Tkl ei kulje enää ajallaan

d fd

Muistan sen ajan kun bussit olivat pysäkillä silloin kun pitikin. Uudistusten myötä aikataulut eivät pidä. Bussit tulevat usein 5 min myöhässä tai liian ajoissa pysäkille.

Ajoissa tulemisen hyväksyisi jos bussi jäisi pysäkille odottamaan että on taas aikataulussa, mutta näin ei tapahdu. Jatkuvasti porukka myöhästyy bussista kun kuskit ajelee miten haluavat.

42

2344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakimatkaaja

27 ei ainakaan koskaan aikataulun mukaisesti siellä missä pitäisi.

• Matkustaja?

Hyvä jos 5 min riittää. Esim. 50 linjalla Lempäälään jää vuoroja välistä. Onneksi sentään Valkeakosken linjat kulkee ~ajallaan.

Kuinka paljon tähän fiaskoon on upotettu rahaa?

• sellasta1

Niin ei linjalla 50 vuoroja voi pois jäädä, myöhässä kylläkin voivat olla kiitos Jolin suunnittelijoiden.

• cccccccccc

Mitä enemmän tamperelaiset tuppaavat Valkeakosken Liikenteen autoihin, sitä enemmän koskilaiset kärsivät myöhästelystä.

• Pulinat pois
        cccccccccc kirjoitti:

Mitä enemmän tamperelaiset tuppaavat Valkeakosken Liikenteen autoihin, sitä enemmän koskilaiset kärsivät myöhästelystä.

Suksi sinä juntti kuuseen.

Valkeakosken linja kuuluu yhteistariffiin ja sillä saavat matkustaa MYÖS tamperelaiset vyöhykkeen sisällä.

• cccccccccc
        Pulinat pois kirjoitti:

Suksi sinä juntti kuuseen.

Valkeakosken linja kuuluu yhteistariffiin ja sillä saavat matkustaa MYÖS tamperelaiset vyöhykkeen sisällä.

Ihmeesti ne alkoivatkin tamperelaisille kelvata, kun uudistus tuli. Ennen siellä seistiin tyytyväisenä pysäkillä odottamassa kaupungin tai Paunun autoa, mutta nyt joudutaan poikkeamaan joka pysäkillä ja aikaa palaa.

• jep jep

Taas tuli aamulla bussi numero 1 pysäkille 6 min liian ajoissa. Onneksi itse olin tullut pysäkille jo hyvissä ajoin. Ei tälläiseen moni osaa varautua.

• Kulkukoira

Tiedoksi kirjoittajille. Pysäkkikohtaiset aikataulut eivät ole sitovia eikä minuuttitarkkoja. Turha siitä on vinkua. Kannattaa tulla vaan ajoissa pysäkille.

Etappipysäkit ovat asia erikseen, kuten esim. linjalla 1 auto tasaa aikataulua ja odottaa Koskipuistossa, ennenkuin jatkaa aikataulun mukaisesti matkaa eteenpäin. Jos on siis edellä ajasta.

• 7+5

Tampereen Joukkoliikenne on suunnitellut aikatauluja, jotka ei voi mitenkään toimia. Jääräpäisesti tyrmäävät liikennöitsijöiden esittämät parannusehdotukset: www.lansilinjat.fi/uutiset.html?47

• jep jep

Jos linja 1 kulkee lähtöpysäkiltä Vatialasta Linnainmaalle aikataulun mukaan 14 minuuttia niin kyllä jossain on vikaa kun kuski ajaakin saman matkan ajassa 8 min. Ylinopeutta siellä ajellaan. Kuskilla ei ole mitään estettä tasata aikataulua muuallakin kuin etäppipysäkeillä.

• jeps jeps...
        jep jep kirjoitti:

Jos linja 1 kulkee lähtöpysäkiltä Vatialasta Linnainmaalle aikataulun mukaan 14 minuuttia niin kyllä jossain on vikaa kun kuski ajaakin saman matkan ajassa 8 min. Ylinopeutta siellä ajellaan. Kuskilla ei ole mitään estettä tasata aikataulua muuallakin kuin etäppipysäkeillä.

Meinaat että bussin pitäisi odotella jokaisella pysäkillä ylimääräistä? Sehän se vasta fiksua olisi...

Ajoissa pysäkille. Jos ei osaa niin sitten voi tietty jatkaa marmattamista.

• matkaaja?

Juu, ollaan kyllä huomattu etteivät ole sitovia. Mitäs sitten jakelevat moisia aikatauluja ihmisten kiusaksi, jos saapumisajat voivat heittelevät 10min - 1h.

Ja mikä ihme on tämä laatulupaus, jota mainostetaan tkl sivuilla?

• vatkaaja
        matkaaja? kirjoitti:

Juu, ollaan kyllä huomattu etteivät ole sitovia. Mitäs sitten jakelevat moisia aikatauluja ihmisten kiusaksi, jos saapumisajat voivat heittelevät 10min - 1h.

Ja mikä ihme on tämä laatulupaus, jota mainostetaan tkl sivuilla?

Minkä linjan millä pysäkillä on tunnin heittoja?

• Nähty on
        jeps jeps... kirjoitti:

Meinaat että bussin pitäisi odotella jokaisella pysäkillä ylimääräistä? Sehän se vasta fiksua olisi...

Olen matkustanut hiljaiseen aikaan, jolloin ei ole ollut paljon matkustajia. Kuski joutui silloin köröttelemään melko hiljaista vauhtia, ettei olisi ollut liian aikaisin pysäkeillä.

• aina itse ajoissa

Juu,juu MUTTA KUN.. Viime sunnuntaina BUSSI 1 oli klo 12.23 hussankadun pysäkillä vaikka tämän piti aikataulukirjan mukaan lähteä päättäriltä 12.24... päätyäriltä pitäisi ajaa ainakin 5min hussankadulle. Kyseessä oli sunnuntai 7.9.2014
        Paunun bussi 149, linja 1.

• Farisealainen
        jep jep kirjoitti:

VOI SUA REPPANAA.

• Emssi
        jeps jeps... kirjoitti:

Onneksi sä ainakin olet täydellinen ihminen, jolle ei koskaan satu viime hetken juttuja ennen bussille lähtöä.

Mä lähdin 5 min ennen bussin tuloa pysäkille eli hyvissä ajoin, ja olin jo melkein pysäkillä, kunnes muistin että mulla jäi kotiin jotain, jonka piti olla mukana. Äkkiä takasin ja ehdin silti vielä bussiin, joka oli just eikä melkein siinä pysäkillä. Onneksi oli pysäkki lähellä kotia!

• Päivittäin

On se vaan niin, että nopeasti oppii kenen kuskin vuorolla ehtii mihinkin vaihtoon ja mihin ei, kun päivittäin tiettyjä vuoroja tiettyyn aikaa käyttää. Sen verran suuria eroja kuljettajien ajotyyleissä ja taidoissa on.

• juyt1

Näin on ollut aina ruuhkavuorot myöhässä ja hiljaiset vuorot etuajassa.

• giillippi

Tiheällä vuorovälillä oleviila linjoilla ei haittaa vaikka bussit ei pysy aikataulussa ,mutta jos bussi menee puolen tunnin tai harvemmin välein niin aikataulussa on pysyttävä pysäkkikohtaisesti .

• Lasse Laiskottelija

"aikataulussa on pysyttävä pysäkkikohtaisesti " se on tietenkin kirjoittajan oma toive.

Joukkoliikenten aikataulujen sivuilla pysäkkikohtaisista aikatauluista kuitenkin sanotaan näin: "Huomautus
        Näillä sivuilla esitettävät aikataulut ovat arvioita, niiden toteutumista ei voida taata."

Halutessaan voi reaaliaikaisia lnja-autojen liikkumisia ja pysäkille saapumisaikoja tonkia esille Lissu liikenteenseuraajasta.

• aikataulukirja on turha
        Lasse Laiskottelija kirjoitti:

"aikataulussa on pysyttävä pysäkkikohtaisesti " se on tietenkin kirjoittajan oma toive.

Joukkoliikenten aikataulujen sivuilla pysäkkikohtaisista aikatauluista kuitenkin sanotaan näin: "Huomautus
        Näillä sivuilla esitettävät aikataulut ovat arvioita, niiden toteutumista ei voida taata."

Halutessaan voi reaaliaikaisia lnja-autojen liikkumisia ja pysäkille saapumisaikoja tonkia esille Lissu liikenteenseuraajasta.

Ymmärrän muutaman minuutin heiton pysäkillä, mutta en sitä että bussi lähtee viisiminuuttia etuajassa lähtöpysäkiltä/päättäriltä.

• sekasin tkl:stä
        aikataulukirja on turha kirjoitti:

Ymmärrän muutaman minuutin heiton pysäkillä, mutta en sitä että bussi lähtee viisiminuuttia etuajassa lähtöpysäkiltä/päättäriltä.

^Totta turiset. Mutta oletko varma että se lähti etuajassa vai oliko edellinen bussi niin paljon myöhässä?

• 8+11

Kerran tulin bussipysäkille.

• kutonen.

No hyi :D

• OSaa TKL jotakin

Mutta TKL muistaa kytätä jopa uimahallikäyntisi ja tallentaa yksityiskohdat tietokantaansa.

• Huppista kejkkaa

Ajatella? Pankkikin kyttää minun kaikki kauppaostokseni ja tallentaa yksityiskohdat tietokantaansa. Hui kamalaa. Samoin puhelinfirma tallentaa kaikki soittotapahtumani tietokantaansa. Ja nämä palstan kirjoituksetkin tallennetaan.

Välttääksesi kaikkea tätä, älä käy koskaan missään mutta hanki itsellesi tiivis foliohattu. Mieluiten kokovartalo foliopuku.

• jokaäijä

Hatanpään hesen pysäkille odottelin turhaan 13.50 saapuvaa 1-linajn bussia. Ei saapunut. Sen sijaan 14.00 saapuva 11-linja tuli kaksi minuuttia ajoissa.

• täyttä höpönhöpöä

Haloo äijä. Taidat olla ihan kuutamolla. Eihän aikataulun mukaan sellaista vuoroa olekaan, joka olisi Vihilahdessa kello 13.50. Eikä linjalla 11 ole sellaista vuoroa joka olis pysäkillä klo 14. Niin, eikä pys

Kaupunkiin päin menevien autojen ajat ko. pysäkillä ovat 13:44 ja 14:00.

Linjalla 11 taas pysäkkiajat on kaupunkiin päin mennessä 13.50 ja 14:21.

• ewedsffd

Eipä ne bussit ennenkään ajallaan olleet. Aina joutui odottamaan sen 5 min yli ja joskus taas olivat liian aikaisin ja niihin ei sen takia ehtinyt. Nyt onneksi asun päätepysäkin vieressä niin ei tarvitse pähkäillä tuota. Tuntuvat muutenkin olevan paremmin ajallaan. En tiedä johtuiko uudistuksesta vai linjasta, että nyt asia on paremmin.

• oma auto on oltava

Voi kiesus, että täällä porataan minuutin tai parin heitoista aikatauluissa. Tervetuloa vaan vähänkin syrjemmälle kaupungista, niin et pääse mihkään muuta kuin muutaman kerran päivässä. Ja joka paikkaan et sitä yhtäkään kertaa...

• ödldkdlödödldkdj

Mikähän semmoinen vähänkin syrjäisempi paikka on? Teiskon perämettissä varmaan.

• tiinatää

TOTTA KIRJOITAT. NYTKIN KLO 21 ARKI-ILTANA BUSSI NRO 8 ON YLI 10 MINUUTTIA MYÖHÄSSÄ. KIVA ODOTELLA BUSSIA 13 TUNNIN TYÖPÄIVÄN JÄLKEEN..
      .

• Alvar

Linja 28 on ainakin jatkuvasti myöhässä. Oli aamu tai ilta. Reitissä on pahasti jotain pielessä, kun kuskit eivät pysty sitä aikataulujen mukaisesti ajamaan. Syys-loma aikaan meni ihan mukavasti kun ei ollut ihmisiä kyydissä.

• oma auto paras kyyti

Muahahhahhaa! Ajelkaa te köyhät vaan busseilla. Minä pysyn aikataulussa omalla autollani, eikä kukaan oo kitisemässä vieressä.

• Tapsa100
    • ärsyttävää------

Ainakin kolmekymppinen on aina myöhässä, onneksi vitonen sentään kulkee ajallaan.

• 11ynnä3
    • tässäsyy

Syy on joukkoliikennelautakunnan johon jäsenet on valittu poliittisin perustein eli heillä ei ole hitonkaan ymmärrystä liikenteestä.
      Ennen Tampereen liikenteen suunnittelun politisoimista TKL teki itse omat aikataulunsa aikataulusuunnittelijoiden kymmenien vuosien kokemuksella, kaikki romutettiin yhdessä yössä kiitos vihreitten-kokoomuksen suhmuroinnin.
      Esim. vanha linja 30 EteläHervanta- Keskustori ajettiin ennen Iidesjärven kautta koska se oli ns. kiinniotoväli jossa aikaa saatiin kiinni jos bussi on myöhässä koska ei sieltä omakoti-alueelta ketään tullut kyytiin, se muutettiin kulkemaan Sammonkadun kautta ,nyt bussi pysähtyy joka ainoalla pysäkillä ja on aina myöhässä.
      Kiiton JOL:n , he kun eivät ymmärrä aikatauluista-bussiliikenteestä yhtään mitään.
      Kymmenien vuosien TKL:n kokemus aikatauluista heitettiin yhdessä yössä romukoppaan ja tulos on että bussit kulkevat miten sattuu.
      Kiitos Kokoomus ja Vihreät.

• kokytr

Ennen vanhaan kaikki viimeiset bussit olivat yövuoroja ja lähtivät keskustorilta 00,05 kellonaikaan jokaiseen asutuskeskukseen . Nyt esimerkiksi numero 28 lähtee arkisin reilusti ennen kello 23.00 ja se on päivän viimeinen bussi.

• Kaikkki1233

Joo en tykkää enään kauheesti käyttää tkl koska olen 14v ja pari kertaa on käynyt niin että minua luullaan 16v ja bussi lippu maksaa 3eur (eli aikuisen hinta) ja olen mennyt valittamaan asiasta kuskille ja en saa yhtään rahaa takaisin (en edes meikkaa tai ole kauhen pitkä joten on outoa edes luulla minua 16v) ja iskä meni bussilla hänellä oli yhteen mtkaan rahaa mutta kuski ei ollut vaihtanut alue maksua maksu oli 5eur mutta koska iskällä oli vain 1 matkaan varaa hän ei menettänyt mitään mutta kaikki muut ketkä tulivat myöhemmin ja maksoivat kortilla menettivät 5eur tosi tyhmää :(

• Colt

Idiootti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe