Minä harkitsen hevosen hankintaa vähän vanhempana eli n. 16-17v. olen nyt 13v. ajattelin ruveta jo nyt keräämään hevoseen rahaa jakamalla Länsiväylää. Kannattaako? Kuinka paljon keskinmäärin Suomenhevonen maksaisi? Olen kuullut että markoissa sellainen maksaisi n. 15000mk, onko näin? Entäpä tallivuokra, asuuko kenenkään teistä hevonen yksityistallilla, maalla tai metsän lähettyvillä? Olen kuullut siitäkin että hevosilla on parempi olla rauhallisessa paikassa kuin että asuisi jossain tallissa missä pidettäisiin ratsastustunteja, onko totta? mä ainakin uskoisin niin. Jos ostaa hevosen kasvattajalta, niin saako mukaan kaikki satulat suitse jne.? entäpä jos ostaa joltakin hevosen vanhalta omistajalta saakohan satulat jne. mukaan?
hevosien hinnoista jne.
2
343
Vastaukset
- matkalainen1
Katso myyntihintoja osoitteesta
www.hevostalli.net (markkinat,myydään hevosia)
www.hevosnetti.com
Kun myyvät hevosensa pois niin samalla kyllä varmaan myyvät välieetkin (satulat tms.) Samoilla sivuilla on myös ilmotuksia tallipaikoista..esim hevostalli.net ja markkinat ja vuokralle tarjotaan.
Toivottavasti tästä oli apua.
Otathan huomioon että tallipaikan lisäksi maksaa tietenkin vakuutukset, kengittämiset, eläinlääkäri tms. - Hazell
Rupea ihmeessä keräämään jo rahaa! Oma suokkini, joka ostettaessa osasi perusjutut, maksoi 2500€. Eli uskoisin että tuolla mainitsemallasi hinnalla saa jo ihan kivan "harrastesuokin". Riippuu tietenkin mitä haet, kilpahevosta, kouluttamatonta, peruskoulutettua harrastehepoa vai jotain muuta.. Mutta kyllä hinnat liikkuu ihan 700eurosta 6000... Yleensä hevoskauppaan ei kuulu kuin riimu, riimunnaru ja tietenkin itse hevonen. Usein hevosen mukana saa kuitenkin suitset, suojat, loimen ja satulan alennettuun hintaan. Varsinkin jos ostat "vanhalta omistajalta". Itse en ole ostanut kasvattajalta, joten en tiedä miten he toimivat. Mun hevoseni asuu 12 hevosen yksityistallilla 10km keskustasta, metsän vieressä, ja meillä ainakin on tosi rauhallista ja hepat tyytyväisiä. Olen pari vuotta ollut tunti yksäritallilla ja meno oli tosi levotonta ja siinä meni hermo sekä hepolla että omistajalla. Suosittelen yksäritallia. Toivottavasti sait tästä jotain irti =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847