Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto kertoo vastauksen:
”Myyntipaikan aukioloajasta riippumatta alkoholijuomien myynti saadaan aloittaa aikaisintaan kello 9 ja niiden myynti on lopetettava viimeistään klo 21”, Valviran sivuilla kerrotaan.
MUTTA:
”Alkoholijuomat, jotka asiakas on saanut haltuunsa ennen klo 21, voi maksaa kassaan klo 21 jälkeen.”
Toisin sanoen lahtelaisessa lähikaupassa toimittiin täysin lain mukaan. Jos alkoholijuomat on ehtinyt ottaa kaapista ennen kello 21, ne saa ostaa normaaliin tapaan, vaikka jonossa joutuisikin odottamaan niin pitkään, että kello ehtii ennen kassalle pääsyä ylittää 21 rajapyykin.
Tiesitkö tästä lakipykälästä? Olutta saa ostaa kaupasta kello 21
Olvi Karhu
0
104
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749