Hiivatesti

Rihmasuu

Oletteko tehneet koskaan sellaista hiivatestiä, että aamulla ensimmäiseksi sylkäistään lasiin, jossa on haaleaa vettä ja katsotaan mitä tapahtuu? Nyt kiinnostaisi tietää lähinnä se, millaisia tuloksia saavat ne, joilla ei ole mitään vatsaongelmia. Itselläni nimittäin parinkymmenen minuutin kuluttua kasvoi syljestä alaspäin sellaisia ällöttäviä rihmoja. Sen pitäisi kertoa hiivasyndroomasta.

Nyt jäi vain mietityttämään, että onko suussa aina jotakin sellaista, joka saa tuollaisen aikaan eli onko tuo ovela vedätys, jolla saadaan ihmiset uskomaan hiivasyndroomaan. Itse olen kyllä lähellä vakuuttumista ne inhat rihmat nähtyäni.

6

4017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihmasuu

      Eikö kukaan ole kiinnostunut kokeilemaan..? Olisi kiva kuulla, saavatko muut rihmoja aikaan.

    • Olkaakilttejäjaauttakaa

      Jep! Tein testin, koska epäilin näiden saatanan oireidet takana olevan hiivasyndrooma (tai länsimaisemmin dysbioosi). Oireita on siis vatsaoireista mielenterveydellisiin; ruoka ei sula vatsassa, ripulia ja ummetusta, vatsakouristuksia, turvotusta, ilmavaivoja, vatsa kurisee ja polttelee, olen laihtunut alipainoiseksi, aknea, ihottumaa, päänahka kutiaa, hiuksia irtoilee jatkuvasti, keskittymishäiriöitä, masennusta/olo on vaan kertakaikkiaan vetämätön ja tuntuu ettei jaksa mitään, päätä särkee usein. Kuukautisten aikana myös järkyttävät PMS-oireilut. Tämän lisäksi myös nieluni oireilee; henki haisee, nielurisoihin kerääntyy proppuja, joudun yskimään limaa usein. Myös lihas- ja nivelsärkyjä on paljon, mikä on kohtalaisen hämmentävää koska jouduin jättämään kaiken fyysisen rasituksen pois alipainon takia. Ja iältäni olen alle 20-vuotias. Kuntoni puolesta voisin olla vanha ja raihnainen, tämä rajoittaa elämääni ja olen todella väsynyt oireiluihin. Varmasti jäi jotain oireita mainitsematta, on näitä sen verran tarjolla kumminkin. Jos en saa pian tähän jotain helpotusta niin luovutan täysin.

      Takana useampi antibioottikuuri ja mielenterveysongelmiin (masennus) lääkitystä sekä sekaruokavalio. Satunnaisesti olen ollut myös vegaani, ja se ruokavalio on tuonut silloin tällöin jopa helpotusta. Jätin masennuslääkkeet pois, sillä niillä ei ollut mitään positiivista vaikutusta. En edes koe olevani masentunut, olen vain äärimmäisen väsynyt ja uupunut koko ajan, pitkin päivää (syömisen jälkeen) olo on usein kuin puolinukuksissa olisi. Siis aivot kiertää ympyrää ja olo on aivan kuin huumatulla. Olen myös huomannut että mikäli syön leipää/tms mikä sisältää paljon sokeria ja hiivaa (sienet, homejuusto) oireet kaatavat minut sänkyyn. Leipää tms en ole sen takia syönyt muutamaan kuukauteen kun satunnaisesti.

      Nyt tässä pohdin pitäisikö vaatimalla vaatia hiivatestejä lääkäriltä, nauravatkohan päin naamaa siellä terveyskeskuksessa kun nuori likka tulee vaatimaan testejä sairauteen jota tämä länsimainen lääketiede ei edes tunne. En edes oikein tiedä mitä niille ehdottaisin, pitäsikö vaan kirjoittaa kaikki oireet ylös ja marssia luukulle vaatimaan apua ennen kuin väsyn tähän vartaloni temppuiluun kokonaan. Niin ja mitä tuohon testiin tulee; syljestä lähti pitkät rihmat lasin pohjalle ja testin loppuvaiheessa vesi oli sameaa ja sylki kerääntyi lasin pohjaan. Oikein lietsoo tätä hiivaongelmaani.

    • ihanomavalintasion

      Prosessoitu suomalainen maito, viljat, sokerit, stressi, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasviöljyt (margariinit, kasvirasvakermat jne...) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.

      Viljojen ja/tai maidon (varmista, että pelkästään maidon laktoosi ei aiheuta sinulle ongelmia) karsiminen ei tietenkään ratkaise kaikkien ihmisten kaikkia mahdollisia terveysongelmia, mutta todella monella erittäin nopea ja yksinkertainen tapa parempaan hyvinvointiin, joka ei maksa mitään. Viljaton ja maidoton ruokavalio tuo suurimmalle osalle sitä kokeilevista hyvin nopeasti positiivisia muutoksia mm. seuraavissa asioissa: ihon kunto paranee, vatsa voi paremmin, flunssat ja allergiat vähenevät ja erilaiset, selittämättömät kivut helpottuvat.


      Mutta jos ruokavalion muutos parempaan ei auta, niin VAADI ehdottomasti tutkimuksia, koska voit sairastaa jotain vakavaa sairautta, joka vaatii hoitoa ja hakeudu välittömästi hoitoon, jos sinulla on esimerkiksi näitä oireita: jatkuva oksentelu, jatkuva kipu, laihtuminen, jatkuva sairastelu, veriripuli, pitkittynyt ripuli, nielemisvaivat, ruuan takertumisen tunne tai jatkuvaa kuumetta.


      Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteeni (vehnä, ruis ja ohra), viljojen tärkkelys sekä maito tuottavat limaa ja tulehdusta elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm


      Nykyaikaisen käsitellyn maidon kalsium imeytyy huonosti ja laktoosin lisäksi maitoproteiini sinällään aiheuttaa monelle ongelmia. Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm


      Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden viljoille ja/tai prosessoidulle suomalaiselle lehmänmaidolle.

      Näiden diagnoosi perustuu aina välttämisaltistuskokeeseen.

    • Hiivainen

      Täällä yksi sylkitestin tekijä. Minulla ollut jo ainakin 10 vuotta hiivatulehduksia vähän väliä. sylkitestin tulos oli samanmoinen kuin Rihmasuunkin, vaaleanharmaata rihmaa roikkuu vedenpinnasta paksuina jojoina.
      Mietityttää vaan mikä on totuus kun olen tehnyt testiä pitkin päivää ja aina niitä jojoja riittää. Olenko siis TOSI HIIVAINEN TAPAUS??
      Diflucania olen ennen käyttänyt hiivan häätöön mutta nykyään olen niin herkkänä kaikille lääkkeille etten voi sitä ottaa. Huonompi homma koska Diflucanilla oli hyvin tehoa. Pitäisi kait olla alinomaa sokereita ja vehnäjauhomössöjä välttävällä ruokavaliolla.
      Jossakin sanottiin että tämä hiiva ja leivontahiiva eivät ole sama asia.( ja mainittiin vielä ettei leivontahiiva saa aikaan hiivatulehdusta.) Eivät olekaan mutta sen olen huomannut että jotakin tekemistä niillä ON VARMASTI toistensa kanssa koska AINA kun olen syönyt esim. pullaa tai hiivaleipää, alkaa tapahtua parin pvän sisällä. Jos sen sijaan syön sellaista vehnäleipää tai rieskaa mihin ei ole lisätty leivontahiivaa, ei tapahdu mitään reaktiota, en siis saa hiivatulehdusta ! Ja pullassa on vielä reilusti sokeriakin.

      Taidanpa mennä taas sylkäisemään lasiin, on meinaan hiivatulehdus päällä nytkin...
      ( söin korvapuusteja 3kpl 4 pvää sitten)

    • Anonyymi

      Ihan höpöhöpöltä vaikuttaa, sylkäisin vesilasiin ja heti silmissä alkoi "rihmoja" valua pohjaa kohti. Tai sitten olen täyttä hiivaa,

    • Anonyymi

      Käykää labrassa ottamassa Fl-HiivaVi hiivatesti niin ei tarvitse arvailla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe