Mulla on suuri probleema. Olen kolmatta vuosikymmentä lähentevä nainen. Olen sinkkuna syystä, etten ihastu kehenkään. Nuorena ihastuin nopeasti, mutta en saanut tunteilleni vastakaikua. Johtuiko lienee ulkonäöstäni, en ollut silloin kauneimmillani. Olin myös ujo ja arka miesten seurassa. Neljännesvuosisadan ohitettuani kaunistuin ja aloin saada itseluottamusta. Nykyisin ympärilläni pörrää useampikin kaksilahkeinen, mutta itse en tunne juuri mitään heitä kohtaan. Minulla on ollut vuosia sitten pari lyhyempää suhdetta ja ne perustuivat enimmäkseen fyysiseen vetovoimaan. Muita tunteita ei ollut. Nautin poikaystävieni läheisyydestä ja seksuaalisesta kanssakäymisestä, joten lesbo en ainakaan ole. Mutta tulevaisuuden jakaminen heidän kanssaan ei kiinnostanut vaan ahdisti pikemminkin. Haluaisin vielä kokea ihastumisen ja rakastumisen molemminpuolin, mutta en tiedä missä mättää. Olen tutkiskellut sisimpääni ja mahdollisia esteitä ja pelkoja ihan ammattiauttajallakin, mutta selvää vastausta en löytänyt. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Kertokaa, please!
Miksi en ihastu???
5
889
Vastaukset
- pseudopsykologi24M
sitä vastaan ettei ihastumiisi vastattu nuorempana. Suojelet sisintäsi estämällä itseltäsi ihastumisen. olet niinsanotusti kovettanut itseäsi. Voi olla että olet kovettanut itseäsi myös muilla elämän aloilla. Tutki ja kysele muilta oletko kova tia kylmä joissain asioissa. Muita syitä voi olla myös ns. kosto miehille kun he eivät sinua aikaisemminkaan hyväksyneet. Ja väärä kuva siitä mitä on ihastuminen, esimerkiksi minusta se nyt ei ole niin huimaavaa kuin jotkut sanoo vaan aina sisältää myöskin epäilyjä ja kyselyä...Vastaa viestiini, olisi kiva tietää olenko oikeassa mielestäsi! Mieti myös pyöriikö elämäsi liiaksi vain itsesi ympärillä, se nimittäin voi viedä sinut monelta osa-alueelta tukkoon. avaa itseäsi muille tietoisesti niin se vaikuttaa sisäisestikin avoimuuteen ja jopa kykyyn ihastua. koita pärjätä:)
- puck
keittiöpsykologiaan on aina hyvä suhtautua varauksella, mut toi kuulosti kyllä oikeesti aika fiksulta. Itsellä vähän samanlainen ongelma, nuorena ihastuin kahden viikon välein ja sain nenilleni aina. Jossain vaiheessa sit rauhoitun. Kyllä nytkin silloin tällöin tulee oikein kunnon ihastumisia, mut on hölmöö huomata kuinka joskus tapaa jonkun oikeesti mahtavan tyypin johon tahtois ihastua, mut sisällä ei liiku mitään. Kaikenlainen itsensä psyykkaaminen lienee hölmöä, siis siinä mielessä että yrittäis väkisin saada itsensä ihastumaan. Mut miten vois saada itseään "muokattua" sillai että olis rohkeampi tuntemaan, että ihastuminen tulisi luonnostaan eikä vaatisi mitään ihme suggerointia? Mitä neuvoisitte sellaiselle joka haluaisi saada tunne-elämäänsä vapautumaan? (oon muuten mies)
- Nuori nainen
Vastauksessasi tuli esiin asioita, joita olen itsekin pohdiskellut... Olen myös miettinyt keräänkö ympärilleni tiedostamattomasti miehiä, jotka eivät oikeasti vedä minua puoleensa ja siten suojaudun ihastumiselta ja sitoutumiselta. Jos joku oikeasti minua kiinnostaisi vetäydyn, koska tunnen kai vieläkin jonkinlaista huonommuuden tunnetta. Tuo kostoajatus on käynyt monesti mielessäni, koska nuorempana olin koulukiusattu poikien taholta ja siten olen väliin nauttinutkin torjumisesta. Enää en tosiaankaan nauti, vaan kärsin kun täytyy tuottaa toiselle jälleen kerran pettymys.
- Klöhö
Alitajuista suojautumista sitoutumisen pelkoa vastaan? Ehket anna itsellesi lupaa?
- mattila
avoimuutta omiin ajatuksiinne ja ennakkoluulottomuutta elämän pohdintaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p626017Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813496Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242661No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402165- 212159
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621853Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61659Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy84126781-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201226- 261097