Opettajilta vaaditaan tiettyjä ominaisuuksia Raamatussa.
Koskeeko vaatimus kaikkia? Näyttää siltä, että tiettyjen henkilöiden mielestä ei koske, koska avioerojensa jälkeen jatkavat toimintaansa normaalisti, vieläpä valtakunnallisella tv- kanavalla.
Ja heidän sallitaan näin toimia.
Kysymykseen ei ole tullut vastausta; mitkä olivat Piipposen ja Hartikaisen avioerojen syyt?
Jos jättivät puolisonsa, ainoat pätevät syyt ovat ne, että heidän puolisonsa ovat olleet heille uskottomia.
Tai että he itse ovat olleet uskottomia, ja heitetty yhteisestä kodista ulos.
Toisensa naidessaa ovat nainneet hyljätyt.
Kyseinen pariskunta on herättänyt jo tässä vaiheessa runsaasti pahennusta uskovien keskuudessa. Puhumattakaan, mikä todistus jumalattomille.
Tarvitseeko ihmetellä, että erot tulivat. Jos menee ympäri maata vieraan ihmisen kanssa vuositolkulla, ja puoliso jää kotiin....mitä muuta voi odottaa.
Ei, ei katumuksen merkkiä. Julkisuuden henkilöinä ja tuossa tehtävässä, pitäisi ymmärtää tekojensa seuraukset.
Katumusta ei nähtävillä, mutta äärimmäinen röyhkeys kyllä; menivät yhteen stadionilla....Oliko tarve näyttää, että me toimimme niinkuin haluamme. Ajatelkoot muut mitä haluaa.
Toisin ajattelijoita nimitellään fariseuksiksi, ulkokultaisiksi, röhkiviksi sioiksi seisovan veden äärellä....jne. mm. rakit haukkuu jne.
eikö kristittyjen pitäisi kilvoitella toinen toistensa kunnioittamisessa?
Entäpä se, ettet mene paikanpäälle...siitä Hartikainen mesosi kovastikin.
Uskottavuus mennyt kyseisiltä henkilöiltä silmissäni totaalisesti. Edellä mainittujen syiden vuoksi, mutta myös monelta kohdin harhaan menneen opetuksen myötä.
Saavat kädet pystyssä heilutella ohjelman mainoskuvassa, kun itse viittaavat kintaalla Jumalan Sanalle.
Miksi saavat jatkaa ohjelman tekoa? Miksi kutsutaan puhujiksi sinne ja tänne?
Heidän oikea paikka olisi julkisuudesta sivussa, parannusta tekemässä ja Jumalan tahtoa kyselemässä.
Eikö ihmiset milloinkaan opi?
Miten on?
2
96
Vastaukset
- 777
Emme voi tietää näiden henkilöiden taustaa.
Jos on kyse seurakunnan kaitsijasta, paimenesta tai millä nimellä häntä kutsutaankin, niin siinä tapauksessa mielestäni pitäisi olla - kuten Raamattu sanoo - yhden vaimon mies. Ajattelisin, että vanhemistossa pitäisi myös olla näin. On hyvä pitäytyä näissä raamatullisissa arvoissa. Raamattu kyllä puhuu myös seurakunnan palvelijoista, että heidänkin pitäisi olla yhden vaimon miehiä ja varmasti myös yhden miehen vaimoja.
Monesti olen nähnyt, että Herra käyttää myös uudelleen avioituneita monissa tehtävissä. Nämä ovat vaikeita asioita. - Eronnut - ei opettaj
Kerro
missä Raamattu kieltää sanan opettamisen eronneelta?
Seurakunnan vanhimmasta sanotaan, että hänen on oltava yhden vaimon. mies. Siis että on yksi vaimo kerrallaan.
Sananopettajan virka mainitaan Efes. 4:11.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2843131Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit232734TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.201853- 1301851
Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1151606Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e351594Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71370Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21143Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91113- 621063