Sagaboende-yksikkö. Kun saan tietää nimet

Mopopojat kostaa....

Poliisin mukaan tiedotusvälineissä on esitetty epäilyjä siitä, että hoitajat kohtelisivat kaltoin ja jopa pahoinpitelisivät yksikössä asuvia ihmisiä. Poliisi kirjasi asiasta oma-aloitteisesti rikosilmoituksen ja aloitti esitutkinnan. Asiaa tutkitaan törkeänä pahoinpitelynä.

Kyseessä on Kårkulla samkommun -kuntayhtymän Sagaboende-yksikkö.

Ainakin Yle uutisoi eilen, että Sipoon kunta on saanut valituksia kehitysvammaisten kohtelusta. Sipoo on ostanut kymmenkunta paikkaa yksiköstä kuntalaisilleen.

Sipoon sosiaali- ja terveysjohtaja Leena Kokko vahvistaa STT:lle, että kesäkuussa heille raportoitiin asiakkaiden kohtelusta. Tämän vuoksi kunta teki yllätyskäynnin yksikköön ja tapasi yksikön johtoa.

Asian selvittely heidän kanssaan on vielä kesken, eikä Kokko halua kertoa yksityiskohtia valitusten sisällöstä. Hän kuitenkin kuvailee, että kyse oli toimintatavoista, ei kaltoinkohtelun tai fyysisen väkivallan tapaisista asioista.

- Siinä vaiheessa oli kysymys pienemmistä asioista.
STT

3

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elsie

Missä sijaitsee tämä yksikkö, ei kai Elsiessä?

• Lynkataanko ne?

Itä-Uudenmaan poliisi kertoo, että Sipoossa sijaitsevaa vammaisten asumisyksikköä koskevassa tutkinnassa on löytynyt viitteitä fyysisestä väkivallasta.

Poliisin mukaan viitteitä on myös asukkaiden hoidon laiminlyönnistä ja asiattomasta kohtelusta.

Poliisi on kuullut tapahtumaan liittyen useita henkilöitä.

Tutkinnassa pyritään tällä hetkellä selvittämään tarkemmin tekojen laajuus ja vakavuus sekä se, minkä rikoksen tunnusmerkistöistä epäillyissä teoissa on kyse. Tässä vaiheessa tutkintaa rikoksesta epäiltyjä on useita.

Poliisi ei kuitenkaan ota tarkemmin kantaa epäiltyjen lukumäärään tai epäiltyjen henkilöllisyyttä koskeviin yksityiskohtiin.

Poliisi aloitti viime viikolla esitutkinnan epäilyistä, joiden mukaan hoitajat kohtelisivat kaltoin ja jopa pahoinpitelisivät yksikössä asuvia ihmisiä.
      IIDA KEKÄLE-STT

• hyvin_meneekin

Ei tietenkään poliisi ota kantaa epäiltyjen henkilöllisyyttä koskeviin yksityiskohtiin.
        Ruotsinkielisiä rasisteja suojellaan ja siksi henkilöllisyydet jäävät mysteeriksi. Niitä ei tule löytymään edes oikeuden pöytäkirjoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8367
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4538
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4108
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3542
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2566
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2218
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2033
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2026
    Aihe