Kiinankellosammakoiden sukupuolesta

taasen

eli kerrataanpa vielä:
Mistä siis tunnistan kellisten sukupuolet?
Näin niinkuin aloittelijana.
Tai minulla on ollut yksi kellis pari vuotta, mutta sukupuolia en ole päässyt vertailemaan.

6

240

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zuuls

      Yleensä helpointapa tunnistaa on se, että kiinankellosamppikoiraat "haukahtelevat" ja naaraat taas eivät (tosin harvoin voivat nekin "haukahdella"). :)

      Lisäksi luin jostain, että kiinankellosamppikoiraalla olisi ns. kutukyhmyt käsissään.

      Toiv. oli jotain apua. :)

      • taasen

        Meidän samppi ei haukahtele ---> on siis naaras?


      • Zuuls
        taasen kirjoitti:

        Meidän samppi ei haukahtele ---> on siis naaras?

        Katsoa onko sillä niitä kutukyhmyjä niin saat varmuuden enemmän, mutta näin nyt voisi olettaa, että on naaras.

        Samppi taitaa olla yksin? Niin en tiedä haukahteleeko koiraat yksinään ollessaan paljoakaan tai ollenkaan, kun en ole samppiasiantuntija. :)

        Voit vielä tarkistaa onko sampillasi käsivarsissaan tummat kutukyhmyt, jos ei niin on naaraspuolinen. :)


      • taasen
        Zuuls kirjoitti:

        Katsoa onko sillä niitä kutukyhmyjä niin saat varmuuden enemmän, mutta näin nyt voisi olettaa, että on naaras.

        Samppi taitaa olla yksin? Niin en tiedä haukahteleeko koiraat yksinään ollessaan paljoakaan tai ollenkaan, kun en ole samppiasiantuntija. :)

        Voit vielä tarkistaa onko sampillasi käsivarsissaan tummat kutukyhmyt, jos ei niin on naaraspuolinen. :)

        Taitaa olla naaras. Minusta sillä ei ole kutukyhmyjä. Kai ne erottuisivat selvästi? Tuolla on siinä kohtaa jotain tummaa, mutta ei mielestäni kyhmyjä.
        Se on aina ollut yksin.
        Ääh, tutkiskelen vielä..


      • Zuuls
        taasen kirjoitti:

        Taitaa olla naaras. Minusta sillä ei ole kutukyhmyjä. Kai ne erottuisivat selvästi? Tuolla on siinä kohtaa jotain tummaa, mutta ei mielestäni kyhmyjä.
        Se on aina ollut yksin.
        Ääh, tutkiskelen vielä..

        Että se on naaras. :) Ainakin kaikki mitä olet sanonut tukee tätä veikkausta kovastikkin.

        Kyllä sillä pitäisi olla "kyynerpäissä" sellaiset tummat kutukyhmyt, että sinänsä jos on tummaa väriä vaan niin ei ole ihan sama asia mitä minä olen käsittänyt..

        Sovitaan, että se on naaras ja tutkit ajankuluksi vielä kuitenkin. :D

        Hyvät syksynjatkot sinulle ja sampillesi. :)


      • taasen
        Zuuls kirjoitti:

        Että se on naaras. :) Ainakin kaikki mitä olet sanonut tukee tätä veikkausta kovastikkin.

        Kyllä sillä pitäisi olla "kyynerpäissä" sellaiset tummat kutukyhmyt, että sinänsä jos on tummaa väriä vaan niin ei ole ihan sama asia mitä minä olen käsittänyt..

        Sovitaan, että se on naaras ja tutkit ajankuluksi vielä kuitenkin. :D

        Hyvät syksynjatkot sinulle ja sampillesi. :)

        uskoisin tosiaan sen olevan naaras.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe