Tänään kytkiessä ilmastoinnin pois päältä jotta saisi kosteutta pois höyrystimeltä.alkoi yks kaks tulla pistävä hieman etikkainen haju autoon.haju voimistui sietämättömäksi joka poltteli nenää että piti auto pysäyttää ja hypätä ulos.haju hävisi nyt uudelleen käynnistyksen jälkeen kun laittoi ilmastoinnin päälle..ilmastointi huollettu kk sitten.eli ehjä pitäisi olla..voisikos tuossa olla kyse jostain mikä liittyy kennoihin ym mistä kylmäaine kiertää ja kun kytkee ilmastoinnin poispäältä niin voiko kylmäaine purkautua kennon kautta auton sisälle?autoista en tiedä yhtikäs mitään naisimmeisenä joten neuvoja otan vastaan.kiitos
pistävä haju
5
3852
Vastaukset
- Esra_alk
Ensiksikin, kylmäaine ei haise millekään.
Toiseksi: Ilmastointilaitteen höyrystimeen kehittyy haiseva bakteerikanta, joka aiheuttaa tiskirättimäisen hajun, kun se on sopivassa lämpötilassa ja kosteana. Haju katoaa, kun höyrystin kuivuu tai kun sen lämpötila on alle 10 astetta. Kun jäähdytystä ei käytetä vähään aikaan ja kenno on jatkuvasti kuivana, bakteerit kuolevat eivätkä tuota hajua, ennenkö uusi kanta taas kehittyy, kun kenno on jäänyt / pysyy /pidetään märkänä pidemmpi aika (muutama vuorokausi), toisin sanoen jäähdytystä pidetään jatkuvasti päällä useina päivinä ilman kennon perusteellista kuivumista. Kennon kuivumiseen kuluu vähintään puoli tuntia, jos puhallin käy täydellä tehollaan, ulkoilman kosteus on alhainen ja lämpötila yli 20 astetta. Paljon satuiltu "pari kilometriä ennen perille pääsyä" ei riitä alkuunkaan, paitsi jos kyseiset kilometrit ajetaan hitaammin kuin 4 km/h. - Desifiointi
Hommaa ilmastoinnin desifiointiainetta, niin hajut katoaa.
- varmakeino eino
Pikkareiden säännöllinen vaihto auttaa asiaan. Pimppimehut tuppaa näin helteellä tuoksahtamaan tavallista runsaammin.
- kusenhaju
Ämmät yleensa ajaa automaattivolilla
- ummehtunu
Onks see vanha pirssi, kun tuolla lailla haisoo vai tos mallis kans lattiat lainehtii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483