kalliit vuokrat

oma koti......

köyhät maksaa rikkaiden lainat,ja asuu vuokralla sijoitusasunnoissa.ei mitään mahista
säästää omaan asuntoon,ku vuokra vie suurimman osan tuloista.
jos ei sitten peri,voita,tai jollain lailla saa itselleen kotia,on peli menetetty.
junnaat vuodesta toiseen,HAAVEILLEN paremmasta....mitä neuvox...
kalliisiin vuokriin kyllästynyt,pian 50-v.nainen.

13

156

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • upöojö

      Noin ensiksi, voisit tarkistaa mikä on kiinteistö, ja mikä on kysymyksesi aihe. Palataan asiaan oikealla palstalla.

    • aer7w457

      Kalliissa vuokra-asunnossa asuminen on aina oma valinta... Vaikka sinun mielestäsi ilmeisesti vuokranantajan tulisi kustantaa sinun asumisesi jotta voit säästää omaan asuntoon?

    • kyöstirocks

      asunnothan ostetaan lainarahalla.
      eli pankkiin vaan.

      mikä siinä "omassa" sitten on parempaa kuin vuokra-asunnossa, niin se onkin sitten toinen kysymys

    • poiuytr

      Kyöstirocks, totta! Vuokralla aina parempi!

    • Myöhäistä

      Olisit ostanut 25 vuotta sitten.

    • omistamisenihanuus

      Voisitko muuttaa halvempaan? Esim jakaa kämppä ätoisen kanssa ja sitten kaikki säästöön jäävä rahaa asuntosäästämiseen. Riippuu missä asut tarvitset noin 20% säästöjä,eli Helsingissä vähintään 20000 eur ja sitten maksat lainaa seuraavat 20 vuotta. Mutta oma on oma.

      Toinen mahdollisuus olisi asumisoikeuskämppä.Siihen ei tarvii paljon säästöjä,mutta asumiskustannukset ainakin alkuun yhtä kalliit kuin vuokrakämpässä.Kaipa ne laskee sitten kun yhtiön lainat on maksettu.

    • 2.jäänyt

      Näin on myärätty laissa

    • Haarukka...ruosteessa

      Rikkaat kylvää siemenensä vuokra vakoon.
      Kolmio ei tee suurta lovea kukkaroon jos markkinat on ostajan puolella.
      Kalliolle ja kukkulalle on ennenkin pystytetty telttoja.

    • silläviisiin

      En ostaisi enää 50 asuntoa itselleni, ellei olisi lähes koko hinta valmiina. Eläkeläiselle tai ainakin vanhemmalle väestölle voi olla vain harmia omistusasunnosta. Ainakin se kannattaisi sitten myydä pois ennen kuin rupeaa raihnaistumaan ja tarvitsemaan kunnan palveluita.

    • Pena15

      Pitäisikö asiat olla toisin päin.
      Kyllä ne rikkaat ovat rahansa itse ansainneet ja työtä tehneet eikä valittaneet.Luulen mie.

    • sitähalusit

      Ei köyhät itse vuokriaan maksa, ne maksetaan kelan ja sossun tukiaisilla, jotka varakkaammat maksaa sinne veroina. Vuokrat ovat kalliita kireästä verotuksesta johtuen, asunnon hinnasta on 50% veroa, samoin kiinteistökuluista, tämä on sitä sosialismia, jota te köyhät olette halunneet ja äänestäneet.

    • rahat_ei_riitä

      Tätähän se sana "vuokratuotto" merkitsee. Asuminen Suomessa on joillekin pelkkää bisnestä.
      Köyhä ei voi asua Suomessa koska täällä ei saa rakentaa "tee-se-itse" slummeja.
      Täällä tulee asumisvaikeuksia kun tulot (työttömyyspäivärahat tai pieni eläke) eivät riitä standardi muotoiseen asumiseen.

      • Kylläsaa

        Periaatteessa kai Suomessa ei saa rakentaa slummeja, mutta ainakin pk-seudulla käytäntö on toinen. Tosin se on sitten eri asia, onko kivaa asua hippien ja romaneiden kanssa kommuunissa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe