Transkraniaalinen magneettistimulaatio

depressed

Moi! Olen saanut lähetteen kyseiseen hoitoon, ja olisinkin kiinnostunut kuulemaan kaikista kokemuksista siihen liittyen. Onko ollut apua, entä mahdolliset sivuvaikutukset? Krooninen masennus ollut jo 10 vuotta.

11

2175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys4

Minuakin kiinnostanut tuo hoito, mutta kukaan minua hoitava lääkäri ei ole edes ehdottanut. Eli mistähän päin olet aloittaja, jos haluaisit kertoa?

• depressed

Olen Varsinais-Suomen alueelta eli Tyksiin olen menossa. Itse ehdotin tuota hoitoa lääkärille, kun olen siitä lukenut. Lääkärit eivät yleensä tuota ehdota, koska se on kallis hoito, ja monet eivät sitä oikein tunne.

• Transcranial_damage

Kyseessä uusi tekniikka. Perustuu aivojen vaurioittamiseen, kuten esimerkiksi sähkö- ja insuliinishokkikin.

• Hoitohenkilökuntalainen

Hei! Hoito ei itseasiassa ole edes kovin kallis. Ongelmana on lähinnä hoidon saatavuus. Laitteita on vielä melko vähän, joten ajat ovat aika täynnä. Kannattaa tiedustella lääkäriltään asiaa. Ja edelliseen viestiin viitateen hoito ei perustu millään tavalla aivojen vaurioittamisen, vaan magneettikentän avulla saadaan stimuloitua kallon pinnalta aivojenhermosoluja sopivassa paikassa. Hoitokoneen muuttuva magneettikenttä synnyttää väliaineessa eli aivoissa sähkökentän, ja tämä vaikuttaa hermosolujen omiin kenttiin. Hoito auttaa osalle potilaista, kaikki eivät apua saa. Mutta toisaalta haittojakaan ei juuri ole, pientä kallon lihasten jännityksestä johtuvaa päänsärkyä voi tulla.

• Taas_pelleilyä

Ainakin on vaikuttava nimi. Perustuukohan taas lumevaikutukseen (plaseboefektiin?)

• dfughjl

Tomiikohan paremmin kuin se korvavalo?

• no-ainaskin

joku repii tuosta rahaa niin perkeleesti itselleen, joku paskaloinen.

• dfdfdfdfd

Itse kävin parisen vuotta sitten ja moni on kuulemma apua saanut..
      Uskoisin kuitenkin että apu itselle tuli lähinnä siitä että joka päivälle tuli ohjelmaa ja piti jonnekkin lähteä.. eli siellä käydäään joka arkipäivä ja olikohan neljä viikkoa jos oikein muistan.
      Itse sain lievää pääkipua hoidon aikana ja myös hoidot loppu oli pääkipua ainakin jokunen viikko.. jotkut on myös saanut jonkinlaisia kouristuskohtauksia hoidosta(kun stimulaatiota annetaan) mutta se on käsittääkseni aika harvinaista..
      En tiedä menisinkö uudestaan..lääkäri joskus ehdotti mutta uskon että hyödyt tulivat omalla kohdalla muusta kuin "hoidosta" eli en luultavasti menisi...
      Käsittääkseni samaa hoitoa annetaan myös muistisairauksiin? mutta kuten kaikki hoito masennuksessa melkein... ei haittoja tiedetä todellisuudessa mutta enenmän lääkkeet arveluttaa kuin tämä hoito.

• Aivan_100_varmaa

Aivot ei tuosta pidä...

• dfdfdfdfdf

Jeps tosin tuskin pitää mistään masennus lääkkeistä, sähköistä ym

• Muuten.ihan.ok

Olen käynyt, nykyään pääkoppa loistaa pimeässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7037
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1305
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1118
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      885
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      846
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      753
    Aihe