porukan ulkopuolelle

mikävikana

mikä siinä on, että jään aina porukoiden ulkopuolelle? nuorempana asiaan varmasti vaikutti ujouteni; en uskaltanut mennä juttelemaan kenellekkään ja viihdyin parhaiten yksin.
Nyttemmim itsetuntoni on kohonnut ja aloitin koulun ja uskoin, että nyt varmasti saan ystäviä. Tätä aikaisemmin töissä olin pidetty ja tulin toimeen työtovereiden kanssa (olivat toki minua reilusti vanhempia). kuinkas sitten kävikään koulussa? no, muutamia lauseita vaihtanut usean luokkalaisen kanssa, mutta he eivät tunnu olevan kiinnostuneita pitämään keskustelua yllä; vastaavat kyllä hymyillen kysymyksiini, mutta kääntävät sitten selän tai lähtevät pois ja alkavat jutella muille. Jään aina lopulta yksin.
On raskasta yrittää itse tutustua, jos ei muilla tunnu olevan kiinnostusta. Minulta on kyllä tultu kyselemään jotain asioita, mutta aina sama; selän kääntäminen kun vastaus tullut....

5

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+17

Sama vika täälä.

• Elä h*vetti...
      Jännittää meikäläistä kun uude koulutuksen alotan ja jännitän millasta sakkia opiskelutovereina...

Kokenut siis itekki koulujen aikana, pääosin yläaseen- ja ammattikoulun aikoihin tätä p*kaa... Myöhemmin ollut kyllä hieman sosiaalista kehitystä ja kanssakäymisiä mutta...

• 11+15

Itsekin menen taas kouluun ensi vuonna. Minua ei oikeastaan jännitä, koska tiedän jo etten kiinnosta ketään. Olen vain hiljaa omissa oloissani yksin. Tuskin kukaan tulee minulle mitään juttelemaan ja itsekään en aio mennä kenellekkään mitään sanomaan. Tietysti olen äänessä tunneilla ja viittaan / vastaan aina parhaani mukaan, mutta välitunnit aion istua hiljaa omissa oloissani. Olen vähän vanhempi kuin muut opiskelijat, joten en usko että kukaan uskaltaa yrittää kiusata minua tms.

• 11+15 kirjoitti:

Itsekin menen taas kouluun ensi vuonna. Minua ei oikeastaan jännitä, koska tiedän jo etten kiinnosta ketään. Olen vain hiljaa omissa oloissani yksin. Tuskin kukaan tulee minulle mitään juttelemaan ja itsekään en aio mennä kenellekkään mitään sanomaan. Tietysti olen äänessä tunneilla ja viittaan / vastaan aina parhaani mukaan, mutta välitunnit aion istua hiljaa omissa oloissani. Olen vähän vanhempi kuin muut opiskelijat, joten en usko että kukaan uskaltaa yrittää kiusata minua tms.

Njoo eiku meinasin vaa että kun on päässyt vanhoista k*sipäistä niin ei ole kyl kovin kutsuvaa et tulis vastaan uusia k*sipäitä...

• Bloke
        11+15 kirjoitti:

-> Olen vain hiljaa omissa oloissani yksin.

Minulla oli tuollainen työkaveri (harjoittelija, nuori nainen). Kyllä hän siitä vähän puheliaammaksi tuli muutaman kuukauden aikana. Häntä edeltävä (harjoittelija, nuori mies) puolestaan istui hiljaa vieruspaikallani viikkotolkulla. Hän ei ollut kiinnostunut kenestäkään. Sellaisiakin on ollut jotka pyytävät apua, mutta sanovat heti ettei tarvitse auttaa.

-> tiedän jo etten kiinnosta ketään.

Tavallinen kanssakäyminen ei edellytä kiinnostamista. Kun toinen tulee tutuksi voi syntyä jonkinasteista kaveruutta, ja jos elämäntilanteet sallivat voi keksiä tekemistä vapaa-ajallakin. Ei kaveruus aina edellytä tiettyä ulkonäköä tms. ellei toinen osapuoli ole pinnallinen materialisti jolle persoona on merkityksetön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8139
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6228
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6178
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4721
    5. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3235
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3224
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2779
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2705
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      43
      2661
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2522
    Aihe