SDA = sapatti adventus ismi
===> sapatillinen advent-ismi.
Adventus on katolilaista kirkkolatinaa pimeältä keskiajalta
Adventus + ismi
7
67
Vastaukset
- herjaajalle
ja sinä olet pimeä kirkkolatina.
Mitkä ovat lähteesi? Adventismi ei ole katolisuutta!
- Totuus esiin
Adventismi on uususkonnollista perversiota, jossa yhdistyvät omahyväinen "itsetyydytys/-saastutus" ja ulkokultaisuus. Adventistit ovat hengettömiä, täysin vailla Jumalan voimaa, koska ovat antautuneet koko sydämestään valheiden viettelyksiin.
- höpönlöpön
Totuus esiin kirjoitti:
Adventismi on uususkonnollista perversiota, jossa yhdistyvät omahyväinen "itsetyydytys/-saastutus" ja ulkokultaisuus. Adventistit ovat hengettömiä, täysin vailla Jumalan voimaa, koska ovat antautuneet koko sydämestään valheiden viettelyksiin.
Kukaan ei usko valheitasi.
Adventus on ihan tavallista latinaa ja tarkoittaa tulemista tai saapumista.
http://www.sanakirja.org/search.php?q=adventus&l=8&l2=17
Se on johdettu verbistä advenire, joka on hyvin tavallinen sana.
http://www.dizionario-latino.com/dizionario-latino-flessione.php?lemma=ADVENIO100
Käytän tässä verbin normimuotona infinitiiviä, koska niin on tapana tehdä muissakin kielissä. Latinistit tykkäävät indikatiivin yksikön preesensistä ensimmäisessä persoonassa, joka olisi tässä advenio.- no niin tietenkin
Tietysti tykkäävät, koska latinassa yksikön indikatiivi on sanan perusmuoto, ei infinitiivi.
no niin tietenkin kirjoitti:
Tietysti tykkäävät, koska latinassa yksikön indikatiivi on sanan perusmuoto, ei infinitiivi.
«Tietysti tykkäävät, koska latinassa yksikön indikatiivi on sanan perusmuoto, ei infinitiivi.»
Tämä sopii tavallaan hienosti uskontoa koskevaan keskusteluun.
Se, mitä verbimuotoa pidetään perusmuotona, on sopimuskysymys ihmisten välillä. Sitä ei ole annettu miltään jumalalliselta taholta.
On aivan mahdollista sopia jonkin muun porukan kesken toisin.
Infinitiivin käyttöä puoltaa se, että silloin useimpien kielien latina-sanakirjoissa saadaan täysi vastaavuus kahden kielen sanojen välille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514