Hei, osaisikohan joku täällä auttaa?
Minulla on ongelmia kasvojeni ihon kanssa kolmessa kohdassa:
1) Silmäluomet ärtyvät, pahimmillaan muuttuvat punaisiksi, iho on ohut, ei kuiva. Tämä vaivaa yleensä vain toista silmää. Välillä on ollut silmän allakin selkeä punainen alue. Vaiva rauhoittuu Oftan Dexa-Chlora -voiteella. Tämä vaiva on ollut minulla ainakin vuodesta 2011 eli jo kolmisen vuotta.
2) Tammikuussa 2014 huulet alkoivat tuntua oudoilta. Ne kuivuivat, ja ostinkin uutta huulirasvaa ja apteekista Eucerin Abuaphor -voidetta. Nyt tilanne on se, että huulten ympärys ärtyy aina välillä, huulten iho tuntuu ohuelta ja aralta. Protopic-voide on rauhoittanut. Tuo Eucerinkin on ihan ok, mutta ei aina riitä.
3) Kaulalleni ilmestyi toukokuussa 2014 pari punaista läiskää. Ne ovat vieläkin olemassa, joskin toinen on jo huomattavasti rauhoittunut. Toinen taas on aivan kirkkaan punainen ja pinnaltaan kuiva (ei kuitenkaan hilseile). Myös kolmas läiskä on ilmestynyt.
Minulla on ilmeisesti herkkä iho, nuorena punastuin helposti. Iho on todella punainen liikunnan ja ihan vain suihkunkin jälkeen, mutta punotus laskee vähän ajan kuluttua.
Hyttysenpuremista on varsinkin nuorempana tullut tuskaisen kutisevia patteja, pahimmillaan ne olivat muutaman sentin halkaisijaltaan.
Mutta mikä siis selittäisi nämä silmäluomen, huultenympäryksen ja kaulan ilmiöt? Liittyvätkö ne toisiinsa?
Läiskät kaulalla, ärtynyt huultenympärys ja silmäluomet
Fiona11
2
259
Vastaukset
- iyrs
Joku ruoka-aine mitä syöt?
- salapoliisi.
pesuaine
ruoka
home
pöly
jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418