Sanoka mitä sanotte

CDX

Daewoo Nubira on hienosti toiminut, ja hyvin lämpiää sisätilat. vikoja ei ole ollut, ja muutenkin työn laatu erittäin hyvää.
Bensan kulutuskaan ei ole ollut paha
Olen ollut autoon hyvin tyytyväinen.
Auton hinta on myös asiallinen.
Jos auto näin pelittelee, niin
seuraavakin on Daewoo, mutta farkkuna.

Turha heitellä paskapuheita Daewoon huonoudesta.
Huono auto Daewoo ei todella ole monia uusia merkkejä kokeneena.

13

3015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wagon

      Ylihuomenna on uusi Nubira Wagon ns. takapuolen alla. Testasimme vaimon kanssa useita automerkkejä ja Daewoohon törmäsimme sattumalta. Malleista Nubira miellytti silmää ja tulossa oleva Wagon tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Koeajoja teimme useita ja autotuntemuksemme ei ole mikään huono ja kokemuksia on monenlaisista automalleista vuosien varrelta. Nubirassa tuntuu yhdistyvän laatu, käyttöominaisuudet ja hinta sopivasti. Täydellistä autoa ei ole, joten emme odota, että auto olisi ominaisuuksiltaan virheetön. Ymmärrän kyllä, että uuteen automerkkin kohdistuu mielenkiintoa, epäluuloja ja selvää kateutta. Kyllähän se harmittaa, jos kokee pistäneensä rahaa hukkaan ja mielessä kytee ajatus, että esim. Daewoosta olisi saanut hyvän kulkupelin. Tämä on inhimillistä ja sellainen ei koskaan katoa, joten ei kannata kuumentua turhaa, niin Daewoon "kannattajat" kuin "vastustajat". Tai mikseipä saisi purkaa turhautuneisuutta nillä palstoilla. Parempi se on kuin kiilailla toisia autoja maantiellä.

      • CDX

        Itselläni ei ollut ennakkoluuloa ko. merkkiä kohtaan. Autojen valmistusmaalla ei ole nykyään merkitystä.

        Tietenkin uusi auto vaattii pienen totuttelemisen. Mielestäni vaihteensiirto on hiukan pitkäliikkeinen, mutta siihen tottuu, se ei ole vika, vaan ominaisuus.

        Ainoa häiriö mitä näissä on ilmennyt on bensamittarin näyttö. Sieltä on kuulemma tullut sellaisia mittareita, jossa joku juotos ottaa kiinni, ja estää näin viisarin liikettä. Omassani vaihdettiin anturi, mutta ei muuttunut miksikään, eli mittarissa on vika.
        En anna sitä enempää rassata, koska se näyttää viiveellä oikein. Sen aikaa mitä tätä pidän pärjäilen näinkin. Muuten on ollut vikoja 0.

        Onnittelut hyvän ja hyvännäköisen auton valinnasta.
        Laita tulemaan kuulumisia Wagonistasi tänne.


      • -ah-
        CDX kirjoitti:

        Itselläni ei ollut ennakkoluuloa ko. merkkiä kohtaan. Autojen valmistusmaalla ei ole nykyään merkitystä.

        Tietenkin uusi auto vaattii pienen totuttelemisen. Mielestäni vaihteensiirto on hiukan pitkäliikkeinen, mutta siihen tottuu, se ei ole vika, vaan ominaisuus.

        Ainoa häiriö mitä näissä on ilmennyt on bensamittarin näyttö. Sieltä on kuulemma tullut sellaisia mittareita, jossa joku juotos ottaa kiinni, ja estää näin viisarin liikettä. Omassani vaihdettiin anturi, mutta ei muuttunut miksikään, eli mittarissa on vika.
        En anna sitä enempää rassata, koska se näyttää viiveellä oikein. Sen aikaa mitä tätä pidän pärjäilen näinkin. Muuten on ollut vikoja 0.

        Onnittelut hyvän ja hyvännäköisen auton valinnasta.
        Laita tulemaan kuulumisia Wagonistasi tänne.

