Uskaltaako ostaa isoja ostoksia käteisellä?

Jesse34v

Muutan metsään huomenna, ajattelin ostaa 250 euron teltan asumiseen ja 700 euron läptopin viihdykkeeksi. En viitsisi ostaa näitä tuotteita kortilla, uskaltaako näin kalliita ostaa käteisellä?

Meinaan, en ole nähnyt useaan vuoteen kenenkään maksavan edes yli 50 euron ostoksia käteisellä. Ja sen lisäksi ostin itse 60 euron tuotteen käteisellä ja huomasin kuinka jonossa ja myyjä tuomitsivat minut tästä... Ajatella kuinka paha 700 euroa on...

5

1726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen5

      Mitäh????

    • nomoreloan

      Mä ainakin ostin yli 700e tietokonejutut käteisellä. Kävelin paikalliseen ison liikkeen tiskille ja myyjä esitteli minulle sen mitä kysyin. Kävelin saman ostarin toisella puolen olevaan pankkiin ja nostin summan käteisenä ja hain tuolta tietokonekaupasta mitä olin sopinut. thats it.

      Olen kyllä pitkään ollut sitä mieltä, että luottokorttiin en sorru. No, tällä hetkellä eikä aiemminkaan ole suuresti ollut varaakaan sellaiseen, mutta toisaalta, jos nyt olis sitä rahaa pitää tuollainen luottokortti, niin kyllähän tuollaisen n. 5000e limitin voisi ottaa. Olishan se helpompaa maksaa ostot heti luottokortilla ja lunastaa sitten luottokortin saldo tyhjäksi mahdollismman pian. Oma luonto ja kokemukset velasta vaan ei anna myöden. Pitäs ainakin olla niin paljon nimeroita, että sais vartavasten antaa pankille pantin luottokorttiin... Itseainakin olen yrittänyt elää niin, että huonosta tilanteesta huolimatta asiat on kunnossa ja toivon, että jos vielä etenen pikkusen, niin pankillakaan ei olisi estettä luottokortin antamiseen.

      Mutta ap. ajatukseen käteisestä. Eihän käteisestä ole muuta ongelmaa kuin se, että siinä on turvallisuusriski. Käteinen raha on haltiajansa omaisuutta.... ja jos sit iso kasa käteistä joutuu varkaalle.

      Pankin kannalta ajattelen, että käteisestä ja korttimaksamisesta on aina kulua sille liikkeelle.... asialla on puolensa ja käteisen käyttäjä voi osoittaa oman varattomuutensa, mutta niinhän se on myös luottokortilllakin, että ei ole sitä käteistä... jne....

    • Agent.Smith

      :Uskaltaako ostaa isoja ostoksia käteisellä?

      Romanian romanit / bulgaarit pitää kaltaisestasi henkilöstä. Saavat kolkkaamisestasi tehtyä kesän työmäärän ja lähettävät rahat samantien
      Western Unionin tai vastaavan kautta mafiosolle. Vaikka poliisi myöhemmin selvittäisi rikoksen niin workkereilla ei ole rahaa kuin mitä pullonpalautuksista on tilittämättä eli n. 6 - 20€.

    • 6*9

      Jaa-a. Kortilla ei voi maksaa jos sielä ei ole rahaa. Tein 1 890 € ostoksen, meni 10 € yli salbon, ei hyväksynyt maksua ennekuin otto oli alle sen hetkisen saldon. Lasku tuli vasta kolmen päivän päästä, silloin tilillä oli tullut jo kuun tulot..:)
      Kortin Pin numeroa ei pidä jaella, eikä se saa olla lompakossa tai missään.
      Vaikka tilistä menee käyttötilipaketti maksu, menoni ovat jonkin verran pienentyneet, koska raha lompakossa hupenee muuhun kuin omiin menoihin herkemmin. (Spontaani; antaminen, osallistuminen) No voi vain sanoa; ei ole kuin kortti.

      Ainoa ikävä asia on ettei veloitus ja rahan käyttö ole samalle päivälle laskutus tulee 2-3 vrk kuluttua.

      • nomoreloan

        Niin, 1800e on iso osto kun vertaa sitä 700e ostoon. Itselleni tuo kauppa tarjosi sitä, että olisin ostanut tuotteen niin, että yritys olisi laskuttanut minua luottokauppasopmuksella seuraavassa laskussa. Sekin olisi ollut vaihtoehtom mutta kuitenkin olen sen verran selkärankainen, etten alkanut siihen vaan hain rahaa pankin konttorista..... luottokaupassa on aina sekin vaihtoehto että kauppa alkaa ketuttamaan ennen maksun maksua, tai stten oikeasti asiakkaalla ei oliskikaan rahaa lunastaa ostoaan eräpäivänä sovitulla tapaa.

        Mutta sinäänsä.... käteinen raha se korttikin on, jos sitä ostovoimaa on. Kyse on siitä onko oikeasti rahaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe