Mitä vakuutuksia minulla pitäisi olla kun muutan ulkomaille (Ruotsiin) opiskelemaan?
Tarvitsenko sairaus- ja tapaturmavakuutuksen tai matkavakuutuksen?
Vakuutukset
4
2260
Vastaukset
- kuponki
Mulla on sama ongelma, muutin tosin Viroon, mut kyselin Suomessa kolmesta eri vakuutusyhtiöstä, että mitä suosittelevat...
Oli aika turhaa. Yksi täti suositteli noin 4-5 eri vakuutusta, mutta ei kuitenkaan ollut varma onko ne käytännössä voimassa täällä, sanoi että "kannattaahan sitä varolta ottaa". Toisessa firmassa suositeltiin jotain nuorisovakuutusta, mutta kun samana päivänä soitin asiakaspalveluun varmistaakseni että käypikö kyseinen vakuutus niin vastaukseksi tuli että ei todellakaan. Kolmas kehoitti kyselemään paikallisia vakuutuksia, ja niissä korvaukset on varmaan tosi mittavat täällä...
Eli jos joku osaa antaa vastauksen niin myös minä olisin erittäin kiitollinen!!- nfoiebfo
Mulla on nyt ulkomailla asuessa normaalit vakuutukset mitkä suomessakin, eli sairausvakuutus, tapaturmavakuutus, henkivakuutus jne. Ainakin mulla ne on voimassa myös ulkomailla ollessa. (yhtiö Tapiola) Ja sitten on vielä vuosimatkavakuutus. Se on tosin voimassa vaan 3kk kerrallaan ja sen jälkeen joudun ostamaan "irtopäiviä" siihen saakka kunnes jouluksi suomeen tulen. Keväällä varmaan sama homma edessä, mikäli en käy 3kk välein suomessa. Kotivakuutusta olen miettiny kysellä täältä paikanpäältä.. en vaan vielä ole saanut aikaiseksi. Toivottavasti tästä tilityksestä oli jotain apua.
- Yliopistoon
Löysin tämän vanhan ketjun kun itselläni on ajankohtainen vakuutusasia. Eli koko tutkintoa olen menossa suorittamaan Saksaan ja nyt mietin vakuutusasioita. Kannattaako kotivakuutus yms ottaa saksalaiselta yhtiöltä vai voiko sen ottaa suomalaiselta vakuutusyhtiöltä? Miten olette toimineet vakuutusten kanssa ulkomailla, varsinkin euroopassa :)
- opiskelijako
jos olette menossa moneksi vuodeksi ulkomaille opiskelemaan niin monet kotimaan vakuutukset eivät ole voimassa matkavakuutuksen osalta kun on asunut ulkomailla 2 vuotta. kannattaa toi varmistaa jos luottaa kotimaiseen matkavakuutukseen. sellasella sivulla kuin www.erv.se löytyy vakuutuksia kaikille pohjoismaissa asuville... sellaisillekin jotka ovat asuneet jo 2 vuotta ulkomailla. kannattaa kuitenkin tarkistaa noi asiat vielä kertaalleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764