        Tuo bensamittarin väärin näyttiminen on tyyppivika. Vika on nimenomaan mittarissa eikä bensatankin puolella. Mittari alkaa kuulemma yleensä näyttämään kilometrien myötä itsestään oikein, itselläni myös kävi näin. 20 000km:n kohdalla alkoi vain yhtä-äkkiä toimimaan ja siitä asti on toiminut oikein. Tielle en koskaan jäänyt tuon vian vuoksi sillä bensavalo toimi normaalisti.

        Itse aiheesta sen verran että ei minulla Nubirassa ole ollut mitään valittamista tuota bensamittaria lukuunottamatta (nyt ei siis enää sitäkään). Myönnän että minulla oli pienehköjä ennakkoluuloja ennen koeajoa Daewoota kohtaan, ei kuitenkaan mitään tuollaisia "se on varmaan ihan paska" -tyylisiä. Hinnan vuoksi en Nubiraa (1.8 CDX) ostanut vaikka usein sanotaan että "ostit varmaan kun oli halpa". Eihän tämä sen halvempi ollut kuin muutkaan autot. Maksoi 22 000€ ja siihen vielä renkaat sun muut päälle. Kyllä tuolla rahalla olisi saanut melkein minä tahansa kilpailevan auton (Corolla, Focus, Astra, Almera jne.). Nubira vain miellytti eniten. Ei se mikään "ostin kun ei parempaan merkkiin ollut varaa" -hankinta. Toisten vain tuntuu olevan vaikea hyväksyä sitä että Daewookin voi olla oikeasti hyvä.


      • Wagon
        CDX kirjoitti:

        Itselläni ei ollut ennakkoluuloa ko. merkkiä kohtaan. Autojen valmistusmaalla ei ole nykyään merkitystä.

        Tietenkin uusi auto vaattii pienen totuttelemisen. Mielestäni vaihteensiirto on hiukan pitkäliikkeinen, mutta siihen tottuu, se ei ole vika, vaan ominaisuus.

        Ainoa häiriö mitä näissä on ilmennyt on bensamittarin näyttö. Sieltä on kuulemma tullut sellaisia mittareita, jossa joku juotos ottaa kiinni, ja estää näin viisarin liikettä. Omassani vaihdettiin anturi, mutta ei muuttunut miksikään, eli mittarissa on vika.
        En anna sitä enempää rassata, koska se näyttää viiveellä oikein. Sen aikaa mitä tätä pidän pärjäilen näinkin. Muuten on ollut vikoja 0.

        Onnittelut hyvän ja hyvännäköisen auton valinnasta.
        Laita tulemaan kuulumisia Wagonistasi tänne.

        Nyt sitten on ensimmäiset kokemukset Nubira Wagonista eli ensimmäiset 50 km mittarissa. Tietysti se on minimaallisen vähän, mutta nopea ynnäys odotuksista suhteessa siihen mitä saimme jää reippaasti positiiviselle puolelle. Nahkapenkki tuntuu hieman liukkaalta, mutta kyllähän siitä pintaliukkaus ajan mittaan lähtee. Stereoiden käyttö vaatii opettelua edellisen auton jälkeen.
        Käyttöohjekirja perusteellinen oikein viimeisen päälle.
        Ajaminen todella mukavan tuntuista ja säilytystiloja ja lokeroita todella runsaasti. Auton ulkonäkö miellyttää silmää, verrattuna moniin ylimuotoiltuihin kilpailijoitten malleihin. Mittaristo selkeä ja asiallinen.


      • CDX
        Wagon kirjoitti:

        Nyt sitten on ensimmäiset kokemukset Nubira Wagonista eli ensimmäiset 50 km mittarissa. Tietysti se on minimaallisen vähän, mutta nopea ynnäys odotuksista suhteessa siihen mitä saimme jää reippaasti positiiviselle puolelle. Nahkapenkki tuntuu hieman liukkaalta, mutta kyllähän siitä pintaliukkaus ajan mittaan lähtee. Stereoiden käyttö vaatii opettelua edellisen auton jälkeen.
        Käyttöohjekirja perusteellinen oikein viimeisen päälle.
        Ajaminen todella mukavan tuntuista ja säilytystiloja ja lokeroita todella runsaasti. Auton ulkonäkö miellyttää silmää, verrattuna moniin ylimuotoiltuihin kilpailijoitten malleihin. Mittaristo selkeä ja asiallinen.

        Nubira on erittäin tyylikkään nänöinen
        farmarina. Tänään tutustuin lähemmin itsekin
        tuohon CDX-farkkuun. Kuume iski, mutta nyt
        jäitä hattuun ainakin kevääseen asti.:))


      • Toyota
        CDX kirjoitti:

        Nubira on erittäin tyylikkään nänöinen
        farmarina. Tänään tutustuin lähemmin itsekin
        tuohon CDX-farkkuun. Kuume iski, mutta nyt
        jäitä hattuun ainakin kevääseen asti.:))

        Minuakin kiinnostaa kovasti tuo farmari Nubira. Kuvissa ihan fiksun näköinen, pitäisi käydä katsomassa joko Jyväskylän dealeri on saanut näytille tuon wagonin.

        Kävin jokunen aika sitten istumassa tuon sedan mallin. Ihan siisti ja asiallinen sisusta, tosin nahkapenkeistä en oikein osaa sanoa pidinkö vai en... Saakohan niitä muun värisenä kuin harmaana? Siis nahkapenkkejä, ei autoja... ;)

        Hinta on kilpailukykyinen, enkä usko että laatu voi kovin kehnoa olla. Kolmen vuoden takuu antaa luottamusta. Fiateissakin oli joskus kolmen vuoden takuu, mutta muuttivat sen hiljaisuudessa kahteen vuoteen. Taitaa Fiat vielä antaa tavara-autoille pitkän takuun, muttei henkilöautoille.


      • Citroen C3 -03
        Toyota kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaa kovasti tuo farmari Nubira. Kuvissa ihan fiksun näköinen, pitäisi käydä katsomassa joko Jyväskylän dealeri on saanut näytille tuon wagonin.

        Kävin jokunen aika sitten istumassa tuon sedan mallin. Ihan siisti ja asiallinen sisusta, tosin nahkapenkeistä en oikein osaa sanoa pidinkö vai en... Saakohan niitä muun värisenä kuin harmaana? Siis nahkapenkkejä, ei autoja... ;)

        Hinta on kilpailukykyinen, enkä usko että laatu voi kovin kehnoa olla. Kolmen vuoden takuu antaa luottamusta. Fiateissakin oli joskus kolmen vuoden takuu, mutta muuttivat sen hiljaisuudessa kahteen vuoteen. Taitaa Fiat vielä antaa tavara-autoille pitkän takuun, muttei henkilöautoille.

        Tuo farkku-Nubira on kyllä nätti. Itsellänikin on yhtenä vaihtoehtona, en tosin ole kysynyt saanko riittävän hyvää hyvitystä vanhasta vaihdossa.

        Stilo Multiwagonia minulle kehunut myyjä sanoi muuten Stilossa olevan jälleen kolmen vuoden takuu..


    • Repe

      Ihan kivasti on toi Daewoo mullakin toiminut, kaksi vuotta sitten Gigantista ostin ja vieläkin kasettia pyörittää. Kerran meni kuva huonoksi, mutta silloinkin vika oli scartissa.

      • Jami

        Meinaatko,että oli huvittava juttu?


      • Repe
        Jami kirjoitti:

        Meinaatko,että oli huvittava juttu?

        ...Daewoolla on yhtä paljon tekemistä auton kanssa kuin naurulokilla nisällään... Ei sitä nyt kannattaisi laahata kaikkea halpatuonti made in Kingkong roskaa tänne pohjoiseen. Turha täällä on perustella ostostenne järkevyyttä, tohon hintaan olis saanut jo kaupasta ulos tavaraa mitä ihmiset pitäis autonakin. Ajatelkaa nyt jo kun lapsetkin juttelee koulussa: "mun isällä on Volvo/Mersu/Opel/VW/Nissan/Toyota/tms." Niin joku onneton joutuu vastaamaan tuohon häpeissään:"mun isällä onkin Däewööööö..."
        Itse olen tyytyväinen saksalaisen omistaja.


      • -ah-
        Repe kirjoitti:

        ...Daewoolla on yhtä paljon tekemistä auton kanssa kuin naurulokilla nisällään... Ei sitä nyt kannattaisi laahata kaikkea halpatuonti made in Kingkong roskaa tänne pohjoiseen. Turha täällä on perustella ostostenne järkevyyttä, tohon hintaan olis saanut jo kaupasta ulos tavaraa mitä ihmiset pitäis autonakin. Ajatelkaa nyt jo kun lapsetkin juttelee koulussa: "mun isällä on Volvo/Mersu/Opel/VW/Nissan/Toyota/tms." Niin joku onneton joutuu vastaamaan tuohon häpeissään:"mun isällä onkin Däewööööö..."
        Itse olen tyytyväinen saksalaisen omistaja.

        On se vaan melkoisen typerää kun auton hyvyyden määrittää se mikä merkki keulalla on. Tosi asia kuitenkin on että pinnan alla on samaa teknikkaa ja osia mitä muissakin autoissa. Useilla uusilla autoilla olen ajanut eikä yksikään ole ollut sen kummempi kuin Daewoo. Onko sitä jotenkin vaikea hyväksyä että Daewoo voi olla hyvä auto? Häiritseekö se sinua jotenkin?

        Kohtahan Daewoo on Chevrolet. Onko se sitten yhtä-äkkiä parempi auto kun voi sanoa kaverille että "mulla on Chevy"?


      • vekkuli
        Repe kirjoitti:

        ...Daewoolla on yhtä paljon tekemistä auton kanssa kuin naurulokilla nisällään... Ei sitä nyt kannattaisi laahata kaikkea halpatuonti made in Kingkong roskaa tänne pohjoiseen. Turha täällä on perustella ostostenne järkevyyttä, tohon hintaan olis saanut jo kaupasta ulos tavaraa mitä ihmiset pitäis autonakin. Ajatelkaa nyt jo kun lapsetkin juttelee koulussa: "mun isällä on Volvo/Mersu/Opel/VW/Nissan/Toyota/tms." Niin joku onneton joutuu vastaamaan tuohon häpeissään:"mun isällä onkin Däewööööö..."
        Itse olen tyytyväinen saksalaisen omistaja.

        sinua reppanaa.


      • Aribun
        Repe kirjoitti:

        ...Daewoolla on yhtä paljon tekemistä auton kanssa kuin naurulokilla nisällään... Ei sitä nyt kannattaisi laahata kaikkea halpatuonti made in Kingkong roskaa tänne pohjoiseen. Turha täällä on perustella ostostenne järkevyyttä, tohon hintaan olis saanut jo kaupasta ulos tavaraa mitä ihmiset pitäis autonakin. Ajatelkaa nyt jo kun lapsetkin juttelee koulussa: "mun isällä on Volvo/Mersu/Opel/VW/Nissan/Toyota/tms." Niin joku onneton joutuu vastaamaan tuohon häpeissään:"mun isällä onkin Däewööööö..."
        Itse olen tyytyväinen saksalaisen omistaja.

        Niin onhan se kovaa kun kaverit koulun pihalla kiusaa. Mutta voin luottamuksella kertoa, että kyllä se siitä helpottaa. Jotakuinkin niillä kieppeillä kun iän ja äö:n summa ylittää kengännumeron. Toisilla toi tapahtuu aiemmin, toisilla vie vähän pitempään.

        En nyt muuten äkkiä saa päähäni, mitä saksalaisvalmisteista fillaria myydään suomessa, vai onko vallan omaa tuontia?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      110
      1961
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1417
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1265
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1177
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1168
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      82
      1002
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1000
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      778
    Aihe