Monellako eri nimellä Adventtikirkko on esiintynyt Suomessa ja MIKSI?
Onko tämä Jumalasta?
2
<50
Vastaukset
Hei-
Adventtikirkko on rekisteröity ulkomailla 1863.
Suomessa on 1900 luvun alkupuolella alkanut jossakin muodossa toiminta, mutta
kirkkorakennukset on ymmärtääkseni 1920 luvulta ja sotien jälkeen ja sen jälkeisenä aikana rakennettu.
Minulla on se käsitys että "Adventtikirkko" on aina nimen yhteyteen kytkeytynyt, sillä olihan alkuperäinen Seventh day advents church samoin näin.
Web-. sivuilta voi löytyä historiaa; http://www.adventtikirkko.fi
Hyvää kesän jatkoa
Yst. t. Jari Laurila
keskustelijapäättele itse kirjoitti: «Monellako eri nimellä Adventtikirkko on esiintynyt Suomessa ja MIKSI?»
No monellako? Kerro vaikkapa kaksi nimeä, että päästään alkuun.
Jos niitä nimiä oikeasti löytyy useampia, mitä arvelet itse syyksi moiseen?
Otsikon kysymyshän oli: "Onko tämä Jumalasta?"
Minkä asian Jumalasta olemista tai ei-olemista tässä ajetaan takaa?
Voisiko joku antaa esimerkin sellaisesta, mikä ei ole Jumalasta, kaikkivaltiaasta kaiken luojasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230