Yasmin e-pillereiden haitta vai hyöty?

Olen aloittamassa yasmin e-pillereiden käytön ja olisin kiinnostunut tietämään niiden tehosta finneihin. Haluaisin asiallisia vastauksia kyseisten pillereiden käyttäjiltä, että kuinka kauan piti syödä että alkoi näkymään tuloksia, entä tuliko alkuvaiheessa entistä enemmän finnejä? Tuliko sivuvaikutuksia? Kysyisin vielä pilleiden käytön jo lopettaneilta, että tuliko finnit takaisin vielä pahempana kuin aloittaessa oli? Muutkin tiedot yasmin pillereistä ovat tarpeen. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
89885
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

on hyviä pillereitä.Jos on liiallista karvoitusta, se vähenee. Pms oireet helppaa kum-
masti ja ehkäisyteho on hyvä, kun muistat ottaa pillerit ajallaan.Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut. Finnit pysyy pieninä, eikä kuukautisten aikana oo finnikukkia. jatkoja=))

Äänestä
  • enpä oo kyllä ikinä kuullutkaan että yasminit vaikuttaisivat finneihin..oon syöny niitä kauan,eikä oma-lääkäri,eikä myöskään pillereiden käyttöohjeet kertoneet moista.tiedä sitte!itselleni jassut saavat aikaan hillittömän makean ja ruuan himon,sekä yltiöpäisiä "ärripurri"-kohtauksia.kaikki ovat kuitekin yksilöitä,tarkoitan,että pillerit vaikuttaa jokaiseen naiseen eri-tavalla (siis sivuoireet...)

    Äänestä

  • merkkiä vaihtamassa... kirjoitti:

    enpä oo kyllä ikinä kuullutkaan että yasminit vaikuttaisivat finneihin..oon syöny niitä kauan,eikä oma-lääkäri,eikä myöskään pillereiden käyttöohjeet kertoneet moista.tiedä sitte!itselleni jassut saavat aikaan hillittömän makean ja ruuan himon,sekä yltiöpäisiä "ärripurri"-kohtauksia.kaikki ovat kuitekin yksilöitä,tarkoitan,että pillerit vaikuttaa jokaiseen naiseen eri-tavalla (siis sivuoireet...)

    yasmin-pillerit ovat ns. matalahormoonisia pillerietä ja näin käyvät nuorille. mulla ainakin hyvin toiminut ihoonkin,vaikka olen vasta yhden liuskan syönyt! ihon kiilto vähentynyt huomattavasti ja ei tule enää pahoja "paiseita". terkkari kertoi,että tuloksia on tullut/tulee viim. puolen vuoden käytön jälkeen,mutta yksilöllistä. mulla ei oo tullut mitään sivuvaikutuksia!

    Äänestä

mulle ainaki yasminet aiheutti kauheen määrään näppyjä naamaan.. lopetin ne pillerit tosin,kun sivuvaikutuksia oli paljon muitakin..

Äänestä

Olen syönyt niitä toukokuusta asti. Lopetin joulukuussa Diane Novat ja pidin taukoa. Tänä aikana tuli selkäänkin kauheita finnejä (ja huom. olen jo 28-v.), mutta ne paranivat parissa kuukaudessa Yasminen käytön aloituksesta. Matalahormonisemmat kuin Diane Nova - eivät välttämättä siis yhtä tehokkaat akneen, mutta itselläni ovat toimineet oikeastaan yhtä hyvin.

Näihin ei vain saa kelakorvausta toisin kuin Diane Novaan, eli esim. opiskelijan kukkarolle voi olla turhan kalliit (3 kk noin 32 euroa. Diane Nova 3 kk noin 15 euroa kun niihin saa sen alennuksen).

Minulle lääkäri sanoi että nämä auttavat myös akneen (tuossa aiemmin jollekulle ei muistaakseni lääkäri ollut sanonut). Samanlainen vaikutus on myös Marvelonilla. Siitä merkistä minulla ei ole enempää tietoa.

Äänestä
  • Itse söin diane novaa joka auttoi akneeni hyvin. Vähän ajan kuluttua vaihdoin kuitenkin pillerit yasmineihin koska ovat matalahormoonisia ja silti hyviä iholle. Vuosi sitten lopetin pillereitten syönnin ja muistaakseni jo kuukauden jälkeen tuntui että naama räjähtää käsiin... kyllä se siitä sitten on tasaantunut, mutta akne vaivaa edelleen ---> maanantaina pyydän ihotautilääkäriltä roaccutan kuurin

    Itse olen sitä mieltä että e-pillerit vain siirtävät aknea, eihän niitäkään voi jatkuvasti popsia =( Sellaisille keille tulee vaan muutama näppy muttei ole varsinaista akneihoa, pillerit varmaan auttavatkin vielä lopettamisen jälkeenkin.

    Äänestä

Käytin useamman vuoden Diana Novaa aknen hoitoon ja se piti ihoni todella hyvässä kunnossa. Vaihdoin Yasmineen Dianan sivuvaikutusten takia. Yasmine ei minulle toiminut ihan yhtä hyvin kuin Diana, mutta piti kuitenkin ihon melko hyvänä. Pari pientä näppylää ilmestyi silloin tällöin. Kun sitten lopetin Yasminen, niin näppylät ilmaantuivat parissa kuukaudessa takaisin.

Äänestä

olen syönyt nyt eka levyn jasminea eikä ne ainakaan mulle sovi.lääkäri määräsi mulle ne just sen takia ku ne pitäs olla hyvät akneiholle,mut mulla ne ainaki pahensi taas asiaa.leuka on taas tosi karmean näkönen!!!ja päähän ottaa aivan vit...! no nyt haen niitä pillereitä joita söin ennen niitä.(harmonet)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


tiina kirjoitti:

Olen aloittamassa yasmin e-pillereiden käytön ja olisin kiinnostunut tietämään niiden tehosta finneihin. Haluaisin asiallisia vastauksia kyseisten pillereiden käyttäjiltä, että kuinka kauan piti syödä että alkoi näkymään tuloksia, entä tuliko alkuvaiheessa entistä enemmän finnejä? Tuliko sivuvaikutuksia? Kysyisin vielä pilleiden käytön jo lopettaneilta, että tuliko finnit takaisin vielä pahempana kuin aloittaessa oli? Muutkin tiedot yasmin pillereistä ovat tarpeen. Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu