Olen tehnyt parannuksen mutta..

juha

en ole saanut pyhää henkeä. Mistä se voi johtua ?

6

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kopkop

Jos olet tehnyt uskonratkaisun tulee Pyhähenki kolmiyhteisessä paketissa mukana. Lue Raamattua niin huomaat mitä Henki alkaa tehdä.

• keskusteleva

Kristinoppi:
      Ennen kuolemaansa Jeesus lupasi lähettää Pyhän Hengen omiensa puolustajaksi ja opastajaksi. Ylösnousemuksen jälkeen, helluntaina, Jumala vuodatti Henkensä opetuslasten päälle ja täytti heidät armollaan ja lahjoillaan.

Pyhä Henki tuo Jumalan hyvyyden ja Kristuksen rakkauden meidän keskellemme. Ilman eläväksi tekevää Henkeä emme voi uskoa emmekä lähestyä Kristusta. Pakenemme Jumalaa ja käännymme hänestä pois. Pyhä Henki kutsuu meitä ja synnyttää meissä uskon ja uuden elämän. Hän antaa meille Kristuksen kaikkine lahjoineen ja varjelee meidät oikeassa uskossa.

Pyhä Henki on nimensä mukaisesti Pyhittäjä, joka tekee syntisistä ihmisistä pyhiä. Hän avaa sydämemme kuulemaan Jumalan sanan, tuntemaan Kristuksen ja turvautumaan Jumalan lupauksiin. Pyhän Hengen vaikutuksesta ihminen tulee Jumalan armolahjoista osalliseksi, alkaa rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään.

• Papalakana

Mitä tarkoitat pyhään hengen saamisella?
      Armolahjoja?

• jli

Olet tehnyt parannuksen. Mistä? Mikä oli motiivisi?
      Vaikka parannuksen teko tietenkin on hyvä asia, niin sillä ei saa aikaan pelastusta. Pelastus on Jumalan työ sinussa, kun uskot (luotat) Jeesuksen sovitustyöhön. Hyväksy Jumalan tarjous evankeliumin kautta.
      Enemmän tästä:
      http://www.nic.fi/~jlindell/pelastus.htm

• Annastiina

Miksi niin arvelet, ettet ole saanut Pyhää Henkeä? Eikö sinusta TUNNU siltä vai mihin perustat väitteesi?
      Lue Raamattua, niin eiköhän asiat avaudu sinulle pikkuhiljaa.

• PYHÄN HENGEN MERKIT JA ARMOLAHJAT!

Tarkoitus ei ole taakoittaa ketään vaan pikemminkin vapauttaa taakasta joka tekee vaelluksemme vaivalloiseksi ja tahmeaksi. Minä pohdiskelen paljon asioita ja etsin vastauksia, jotta voisin vahvistua ja olla Herralle otollinen ja mieluinen. Herra voisi minustakin olla sitä mieltä kuin Daavidista sanoessaan... Tässä on minun mieleni mukainen mies! Sillä kun olen tutkiskellut itseäni ja nähnyt mikä olen... tietäen että synnittömäksi en koskaan tässä ajassa tule mutta on mahdollista elää lähellä Jumalaa niin, että vaellus on iloa ja vapautta matkalla tulleista koettelemuksista huolimatta.

Olen kovasti miettinyt keskusteluja Pyhän Hengen täyteydestä ja Pyhän Hengen kasteesta! Tuntuu että nykyään ei kukaan tavoittele Pyhän Hengen kastetta eikä pidä sitä tärkeänä vaan ajattelee ettei se kuitenkaan ole pelastus kysymys! Toiset täyttyvät heti uskoon tullessaan tai heti pian sen jälkeen kun taas toiset pyytävät vuosia ja kun eivät täyty he haavoittuvat ja ajattelevat että heissä on jotakin vikaa ja näin menettävät pelastus varmuutensa ja sen jälkeen ilon uskosta. En kuitenkaan usko että Jeesus ei haluaisi antaa täyttymystä sitä pyytävälle sillä ethän pysty lahjaa ostamaan tai teoillasi ansaitsemaan.. taitaa pikemminkin olla syy siinä että olemme laiskoja... mielellämme haluamme saada mutta emme halua tehdä asioiden eteen mitään... hei! juuri sanoit että se on lahja eikä ansio.. niin sanoin ja niin onkin mutta on nimittäin kyse tosi arvokkaasta lahjasta.. Voimasta.. ANOVA saa!!!

Eniten olen miettinyt sen jälkeen, kun minulle kerrottiin ja sain itse lukea Raamatusta kuinka tärkeä tämän lahjan saanti uskovalle ihmiselle on sillä ajattelin aikaisemmin että en sitä lahjaa tarvitse tai tietysti halusin mutten pitänyt sitä tärkeänä seikkana sillä olinhan minä pelastunut ja armosta pelastettu mutta kun tajusin miksi vaeltaminen Herrassa oli niin vaikeaa aloin tutkia kyseistä aihetta... totesin, että uskovainen ihminen ei voi elää ilman tätä voimaa Pyhän Hengen kastetta sillä omassa itsessäni olen voimaton... se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö Pyhä Henki olisi toiminut elämässäni ja käyttänyt minua. On toki monet kerrat riemukseni... Hallelujaa! Mutta se ei tarkoitakaan sitä vaan.. minulla ei ole voimaa vastustaa syntiä! Tässä muutamia esimerkkejä miksi Pyhän Hengen kasteen saaminen on tärkeää...

1. Saamme voimaa kun Pyhä Henki tulee meihin (Apt 1:8)
      2. Saamme lohduttajan tueksi ja voimaksi (Joh 14.26)
      3. Saamme suojelijan (Apt 16:6)
      4. Emme enää vaella lihan mielen mukaan vaan tavoittelemme Hengellisiä arvoja(Ef 2:3-6)
      5. Saamme elämän (2Kor 3:5-6)
      6. Saamme elää Totuuden Hengessä (Joh 16:13)
      7. Meillä on pääsy Isän tykö (Ef 2:18)
      8. Saamme toivon (Room 15:13)
      9. Saamme Vapauden (2Kor 3:17)

Pyhän Hengen saanti ja Pyhän Hengen kaste on täysin eri asioita vaikka ne usein ajatellaan samaksi asiaksi ja ajatellaan, että ihminen joka on pelastettu on saanut Pyhän Hengen jo silloin kun pelastui ja kaikki Raamatussa olevat lupaukset seuraavat Jeesuksen omaa! Ja kyllähän näin onkin.. jokaisessa Jeesuksen omassa on Pyhä Henki mutta me tarvitsemme Pyhän Hengen kastetta jotta meillä olisi voimaa vastustaa syntiä niitä lihan himoja, jotka niin helposti meitä houkuttavat. Siksi varmaankin yksi syy siihen että uskovaisten keskellä on niitä jotka ovat painineet vuosia samojen lankeemusten kanssa koska näinä aikoina puhutaan paljon Pyhästä Hengestä mutta monet eivät ymmärrä tai eivät jaksa tavoitella Pyhän Hengen kastetta tai kasteen saatuaan armolahjoja muutoin kun suulla... tähän tapaan...
      Rakas Pyhä Henki tässä olen ota yhteyttä kun kerkiät! Eikö sana sano että anova saa?

Ei toki meistä synnittömiä tule vaan lankeamme vaikka olisimmekin täyttyneet Pyhän Hengen kasteella! Mutta emme enää ole yksin taisteluissamme vaan Pyhä Henki antaa meille voimaan kiusauksissa ja vapauttaa meidät siitä mikä meitä kahlitsee. Kun Herra on täyttänyt Pyhällä Hengellä emme voi ruveta makaamaan laakereillamme vaan joudumme ylläpitämään sitä elämässämme jottei Pyhän Hengen voima meissä vaikenisi. Ei Herra lahjojaan kadu mutta voimme tulla kuuroiksi Hengen äänelle. Tärkeää siis on Elää Hengessä, se on yhtä tärkeää kuin alkujaan sen Hengen vastaan ottaminenkin. Sillä muuten voimme myös langeta!

Mikä on merkkinä Pyhän Hengen täyteydestä? Toisten mielestä kielillä puhuminen ja toiset sanovat että se on vain yksi armolahjoista. Minun mielestäni ja uskon sen olevan näin, että Pyhän Hengen täyttymisen merkkinä jokainen ihminen saa kielillä puhumisen armolahjan jolla puhumme rukouksissamme salaisuuksia ja näin rakennamme itseämme. Sillä kaikki muut armolahjat ovat palvelu armoituksia mutta ainoastaan tämä rakentaa henkilökohtaista yhteyttä Herran kanssa.

Miten tapahtuu Pyhän Hengenkasteen saaminen? Raamattu kertoo siitä näin... haluava anokoon ja vanhimmat laskekoot kätensä anovan pään ylle ja Herra täyttää Pyhällä Hengellä josta merkkinä kielillä puhuminen (näin tiivistettynä ) tai Herra voi täyttää omissa oloissaankin ollessaan kun Herran edessä rukouksessa anoo tätä voimaa.
      Kun ihminen täyttyy.. suusta tulee vieraita kieliä.. kieltä jota et ennestään tunne. Ne eivät ole omasta mielestä tulevia sanoja vaan se on Pyhän Hengen puhetta.. rukousta salaisuudessa kielessä jota emme tunne. On ollut sellaistakin opetusta että jos täyttymystä ei kuulu niin on ohjattu että tuleeko mieleesi joitain sanoja ja jos rukoiltava sanoo että juu... kyllä jotain outoja sanoja tulee mieleen.. ja on ohjattu toistamaan niitä ja julistetaan ihminen Pyhällä Hengellä täyttyneeksi... Hyi että! Kaikesta tämmöisestä toiminnasta ihminen joutuu tilille joka näin harhauttaa ja jokaiselle joka ei kehdannut olla "täyttymättä" ihmisten tähden tai sen tähden että kukaan ei epäilisi ja ajattelisi että kun minä en täyttynyt.. täytyy minussa olla jotain vikaa ja asiat eivät ole ylöspäin kunnossa ja siksi ihmisten tähden toimii näin! Todellisuudessa sellaisista ihmisistä tulee rikkinäisiä sillä kyllähän näyttelevä ihminen tietää itsessään onko täyttymystä saanut vai ei.

vaimoni luki minulle kerran venäläisestä seurakunta lehdestä ja tässä on oiva vahvistus siitä mikä on totuus. Nuori mies jolla oli mykät ja kuurot vanhemmat ja vietti kelvotonta elämää maailman teillä ja huvituksissa. Itse hän oli kuuleva ja puhuva eli täysin terve mies. Eräänä päivänä hän joutui tosiasioiden eteen Herra veti häntä ja synti pisti sydämessä. Hän antoi elämänsä Jeesukselle, pelastui ja elämän suunta muuttui. Kun hän sitten meni kotonaan käymään vanhempiaan katsomassa hän mietti kuinka voisin kertoa vanhemmille mitä minulle on tapahtunut ja kertoa siitä voimasta minkä oli Herralta saanut nimittäin Pyhän Hengen kasteen josta merkkinä kielillä puhuminen, että he sen ymmärtäisivät kun heillä oli viittomakieli puhe kielenä ja ei ollut viittomakielen sanaa näille asioille. Kun hän sitten oli kertonut jollain tavalla Äidilleen pelastuksesta. Äitikin antoi elämänsä Jeesukselle. Äiti kysyi sitten Häneltä.. voisinko minäkin saada sen kasteen vaikka oli mykkä. En tiedä vastasi poika mutta rukoillaan… Herra vastasi ja Äiti täyttyi Pyhän Hengen kasteella ja alkoi puhumaan kielillä. Vaikka oli mykkä. Ja mykkyys pysyi puheessa mutta kielet tulivat selvästi Äidin huulilta.

Olen myös miettinyt voiko Kristitty selvitä ilman Pyhän Hengen kastetta perille? Tietysti se ei ole pelastuskysymys mutta kuitenkin.. on vaikeaa vaeltaa Kristittynä maailman keskellä omilla voimilla taistellen syntiä vastaan! On huomattavasti suurempi riski joutua takaisin maailmaan! Luin kerran hyvin osuvasti tiivistetyn ajatuksen mitä on Pyhällä Hengellä täyttyminen..

Ei Pyhän Hengen kaste tai täyteys ole ainoastaan kokemus johon voidaan vedota kerran tapahtuneena tosiasiana. Se on kokemus, joka tekee ihmisen kykeneväksi palvelu tehtävään ja arkielämään joka koituu Herran kunniaksi!

On myös opetusta jossa puhutaan että eivät kaikki täyty kielillä puhumisen armolahjalla vaan voivat täyttyä jollain toisella armolahjalla. Olen ymmärtänyt sanasta että jokaiselle on luvattu voima taivaasta. Kun Jeesus nousi ylös taivaisiin niin Herra oli lähtiessään sanonut.. Minä lähetän teille Pyhän Hengen, jonka Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes päällenne puetaan voima korkeudesta. (Luuk 24:49) Olihan opetuslapset uskossa ja tehneet voima tekoja kun Jeesus oli ollut heidän keskellään. Ja kun Jeesus nousi Taivaisiin.. he eivät varmastikaan olisi lopettanut uskomaan Jeesukseen.. mutta he eivät olisi uskaltaneet julkisesti julistaa pelastusta Jeesuksessa ihmisille ja he olisivat olleet vaelluksessaan alttiimpia kiusauksille. Siksi Jeesus oli sanonut Heille että odottakaa Pyhää Henkeä..

Näin kertoo Raamattumme Ensimmäisestä Helluntai päivästä.. Taivaasta tuli yhtäkkiä humaus, kuin olisi käynyt väkevä tuulispää ja se täytti koko huoneen jossa he istuivat... He kaikki tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Pyhä Henki antoi heille puhuttavaksi (Ap.t 2:2,4) Kun Pietari näki hurmoksessa näyn mennä toisien kansojen luo Hän meni Kesareasta lähetettyjen miesten mukaan... ja näin Raamatussa kerrotaan... Kun minä aloin puhua, Pyhä Henki tuli heidän päälleen, kuten alussa meidänkin päällemme... Koska siis Jumala antoi heille
      samanlaisen lahjan kuin meillekin, mikä olin minä estämään Jumalaa! (Ap.t 11:15,17) Mistä Pietari tiesi että tämä perhe oli täyttynyt Pyhällä Hengellä.. varmaankin siitä että he puhuivat kielillä!

Selvä.. Okei.. sanot sinä... olen tullut vakuuttuneeksi että tarvitsen tämän voiman! Tai sinä toinen siellä jossakin! Olen anonut, pyytänyt, tehnyt askeleita ja en ole täyttynyt Pyhällä Hengellä... onkohan minussa joku vika vai olenko menettänyt taivaspaikkani? Hengen kasteen saaminen ei ole siitä kiinni kuinka pitkällä olet taivas matkalla ei myöskään siitä kuinka hyvä olet. Pyhän Hengen kaste on lahja ja lahjaahan ei voi ostaa tai ansaita. Sinun täytyy vain pyytää tätä lahjaa niin kuin Jeesuksen vertauksessa.. Helppoahan sitä on sieltä puhua kun Herra on täyttänyt tällä lahjalla. Kuule! Olen vielä itsekin tällä paikalla ja aralla mielellä tästä puhunkin mutta tiedän että sinä päivänä kun on tämän lahjan saanut ei ole enää koskaan entisenlainen.

Jos jollakin teistä on ystävä ja hän menee tämän luo yöllä kolkuttamaan pyytäen kolmea leipää koska vieras on tullut yllättäen kylään ja ei ole tarjota mitään vieraalle ja toinen sisältä vastaa ja sanoo Älä minua vaivaa. Oveni on jo lukittu ja lapset ovat jo kanssani vuoteessa ( joskus kuulin saarnan jossa kerrottiin miten siihen aikaan käytiin perheissä nukkumaan lapset olivat nukkumassa lattialla ovien edessä joten nouseminen tarkoittaisi myös sitä että olisi vaikeaa tulla oven luo kun isäntäväki nukkui perimmäisenä) En voi nousta antamaan sinulle. Mutta kun pyytäjä on sitkeä hän nousee ei siksi että pyytäjä on ystävä vaan sen tähden että pyytäjä ei hellitä eikä jätä rauhaan ja sen tähden antaa niin paljon kuin hän tarvitsee. Eli jokainen anova saa ja etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. (Luuk 11:5-10) .. kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen tätä lahjaa anoville! (Luuk 11:13)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe