Mitä tarkoittaa laivan kuollut paino?
Sitäkö jossa ei ole elävä miehistö/naisisto, laivakoira ja mahdolliset matkustajat mukana, vai mitä.
Kuollut paino?
38
3037
Vastaukset
- On sulla tyhmä mies
KVG
- Katso itse
Tai wikistä.
- joonatan1
aluksen kantavuus,eli suurin määrä mitä laiva kaikenkaikkiaan voi sisälleen painoa ottaa,kysymyksiin voi myös vastata asiallisesti ettei kaikki tällä palstalla kirjoittavat "merimiehet" leimaudu idiooteiksi
- Kumpaa?
Tarkoitatko, että ne, jotka osaavat katsoa asian Googlesta tai Wikipediasta, ovat idiootteja, vaiko ne, jotka eivät tuota älyä?
- ## Lämminmies
Kuollut paino / uppouma
Laiva on lastin-ottokunnossa
Toinen kysymys : missä laivassa on " Kofferdam "- junkieboy
Älä saivartele. KVG !!!!!
- rtgrbt
Kofferdam tai useita sellaisia on ollut jokaisessa laivassa, joissa olen seilannut.
Ei taida olla kovin harvinainen ratkaisu. - höh!
junkieboy kirjoitti:
Älä saivartele. KVG !!!!!
Rotterdamin maalaiskunnassa.
Vai oliko tämä riittävän asiallinen vastaus? - 25 k
"Kuivatankki" oli aikoinaan mm whiskijemma. Tunkki oli spesiaali avatun manusluukun naamioija.
- skönde
Uppouma on housussas. Kuollut paino on kaikki muu paitsi itse laiva. Eli lasti, polttoaine, vesi, proviantti, miehistö jne.
Uppouma on koko höskän paino laivan oma paino mukaanluettuna, eli paatin syrjäyttämän vesimäärän paino.
Enpä noilla tiedoilla paljoa brassailisi kofferdameista, vanavesipilssi-poju. - sielläseon
Se on se dami jossa juodaan kopukoilla tuotua kusen väristä jaloa juomaa.
- sielläseon
sielläseon kirjoitti:
Se on se dami jossa juodaan kopukoilla tuotua kusen väristä jaloa juomaa.
Vaiskaa,se on tila joka erottaa tilat toisistaan.
- kuollutpaino
Isoisäni tappoi painon joka nyt on kuollut.
- sahkoposti@
Jos yleensäkin olet kovin salaa niin että miehsi ei tiedä mitään, niin ehdottaisin lähempä tuttavuutta.
- ## Lämminmies
Tosiaan , kun laiva tehtiin " niitaten " niin ( kuivatankki ) piti
tehdä aina öljytankin ja vesitankin ( juomavesitankki )väliin.
Hisaaminen on muuttanut lavarakenteen. ( helpottanut )
Olin niittipoikana 1949 Wärtsilän Griston Vulkaanilla Turussa.
Läntiselläpuolella.
Aurajoessa on viellä " suihkumuisto" tuosta " lipistä "- ghn
Kuivatankki tehdään aina juomavesitankin ja öljytankin väliin. Hitsaaminen ei asiaa muuta.
- ## Lämminmies
ghn kirjoitti:
Kuivatankki tehdään aina juomavesitankin ja öljytankin väliin. Hitsaaminen ei asiaa muuta.
Hisaaminen muutti ratkasevasti , laivan suunittelun ja
rakenteen. Ei ole enään kaarista kiinni. - ikjbvf
## Lämminmies kirjoitti:
Hisaaminen muutti ratkasevasti , laivan suunittelun ja
rakenteen. Ei ole enään kaarista kiinni.Niin mikä ei ole kaarista kiinni?
Laivan rakentamiseen liittyvät määräykset ovat kaikkien saatavilla esim DNV:een sivuilta. Sieltä löytyy tietoa rungosta, putkistoista, tankeista jne.
Suosittelen lukemaan, niin ei jää mitään arvailujen tai wanhojen muistelun varaan.
- Romun paino
Johan tuon nimikin sanoo. Kuollut paino on tietenkin romuraudan paino. Eli se rauta, joka laivaa purettaessa saadaan.
- vai onko
Romurautaa, laivarauta on siitä vähennetty.
- ettästiedätte
Laivarauta kelluu, romurauta ei.
- Sitten uppoaa
Ei laivarautakaan kellu, jos merivesi kastelee sen kummaltakin puolelta.
- ballastwater
Sitten uppoaa kirjoitti:
Ei laivarautakaan kellu, jos merivesi kastelee sen kummaltakin puolelta.
Tuota kun painolastitankissa onkin merivettä, niin silloin tankin laipion kummallakin puolella on merivettä, mitäs siihen sanot.
- ## Lämminmies
Mitenkähän mahtoi olla Enskerissä juomavesitankki.
- BergesenBulkers
Lämminmies on juonut päänsä pehmeäksi floridavedellä...
- Arkhimedes_
Kuollutpaino on sama, kuin sen vesimäärän paino, minkä laiva syrjäyttää täydessä lastissa.
- mattimerimiäs
Toi on uppouman paino
- LeVanki
mattimerimiäs kirjoitti:
Toi on uppouman paino
No shit Sherlock:))))))))))))))))
- Äly_mukaan
Kuollut paino muodostuu niistä juhlijoista jotka on yöllisen armottoman kännäyksen johdosta kuolleet sydänkohtaukseen. Aamusiivouksen yhteydessä nuo heivataan mereen.
- uppouuma
kuollut paino = kuolleen laivan paino, eli se minkä laiva painaa upottuaan meren pohjaan. .. :)
- Gihkhjviv
Siis sen jälkeen kun laiva on kastunut?
- Muistanhämärästi
Onko Rotiksessa vielä hausseja?
- ÖTÖTÄTÅGÅGÅGÄG
Ei ole
- MeKu1
Dwt - dead weight tonnage
Kvg.
Amatöörit... - asiallinenn
Kuollut paino (engl. deadweight tonnage, DWT) on sama kuin aluksen kantavuus eli aluksen vesivarastojen, tarvikkeiden, polttoaineen, lastin ja henkilöiden suurin yhteispaino. Yhteispainon on hyväksynyt viranomainen lastimerkin (Plimsollin merkin) mukaan. Vuodenaika, eräät liikennealueet ja veden suolaisuus vaikuttavat kantavuuteen.
lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Vetoisuus - RuosteRuusu
No johan pomppas. Kuollut paino=laivan syrjäyttämä veden paino täydessä lastissa.
- mikälie
RuosteRuusu
Laivan syrjäyttämän veden paino oli ainakin ennen uppouma. - xfghfghjfgh
Kuollut paino on kaikki muu paitsi laiva itse. Eli lasti, polttoaineet, proviantti ,vesi, jne.
Dille ding dong.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029