Kysyisin näin pikaisesti, että kummat ovat oikeasti parempia aurauksessa traktorit vai kuorma-autot, sillä olen vähän katsellut saman nettisivun kyseisiä palstoja ja huomannut väittelyjä tästä samasta aiheesta ja olisi mukava tietää, että kummat nyt ovat oikeasti kustannustehokkaita ja entistäkin parempia ja paremmilla tarkoitan nyt sitä, että millainen on työjälki ja se kummassa on pienemmät käyttökustannukset
PS: kysyn tälläistä kysymystä koska tulevaisuuden ammattini on luultavasti koneyrittäjä ja haluan sitä mitä jokainen yrittäjä haluaa eli menestyä.
Talvikunnossapito ( Traktorit VS Kuorma-autot )
8
925
Vastaukset
- Hinta ratkaisee
Traktori on selvästi edullisempi, mutta tekee huonompaa jälkeä. Nykyisin ratkaisee hinta ja siksi hommat tehdään yhä enemmän traktoreilla. Kuorma-auton kanssa et pysty tekemään yhtä halpoja tarjouksia.
- Ajattele ensin
Eiköhän sen ratkaise kumpaan saa EU tukea.
Alemmalla tieverkolla käytetään traktoria ja valtateillä kuorma-autoja. Oikeastaan eivät kilpaile keskenään.
Huonoja ja kannattamattomia hommia molemmat: Suuret pääomakulut, suuret polttoaine ja huoltokulut, lisäksi työvoimavaltainen. Ei kovinkaan hyvä liikeidea.
Lomat saat unohtaa ja yötyötä riittää, sekä epätervettä kilpailua.
Suosittelen kouluttautumista lämpöpumppu asentajaksi, merkittävästi suuremmat veloitukset, pienetkulut ja päivätyö.
Jo äly riittää niin lääkäriksi tai tuomariksi niin yhteiskunnan tuki EU tukeakin suurempi. - Pask.homma
Ajattele ensin kirjoitti:
Eiköhän sen ratkaise kumpaan saa EU tukea.
Alemmalla tieverkolla käytetään traktoria ja valtateillä kuorma-autoja. Oikeastaan eivät kilpaile keskenään.
Huonoja ja kannattamattomia hommia molemmat: Suuret pääomakulut, suuret polttoaine ja huoltokulut, lisäksi työvoimavaltainen. Ei kovinkaan hyvä liikeidea.
Lomat saat unohtaa ja yötyötä riittää, sekä epätervettä kilpailua.
Suosittelen kouluttautumista lämpöpumppu asentajaksi, merkittävästi suuremmat veloitukset, pienetkulut ja päivätyö.
Jo äly riittää niin lääkäriksi tai tuomariksi niin yhteiskunnan tuki EU tukeakin suurempi.Sattuu olemaan niin ettei traktori saa mitään EU-tukea. Traktori urakoitsia pärjää sillä että traktori on monikäyttöisempi kuin kuorma-auto. Ainoastaan siirtoajossa kuorma-autolle plussaa ja auton hinnassa.
- Rote/Vuomet/Valtra T
Miksi traktori tekee huonompaa jälkeä?
- fewa
Rote/Vuomet/Valtra T kirjoitti:
Miksi traktori tekee huonompaa jälkeä?
> Miksi traktori tekee huonompaa jälkeä?
Raktori on nimensä mukaisesti tarkoitettu auran vetämiseen eikä alueauran kantamiseen. Akseliväli lyhyt, renkaat korkeat, ei jousitusta, seuraa värähtelyä. Kuorma-auto on pitkä, siinä on suurihäviöinen jousitus, värähtelyt paremmin hallinnassa ja massa on suurempi kuin ratkorilla. Tiehöylä on tietysti paras, mutta niin kallis, että harvalla on enää varaa niihin. - verkkoterä
Rote/Vuomet/Valtra T kirjoitti:
Miksi traktori tekee huonompaa jälkeä?
Meilläpäin kuorma-auto vaihtui 200hv traktoriin. Ensin meni ihan hyvin, mutta sitten kun lunta tuli tarpeeksi, tie alkoi kaventua. Kaksi kuorma-autoa ei mahtunut kohdatessa sivuuttamaan toisiaan. Seurasi kivoja peruutustehtäviä yhdistelmille. Kyseisellä tiellä myös linja-auto liikennettä. Traktorilla ei pysty pitämään tietä leveänä kevyen etupään takia, kun se aura oli edessä. Kuorma-auto painoi kuitenkin 20tonnia. Kuluista en tiedä muuta kuin, että ei sillä rikastumaan pääse.
- Anonyymi
Ajattele ensin kirjoitti:
Eiköhän sen ratkaise kumpaan saa EU tukea.
Alemmalla tieverkolla käytetään traktoria ja valtateillä kuorma-autoja. Oikeastaan eivät kilpaile keskenään.
Huonoja ja kannattamattomia hommia molemmat: Suuret pääomakulut, suuret polttoaine ja huoltokulut, lisäksi työvoimavaltainen. Ei kovinkaan hyvä liikeidea.
Lomat saat unohtaa ja yötyötä riittää, sekä epätervettä kilpailua.
Suosittelen kouluttautumista lämpöpumppu asentajaksi, merkittävästi suuremmat veloitukset, pienetkulut ja päivätyö.
Jo äly riittää niin lääkäriksi tai tuomariksi niin yhteiskunnan tuki EU tukeakin suurempi.Maanviljelijä saa eu tukee kuitenkin rohmuaa toisten tienestit .auraus hommissa.
- Molempi parempi
Kyse on varmaankin siitä mitä koneella tehdään auraussesongin ulkopuolella. Raktorilla tehdään raktorihommia ja kuorma-autolla kuorma-autohommia. Jos itse saisin valita, olisi työkaluna traktori. Pelkkään auraukseen on kumpikin kallis. Laitteen pitää olla kuitenkin iskukunnossa sitten kun sillä lähdetään töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762