Kuka teistä elää onnettomassa suhteessa? Siis ei mitään pikku riitaa, vaan että on huomannut vuodesta toiseen olevan enemmän onnettomampi parisuhteessa.
Onneton suhde
23
5904
Vastaukset
- Kohtalotoveriko
Minä aina välillä, ja huomaan näiden hetkien aina lisääntyvän, mietin että mieheni tekee minut onnettomaksi. Olemme olleet pitkään yhdessä ja naimisissakin jo 17 vuotta. Yksi iso pettämiskriisi ollut yli 10 vuotta sitten, josta olen mielestäni päässyt hyvin yli muuten, paitsi että kun yhteiseltä elämältä putoaa pohja pois, olen vähitellen huomannut, että mies ei ole halunnut rakentaa mitään tilalle. Miehelleni riittäisi normaali perusarki ja seksi onnelliseen parisuhteeseen, minä taas kaipaisin yhteisiä keskusteluja ja henkistä yhteyttä. Kun tarpeeksi monta kertaa on toiveensa kertonut ja mitään ei tapahdu, olen alkanut miettimään kannattaako elämäänsä enää tuhlata olemalla onneton. Tavallaan kaikki on hyvin, mutta vuosien aikana on vaan kertynyt liikaa sellaista joka vaikuttaa arkeen ja suhtautumiseen toiseen. Eikä tiedetä kumpikaan toistemme oikeita ajatuksia kun ei koskaan asioista puhuta. En enää yhtään ihmettele vaimoja jotka vain yht'äkkiä lähtevät ja asia tulee miehelle "yllätyksenä". Joskus se raja vaan tulee vastaan, että jaksaa edes yrittää molempien puolesta.
- kohtalotoveritosiaan
Mulla on aika paljon vähemmän vuosia takana Kuusi. Niistä kaksi tosi kamalia. Tai yksi lomaviikko oli OK. Just se tee ja sympatia puuttuu. Keskustelu ja meillä mikään ajatus ei enää mee samoihin. Joka asiasta tulee pahamieli, koska toinen on erimieltä. Mutta kohtalotovereita ollaan. Ootko ajatellut joskus vielä lähteväsi? Minä olen.
- ei enää näitä
en osaa sanoa kun olen viime vuosina harrastanut näitä suhteita joissa voin fyysisesti ja henkisti jopa huonosti..siis paha olla,toisen käytös tai se kuilu.
- rehtr
Miksi elää onnettomasti kun yksin voi olla onnellinen.
- Kaksin kaunihimpi?
Ei ehkä ole noin mustavalkoista. Parisuhde on tunnesuhde ja se sisältää myös negatiivisia tunteita ja tuntemuksia. Huonosti voiminen on hyvin subjektiivinen olotila ja käsite ja siinä kun toinen harkitsee eroa vaikkapa puolison jonkun ärsyttävän tavan takia, toinen ymmmärtää että jokaisella meillä on ärsyttäviä tapoja. On myös paljon "huonosti voivia" parisuhteessa olevia, jotka vastuuttavat omat tuntemuksensa puolisolle ja vaativat hänen tehtäväkseen pitää toinen onnellisena.
Nämä kaikki kuviot poistuvat kun on yksin; onko se sitten onnea? En tiedä yhtään aidosti onnellista yksineläjää; jokainen haluaisi puolison, jos vain sopiva kohdalle tulisi. EHkä tämä on ihmisen perustarve; rakastaa ja tulla rakastetuksi (miehenä, naisena).
Tosi on, ettei huonossa suhteessa kannata kärvistellä mutta joskus olisi paikallaan miettiä, mistä se suhteen huonous johtuu, omista ajatuksista ja odotuksistako vai oikeastiko jostakin ylitsepääsemättömästä. - 5 + 8
Ehkä yksinkin olisi onneton.
- Aloittajaaaa
Kaksin kaunihimpi? kirjoitti:
Ei ehkä ole noin mustavalkoista. Parisuhde on tunnesuhde ja se sisältää myös negatiivisia tunteita ja tuntemuksia. Huonosti voiminen on hyvin subjektiivinen olotila ja käsite ja siinä kun toinen harkitsee eroa vaikkapa puolison jonkun ärsyttävän tavan takia, toinen ymmmärtää että jokaisella meillä on ärsyttäviä tapoja. On myös paljon "huonosti voivia" parisuhteessa olevia, jotka vastuuttavat omat tuntemuksensa puolisolle ja vaativat hänen tehtäväkseen pitää toinen onnellisena.
Nämä kaikki kuviot poistuvat kun on yksin; onko se sitten onnea? En tiedä yhtään aidosti onnellista yksineläjää; jokainen haluaisi puolison, jos vain sopiva kohdalle tulisi. EHkä tämä on ihmisen perustarve; rakastaa ja tulla rakastetuksi (miehenä, naisena).
Tosi on, ettei huonossa suhteessa kannata kärvistellä mutta joskus olisi paikallaan miettiä, mistä se suhteen huonous johtuu, omista ajatuksista ja odotuksistako vai oikeastiko jostakin ylitsepääsemättömästä.On tosiaan totta, että riitoja tulee ja menee, mutta se päälimmäinen tunne ei sais olla päivä päivältä enempi, että ei jumankekka meillä ei o enää mitään yhteistä. Ihan joka asiasta tulee riita jos ekoina vuosina ei riidelty juuri ollenka. Huomaa jotenkin ettei kumpika voi hyvin. Mutta mies ei o halunnut puhua vaikka oon sitä kohta kaks vuotta jaksanut yrittää. Joko mulle tai sitten terapeutille, kummallekka ei puhu. Mä pelkään, että jos jatkan tässä ja nielen vaan kaiken, jossain vaiheessa kuitenkin tulee se viimenen pisara. Oikeestaan se on tainnu tulla. Mutta meillä ei ookka ihan helppoo jakaa kaikkea, kun on eläimiä pihassa ja maatakin muutama hehtaari. Eli ns. rahan kanssa naimisissa. Mulla ei ole ainakaan mahdollisuutta jäädä mein kotiin ja epäilen, ettei pankki suostu miehenkään jäävän. Kovat ajat vasta edessä ja tulossa. Eläimet on mulle kun lapsia.
- Mitta täynnä
Tosi on, ettei huonossa suhteessa kannata kärvistellä mutta joskus olisi paikallaan miettiä, mistä se suhteen huonous johtuu, omista ajatuksista ja odotuksistako vai oikeastiko jostakin ylitsepääsemättömästä.Kyllä olen mieluummin yksin kuin parisuhteessa, jossa esimerkiksi itsetuntoni latistetaan joko fyysisesti/henkisesti tai jossa minut jätetään yksin eikä ole sitä yhteistä aikaa kun muut menot ja kaverit vie.
Niin miksi olla parisuhteessa, jossa toinen kohtelee toista kuin pashaa? Onneksi olen oppinut myös elämään yksin vuosien varrella enkä pelkää lähteä suhteesta, jossa tulen väärin kohdelluksi. - Anonyymi
Tosi on, ettei huonossa suhteessa kannata kärvistellä mutta joskus olisi paikallaan miettiä, mistä se suhteen huonous johtuu, omista ajatuksista ja odotuksistako vai oikeastiko jostakin ylitsepääsemättömästä.Mä elin monta vuotta yksin, nuoruuden parisuhde tuhosi niin totaalisesti ettei suhteeseen vaan kyennyt. Monta vuotta elin elin niin että ajattelin että ainut mikä mut tekis taas onnelliseksi olisi uusi, toimiva parisuhde. Pari lyhyttä erittäin epäonnistunutta kokeilua parisuhteeseen ja päätin/tajusin että tässä on tehtävä jotain minä suhteelle ensin.
Tein kovasti töitä itseni kanssa, rakensin takaisin sen kauan sitten menetetyn itsetunnon, opin elämään yksin, löysin uusia mahtavia ystäviä ja oikeasti NAUTIN elämästäni. Tottakai jossain takaraivossa silti pyöri ajatus että se oma mies ja ehkä lapsi olisi kiva, vähän niinkuin täydentämään jo kivaa elämääni, ei yksinään tuomaan sitä ainoaa sisältöä.
Niinhän sitten kävi että tapasin sen kivan miehen, kaikki oli ihanaa ja mukavaa. Kunnes ei enää ollut. Tässä suhteessa olen edelleen, olen hajonnut, itkenyt, tuntenut itseni yksinäisemmäksi kuin koskaan. Ja ainoa toiveeni on, että löytäisin voiman lähteä tästä ja saada olla taas yksin ja onnellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä elin monta vuotta yksin, nuoruuden parisuhde tuhosi niin totaalisesti ettei suhteeseen vaan kyennyt. Monta vuotta elin elin niin että ajattelin että ainut mikä mut tekis taas onnelliseksi olisi uusi, toimiva parisuhde. Pari lyhyttä erittäin epäonnistunutta kokeilua parisuhteeseen ja päätin/tajusin että tässä on tehtävä jotain minä suhteelle ensin.
Tein kovasti töitä itseni kanssa, rakensin takaisin sen kauan sitten menetetyn itsetunnon, opin elämään yksin, löysin uusia mahtavia ystäviä ja oikeasti NAUTIN elämästäni. Tottakai jossain takaraivossa silti pyöri ajatus että se oma mies ja ehkä lapsi olisi kiva, vähän niinkuin täydentämään jo kivaa elämääni, ei yksinään tuomaan sitä ainoaa sisältöä.
Niinhän sitten kävi että tapasin sen kivan miehen, kaikki oli ihanaa ja mukavaa. Kunnes ei enää ollut. Tässä suhteessa olen edelleen, olen hajonnut, itkenyt, tuntenut itseni yksinäisemmäksi kuin koskaan. Ja ainoa toiveeni on, että löytäisin voiman lähteä tästä ja saada olla taas yksin ja onnellinen.Miksi elämäsi ei enää ollut kivaa uuden miehesi kanssa, jos se aluksi oli ihanaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi elämäsi ei enää ollut kivaa uuden miehesi kanssa, jos se aluksi oli ihanaa?
Alussa oli varmaan se kuuluisa "rakkaus sokaisee" efekti. Siihen lisäksi vielä että mies tosiaan yritti, näytti kaikki parhaat puolensa, nekin mitä ei oikeasti ollut olemassa. Yhteen muutettuamme aloin nähdä kaiken mitä en aiemmin nähnyt tai mitä hän ei näyttänyt.
Joka tapauksessa vaikkei suhdetta ole takana vielä edes kahta vuotta, niin läheisyyttä ja seksiä ei enää ole. Seksiä ehkä kerran kuussa jos mies sille tuulelle sattuu. Kaikki menee vähän sen mukaan mitä hän haluaa tai ei halua, hänen ongelmansa ovat keskipisteenä ja niitähän riittää.
- itsetunto kohdallaan
Yksinja ONNELLINEN! :-)
En koskaan koskaan alistuisi huonoon suhteeseen vain jotta "joku pitää olla"! - Colt45
Hankala luoda mitään yhteyttä, jos jompikumpi ei kestä pientä riitaa. Luottamus siihen että toinen kestää ja hyväksyy, ei pääse syntymään. Asiat jäävät helposti hampaankoloon, etenkin jos itse välttelee suoraa puhumista.
On myös hankala pitää yhteyttä yllä, jos riitoja on hyvin paljon. Jatkuva riitely kuluttaa energiaa, sijoittaa osapuolet vastakkain ja heikentää luottamusta.
Eli se yhteys löytyy tästä väliltä.- raskastaelämää aloit
Juuri näin, jos puhumista vältellään ne jää hampaan koloon ja näin meille on käynyt. :( Ei tästä ole ulospääsyä, koska mies ei halua asioista puhua. Mä en oikeesti ees saa vastausta siihen haluuko se olla mun kans. Musta tuntuu, että se on ihan joku muu ku se kenet 6 vuotta sitten tapasin. Luulen, että se tekee tahallaan itsestään tollasen, että jättäisin ja se sais jäädä maalle unelmiensa keskelle. Jotka myös oli/on mun unelmia. Mutta yhdessä tästä ei tuu mitään.
- Mitta täynnä
Niin miksi olla yhdessä, jos suhde on jatkuvaa riitaa, sitä ei vaan sit ihmisinä sovita yhteen ikävä kyllä.
- Sinkku nykysin
Edellinen suhteeni kesti 18v. ja nykyinen 14.v,yhtä tyhjänpäiväisiä molemmat,olen loppuelämän yksin kuin jonkun aisankannatajana!
- jotain tolkkua
Kai sen voi realistisesti ajatella niin että ensin on innoissaan ja avoimin mielin,sitten lähtwe suhteesee koska haluaa toisen/toista,ja sitten tulee probleemia taikka tuntee olevansa jollain tapaa kuitenkin yksinäinen.No siitä voi lähteä miettimään mistä johtuu tai mitä tekisi.Periaatteessa aina kun myöntää tyytyvänsä haluais parempaa,kukin elää kuitenkin tyylillään.Mikä ketäkin stimuloi ja miten kauan,seksi,äly,turva,raha,luonne...
- NOupp
Olen onnettomassa suhteessa, vaikka rakastankin miestäni.
Tuntuu, että aina mennään hänen ehdoilla ja hän saa syyllistettyä kyllä niin hyvin kuin on madollista. Minä sitä ja tätä ja tuota ja mitää vikaa
miehessä tietenkään ole, jos häneltä kysytään. Niinhän se aina menee.
Jaa miksi en eroo, hyvä kysymys. Rakastan kuitenkin sitä sikaa.
En osaa tuohon vastata. Hullu oon tiedän.
Toista en muuta ja itseäkään on enään vaikee alkaa muuttaan, kun
ikää kuitenkin on ja ne omat pinttyneet tavat.
Joo niistä tavoista on päästävä tiedän.
Helpommin sanottu kuin tehty.
Nää on näitä ikuisia kysymyksiä, jos tietäisin en oisi tässä.
Mutta hyvää jatkoa kaikille lukioille.
Kiva, että maltoit tämänkin kohdan lukea. - Elämäonraskasta
Raskastaelämää aloittaja taas tässä: tiedän senkin tunteen, kun rakastin ex exää ihan älyttömästi, mutta teki töitä 24/7 ero oli vaikee ja surullinen. Mun piti todistaa, että pärjään ja teen itestäni just semmosen kun hän aina halus. Minihame päällä, ja kiva käsilaukku, mutta siinä vaiheessa exä löysi jo uuden. Tietenkin. Tein vaan kaiken sen takia, että halusin painoo pois ja toimistoalalle sekä näyttää eksälle miten hyvä pimu oisin ollut. Rakastin häntä oikeesti paljon. Harhailin vuosia ja löysin kiltin miehen, joka teki ihan kaiken niinku piti vuoden ajan, taidettiin olla ihastuneita ja rakastuminen tulisi eteen, kun muutimme kerrostalosta maalle. Mutta ei se tullutkaan tai näin arvelen, koska alamäki alkoi... Kaikki muuttu ku seinään. Eikä suostu tänäpäivänäkään kuuntelemaan miks mä oon niin onneton. Ei huomioo, ei tukea, ei mitään. Se itte vaan on paras kaikessa. Kullittelee kyllä ja valittaa ku en halua sitä. (mietin muuttaisko muka poskeen ottaminen tosiaan kaiken...ja irstas sekstailu) Mä pelkään, että nyt kun käyn ite jo tätä eroprosessia -se herää vasta sitten siihen ku lähden ja anelee takaisin... sitten kun on oikeesti taas ihan liian myöhäistä. Miks missään ei ole miehiä, jotka ottais syliin vuosienkin päästä ja sanois, kulta me selvitään tästä yhdessä. Mä vaan siltikin mietin miten hitossa selviän tästä... koska velkaa on hitosti ja eläimiä ei voi viedä kerrostaloon eikä edes rivitaloon :( olen kahlittu eläinten takia. Mitä jos vain alan elämään omaa elämää?????? En tiedä mitä tapahtuis, koska musta tuntuu päivä päivältä enempi etten tunne sitä miestä kenen kanssa oon ollut 6 vuotta yhtään.
- Anonyymi
"Miksi missään ei ole miehiä jotka ottais syliin vuosienkin päästä ja sanois, kulta me selvitään tästä yhdessä". Se oli hyvin sanottu. Loppuuko kaikki hyvä parisuhteessa vastoinkäymisiin?
Missä on miehet jotka vastoinkäymisten tullessa ei kiroile, ärhentele, juo, juokse vieraisiin tai kaverille haukkumaan kumppania huonoksi, syyttele? Kaikella tuolla he vain osoittaa sen milaisia he itse ovat, pakenijoita.
Miksi ei jäädä siihen kumppanin vierelle ja kohdata yhdessä kumppanin kanssa hankaliakin asioita vaikka menisi alkuun heikomminkin? Pieni askel voi johtaa hyvää lopputulokseen.
Miksi näytellään pärjäävää jos tilanne ei ole hyvä. Ollaan rehellisiä itsellemme ja toisillemme ja hyväksytään paitsi itsen, myös toisten heikkoutta. Elämässä opitaan kaiken aikaa, kukaan ei ole valmis.
Aina kaiken kestää paremmin kumppaninsa kanssa kun ongelmatkin jakaa. Niin heikko ei liene kukaan että ei voisi ottaa toista syliin. Onko niin että oma ylpeys torjutuksi tulemisesta saa pelkäämään? Heikompaa on lähteä tilanteesta ulos tai piiloutua puhumattomuuden alle.
Miksi mieluummin tuhotaan parisuhde, miksi sitä ei hoideta, kehitetä suhdetta ja elämää rakenneta yhdessä kun siihen on ryhdytty ja sitä haluttu? Parisuhteen alku sen on jo näyttänyt.
Ei vastaan tulevat ongelmat, ei huonot hetket ole kenenkään elämässä heikkoutta.
Niitä tulee ja menee kaikilla, mutta miksi näytellään lujempaa kuin ollaankaan.
Väärät asenteet kariuttaa usein suhteen, jokaisella on parantamisen varaa myös itsessään. Aina toiselta odottaminen ja syyttely on turhaa ja kaikki muutos elämässä lähtee lopulta itsestä ja omista asenteista, ihan jokaisella.
- Anonyymi
Avioliittoni alkoi, koska odotin lasta. Mieheni oli lapsen syntymään saakka huuomaavainen, mutta kun lapsi syntyi koin olevani yh-äiti. Puolisolla oli aina jotain muuta menoa ja hän ei osallistunut hoitoon, neuvolakäynteihin eikä mihinkään lapsen elämään liittyvään, myöhemmin esim. vanhempainkokouksiin koulussa. Lapsi syntyi just ennen 80 luvun alkua ja erot eivät olleet silloin niin hyväksyttyjä kuin nykyisin. Lapsi jä ainoksi. Rakastin lastani yli kaiken ja pyrin antamaan hänelle rakkautta ja hoivaa niin paljon kun pystyin. Olen edelleen saman miehen kanssa naimisisissa taloudellisista syistä. Mitään fyysistä ei ole ollut kymmeniin vuosiin. Meillä ei ole avioehtoa ja olen maksanut kaikesta puolet. Tyttäremme asuu muualla oman perheensä kanssa. Koen edelleen samaa yksinäisyyttä nyt eläkkeelle jäätyäni. Meillä ei ole mitään yhteisiä harrastuksia. Hoidan kodin ja pihatyöt kotona ja mökillä. Tässäkö tää oli, turha elämäni. Lapsi ja lapsenlapset ovat ainoa valopilkku, elämänhaluni on muuten kadonnut.
- Anonyymi
Mä en selvinnyt kriisistä, tai selvisin, mutta kriisin aikana mun rakkauteni häntä kohtaan nuupahti ja nyt mulla on hiljalleen hiipuva olo. Aivan, kuin elämä olisi ohi ja odottelen vain kuolemaa.
- Anonyymi
Perheen talouden pyörittäminen yksin ja lapsiarki sokaisivat minut. Taisi mennä parhaillaan yli vuosi etten raaskinut ostaa itselle yhtään mitään kun rahaa oli lapioitava molokin kitaan muutenkin. Kaiken paineen alla unohtui kaikki oma ja jäi miettimättä mitä haluan elämältä. Vasta isot kriisit suhteessa sai minut ymmärtämään millä savijaloilla suhde on seisonut AINA. Kovia opettavaisia aikoja. Kun joskus pääsen näistä nykyisistä eläimistä eroon, uusia ei tule. Eläimet antavat minulle.... laskuja. Jee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek194853Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5262537Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1452102Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.182039- 191675
- 821624
- 1461515
- 1121113
- 127894
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40859