Apua! B-kortin II vaihe umpeutuu!

Leimaheikki

Eli olen kyseisen ajokortin saanut lokakuussa 2012 ja kortti umpeutuu lokakuussa 2014, on vain käynyt semmoinen käpy että taloudellinen tilanne on toistaiseksi päin peetä (Joulukuussa kaikki ok taas :) ) .

II vaihetta en ole ajanut enkä pysty ajamaan ennenkuin joulukuussa ja silloin kortti ummessa.

Eli kysymys kuuluu saako uusittua väliaikaisen kortin? Tai onko peli menetetty ja joudun autokoulun aloittamaan alusta.. Ainakin poliisi ehkä tietäisi jotain asiasta??

Muille tiedoksi! Älkää ikinä menkö lainantakaajiksi!! Nimimerkki kokemusta on!

8

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ctr

      Samaa mieltä lainantakauksesta. Kysyppä autokoulussa, että jos saat suorittaa syventävät vaiheen ajallaan ja saat todistuksen vasta sitten, kun maksat. Ainakin meillä onnistuu tällainen hyvin.

    • Tietäjä

      Jos et käy syvetävää vaihetta kortin voimassa ollessa,joudut myös uuteen tutkintoon ja harjoitteluvaiheeseen.Lisäkuluja n.500-600e.

      • leimaheikki

        Ok, kiitos vastauksista, sain sovittua 2 vaiheen ajot, ja maksan myöhemmin, niin saan todistuksen, kunhan laittavat maksupäivämäärän sijasta, kurssin päivämäärän siihen ettei ole esimerkiksi:

        -2 vaihe suoritettu 25.7.2014, maksupäivämäärä 24.9.2014, todistus voimassa 24.9 eteenpäin.. kortti umpeutunut 25.8.2014...

        Sitten pitää poliisille käydä viemässä paperit ja pitää varata aika semmoiseen, aivan käsittämätöntä, siihen vierähtää varmaan kuukausi pari extraa ennen kuin saa vapaan ajan. On se niin hankalaa nykyään.


      • Ohi on
        leimaheikki kirjoitti:

        Ok, kiitos vastauksista, sain sovittua 2 vaiheen ajot, ja maksan myöhemmin, niin saan todistuksen, kunhan laittavat maksupäivämäärän sijasta, kurssin päivämäärän siihen ettei ole esimerkiksi:

        -2 vaihe suoritettu 25.7.2014, maksupäivämäärä 24.9.2014, todistus voimassa 24.9 eteenpäin.. kortti umpeutunut 25.8.2014...

        Sitten pitää poliisille käydä viemässä paperit ja pitää varata aika semmoiseen, aivan käsittämätöntä, siihen vierähtää varmaan kuukausi pari extraa ennen kuin saa vapaan ajan. On se niin hankalaa nykyään.

        Kannattaa varata aika jonkun pikkukunnan poliisilaitokselle. Minä sain ajan 3 päivän päähän, kun kotikaupungissani aika olisi mennyt kolmen viikon päähän. Ja tosiaan, kannattaa ehdottomasti hoitaa syventävä vaihe ajallaan. Se on halvin ja paras vaihtoehto. Ja oli muuten ihan helppo juttu ja aikaa kului ehkä yksi työpäivä kaikkiaan.


    • ctr

      Mielenkiintoisia asioita teillä esillä. Meillä toimitaan niin, että autokoulu toimittaa kirjeitse oppilaitten todistukset poliisilaitokselle ja oppilas odottaa kotona kunnes posti tuo ajokortin kotiin. Kysykääpäs omasta autokoulustanne tällaista mahdollisuutta.

      • Ohi on

        Autokoulu huolehti kyllä sen ykkösvaiheen paperit poliisille. Mutta kakkosvaihe piti hoitaa itse. Ehkä siksi, että vietävänä on vain yksi paperi, eikä maksakaan mitään.


    • ctr

      Meillä on yleensä syventävän vaiheen kurssilla 12 oppilastra, niin autokoulu toimittaa todistukset postin välityksellä poliisilaitokselle sitä mukaan, kun lasku on maksettu.

      Kätevää kaikkien kannalta. Asiakkaan ei tarvitse jonottaa poliisilaitoksella, eikä myöskään tehdä turhaan jonoja.

      • Ohi on

        Ei muuten tarvinnut ollenkaan jonottaa poliisilla, kun oli aika varattuna. Ja kortti tuli viikon päästä eli eilen postissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe