Transkraniaalinen magneettistimulaatio

depressed

Moi! Olen saanut lähetteen kyseiseen hoitoon, ja olisinkin kiinnostunut kuulemaan kaikista kokemuksista siihen liittyen. Onko ollut apua, entä mahdolliset sivuvaikutukset? Krooninen masennus ollut jo 10 vuotta.

11

2328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys4

Minuakin kiinnostanut tuo hoito, mutta kukaan minua hoitava lääkäri ei ole edes ehdottanut. Eli mistähän päin olet aloittaja, jos haluaisit kertoa?

• depressed

Olen Varsinais-Suomen alueelta eli Tyksiin olen menossa. Itse ehdotin tuota hoitoa lääkärille, kun olen siitä lukenut. Lääkärit eivät yleensä tuota ehdota, koska se on kallis hoito, ja monet eivät sitä oikein tunne.

• Transcranial_damage

Kyseessä uusi tekniikka. Perustuu aivojen vaurioittamiseen, kuten esimerkiksi sähkö- ja insuliinishokkikin.

• Hoitohenkilökuntalainen

Hei! Hoito ei itseasiassa ole edes kovin kallis. Ongelmana on lähinnä hoidon saatavuus. Laitteita on vielä melko vähän, joten ajat ovat aika täynnä. Kannattaa tiedustella lääkäriltään asiaa. Ja edelliseen viestiin viitateen hoito ei perustu millään tavalla aivojen vaurioittamisen, vaan magneettikentän avulla saadaan stimuloitua kallon pinnalta aivojenhermosoluja sopivassa paikassa. Hoitokoneen muuttuva magneettikenttä synnyttää väliaineessa eli aivoissa sähkökentän, ja tämä vaikuttaa hermosolujen omiin kenttiin. Hoito auttaa osalle potilaista, kaikki eivät apua saa. Mutta toisaalta haittojakaan ei juuri ole, pientä kallon lihasten jännityksestä johtuvaa päänsärkyä voi tulla.

• Taas_pelleilyä

Ainakin on vaikuttava nimi. Perustuukohan taas lumevaikutukseen (plaseboefektiin?)

• dfughjl

Tomiikohan paremmin kuin se korvavalo?

• no-ainaskin

joku repii tuosta rahaa niin perkeleesti itselleen, joku paskaloinen.

• dfdfdfdfd

Itse kävin parisen vuotta sitten ja moni on kuulemma apua saanut..
      Uskoisin kuitenkin että apu itselle tuli lähinnä siitä että joka päivälle tuli ohjelmaa ja piti jonnekkin lähteä.. eli siellä käydäään joka arkipäivä ja olikohan neljä viikkoa jos oikein muistan.
      Itse sain lievää pääkipua hoidon aikana ja myös hoidot loppu oli pääkipua ainakin jokunen viikko.. jotkut on myös saanut jonkinlaisia kouristuskohtauksia hoidosta(kun stimulaatiota annetaan) mutta se on käsittääkseni aika harvinaista..
      En tiedä menisinkö uudestaan..lääkäri joskus ehdotti mutta uskon että hyödyt tulivat omalla kohdalla muusta kuin "hoidosta" eli en luultavasti menisi...
      Käsittääkseni samaa hoitoa annetaan myös muistisairauksiin? mutta kuten kaikki hoito masennuksessa melkein... ei haittoja tiedetä todellisuudessa mutta enenmän lääkkeet arveluttaa kuin tämä hoito.

• Aivan_100_varmaa

Aivot ei tuosta pidä...

• dfdfdfdfdf

Jeps tosin tuskin pitää mistään masennus lääkkeistä, sähköistä ym

• Muuten.ihan.ok

Olen käynyt, nykyään pääkoppa loistaa pimeässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3723
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      31
      2134
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2034
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1711
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1522
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1472
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      79
      1423
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1154
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1113
    Aihe