Hei!
Olen 20-vuotias nuori ja olen suunnitellut kaverini kanssa että perustaisimme pienen pihanhoitoyrityksen. (nurmikonleikkuu, pensaiden leikkuu, lumen luonti jne)
Mitä maksuja minulle tulee yrityksen perustamisesta? (105e yrityksen rekisteröinti jne.)
Liikevaihto jää varmaankin alle sen 8500e verorajan joten veroja ei ilmeisesti tarvitse maksaa?
Olisin todella kiitollinen avusta ja vastauksista!
Terveisin Nico!
Pienyrityksen perustaminen?
6
417
Vastaukset
- Brobono
Tapauksessasi voisit ensin käyttää vuokrayhtiötä. Eli vuokraat yhtiön käyttöösi tietyllä komissiolla ja pääset aloittamaan palvelun tuottamisen kokeilumielessä etkä sitoudu vielä yrittäjäksi, jos yrityksesi ei menestyisikään.
- Roihiksen Puugi
Olet kyllä näistä asioista ulkona kuin postilaatikko.
- Yrittäjänä 22 v.
No eipä siinä taida paljon muita maksuja olla. Olisi varmaan viisainta perustaa toiminimi tai ay. Lomakkeen tulostat netistä PRH:n sivulta täytät sen ja maksat perustamismaksun. Yritykselle avaatte pankissa oman tilin. Se ei taida maksaa vielä ainakaan mitään. Olet sen ikäinen, että lienet kasvanut tietotekniikan parissa, joten osaat varmaan exelillä tehdä laskupohjan jos laskutusta on tai jos asiakas maksaa käteisellä kuittipohjan. Ei asioista kannata kauhean vaikeita tehdä. Pitkänlinjan yrittäjänä olen todella iloinen, että te nuoret uskallatte ryhtyä yrittäjiksi ettekä pelkää. En usko että kovin korkealta putoatte, jos jostain syystä mönkään menee. Kysykää myös rohkeasti neuvoa oman paikkakunnan muilta yrittäjiltä jos ongelmia on. Onnea ja menestystä!
- Brobono
Tämän eezy.fi :n avulla voit laskuttaa työsi helposti ja vaivattomasti ilman yrittäjäriskiä. Kannattaa kokeilla.
www.eezy.fi - ilpo7
Veroja joudut aina maksamaan voitosta. Eli mitä jää kaikkien kulujen jälkeen.
Alvia et joudu maksamaan jos jää alle 8500€ vuodessa liikevaihto. Kysy verottajalta lisää. - Coriander
Suosittelen sellaista kirjanpitäjää, joka myös neuvoo. Sellaisen saa alle 40 €/tunti ja pienillä tuloilla (alle 8500€ /vuosi) niin ei tarvitse tehdä muuta kuin kerran vuodessa tilinpäätös, joten sen verran kannattaa satsata. Kirjanpitäjä varmaan neuvoo myös miten toimitaan, että asiakas saa halutessaan kirjoittamasi laskun kotitalousvähennykseen ja täyttää neuvoo yrityksen perustamisen kanssa.
Vakuutusyhtiössä kannattaa piipahtaa, ainakin vastuuvakuutus kannattaa ottaa jos ei muuta. Se ei ole montaa kymppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101094Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019880- 39777
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt198705