Aistivatko lapset "pahat tyypit"

Kaukaa haettu?

Miten teidän lapsenne ovat vierastaneet?
Jotain tiettyjä ihmisiä? Tietyn näköisiä?

Tämä tuli mieleeni kun oma lapseni on vauvasta asti pelännyt tasan 2 ihmistä ja pelkää edelleen vieläkin 2 vuotiaana.

Nämä ihmiset eivät ole mitenkään oudon/pelottavan näköisiä, ei pelottavaa ääntä tai mitään ulkoista syytä.
Nämä ihmiset ovat kuitenkin ihmisinä ja luonteeltaan "pahoja tyyppejä" jotka manipuloivat, käyttävät muita hyväksi, ovat muuten vain ilkeitä ihmisiä.
Voiko vauva/lapsi aistia ihmisen luonteesta jotain ja siksi pelätä ?

8

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+17

Tietysti voi, ihmisiä ne vauvat/lapsetkin on! samat kyvyt niillä on aistiä kuin aikuisillakin :D

kissat ja koirat on myös tälläsiä...

• Vaaleaäiti

Meidän muksu pelkäsi kaikkia joilla oli mustat hiukset ja tuskin he kaikki olivat "pahoja" luonteeltaan:).

Varmaan yksilöllistä. Herkät lapset vaistoavat varmaan paremmin...

• tätämieltä

Kysymys sisälsi jo vastauksen. Eli sinä äitinä olet kahdesta ihmisestä sitä mieltä, että he ovat ”luonteeltaan ”pahoja tyyppejä”…” ja olet myös osoittanut / osoitat sen lapsesi läsnäollessa. Lapsesi on oppinut sinulta pelkäämään ja varomaan heitä. Mielestäni siinä ei ole sen kummempaa. Eläinpennutkin oppivat samalla tavalla välttämään vaaroja.

• Kaukaa haettu?

Heh! En ole kyllä fiiliksiäni näyttänyt mitenkään näistä ihmisistä todellakaan...:)
      En edes osaisi, sellainen hissukka kun olen ja väleissä pitää kuitenkin pysyä niin mitä sitä turhaan.
      Ja tämä ei ole vain minun mielipiteeni näistä ihmisistä vaan ihan yleinen fakta, kuuluvat kuitenkin sukuun joten pitää yrittää tulla toimeen.
      Itse olen yrittänyt pikemminkin rohkaista lasta edes tervehtimään näitä ihmisiä ja kertonut, että he ovat mukavia.
      Lapsi vain ei lämpene....

• lapsen pelko

Lapsi vaistoaa,katsooko kyseiset ihmiset silmiin ja miten katsoo,hymyileekö,kosketus kertoo paljon,äänen sävy,jännittääkö/pelkääkö syliinottaja. Jotkut ihmiset ei vain tykkää lapsista.

Kissa ja koira huomaa,kuka hänestä ei tykkää,ovat hyvin hellyydenkipeitä,samoin kuin ihmislapsikin.

• En usko

Kokemukseni mukaan eivät. Tosin en tunne kovin pahoja tyyppejä noin muutenkaan, ihan normaalihankalia vain.

Minulla on oma lehmä ojassa, koska minua vieraat pikkulapset joskus pelkää, mutta olen aika karun näköinenkin. En ole myöskään kovin paljon ollut tekemisissä ihan pienten kanssa, joten en ole hyvä siinä. En ole hirveän sosiaalinen ihminen muutenkaan. Tutut lapset taas eivät pelkää, harvoin kouluikäiset vieraatkaan. En ole massamurhaaja enkä mikään äiti Teresakaan, mutta vaikka olisinkin jompaa kumpaa, niin tuskin joku taapero sitä vaistoaisi. Mutta jos on tottunut pikkulapsiin, niin sen lapsi kyllä huomaa, ihan jo vauvakin hoksaa, että pidelläänkö sitä epävarmasti vai tottuneesti. Lapsi myös tarkkailee, miten omat vanhemmat suhtautuvat, ja kielteinen suhtautuminen tarttuu. Tällä tavoin vanhemmat voivat opettaa lapsen esim. koirapelkoiseksi tai rasistiksi.

Lapsena vierastin itse vanhoja miehiä oudon hajun takia ja erityisesti kaiken ikäisiä parrakkaita miehiä. Olin muutenkin aika ujo.

Moni kansanmurhaaja on ollut herttainen lasten ystävä. Samoin monella kansanmurhaajalla on ollut lemmikki, joten eläinten käytös ei voi johtua mistään vaistoista, että kuka on pahis. Koirat osaavat kyllä tulkita ihmisen naamanilmeitä, ja voivat haukkua kiukkuisen näköiselle ihmiselle.

Pahimmat psykopaatit ovat tosi miellyttävän tuntuisia ihmisiä kuulemma.

• joooopajoo

Lapset ne vasta vaistoavatkin koska elävät joka hetki tunteella. Jos lapsi on tottunut "hyvän" eli rakkauden läsnäoloon niin aivan varmasti vaistoaa vastakohdan eli "pahuuden". Tunne on se mikä suojelee uusia ihmisiä tavatessa aikuiselämässä ja sitä tunnetta kannatta kuunnella. Pahuus on totta ja todellista.

• ...........

Lapseni vierasti puolivuotiaana rillipäitä, varsinkin isoisäänsä joka on ihan vaaraton :D Itse kuulemma vierastin kaljuja miehiä, jotkut vierastavat parrakkaita jne. Ei siinä välttämättä logiikkaa ole. Jokin elekielessä, puhetyylissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7960
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4564
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      33
      3837
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3178
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2732
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2687
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2356
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2200
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      393
      2144
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2089
    Aihe