LOTTOVOITON VAIKUTUS KANSANELÄKKEESEEN

Pieneläkeläinen

Osaako kukaan neuvoa, vaikuttaako mahdollinen lottovoitto (siis suurempi sellainen) mahdollisesti kansaneläkkeeseeni, jota saa tällä hetkellä noin
120 euroa/kk.?
Asumistukeen se ainakin vaikuttaa - tietääkseni.

8

1722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottol

Ei vaikuta kansaneläkkeeseen. Joten lottoa rauhassa ja tuhlaa kansaneläkkeesi lottoamiseen!

• Pieneläkeläinen

Kiitos asiallisesta vastauksesta.

• varma voitto

Jos oikein iso voitto tulee, tuskin asumistukien perään enää haikailet. Eläkkeisiin ei vaikuta lottovoitot.

Itse muuten voitan joka viikko lotossa 100 euroa, kun jätän lottoamatta 100 eurolla. Se tekee vuodessa 5200 euroa ja kymmenessä vuodessa 52000 euroa. Ihan mukava voitto ja aivan varma.

• harakakkkaa

lotto on ihan p..... en lottoa ikinä!!!! suomalainen häviää aina!

• 66.000

Voitin juuri 66.000 euroa.Revi siitä.

• 66.000

mut olen mä sinne mättänytkin rahaa 20-30 vuotta 100-150.000 e

• clatos

miten vaikuttaakohan lottovoitto silloin kansan eläkkeeseen jos saa kansaneläkettä noin 630euroo ja voittaa yli 3miljoonaa...

• viisinumeroa

Ei vaikuta
        a) kansaneläkkeeseen
        b) asumistukeen

Tilanne olisi täysin toinen, jos elettäisiin korkeiden korkojen aikaa. Silloin korkotulojen (kela laskee ne pääomatuloiksi) vaikutus saattaisi pyyhkiä molemmat pois.

Sain viisinumeroisen perinnön ja se vaikutti
        a) työmarkkinatukeen alentavasti 93 senttia/kk
        b) 285€/kk asumistukeen ei lainkaan

Tämä on nollakorkojen iloinen kääntöpuoli: Nykylainsäädännön puitteissa korkotuloja eli pääomatuloja ei kerry lainkaan riihikuivasta rahasta ja näin ollen kaikki sosiaalietuudet säilyvät entisellään. Käytännössä tämä merkitsee sitä, että kollakorkoisen pääomatulon "korot" maksaa kela ainakin tässä minun tapauksessani työmarkkinatuen ja asumistuen muodossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      226
      4553
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3399
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      262
      1965
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      7
      1726
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1237
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1199
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      934
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      767
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63