin vuokrayksiöä Pitkälahdesta Kuvelammentieltä. Asunto on omakotitalon tontilla oleva erillinen rakennus. Asunnon vastaanottaminen kiinnostaisi, koska vuokra on melko halpa ja asunto on hyvässä kunnossa. Etäisyys yliopistoon ei haittaa (autolla n. 10min motaria pitkin). Alue vaikuttaisi kaikin puolin oikeen viihtyisältä.
Mutta toisaalta olen kuullut vähän huonoa Petosen/Pitkälahden alueesta (rauhatonta ja paljon rikollisuutta). Olen myös saanut sellaisen käsityksen, että rauhatonta olisi lähinnä Petosen "keskustassa" Pyörönkaaren alueella, eikä niinkään omakotitaloalueilla.
Olisiko kellään kokemuksia Petosen omakotitaloalueista ja kannattaisiko minun hyväksyä tuo asuntotarjous?
Pitkälahti asuinalueena
7
593
Vastaukset
- savolainen
Moro. Hyvää aluetta, petosen ongelmat tiivistyvät sinne sisäpetoselle. Kaatopaikan haju voi tulla yllätyksenä, lounaistuulella siellä varsinkin öisin haisee aika usein kuvottavalle.
- muuttohaukkanen
Hyvä alue. Muuta sinne vaan.
- sanna kuopiosta
Tuo mainittu haju on ylivoimaisesti ikävin asia täällä. Pari vuotta sitten ei haissut juurikaan mutta nyt haisee todella usein tuo jätekukon kaatopaikka. Muuten ihan jees.
- darwin awards
Tallaiset asiat "haisevat" kaksi kertaa vittumaisemmalle, kuin jokin satunnainen jätteen döfis.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014080418539990_uu.shtml
- TervetuloaKpo
Jos auto käytettävissä, kannattaa ilman muuta tarttua vuokratarjoukseen! :)
Omakotialueet on suhtkoht rauhallisia.
Kauppakeskus Matkukseenkin on vain 3km :) - turumsam33
Tämän päivän Savon Sanomissa oli juttua alueesta. Pääosassa oli kaatopaikan paskan haju.
- Pizzamiesnro3
Muuten hyvä asuinalue, mutta sieltä on valitettavan pitkä matka Pizzeria Rosinaan. Suosittelen etsimään kämpän läheltä Rosinaa!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2324152Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122624Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1151406- 481169
- 771085
- 59943
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921