Tosi ahdistava ongelma..

nn123(/

Mä toivon ihan oikeesti että joku osaa auttaa tai ihan muuten vaan lukee tän ja vastaa tai kommentoi ihan asiallisesti koska tää ei mun mielestä oo naurun tai moittimisen asia.. Asia ahdistaa oikeesti, harmittaa ja myös pelottaa mua tosi paljon.. Tää on mulle niin arka juttu.

Oon vasta 13 vuotias ja ihmettelen suuresti että mulla on tällänen ongelma. Mun alapäästä valuu niiku all the time sellasta valkoista, tahmeaa, kirpeää ja pahanhajuista eritettä. En todellakaan oo ollut missään yhdynnässä vielä jne, joten kyse ei oo ainakaan mistään sukupuolitaudista.. Tää on ollu mulla jo jotain vuoden, mut en oo uskaltanut sanoo mun vanhemmille ja en haluakkaan koska mun äiti ei oo ihan paras apu tähän.. Toki jos hän olisi vähän erilainen persoona mutta.. Ja lääkärille en uskalla mennä myöskään.

Tosiaan katsoin netistä, ja luulen että mulla on bakteerivaginoosi. Se ei siis kai oo mitenkään hirveen vaarallinen, mutta mä en tiiä koska nyt eilisen jälkeen on alkanut tulla seassa myös ruskeaa.. Mun menkat on ihan normaalisti, ei sen erityisempiä kipuja tai muuta. Mua huolettaa ja ahdistaa. Pelkään kokoajan olla kavereiden kanssa ja just liikkatunnilla jos venytellään jne, nolottaa niin vitusti haista tältä.. :'(

Mua myös ärsyttää tuleva, koska joskus kun tulevaisuudessa harrastan seksiä, niin tää on ainakin iso ongelma.. Mua nolottaa ja mietityttää. En tiiä mitä mun pitäis tehä. En haluu et vanhemmat saa tietää.. Mun täytyis hankkia yhtä tiettyä lääkettä apteekista, mutta en mä kehtaa sitäkään tehä.. Ite joudun pyykkinikin pesemään koska..

Oonko yksin tän asian kanssa? Onks tää normaalia, ja vielä mun ikäisellä? Tarviin apua, mutta oon ujo enkä uskalla kertoa kenellekkään. Tärkeintä olisi nyt saada tietää että onko tähän olemassa jotain hoitoa? Pystynkö tekemään asialle jotain kotona?
Kiitän jo etukäteen jos joku auttaa tai puhuu mun kanssa tästä. Kyynel silmässä mietin et mitä mulle just tapahtuu.. :(

8

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nn123(/

      Miksei kukaan vastaa tähän.. :(

    • Terkkarille

      Tuohon löytyy apu esim kouluterkkarilta, paranee todennäköisesti jollain voiteella, tms =)

      • nouhätä

        Tuo voi olla jonkinsortin hiivatulehduskin. Siinä ei ole mitään hävettävää, moisen voi saada esim. antibioottikuurista tai hinkkaavista alusvaatteista. Terkkarilta saat kyllä apua, rohkaiset vaan mielesi ja meet koulussa sinne! Terkkari kuulee tuollasia juttuja ihan päivittäin joten nolous syrjään vain! :) ja eiköhän tuontapaiset vaivat ole tuttuja melkolailla kaikille naispuolisille. lääkkeitä voi tietysti tilailla nettiapteekistakin (reseptittömiä) jos apteekkiin meno on edessä ja tuntuu vaikealta. :) ja jos haju vaivaa niin kaupoissa on sellasia miedosti hajustettuja pikkuhousunsuojia, ne auttaa siihen!


      • nouhätä
        nouhätä kirjoitti:

        Tuo voi olla jonkinsortin hiivatulehduskin. Siinä ei ole mitään hävettävää, moisen voi saada esim. antibioottikuurista tai hinkkaavista alusvaatteista. Terkkarilta saat kyllä apua, rohkaiset vaan mielesi ja meet koulussa sinne! Terkkari kuulee tuollasia juttuja ihan päivittäin joten nolous syrjään vain! :) ja eiköhän tuontapaiset vaivat ole tuttuja melkolailla kaikille naispuolisille. lääkkeitä voi tietysti tilailla nettiapteekistakin (reseptittömiä) jos apteekkiin meno on edessä ja tuntuu vaikealta. :) ja jos haju vaivaa niin kaupoissa on sellasia miedosti hajustettuja pikkuhousunsuojia, ne auttaa siihen!

        Ainiin ja jos et pääse kauppaan itse ostokisille niin sun äidin kaapista luulis löytyvän jotain pikkuhousunsuojia, niiden käyttö ja vaihtaminen päivän aikana auttaa hajuihin. Mutta käy oikeasti terkkarilla niin pääset tuosta ahdistuksesta. :)


    • En ole gyne

      Hiivatulehdukseltahan tuo kuulostaa ja ruskea kuivuneelta vereltä jos sattui menkat olemaan hiljattain. Erityisesti jos tuossa valkoisessa tavarassa on paakkuja, vähän niin kuin raejuustoa, mutta pienempiä rakeita. Apua valitettavasti ei saa kuin apteekista, lääkäriltä tai tosiaan mahdollisesti koulun terkkarilta. Parasta kuitenkin olisi kysyä rohkeasti äidiltä, koska vaiva on niin yleinen naistenvaiva. Lääkkeeksi varmaan saa ensimmäisenä emättimeen laitettavia suppoja muutamaksi päiväksi joilla vaiva todennäköisesti häviää. Kotikonsteja ei oikein nykyaikana ole tarjolla.

    • nn123(/

      Kiitos hirveesti avusta :) Mulla on jo vähän rohkeempi mieli.. Koulu alkaa tiistaina, joten saatan varmaan piakkoin käydä terkkarilla.. Jos tää on kerran kovin yleinen niin en oo sitte ihan nii hädissäni tän asian kanssa. :) Juu tosiaan mulla oli hetki sitte menkat ja ruskee vuoto on loppunu jo, valkosta ei nyt oo tullu päivään, mutta ihan varmuuden vuoksi varmaan käyn vielä siellä terkkarilla. Äidille en oikeesti uskalla sanoa.. Ehkä mä vielä rohkaistun, sillä tää on niin inhottavaa etten jaksa enään.. Kiitti teille! :)

    • 10+16

      Ja tosiaan muista pestä itsesi ainakin kaksi kertaa päivässä ja hikoilun jälkeen sekä aina, kun tuntuu tarvetta (käsisuihku vessassa...). Limakalvoille ei kannata laittaa saippuaa, mutta muuten tulee huuhdella. Pikkuhousunsuojia saa kaupasta, hyviä esim. liikuntatunnilla. Hiiva on usein niin ikävän tuntuinen, että ei paikoillaan meinaa pysyä. Puhu kouluterkkarin kanssa.

    • infoo888888888888888

      Hiivatulehdukselta vaikuttaa.

      Itse suosittelisin sinun menemään lääkäriin ja puhua asiasta ihan suoraan, sillä vain lääkäri pystyy määräämään sinulle varmasti tehokkaan hoidon..

      Jos kyseessä on tavallinen hiivatulehdus, niin yleensä vaiva paranee itsestään muutamassa viikossa kunhan vain huolehtii hygieniasta etkä välttämättä edes tarvitse hiivapuikkoja.

      Jos kyseessä on ikävänpuoleinen bakteeritartunta et saa hoitoa ilman lääkärissä käyntiä etkä muuten pysty sanomaan onko kyseessä hiivatulehdus, vai bakteeritulehdus hiivatulehdus kun on bakteerien aiheuttama joista osa on vastustuskykyisempiä ja tällöin vaativat antibioottikuuria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe