kokemuksia instantor palvelusta?

onetwotree

kertokaapa. ja onko ollut ongelmia?

25

6703

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus tulee nyt

      Ei mitään ongelmia. Hetken se niitä tilejä tutkii ja sit saa lainapäätöksen..täysin luotettavaa toimintaa.

      • voiteitähyväuskoisia

        Höpö, ei se siihen hetkeen lopu. Luuletko että siihen jättävät, mihin perustat väitteesi kun et edes näe tulevaisuuteen. Sehän on hyvää bisnestä toisten tilitietojen kerääminen. Haloo taas ja se tietoturva mukaan enenkuin sulle tulee ehkä myöhemmässä vaiheessa suurempia vahinkoja.


    • ja toinen näkökulma

      Palveluntarjoaja toki aina sanoo palvelua luotettavaksi. Mm. vivus vaatii nykyään asiakkailtaan instantor-varmentamista, jolloin verkkopankkitunnukset syötetään Instantorin omaan ikkunaan, ei siis pankin viralliselle sivulle. Ymmärtääkseni pankit on tästä varoittanut asiakkaitaan useasti, että tunnuksia ei tule syöttää muualle kuin pankin omalle viralliselle kirjautumissivulle. Vaikka Instantor ja Vivus molemmat "takaavat" luotettavan toiminnan ja tietoturvan, niin Vivuksella oli vuosi sitten tietomurto jolloin asiakkaiden tilejä oli käytetty huijausyritysten välineenä. Itsellänikin oli vanha tili siellä ja yllätyin kun yhtäkkiä tulikin lainailmoitus vaikken ollut sellaista ottanut, ja perään tekstari (!!) mihin "väärin maksettu laina" pitäisi maksaa takaisin, ei ollut vivuksen tili se. Asia ratkaistiin vivuksen kanssa, mutta vivus ei asiasta juurikaan meteliä pitänyt, mitä nyt pienessä boksissa sivuillaan ilmoitti sivuillaan että huijausyrityksiä liikkeellä.

      Itse en siis lähtisi antamaan verkkopankkitunnuksia vielä kolmannelle osapuolelle (instantor) kun sen toisenkin osapuolen tietoturva voi olla mitä sattuu. Puhumattakaan siitä että onko eettisesti oikein että ruotsalainen yritys käy läpi tilitietojasi pankkitunnuksillasi jotka olet heille luovuttanut.

      • miettikäähän

        Missään tapauksessa eipidä lähteä siihen leikkiin mukaan.


    • 10 + 10

      Eiköhän tuo Instantor ole nykyään käytössä jokaisella lainafirmalla, joka haluaa vähentää luottotappioitaan. Ihan luotettava on.

      • joefi

        Sitten kun pankit tiedottavat, että ko. palvelua saa käyttää ja se on turvallinen, niin ehkä sitten voisin harkita. Muuten lainaan rahani muualta.


      • miksiköhän

        Minkään pikavippifirman ei pidä tonkia pankinsivuilta suoraan tilitietojasi.
        Jos haluaa itse antaa ja lähettää niin se on sit toinen juttu. Jokunen pikavippifirma toimii ilman minkäänlaisia hyviä tapoja, erittäin agressiivisesti / hyökkäävästi perusteettomasti. Olen tehnyt näistä reklamaation kuluttajasuoja viranomaisellekkn. He ovat kirjanneet tiedot ylös ja seurataan tilannetta. Ovat siis valvonnan alla.


    • Ihan loistava!

      Toimii ihan mahtavasti!

      On parasta mitä on tällä hetkellä!

      Suosittelen menemään asiakkaaksi!

      Suosittelisin ystävälleni tätä yritystä!11111

      • klopk

        Niin pä niin.

        Luottotiedot puhtaat, mutta monesta monesta paikasta vippiä ja usein törmään siihen että i´se ins. estää uuden luoton saannin. Mutta mutta sain yhdeltä lainan ja kyllä imhe se läpäisi sen ins. tarkistuksen. mulle on jäänyt käsitys että saatta siihen vaikuttaa sen hetkinen tilin tilanne eli jos on tilillä raha enemmän kuin 20e. Olin täysin ihmessä että läpäisin sen. Minulla oli silloin jotain 300- 700 välillä tililläni raha. Semmoista täällä.


      • .....
        klopk kirjoitti:

        Niin pä niin.

        Luottotiedot puhtaat, mutta monesta monesta paikasta vippiä ja usein törmään siihen että i´se ins. estää uuden luoton saannin. Mutta mutta sain yhdeltä lainan ja kyllä imhe se läpäisi sen ins. tarkistuksen. mulle on jäänyt käsitys että saatta siihen vaikuttaa sen hetkinen tilin tilanne eli jos on tilillä raha enemmän kuin 20e. Olin täysin ihmessä että läpäisin sen. Minulla oli silloin jotain 300- 700 välillä tililläni raha. Semmoista täällä.

        Aijaa. Mul ei oo kul koskaan paljoakaan rahaa ollu tilillä (max 60€) kun oon instatoria käyttäny. Sen sijaan mun tulot tilille on n. 3000€. Oon luullu et se perustus vaan kuukauden aikana tapahtuvaan rahaliikenteeseen, siis tuloihin.


      • tämmöttiäpitää
        ..... kirjoitti:

        Aijaa. Mul ei oo kul koskaan paljoakaan rahaa ollu tilillä (max 60€) kun oon instatoria käyttäny. Sen sijaan mun tulot tilille on n. 3000€. Oon luullu et se perustus vaan kuukauden aikana tapahtuvaan rahaliikenteeseen, siis tuloihin.

        Kuka vippiä tartteis jos on rahaa. Jos mulla on kymppi tilillä, silloin tarttisin vippiä mut jos tilillä olevan rahan vähyys vaikuttaa siihen ettei saa niin ihmettelen suuresti asiaa. Se on tärkeämpää onko trilille tulossa kuukauden aikana niin paljon että pystyy maksamaan vippiä takaisin. Se on tärkeämpi tieto.


    • Termiitti61

      Jos pankit eivät hyväksyisi Instantorin toimintaa, niin he voisivat blokata sen tehokkaasti ja nopeasti pois käytöstä ja toistaiseksi näin ei ole käynyt, niin kyllä sitä pitää pitää luotettavana.

    • ihme touhua

      paska paikka. eivät vastaa edes sähköposteihin mitkä sinne lähettää.

      • tutkiakokeilialinjalta

        Niinpä, on erittäin huonoa käytöstä vippifirmalta jos johtopotaaseen ei saa yhteyttä saati vastauksia sähköpostiinsa. Lähinnä firma vaikuttaa silloin hyvinkin epäluotettavalta joten hankkiudun eroon sellaisista firmoista. Sellaiseen firmaan asiakkaan ei pidä luottaa. Pitää ehdottomasti saada vastaus jos lähetät posttia. ensinnäkään et voi tietää onko posti mennyt edes kyseiselle henkilölle johtoportaaseen. Nämä asiakaspalveliat ovat saaneet niin hyvät ohjeet etteivät missään nimessä kerro mitään. Siis hyvin merkillistä ja salaperäistä touhua. Joiltakin vippifirmoilta testauksien aikana. En suosittele yleensäkkään vippifirmoja. Houkuttelevat myös hyvin helposti siirtämään vippiä eteenpäin jolloin jäät ns nalkkiin siiheen vippiisi. jopa useaksi vuodeksi tai et pysty maksamaan ollenkaan jolloin joudut vippifirman hampaisiin ja menetät hyvässä lykyssä loppuvaiheessa vielä luottotietosikin. Yhteen vippifirmaan ei kannata kallistua joissa on vuosikorko satoja prosentteja silloin voit olla jossain vaiheessa hyvinkin pahassa pississä. Jos välttämättä pitää pikavippiluottoa saada niin löytyy fiksuja ja reilujakin vippipaikkoja muutama kun hiukan katselee tarkemmin. Viisampi ratkaisu pajon halvemmalla korolla on jokin lainantyyppinen netistä pienillä kuukausi erillä eli omaan pussiin sopivalla lyhennyksellä, niin ei joudu ahneitten häkäilemättömien haiden syötäväksi. Joillakin vippi firmoilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja edes säntillisesti maksavia asiakkaitakaan kohtaan, yrittävät kaikin keinoin hyökkäävästi sotkea maksuja jotta saisivat perintään vippinsä. Kokemuksia kerännyt. Alussa ovat oikein ystävällisiä ja pitkän asiakassuhteen myötä muuttuvat agressiivisiksi lähetellen kaiken laisia uhkaus viestejä aiheettomasti. joista sitten olenkin yhteistyössä muiden kanssa informoinut kuluttasuoja viurastoa. He ovat kirjanneet kaikki tiedot ylös. vuosien seuranta on tuottanut hyvin paljon negatiivistä tulosta muutamista vippifirmoista. Lienee kirjoitellaan tilastoa myöhemmin.


    • höh

      Ei toimi s-pankki näköjään instatorissa vaikka valikosta heiltä se löytyykin.

      • 17+16

        "Mikäli asiakas luovuttaa pankkitunnuksensa kolmannelle osapuolelle, on hän kuitenkin itse vastuussa mahdollisista väärinkäytöksistä". HUH, multa ei ainakaan pankkitunnuksia tipu.


    • ParanoidX

      Ei tämä ihan mene kuten asiakkaille luvataan.

      Instantorin ohjelmisto käy kopioimassa kaikki tilitiedot viimeisen 12kk ajalta ja tämä xml/excel tiedosto lähtee firmaan josta luottoa ollaan hakemassa. Se, mitä he näillä tiedoilla tekevät, jääkin auki.

      Eli vaikka Instantor olisikin turvallinen ja jopa toimisi kuten lupaavat, eli eivät taltioi mitään asiakkaan tietoja. Niin tämä luoton antaja, jolle varsinaiset tiedot lähtevät, saattaa olla tietoturva asioissa täysin retuperällä.

      Jollain webhotellilla pyörivä palvelu, jonka palvelimelle nämä kaikkien ihmisten raha-asiat säilötään hamaan tulevaisuuteen asti, täysin selkokielisinä ja todellakin olemattomalla suojauksella. Kuka tahansa voi siis urkkia sinun silloisen rahatilanteen ja saa melko selkeän selonteon rahankäytöstäsi.

      Ymmärrän että luotonantajan olisi tarve saada jokin selkeä indikaatio ja varmennus siitä että saa rahansa kuten sovitaan, pitäisikin syventää yhteistyötä pankkien kanssa niin, että saisivat pankeilta ns. "luottoluokituksen", joka kuitenkin joka pankissa jokaiselle asiakkaalle on kirjattu, tavalla tai toisella.

      • ihmesikailua

        Eikös se kysely luottokelpoisuudesta menkkin pankille. Näin olen ymmärtänyt että jotkut rahalaitokset kysyvät pankilta luottotietoja siis sähköisesti , luottokelpoisuutta. Jos ei ole maksuhäiriöitä mutta on luottoa niin se on siinä. Miksi pitää jonkin firman päästä sinun tilitietoihisi käsiksi. Minun mielestäni vain muutamilla instansseilla on tarvetta tilitietoihin päästä, mutta ei pikavippifirmoilla, heille pitää riittää se että ei ole maksuhäiriö merkintöjä. Tai lopettakoon toimintansa, se on muutenkin hyvinkyseenalaista toimintaa ja heikkojen ihmisten huijaamista suurilla koroilla.


      • Ei_tajuu

        Höpöhöpö. Pankit eivät luovuta tietoja asiakkaistaan muille 3:lle osapuolille, kuin viranomaisille. Pankit tarkistavat itsekin asiakkaan maksuhäiriöt Suomen Asiakastiedolta.


    • Eimissääntapauksessa

      Minkään tällaisen laitoksen ei tarvitse tonkia pankkitiliäsi, sehän on erittäin vaarallista touhua. Jotain yksityistä maailmaa vastaan pitää olla. Jumakauta pitäisi tutkia tällaisilta firmoilta rikosrekisteri ja luottotiedot kaikista henkilöistä, jonkinlainen tausta tutkimus henkilötiedoista. En iki maailmassa luottaisi tällaisiin enkä myöskään antaisi missään muodossa heidän mennä penkomaan tiliäni. Enkä myöskään suosittele sitä muillekkaan. Hehän voivat myydä näitä tietoja si kenelle hyvänsä useammalle osapuolelle rikollisissa merkeissä, vain taivas tietää mitä ne niillä tiedoilla tekee. Haloo se tietoturva tässäkin asiassa.

      • Eimissääntapauksessa

        Niin, ja vielä lisäksi, kun erehdyin antamaan luvan tarkastaa oman tilini lainan hakemisen yhteydessä kehtasivat arvostella muita vippejäni, joita ei kuitenkaan tiliotteellani ollut yhteensä kuin 8 kappaletta. Ihan rikollisia !


    • Sahhe

      Käyvät myös myöhemmin tarkistamassa tiliä. Vierailut lisääntyneet, näkee kirjautumispäivämäärästä (saldovierailut siis johon ei tarvita vaihtuvaa tunnuslukua).

    • pölkkyäpölkylle

      Kai ne kattoo sen tilin saldosta mitä kenelle antavat kun minulla luvattu TÄYS SATSI luottoa mut ...
      Tiedä sitä sitten voivatko käydä kurkkimassa myöhemmin omin luvin.

    • Anonyymi

      Imstantoriin on tehty hyökkäys. Urkkivat tietoja.

    • Anonyymi

      Mitkä palvelut käyttää Instantoria?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      364
      3222
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      143
      1229
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      138
      1007
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe