Transkraniaalinen magneettistimulaatio

depressed

Moi! Olen saanut lähetteen kyseiseen hoitoon, ja olisinkin kiinnostunut kuulemaan kaikista kokemuksista siihen liittyen. Onko ollut apua, entä mahdolliset sivuvaikutukset? Krooninen masennus ollut jo 10 vuotta.

11

2206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys4

Minuakin kiinnostanut tuo hoito, mutta kukaan minua hoitava lääkäri ei ole edes ehdottanut. Eli mistähän päin olet aloittaja, jos haluaisit kertoa?

• depressed

Olen Varsinais-Suomen alueelta eli Tyksiin olen menossa. Itse ehdotin tuota hoitoa lääkärille, kun olen siitä lukenut. Lääkärit eivät yleensä tuota ehdota, koska se on kallis hoito, ja monet eivät sitä oikein tunne.

• Transcranial_damage

Kyseessä uusi tekniikka. Perustuu aivojen vaurioittamiseen, kuten esimerkiksi sähkö- ja insuliinishokkikin.

• Hoitohenkilökuntalainen

Hei! Hoito ei itseasiassa ole edes kovin kallis. Ongelmana on lähinnä hoidon saatavuus. Laitteita on vielä melko vähän, joten ajat ovat aika täynnä. Kannattaa tiedustella lääkäriltään asiaa. Ja edelliseen viestiin viitateen hoito ei perustu millään tavalla aivojen vaurioittamisen, vaan magneettikentän avulla saadaan stimuloitua kallon pinnalta aivojenhermosoluja sopivassa paikassa. Hoitokoneen muuttuva magneettikenttä synnyttää väliaineessa eli aivoissa sähkökentän, ja tämä vaikuttaa hermosolujen omiin kenttiin. Hoito auttaa osalle potilaista, kaikki eivät apua saa. Mutta toisaalta haittojakaan ei juuri ole, pientä kallon lihasten jännityksestä johtuvaa päänsärkyä voi tulla.

• Taas_pelleilyä

Ainakin on vaikuttava nimi. Perustuukohan taas lumevaikutukseen (plaseboefektiin?)

• dfughjl

Tomiikohan paremmin kuin se korvavalo?

• no-ainaskin

joku repii tuosta rahaa niin perkeleesti itselleen, joku paskaloinen.

• dfdfdfdfd

Itse kävin parisen vuotta sitten ja moni on kuulemma apua saanut..
      Uskoisin kuitenkin että apu itselle tuli lähinnä siitä että joka päivälle tuli ohjelmaa ja piti jonnekkin lähteä.. eli siellä käydäään joka arkipäivä ja olikohan neljä viikkoa jos oikein muistan.
      Itse sain lievää pääkipua hoidon aikana ja myös hoidot loppu oli pääkipua ainakin jokunen viikko.. jotkut on myös saanut jonkinlaisia kouristuskohtauksia hoidosta(kun stimulaatiota annetaan) mutta se on käsittääkseni aika harvinaista..
      En tiedä menisinkö uudestaan..lääkäri joskus ehdotti mutta uskon että hyödyt tulivat omalla kohdalla muusta kuin "hoidosta" eli en luultavasti menisi...
      Käsittääkseni samaa hoitoa annetaan myös muistisairauksiin? mutta kuten kaikki hoito masennuksessa melkein... ei haittoja tiedetä todellisuudessa mutta enenmän lääkkeet arveluttaa kuin tämä hoito.

• Aivan_100_varmaa

Aivot ei tuosta pidä...

• dfdfdfdfdf

Jeps tosin tuskin pitää mistään masennus lääkkeistä, sähköistä ym

• Muuten.ihan.ok

Olen käynyt, nykyään pääkoppa loistaa pimeässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe