Masennuksen aiheuttajan haasto oikeuteen?

palankivustaJvihasta

Perhekoti, jossa olin. Pääsin pois 3v sitten. Elämä tuhoutui siellä. Ei vaan ole voimia edes kysyä mistään miten asia toteutuu. Enkä tiedä miten siellä pärjäisin yksin. Niiden uudelleen näkeminen on kanssa erittäin raskas asia. Haluan niiden kaikkien kuolevan. Mulla on kuitenkin erittäin viisaita ajatuksia siitä miksi ne ansaitsee rangaistuksen. En vaan tiiä jaksanko pitää niitä edes yllä. Parannusta ei näy, en selviä.

23

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pedofiiliaa?

      Käytettiinkö sinua seksuaalisesti hyväksi siellä perhekodissa?

    • palankivustaJvihasta

      Ei, ensin oli helppo ja yksinkertanen elämä, asuin yksin äidin kanssa. Sitten tuli jännitysongelma jonka takia lopetin koulun ja jonka kautta mut pistettiin sinne perhekotiin. Se oli kaukana kaikista, olin siellä yksin, siellä oli niitä sairaimpia nuoria, jotka sinne oikeasti kuului, mua pahoinpideltiin siellä, haukuttiin, AINA kun tuli huoneesta ulos. Hirveästi työntekoa, kokoajan, hirveät säännöt ja ohjaajat ankaria, mistään ei saanut lohtua, yhtäkkiä elämä muuttui yksinkertaisesta tämmöseksi helvetiksi, ei lapsen mieli kestä semmoista. Ja vielä oli juuri silloin vaikeaa, kun koulussa ei selviytynyt oireiden takia, sitten laitettiin paikkaan jossa elämä meni vielä hankalemmaksi. Jos sosiaalityöntekijät olisi ajatellut mun parasta, mut olisi laitettu rauhalliseen paikkaa, jossa saan mielenrauhaa. Mutta kävi juuri päin vastoin.
      Aina kun ei ollut työtä, tai koulua, piti mennä huoneeseen itkemään, ei siellä sairaiden nuorten keskellä pystynyt pitään vapaata, se oli aivan samaa taistelua. Eli vapaa-aikana oltiin yksin, eikä ikinä pystyny rauhottumaan. Sitä vaan kärsien odotettiin millon pitää mennä ruokapöytään taas haukuttavaksi.

      Paikan ohjaajien kuului kasvattaa mut, ne oli nyt mun vanhempia, mutta ei ne tajunnu kuinka kärsin, ne vaan aiheutti lisää kärsimystä. Tätä jatkui 5 vuotta ja siinä loppu puolella olin jo maassa. Siitä 4 vuotta eteenpäin, oon vieläkin samassa tilassa, eikä parannusta näy. Makaan vaan hirveässä olossa. Kaikki on käyty jo terapiassa ja lääkärissä läpi, mikään ei auta, ei lääkkeet, ei puhuminen.

      Niin voiko nyt joku sanoa mitä kautta haastan nämä Oulussa oikeuteen?

      • Judge1

        Ei sulla ole mitään perusteita haastaa ketään oikeuteen, jos et äitiäsi haasta. Sehän sut jätti hoitamatta. Älä valita ja marise. Tee töitä vaan.


      • 3+3
        Judge1 kirjoitti:

        Ei sulla ole mitään perusteita haastaa ketään oikeuteen, jos et äitiäsi haasta. Sehän sut jätti hoitamatta. Älä valita ja marise. Tee töitä vaan.

        Pahoinpitely,henkinen väkivalta.Kyllä tuossa olisi perusteita,ongelmana voi olla
        miten todistaa että noin on tapahtunut.


    • palankivustaJvihasta

      Eikö se ole jo peruste, että jouduin SIELLÄ, en äidin luona, PERHEKODISSA siihen kuntoon, että ei kykene, kuin maata hirveässä olossa, eikä nauttia edes aiemmista rakastamista asioista ja arkielämään takasin pääsy on mahdottomuus? Eikö elämän tuhoamisesta, silloin kun oli mahollista tehdä toisin, saa haastaa oikeuteen?

      • 3+3

        Joo mutta miten todistat että nykyinen tilasi johtuu perhekodin tapahtumista ?
        He varmaankin kiistävät kaikki syytökset.


      • palankivustaJvihasta
        3+3 kirjoitti:

        Joo mutta miten todistat että nykyinen tilasi johtuu perhekodin tapahtumista ?
        He varmaankin kiistävät kaikki syytökset.

        Onko se oikeasti niin julmaa? No mulla on lääkärit ja kaupungin auttajia ollu seuraamassa mun tilaa, eikä mun masennukselle ole muuta todistetta, muuta kuin kasvuympäristö.


      • palankivustaJvihasta
        palankivustaJvihasta kirjoitti:

        Onko se oikeasti niin julmaa? No mulla on lääkärit ja kaupungin auttajia ollu seuraamassa mun tilaa, eikä mun masennukselle ole muuta todistetta, muuta kuin kasvuympäristö.

        Mun masennuksen aiheuttajalle*


      • 3+3
        palankivustaJvihasta kirjoitti:

        Mun masennuksen aiheuttajalle*

        Oliko perhekodissa joku muu/muita ketä kohdeltiin törkeästi? Silloin voisitte tehdä
        ryhmäkanteen.Jos sinä yksinään menet oikeuteen perhekotia vastaan niin he
        joukolla kiistävät että mitään tuollaista olisi tapahtunut tai että liioittelet tapahtumia.Leimaavat sinut häiriintyneeksi valehtelijaksi ja ainoa tulos minkä oikeudenkäynnistä saat on lasku asianajajalta.


    • Äidin rakkaus shit

      Äidin vastuu on huolehtia lapsesta ei laitosten tai kotien. Mäkin olin lasten linnassa kun äiti halus vuoden ''lomailla'' minusta. Haki takaisin ja kivi kasvot olivat vastassa. Jouduin muutaman vuoden päästä onnettomuuden takia sairaalaan ja soitti mulle voisko sairaala pitää mut täysi-ikäiseksi asti. VOI PRKL

      Olen sairaseläkeellä ja asun koirani kanssa. Pakko vaan nousta joka päivä vaikka kivi kasvatti minut... Eli jos jonkun haluat vastuuseen - vanhempi.

    • HeiAP!

      Jos syöt vielä lääkkeitä, lopeta ne ehdottomasti, ennen ei ole mitään toivoa paremmasta. Lääkkeet pitävät sinua tuossa olotilassa, eikä sinulla ole kykyä nousta parempaan.

      Uskon sinua kun kerroit että perhekoti on turmellut sinut. Jos kärsii jännityksestä ja lopettaa koulun, ei se ole äidin vika. Ajattelen, että koulussa sinua ei ymmärretty lainkaan, siksi et voinut olla siellä. Äidin on aika vaikea puuttua koulun sisäisiin asioihin koska hän ei ole koskaan ollut siellä eikä tunne kouluyhteisön käytäntöjä. Koulu on aika suljettu laitos myös vanhemmille, he ovat täysin opettajien tiedon varassa mitä tapahtuu.

      Viranomaiset taas eivät tajua tällaista vaan luulevat, että kun koulu menee huonosti, se on perheen vika ja ottavat lapsen pois sekä koulusta että kodista.

    • palankivustaJvihasta

      Ei ollut äidin vika, että sairasti mitä sairasti, jonka takia mut vietiin pois, samallalailla, kuin oma masennus ei ollut oma vika. Vika oli "avussa" mitä saatiin, apu oli täysin päin vastaista. Ne tarttui heikon ihmisen vaikeaan tilanteeseen ja veti kaiken alas.

      • Uskova Noora

        "Vika oli "avussa" mitä saatiin, apu oli täysin päin vastaista. Ne tarttui heikon ihmisen vaikeaan tilanteeseen ja veti kaiken alas."

        Minkä siis ajattelet olleen perhekodin ns. motiivin tuohon "kaiken alas vetämiseen"? Vai koetko sen niin, että he olivat "vain" ammattitaidottomia ihmisiä ja siksi hoito niin pahasti epäonnistui? Vai koitko heidän puoleltaan ihan ilkeyttä, pahantahtoisuutta sinua kohtaan?

        Jos aiot haastaa perhekodin oikeuteen, niin sinulla pitäisi olla tosi selkeä keissi ja varmaankin joitain ihan konkreettisia, yksittäisiä tilanteita, jotka ovat aiheuttaneet masennuksen. Kaipa joku oikeusasiamies osaa neuvoja ja kertoa jo yhden tapaamisen aikana, onko sinulla tarpeeksi aineksia keissin kokoamista varten.

        Sinänsä ymmärrän ihan täysin tuon, että perhekoti, missä on ankara kuri, muttei rakkaudenosoituksia eikä lohtua, kuten sanoit, voi olla varsinkin herkemmälle persoonalle masentavaa ja persoonaa vaurioittavaakin. Esim. itseäni ihan puistattaa ajatus, että olisin nuorempana joutunut pitkäksi aikaa sellaiseen ympäristöön asumaan. Olen niin herkkä ja minulle on tärkeää, että koen lähellä olevien ihmisten rakastavan minua.

        Aika parantaa tuollaisista haavoittavista kokemuksista yllättävän hyvin. Jos perhekodin väki toimi sinua kohtaan väärin ja laiminlöi tarpeitasi, vaikka olivat ottaneet sinusta alaikäisenä vastuun, niin mikset voisi oikeusasiamieheltä kysyä syytteen nostamisestakin.


      • Uskova Noora
        Uskova Noora kirjoitti:

        "Vika oli "avussa" mitä saatiin, apu oli täysin päin vastaista. Ne tarttui heikon ihmisen vaikeaan tilanteeseen ja veti kaiken alas."

        Minkä siis ajattelet olleen perhekodin ns. motiivin tuohon "kaiken alas vetämiseen"? Vai koetko sen niin, että he olivat "vain" ammattitaidottomia ihmisiä ja siksi hoito niin pahasti epäonnistui? Vai koitko heidän puoleltaan ihan ilkeyttä, pahantahtoisuutta sinua kohtaan?

        Jos aiot haastaa perhekodin oikeuteen, niin sinulla pitäisi olla tosi selkeä keissi ja varmaankin joitain ihan konkreettisia, yksittäisiä tilanteita, jotka ovat aiheuttaneet masennuksen. Kaipa joku oikeusasiamies osaa neuvoja ja kertoa jo yhden tapaamisen aikana, onko sinulla tarpeeksi aineksia keissin kokoamista varten.

        Sinänsä ymmärrän ihan täysin tuon, että perhekoti, missä on ankara kuri, muttei rakkaudenosoituksia eikä lohtua, kuten sanoit, voi olla varsinkin herkemmälle persoonalle masentavaa ja persoonaa vaurioittavaakin. Esim. itseäni ihan puistattaa ajatus, että olisin nuorempana joutunut pitkäksi aikaa sellaiseen ympäristöön asumaan. Olen niin herkkä ja minulle on tärkeää, että koen lähellä olevien ihmisten rakastavan minua.

        Aika parantaa tuollaisista haavoittavista kokemuksista yllättävän hyvin. Jos perhekodin väki toimi sinua kohtaan väärin ja laiminlöi tarpeitasi, vaikka olivat ottaneet sinusta alaikäisenä vastuun, niin mikset voisi oikeusasiamieheltä kysyä syytteen nostamisestakin.

        Höh, korjaus:

        "oikeusasiamies"

        Eli piti sanoa tietenkin oikeusavustaja. Tai lainopillinen neuvoja.

        Kansalaisella on oikeus julkiseen oikeusapuun (joka taitaa olla ilmainen ilmainen tai sitten siinä on pieni, muodollinen korvaus). Tietoa julkisesta oikeusavusta löytää helposti googlaamalla.


      • palankivustaJvihasta
        Uskova Noora kirjoitti:

        Höh, korjaus:

        "oikeusasiamies"

        Eli piti sanoa tietenkin oikeusavustaja. Tai lainopillinen neuvoja.

        Kansalaisella on oikeus julkiseen oikeusapuun (joka taitaa olla ilmainen ilmainen tai sitten siinä on pieni, muodollinen korvaus). Tietoa julkisesta oikeusavusta löytää helposti googlaamalla.

        Aika ei ole parantanu mun tapauksessa. Vuosi vuodelta mennyt huonommaksi. 2 vuotta sitten kirjotin kirjaa. Vuosi sitten oli vielä kämppä siistinä. Tällä hetkellä en pääse enää sängystä ylös. Kaikki kokeiltu ammattilaisten avulla, energiaa en saa, väsyn enemmän ja enemmän. Siellä oli niin rankkaa, että ne jotenkin tuhosi mun kyvyn palautua.

        Hyvä kun ymmärrät, mutta kyllä se sattuu, kun joku ajattelee, että olisipa hirveää, samalla kun itse koin sen helvetin siellä "vankilassa". Ei se ole kuitenkaan väärin sanoa noin, todistaa vaan kuinka vakava ja hirveä asia se oli.


      • Uskova Noora
        palankivustaJvihasta kirjoitti:

        Aika ei ole parantanu mun tapauksessa. Vuosi vuodelta mennyt huonommaksi. 2 vuotta sitten kirjotin kirjaa. Vuosi sitten oli vielä kämppä siistinä. Tällä hetkellä en pääse enää sängystä ylös. Kaikki kokeiltu ammattilaisten avulla, energiaa en saa, väsyn enemmän ja enemmän. Siellä oli niin rankkaa, että ne jotenkin tuhosi mun kyvyn palautua.

        Hyvä kun ymmärrät, mutta kyllä se sattuu, kun joku ajattelee, että olisipa hirveää, samalla kun itse koin sen helvetin siellä "vankilassa". Ei se ole kuitenkaan väärin sanoa noin, todistaa vaan kuinka vakava ja hirveä asia se oli.

        "Hyvä kun ymmärrät, mutta kyllä se sattuu, kun joku ajattelee, että olisipa hirveää, samalla kun itse koin sen helvetin siellä "vankilassa". Ei se ole kuitenkaan väärin sanoa noin, todistaa vaan kuinka vakava ja hirveä asia se oli."

        Joo, muotoilin tuon ehkä vähän tökerösti... Olen pahoillani siitä. Mutta halusin painottaa sitä, että osaan henkilökohtaisesti samastua kokemukseesi ja että pidän reaktiotasi siinä ympäristössä normaalina herkälle ihmiselle.

        Kuten nimimerkistäni voi päätellä, uskon itse Jumalaan ja siihen, että Häneltä saa rakkautta, vaikka ympärillä olevat ihmiset olisivat kylmiä ja rakkaudettomia.


      • palankivustaJvihasta
        Uskova Noora kirjoitti:

        "Hyvä kun ymmärrät, mutta kyllä se sattuu, kun joku ajattelee, että olisipa hirveää, samalla kun itse koin sen helvetin siellä "vankilassa". Ei se ole kuitenkaan väärin sanoa noin, todistaa vaan kuinka vakava ja hirveä asia se oli."

        Joo, muotoilin tuon ehkä vähän tökerösti... Olen pahoillani siitä. Mutta halusin painottaa sitä, että osaan henkilökohtaisesti samastua kokemukseesi ja että pidän reaktiotasi siinä ympäristössä normaalina herkälle ihmiselle.

        Kuten nimimerkistäni voi päätellä, uskon itse Jumalaan ja siihen, että Häneltä saa rakkautta, vaikka ympärillä olevat ihmiset olisivat kylmiä ja rakkaudettomia.

        Ihmiset on vieny mua paljon pois päin uskonnosta, eikä mulla ole energiaa tutustua johonki uuteen, epävarmaan ja asiaan joka antaa raskaan kuvan itsestään.


    • 765890

      Suosittelen ennemmin jättämään koko elämänvaiheen taaksesi. Siirrä katseesi tulevaan.

    • palankivustaJvihasta

      Näin taas aivan hirveää painajaista siitä paikasta. Haluan niin vaan kuolevan. Miten luulet asian unohtamisen olevan niin helppoa, kun sitä on taistellut niin paljon, ettei enää jaksa ja asiat menee vuosi vuodelta huonompaan kuntoon? En osaakaan sanoiksi niitä vuosia kunnolla laittakaan.

      • En siis ole alalla

        Kunnilla on ilmaista lakimiesapua ja tästä linkistä voit laskea onko sinulla siihen oikeus: https://asiointi.oikeus.fi/web/asiointi/koelaskelma. Lakimiehen kanssa voisit miettiä, mitä sillä puolella olisi tehtävissä.

        En tiedä, mitä terapiaa olet saanut, mutta Traumaterapiakeskuksen sivuilla voit tutustua siihen. Ajattelisin, että se olisi sinulle parasta. Jos olet nuori (alle 26v) etkä vielä ole käyttänyt Kelan ns. kuntoutuspsykoterapiamahdollisuutta, se voisi taloudellisesti mahdollistaa sinulle terapian. Kelaterapiasta löytyy tietoa Kelan nettisivuilta.

        Katkeruus on ymmärrettävää. Vihakin on luonnollinen tunne. Ja tietenkään et unohda. Vihan ja muistojen kantaminen sisällä loputtomasti kuitenkin voi tuhota elämäsi. Niitä pitäisi saada hyvällä tavalla (eli ei mitään rikollista kostoa, vaikka mielessäsi saattaisit siitä ymärrettävästikin haaveilla) kanavoitua ulos. Viha on myös voimavara (tiedän, kun olen itse ollut kiusattu leikkikoulusta lukioon asti), mutta se myös vie voimia muulta elämältä, ilolta ja hyvältä.

        Olen itse käynyt HYVÄN terapian läpi. Traumaattiset muistot ovat edelleen ja joskus pirun kipeät. Ne eivät kuitenkaan enää hallitse minua ja minulta loppuivat painajaisetkin. Tätä toivoisin sinullekin.

        Anteeksiantaminen on ainakin itselleni ristiriitainen juttu. En ole antanut kiusaajilleni anteeksi, mutta voin elää asian kanssa. Se riittää ainakin minulle. Sinun täytyy ratkaista tuota asiaa omalla tavallasi..ei sitä kukaan voi sinulle ohjeistaa (on niin henkilökohtaista).

        Toivotan sinulle tonnikaupalla voimia!!!


    • oivoi:/

      Pitäkääs nyt päänne kii jokainen joka ton ap.n mutsia syyttää :) Katsokaas kun tosiaan perhekodeilla on velvollisuus olla hakkaamatta lasta, ja pitää siitä huolta jos sossut on vastoin perheen omaa tahtoa lapsen huostaanottanut! Jos äiti sinne tulisi lapsesta huolehtimaan ja veis lapsen kotiinsa nii varmaan tulis äidille joku syyte! Ja on todellaki syyt nostaa kanne perhekotia vastaan ap.lla!!! Se vaan et yleensä siellä on niin kieroa sakkia et kiistäis just syytteet. Onks sulla todistajia? Otan osaa sun puolesta.

    • Koeta myö muistaa

      se tosiasia, että jos sinulla on joku psyyke tai rauhoittava lääkitys, se pitää sinua sellaisessa turtuneessa olotilassa, että ei ole voimia lähteä mihinkään uuteen.

    • Voi että

      Minä olen katsellut todella läheltä tämmöstä helvettiä josta kerrot. Jätä tää keskustelu ihan omaan arvoonsa ja koita keskittyä nyt vaan itseesi. Trauman aiheuttama masennus on masennus siinä missä aivokemiallisetkin. Se, että synapsit menee traumaattisesti väärään järjestykseen ei sinua ihmisenä muuta yhtään huonommaksi. Mulla tulee vielä tyttö syliin ja halaileen. Ei tulis mieleenkään käskeä pois 23v. Tsemppiä sulle...!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      218
      1852
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1689
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1162
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1080
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1055
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      970
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe