Moi! Kyllä,olen masentunut ja viiltelen joskus. Ei, en ole huomiohuora. Tarviin apua. Kuinka kauan kestää, että viiltelyarvet lähtee pois? Ja tarkotan sellasia pinta arpia, useimmista ei oo siis vuotanut verta kunnolla. Joten kauan kestää että ne pinta arvet lähtee pois? Tai miten ne vois peittää? T.tyttö jolla alko justiin lukiossa liikunnankurssi enkä kehtaa näyttää näitä.
Arpia on siis suurimmaksi osaksi mahassa ja selän alueillakin vähän. Myös olkapäissä, eli ei hirmu näkyvillä paikoilla mutta ei vois toppia pitää eikä vaihtaa vaatteita liikkatunnilla ettei kukaan näkis..olkaa kilttejä ja auttakaa mua..
viiltelyarvet!! apua!
56
12056
Vastaukset
- pysyy
Ei ne lähde pois.
- Anonyymi
Se riippuu henkilöstä joillain lähtee nopeesti joillain hitaammin ja joillain voi jäädä arpii jos osasin kuvailla oikein :D Tai jotain
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se riippuu henkilöstä joillain lähtee nopeesti joillain hitaammin ja joillain voi jäädä arpii jos osasin kuvailla oikein :D Tai jotain
Viiltelin parikymppisenä, arpia on edelleen kolmenkymmenen vuoden jälkeen.
Ei ne kaikki lähde pois. Osa jää ikuisiksi ajoiksi.
- viiltely
-02 ekat tehnyt ja vieläkin löydän ne miljoonan muun seasta.. saat koko ikäs kärsiä, selitellä ja kuulla niistä.. joten lopeta jo ennen kun on liian myöhästä..
- oranki57
Viillot yleensä jättävät jälkensä olivat ne vahingossa tai tahallaan aiheutettuja. Joissain ihonaarmu-, arpi tai aknetapauksissahan olen kuullut käytettävän jotakin tekniikkaa, jossa ihoa ilmeisesti rikotaan polttamalla laserilla, jonka jälkeen se itse korjaa itsensä ja siten tietyntyyppiset arvet voidaan saada aavistuksen näkymättömimmiksi. En tunne tekniikkaa, sen käyttökohteita ja mahdollisuuksia tai riskejä oikeastaan lainkaan, joten en osaa enempää neuvoa asiassa. Ihoasioihin ja arpien korjauksiin jne. erikoistuneet lääkärit osannevat neuvoa tarkemmin. Älä nyt ainakaan enempää viiveltele ellet ole valmis hyväksymään jälkiä.
- 15 ja tiedän asian!
On kokemusta ja kyllä pintanaarmut lähtee ihan hyvin pois näkyvistä , syvemmistä jää näkyvämpi arpi, mutta pintanaarmuista hyvin pieni, jos edes sitäkään! :) Rasvaa jälkiä, niin tulee ihan hyvä.
- apuatarvitseva..
15 ja tiedän asian! kirjoitti:
On kokemusta ja kyllä pintanaarmut lähtee ihan hyvin pois näkyvistä , syvemmistä jää näkyvämpi arpi, mutta pintanaarmuista hyvin pieni, jos edes sitäkään! :) Rasvaa jälkiä, niin tulee ihan hyvä.
Ihanaa edes yksi toivoa antava viesti! Kiitoskiitos paljon
- eirasvatauta
apuatarvitseva.. kirjoitti:
Ihanaa edes yksi toivoa antava viesti! Kiitoskiitos paljon
Ei ne arvet lähde minnekkään, kaikki rasvat on kokeiltu
No valitettavasti t-paitojen käyttö ei enään onnistu sillä hävettää olla 24 miespuolinen henkilö jolla on kädessä kymmeniä viivoja.
Omat viiltoni on tehty 5-9 vuotta sitten. - apuatarvitseva..
eirasvatauta kirjoitti:
No valitettavasti t-paitojen käyttö ei enään onnistu sillä hävettää olla 24 miespuolinen henkilö jolla on kädessä kymmeniä viivoja.
Omat viiltoni on tehty 5-9 vuotta sitten.voi ei :( oisko sulla ne viiltelyt aikonaan ollu syvempiä, että oikee verta tullut? mulla useimmat pelkkiä pinta-arpia..
- eirasvatauta
voi ei :( oisko sulla ne viiltelyt aikonaan ollu syvempiä, että oikee verta tullut? mulla useimmat pelkkiä pinta-arpia..
Omani ovat olleet tosi syviä, muutaman kerran jouduttiin tikkaamaan.
- apuatarvitseva..
aivan.. joo en todellakaa viiltele enempää!! nääkin auheuttaa vaan enemmän päänvaivaa..
- apuatarvitseva..
eirasvatauta kirjoitti:
Omani ovat olleet tosi syviä, muutaman kerran jouduttiin tikkaamaan.
okei.. no sulla ainakin ne on menneisyyttä, sun viiltelystä on niin kauan aikaa, ni voit aina vedota siihen, niin ei hävetä ainakaan hirveen paljon.. :))
- FirstCutIsTheDeepest
aivan.. joo en todellakaa viiltele enempää!! nääkin auheuttaa vaan enemmän päänvaivaa..
Yksikin liian syvä viilto ja kadut sitä loppuelämäsi. Terveisin nainen 19-vuotta jolla on vasemmassa olkavarressa 1cm levyinen ja n.6cm pituinen arpi.. Voin kertoa että olin ihmissuhteessa narsistin kanssa ja tein sen kännissä rikotulla partaterällä.. Pahasti kävi: viillosta tulikin leikkaushaava joka vuosi tyrehtymättä ja olin tällöin salaisesti masentunut. Meidän piti tehdä "verivala" jota en olisi oikeasti edes tehnyt.. Halusin vain ns. Kokeilla miltä se tuntuu ja se oli pahinta kuinka satutin itseäni. Hävetti samalla niin paljon ja itketti, en mennyt tikattavaksi kuitenkaan. Sanon sinulle nyt: LOPETA leikkiminen. Noinko paljon sinä itseäsi arvostat jotta voit kuvitella kaiken ongelmam sinusta johtuvaksi ja toimia noin? Mietein asioita, tulin järkiini ajoissa. Arpeni ei katoa koskaan, ihmissuhteet muuttuvat ja pahat ihmiset katoavat.. Arpeni ei. Joten olen nyt onnellinen, en halunnut muuta kuin eri elämän jonka sain.
- apuatarvitseva..
FirstCutIsTheDeepest kirjoitti:
Yksikin liian syvä viilto ja kadut sitä loppuelämäsi. Terveisin nainen 19-vuotta jolla on vasemmassa olkavarressa 1cm levyinen ja n.6cm pituinen arpi.. Voin kertoa että olin ihmissuhteessa narsistin kanssa ja tein sen kännissä rikotulla partaterällä.. Pahasti kävi: viillosta tulikin leikkaushaava joka vuosi tyrehtymättä ja olin tällöin salaisesti masentunut. Meidän piti tehdä "verivala" jota en olisi oikeasti edes tehnyt.. Halusin vain ns. Kokeilla miltä se tuntuu ja se oli pahinta kuinka satutin itseäni. Hävetti samalla niin paljon ja itketti, en mennyt tikattavaksi kuitenkaan. Sanon sinulle nyt: LOPETA leikkiminen. Noinko paljon sinä itseäsi arvostat jotta voit kuvitella kaiken ongelmam sinusta johtuvaksi ja toimia noin? Mietein asioita, tulin järkiini ajoissa. Arpeni ei katoa koskaan, ihmissuhteet muuttuvat ja pahat ihmiset katoavat.. Arpeni ei. Joten olen nyt onnellinen, en halunnut muuta kuin eri elämän jonka sain.
Joo, uskon sen..
Enkä mä arvosta itteeni paljoa, parempi olis jos olisin pois täältä.. mutta en mä pystyis kuitenkaan mitään itsemurhaa tekemään.
Tosi kiva, että sulla on nykyään asiat hyvin! toivottavasti itelläki kävis loppujen lopuks noin hyvin.. - Anonyymi
kauanko että pintanaarmut lähtee?
- Anonyymi
eirasvatauta kirjoitti:
Omat viiltoni on tehty 5-9 vuotta sitten.entä jos on pintanaarmu
- Anonyymi
kiitos!
- 2+19
Itellä on näkyvät arvet ja useat punoittaa vielä vuodenkin jälkeen, mutta olen aika sujut näiden kanssa ja kehtaan käyttää shortseja sekä toppeja.
- joku 26 vuotiassss
Itse olen kanssa viillellyt ja tosiaan kaikki pinta viillot ovat hävinneet. Mutta lopeta ennen kuin on liian myöhäistä!!!! Itse tein ensin vain pintaviiltoja mutta sitten parin kunnon ahdistus session aikana tuli viilletty vähän turhan syvältä. Nyt on kädessä ja ja jaloissa muutaman kunnon arvet jotka eivät lähde. Ja että kadun sillä ihmiset kysyvät jäljistä... yritä siinä sitten selitellä: juu joskus nuorena toi jooo niiin hmmmm.........
- joku 26 vuotiasss
ne pinta jäljet lähtevät jossain muutamassa viikossa-kuukaudessa....
- Anonyymi
Kauna pinta viillon häviämiseen on mennyt?
- ex-viiltelijä
Riippuu viillon syvyydestä ja oman ihon palautumiskyvystä, parista viikosta kuukausiin. Iteltä parantunut vaihtelevasti, jotkut tuskin erottuvia ja toiset taas näkyy selvästi monen vuoden jälkeenkin. Arpien hoito ja rasvaus auttaa pitkälle.
Arpia ei mun mielestä tarvi sen kummemmin häpeillä, vaikka se vaikeaa onkin, mutta ne on nyt vain osa sua ja kertoo siitä mitä on käynyt läpi. - apuatarvitseva..
Kiitos paljon teille kaikille vastanneille! Suurin osa on jo hävinny, muutamia syvempiä on vielä näkyvissä aika selkeästi. Ja yritän lopettaa kyllä viiltelyn!
- Anonyymi
Jos ne on pieniä niin voit olla topissa, koska yleensä niitä ei hulmaa jos ei osa katsoa, ja aloe vera rasvat ja aqua rasvat auttavat, ei kestä kun pari viikkoa (:
- Viiltelyarvetmulla
Mulla on sama juttu ku sulla, ja itte oon pistäny niihin meikkivoidetta.
PS. Tiedän et tää tulee tosi paljon myöhässä, mut laitan silti siis. - Anonyymi
itelläki oli sama ongelma mut olen lopettanut ja vielä vähän näkyy mutta ei mitään selvää
- Anonyymi
Ite nelosen kesälomalla alotin sit meni vähä liian syvälle ja säikähin saan vielki kärsii siit ku mun vasen käsi ni puutuu helpommin ja en tunne kaikkia kohtia ja joo oon siis 10 ja tyylii masentunu mut kukaa ei oo diaknosoinu sit alotin uuellee ja lopetin edellee jälet käes oon nyt siis vitosel mut siit ei tuu pääsee eroo ikin oon myös miettiny itsarii mut sit tajusin mun kaikkien läheisten reagtiot enää en tappas itteeni mut asiat ei oo kyl parantunu päi vastoin
- Anonyymi
Viiltelin pari päivää sitten mutta ei tullut verta ja nyt näkyy sellaiset ns haavaarvet tai jos vaikka kaatuu nii tulee arpi että lähteekö se eli pintanaarmuja
- Anonyymi
Mun omista viiltelyistä on vierähtänyt jo parikymmentä vuotta, edelleen käsivarsissa on arpia jäljellä. Erottuvat aika selkeästi mutta ei kuitenkaan suoraan pistä silmään.
Olen tavallaan aika yllättynyt että ei multa ole pahemmin vuosien varrella niistä kukaan kysellyt. Joku saattanut joskus huomauttaa ja oon kertonut miksi niitä on, mistä ne on tullut.
Silloin nuorempanakaan en kovin paljoa niitä häpeillyt, eli en pahemmin peitellyt. Ekan kerran jälkeen yritin salata äidiltäni mutta hän heti tajusi mikä on, eli aika pikainen peittely-yritys.
Nykyään vaikuttaa viiltely olevan sen verran yleistä, valitettavasti, että ei tulevaisuudessakaan ihmiset varmaan ihan kauheasti utele.
Jälkeenpäin oon tosin sitä mieltä että omat ahdistukset ym. kannattaa hoitaa muulla tavalla kuin itseään satuttamalla. - Anonyymi
Kyllä voivat lähteä pois kokonaan ihan itsestään paranemalla, mutta kannattaa ehkä kokeilla jotain arpia vähentävää geeliä/rasvaa jos haluaa varman päälle pelata. Tällainen ainakin löytyi : https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/KELO-COTE-SILIKONIGEELI-6-tai-15-g.
Joku öljy voisi myös olla hyvä, joku luontainen tai sitten apteekista tai marketista saa tätä: https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/BIO-OIL.
Minulla on lähteny itsestään paranemalla. Olin melko nuori ja iho uusiutui siksi nopeasti. - Anonyymi
C-vitamiini & proteiinipitoinen ruokavalio edesauttaa ihon haavojen ja arpien paranemista, v.2007 tuli vahingossa viiltohaava otsaan pajusta ja silloin luin että
iho paranee nopeammin tuollaisella ruokavaliolla.- Anonyymi
Juu terveellinen ja monipuolinen ruokavalio on itsestäänselvyys ja siihen rinnalle voi ottaa avuksi ”lääkkeen”, eli voiteen.
Luulisi että nykypäivänä ei tarvitsisi edes ruokavaliosta mainita kun se on vähän kuin aikuiselle ihmiselle opettaisi käytöstapoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu terveellinen ja monipuolinen ruokavalio on itsestäänselvyys ja siihen rinnalle voi ottaa avuksi ”lääkkeen”, eli voiteen.
Luulisi että nykypäivänä ei tarvitsisi edes ruokavaliosta mainita kun se on vähän kuin aikuiselle ihmiselle opettaisi käytöstapoja.Tapasin tytön jolla oli kädessä niitä jälkiä, syytä en tiedä miksi viiltelee.
- Anonyymi
Saatana ku noi kissat raapii ni mul o iha saatanast arpii vituttaa ku oon ni vitu ruma niitte takkii
- Anonyymi
Äläs nyt
- Anonyymi
Ite käytän tota tekosyynä pienempiin arpiin jos joku kysyy
- Anonyymi
Ei mitään vinkkejä.....
Miettikää ennenkuin edes alatte viillellä, mitä siitä seuraa.
Pahaa oloaan kun viiltelee, niin sen jälkeen se paha olo voi jatkua juuri niiden viiltelystä jääneiden arpien takia, kun alkaa katua viiltelyään.
Yrittäkää puhua se paha olo ja ahdistus ulos. Se on oikeastaan ainoa keino, joka auttaa, puhuminen jollekkin.
Ei tarvitse hävetä pyytää apua, jos siltä tuntuu ettei yksin pärjää.
Kunpa olisin itsekin osannut puhua ajoissa......
Onneksi sentään edes myöhemmin.- Anonyymi
Vaikuttaa siltä, että mies ja isoisä on ollut tässä aloittajana. Hän ei viihdy ilmeisesti kehossaan.
Tiedän, että hänellä on kaksi parantamatonta sairautta...
Ei pitäisi lähteä *ammattipyörittäjän* ketjua jatkamaan. Tosin hän itse näitä nostelee. Asumme näköyhteyden päässä toisistamme.
- Anonyymi
Pistää silmään teräsmutsin arvet käsissä ja jaloissa.
Ahdistukseen ja pahaan oloon kannattaa hakea apua muulla tavoin kuin itseään satuttamalla.
Väkivaltaisesta suhteesta on syytä lähteä ihan heti, se ensimmäinen " turpaan saanti " harvoin on se viimeinen.
Väkivaltainen ihminen on vaaraksi muille ja myös itselleen. - Anonyymi
Seitsemän vuotta sitten oli jo 73v. isoisä. Olet lukenut netistä näitä viiltelyjuttuja.
- Anonyymi
miten semmoset pintanaagmut lähtee
- Anonyymi
olen kuullut ettö rasvalla ja esim neitsytoliiviöljyllä pitäis lähteä. sitä neitsytoliiviöljyä pari kertaa päivässä, viikossa pitäis tulla muutos. Eli sillä öljyllä ne arvet pitäis lähteä tai ainakin haalentua PALJON
- Anonyymi
mä olen kuullut että neitsytoliiviöljyllä niitä sais aikalailla haalennettua pois ja jopa kokonaan ne vois lähteä. mutta onko se totta?
- Anonyymi
Kokeile!
- Anonyymi
aika myöhässä vastaan mut täst voi olla apuu jollekki toiselle. vuos sit vedin reisiin pelkkiä pinta viiltoja, joista vhän tuli verta ja näkyy yhä. en hirveemmin usko että mihinkään on katoamassa. kannattaa lopettaa nii pian ku vaa pystyy... ehkä siitä sillä hetkellä on jotain apua mutta pidemmän päälle siit ei oo sulle mtn apua.
- Anonyymi
Mua alkoi tosi paljon harmittaa kun tän luin. Koska kaikki on mun mielestä hyviä ihmisiä omalla tavallaan. Et se et joku satuttaa itteensä on hirvee ajatus. En oo kyl paras sanoo ku ite oon "sairastunut" samaan asiaan, eli viiltelyyn. Joo joku on sillee "Ei se oo sairaus!" No on se. Mielenterveyden sairaus ja hyvinvoinnin. Ite voin kokemuksesta et pinta jäljet näkyy pidempään kuin syvät haavat. Kyllä. Semmosia valkosia jälkiä ne ei lähde kunnolla ikinä. Mut sellaset paperi haavat ei näy ainakaan mulla enään. Tosin oon ehkä vähän eri ikänen. Eli 12.. Joten iho toimii eritavalla.JA VIELÄ KAIKILLE, JOTKA EI OTA TÄLLÄSIÄ ASIOITA TOSISSAAN!!! Et tää on sama asia kuin olisit jossain muussa sairaudessa. Tsemppiä kaikille jotka kärsii tästä tai muusta tälläsestä. Esim ihonpolttamiseen!
- Anonyymi
Mulla on jo ikää, mutta itsekin nuorena viiltelin.
Viiltely itsessään ei ole sairaus, vaan sairaus voi johtaa viiltelyyn.
Ahdistus ja masentunut mielikään ei ole välttämättä heti alkuun sairauden tasolla, mutta äkkiä siihen kääntyvät. Mitä kauemmin kaikki paha olo myhii vain oman itsensä sisällä, sen herkemmin tilanne pääsee vaikeaksi, joka aiheuttaa mahdollisen mielen sairauden.
Syy viiltelyyn on siinä, kun pitää itseään huonona, kelpaamattomana tyyppinä, ja jostain kumman syystä haluaa sit satuttaa itseään, melkein kuin rangaistukseksi.
Ja toinen se, että on henkisesti tajuttoman paha olla, ja kun viiltää itseään, luulee, että se helpottaa, henkinen paha olo muuttuu fyysiseksi kivuksi.
Se on vain lyhyt helpotus, parempiakin keinoja olisi.
Tärkeintä olisi se, että pystyisi puhumaan jollekin omasta pahasta olosta ja ajatuksista sekä tunteista.
Jos ei uskalla puhua kenellekään, tulee sellainen vähän kuin oravanpyörä, paha olo paisuu mielessä ja itsensä satuttaminen vaan jatkuu ja jatkuu.
Ja kyllähän sen tietää jo etukäteen, että viiltelystä jää arpia. Sitä olisi hyvä miettiä, ennen kuin alkaa viillellä.
Myöhemmin tulee paha olla niiden arpien takia, kun kaduttaa ja harmittaa, ja pelkää huomaako joku.
Monet varmaankin miettii, että haluaisivat puhua, mutta sitten tuntuu, että ei uskalla, tai pelkää jotain ( mitä ? ), että pidettäisiin muka jotenkin heikkona.
Ja sitten vaan haluaa lisää satuttaa itseään, kun ajattelee, että on oma vika kun ei uskalla pyytää apua.
Aikuiset eivät suutu, eikä lopeta tykkäämistä kenestäkään sen takia, jos menee sanomaan, että nyt ei ole hyvä olla.
Päinvastoin pitävät hyvänä asiana, että ihminen, nuori ta vanha, pystyy kertomaan, että haluaisi apua.
Tsemppiä kaikille, ja uskaltakaa kertoa jollekin, jos teillä on paha olla!
- Anonyymi
moi oon tyttö joka on viillelly noin yli vuoden ja mulla on arpia jotka ei lähe pois siis ihan liiloja pysyviä, meillä alkaa uinti koulussa koht ja en haluu et kukaa näkee niit vaikka mun vanhemmat tietää jo mun viiltelystä mut en kerro niille mikä se syy on koska en luota keneenkää tarpeeks et pystyisin kertomaa ja mun vanhemmat on osa sysitä miks viiltelen, oon 12v ja parin pv päästä 13v enkä pysty enää lopettaa koska mun mieli pahenee joka päivä ja oon taas ihan pohajlla enkä pääse pois täst mustast kolost oon yrittäny monta kertaa lopettaa ja olin jopa kuukauden tekemättä mut sit mua alettii haukkuu ja kaikkee ni sit se taas alko, en hae huomioo!!! kotona on myös tosi paha olla en tunne olooni turvalliseks kotona, mua ei lyödä eikä sellasta mutta isä on tehny joskus sellast mistä en oo päässy yli, haluaisin oikeaa ammatti apua mutta äitin mielestä kuraattori riittää mutta se ei auta mieltäni yhtään, oon yrittänyt itsemurhaa jo 11krt mutta ei toiminut ja oon yrittän sen ajan ku oon ollu 12v ja oon taas alkanut miettii et kaikki ois paremmin jos en ois tääl, oon 3 päivää miettiny et pitäiskö karkaa kotoo vai ottaa henki, mul
ei riitä voimat tähän ja en pysty pitää itteeni enää kauan elossa. koulussa ahistaa joka ikinen päivä eikä opettajat tajuu mitää, mua ollaan kiusatti 1-6lk asti ja siis oon täl hetkel 6lk ja mulle ollaa monta kertaa sanottu et ”tapa ittes läski” ja kaikkee tollast ja uhkattiin raiskaa koulussa, en pysty kertoo oikee kellekkää mitää enää. tartten apuu en usko et tuun olee enää tääl 2024.- Anonyymi
Oon älyttömän pahoillani kaikesta tosta mitä sul on sanottu. Itel on ollu masennuksen kaa viiltely (ja joo viiltely arvet ei ainakaan Itellä oo lähteny pois) asioita joista suoraa juttelin terkalle 2021 josta pääsin heti lääkärin puheille joista sit heti sairaala apuun ja myöhemmi hetkeks osastolle. (Ja täl hetkel juttelen psykiatrille tosi useesti) Ymmärrän kyllä et tuntuu iha hirveeltä, mut pyydän et juttele jollekki ennenku toi menee pahemmaksi. Esimerkiksi jos kerrot suoraan vaan terveydenhoitajalle tai sit meet vaan suoraan päivystykseen sanomaan et tarviit apua edes psykiatrille viikoittain, kuukausittain, yms puhumista. Se auttaa huomattavasti ku saat kertoo ja ihmiset varmasti yrittää auttaa. ❤️
- Anonyymi
Kyllä ne jää. Itsellä kädessä muutama arpi ja ei edes syvälle tarvinnut viiltää.
Lopeta ennen kuin tilanne on pahempi.- Anonyymi
Ite oon viimesen 2 viikon aikana viillelly aika paljon. Useimmat vain pinta arpia eikä oo tullu verta ja ensimmäiset jo kadonnut. Jotkut taas vähän syvempiä joista vähän tullut verta eikä ole kadonnut. Haluaisin puhua jollekkin mun pahasta olosta mutta en tohdi. En oo tohtinu olla t-paidalla pitkään aikaan muuten kuin nukkuessa. Heti kun herään nii vedän hupparin päälle. Jos mun "kaverit" näkis nii mua kiusattais et "kannataako olla itse tuhonen". Haluisin lopettaa mut en pysty. Pelottaa koska kohta alkaa koulu taas. Sit ku on uintia nii kaikki näkee ja sit mä oon se "emo poika". Oon siis 12 ja meen 6 luokalle.. Mul ei oo enää ku 1 kaveri joka on mulle ystävällinen mut en sillekkää tohi kertoa. Ja vanhemmille en myöskää koska en haluu tuottaa niille huolta. Enkä luota enää kehenkään. Ja koulussa en ainakaa mee puhuu kellekkää kosk sit ne ilmottaa vanhemmille enkä muutenkaan tohi puhua kellekkää tuntemattomalle.
- Anonyymi
En usko, että lähtee ikinä. Minullakin on oikean käsivatten sisällä yksi todella näkyvä. Ja olen myös nöhnyt muillakin viiltelynjälkiä..
Omani sain kun olin 15-vuotias. Olin väliaikaisesti lastensuojelulaitoksessa, jossa meillä tuli hyvän ystäväni kanssa kaljanjuonnin aikaan riitaa ja hiuksista kiinnitarttumista.. Ohjaaja sulki meidät molemmat huoneisiimme ja lukitsi oven ja koska en halunnut sitä, niin suutuin hajottaen huoneessani olleen lasipullon, jolla viilsin itsäni ranteeseen. Tämä nuori miesohjaaja säikähti tapahtunutaa ja soitti johtajan paikalle, joka tuli huoneeseeni. Käsivarretani puuttui kokonainen ihosuokale ja tämä johtaja olisi halunnut lähteä kanssani päivystykseen, jossa se oöisi voitu tikata paikoilleen, mutta suikaletta ei läydetty ja vuoto saatiin tyrehdytettyä.
Minä olen jo tottunut omaan arpeeni, enkä edes ajattele mitä muut siitä ajattelevat. - Anonyymi
Junan alle hyppääminen auttaa
Tsemppiä! - Anonyymi
Ikävää luettavaa nämä kommentit ovat.
Harmi, kun osa nuorista voi niin kovin huonosti.
Ei itsellänikään mikään loistava nuoruus ollut. Monet mutkat tuli kierrettyä, psyykkiset ongelmat, viiltelyt, ja muut itsetuhoisuudet.
Viiltelyjen aiheuttamia arpia mulla on edelleen, 30 vuoden jälkeen. Että ei ne kaikki katoa, vaikka kuinka haluaisi. Kannattaa miettiä. - Anonyymi
Mulla yleensä lähtee noin kuukaudessa vaika olis verta tullut jo aika paljon.
- Anonyymi
Ne ei välttämättä lähde ikinä. Ne voi jättää muistoksi eletystä elämästä tai peittää vaikka tatuoinnilla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363955- 871939
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151821Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541432Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi531420Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1321348VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981292- 701176
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1141033