LOTTOVOITON VAIKUTUS KANSANELÄKKEESEEN

Pieneläkeläinen

Osaako kukaan neuvoa, vaikuttaako mahdollinen lottovoitto (siis suurempi sellainen) mahdollisesti kansaneläkkeeseeni, jota saa tällä hetkellä noin
120 euroa/kk.?
Asumistukeen se ainakin vaikuttaa - tietääkseni.

8

2213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottol

Ei vaikuta kansaneläkkeeseen. Joten lottoa rauhassa ja tuhlaa kansaneläkkeesi lottoamiseen!

• Pieneläkeläinen

Kiitos asiallisesta vastauksesta.

• varma voitto

Jos oikein iso voitto tulee, tuskin asumistukien perään enää haikailet. Eläkkeisiin ei vaikuta lottovoitot.

Itse muuten voitan joka viikko lotossa 100 euroa, kun jätän lottoamatta 100 eurolla. Se tekee vuodessa 5200 euroa ja kymmenessä vuodessa 52000 euroa. Ihan mukava voitto ja aivan varma.

• harakakkkaa

lotto on ihan p..... en lottoa ikinä!!!! suomalainen häviää aina!

• 66.000

Voitin juuri 66.000 euroa.Revi siitä.

• 66.000

mut olen mä sinne mättänytkin rahaa 20-30 vuotta 100-150.000 e

• clatos

miten vaikuttaakohan lottovoitto silloin kansan eläkkeeseen jos saa kansaneläkettä noin 630euroo ja voittaa yli 3miljoonaa...

• viisinumeroa

Ei vaikuta
        a) kansaneläkkeeseen
        b) asumistukeen

Tilanne olisi täysin toinen, jos elettäisiin korkeiden korkojen aikaa. Silloin korkotulojen (kela laskee ne pääomatuloiksi) vaikutus saattaisi pyyhkiä molemmat pois.

Sain viisinumeroisen perinnön ja se vaikutti
        a) työmarkkinatukeen alentavasti 93 senttia/kk
        b) 285€/kk asumistukeen ei lainkaan

Tämä on nollakorkojen iloinen kääntöpuoli: Nykylainsäädännön puitteissa korkotuloja eli pääomatuloja ei kerry lainkaan riihikuivasta rahasta ja näin ollen kaikki sosiaalietuudet säilyvät entisellään. Käytännössä tämä merkitsee sitä, että kollakorkoisen pääomatulon "korot" maksaa kela ainakin tässä minun tapauksessani työmarkkinatuen ja asumistuen muodossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      304
      3011
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2027
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      118
      1794
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1719
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      65
      1347
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1223
    Aihe